Zmiana języka i regionu
Business Central jest dostępny na wielu rynkach i językach na całym świecie. Na rynkach, na których dostępny jest Business Central, dostępny jest zestaw funkcji regulacyjnych, które pomagają firmom w przypadku obciążeń regulacyjnych. Business Central może prezentować się w różnych językach i można zmienić język używany do wyświetlania tekstów, a zmiana jest natychmiastowa, po automatycznym wylogowyniu i ponownym wylogowyniu. To ustawienie dotyczy Ciebie, a nie wszystkich innych osób w Twojej firmie.
Na przykład, jeśli używasz kanadyjskiej wersji Business Central, możesz zobaczyć interfejs użytkownika w języku angielskim, niemieckim, francuskim lub innym języku, ale nadal jest to kanadyjska wersja Business Central we wszystkich innych aspektach. To nie to samo, co na przykład Business Central w Zjednoczonym Królestwie, gdzie funkcjonalność została dostosowana do wymagań tego rynku.
Aby zmienić język interfejsu użytkownika, przejdź do strony Moje ustawienia. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zmienianie ustawień podstawowych.
Uwaga
Wybór języków zostanie zresetowany do ustawień w profilu platformy Microsoft 365, jeśli administrator synchronizuje użytkowników z platformy Microsoft 365 do business central.
Zmiana tekstów przechowywanych jako dane aplikacji nie jest częścią funkcji wielojęzyczności. Jest to problem z projektowaniem aplikacji. Przykładami takich tekstów są nazwy towarów w magazynie lub komentarze dla klienta. Innymi słowy, tego typu teksty nie są tłumaczone.
Uwaga
Business Central obsługuje tylko jeden zestaw znaków dla danych. W związku z tym niektóre znaki mogą nie być obsługiwane w danym środowisku i mogą wystąpić problemy podczas pobierania danych, które zostały wprowadzone przy użyciu innego zestawu znaków. Na przykład środowisko może obsługiwać tylko znaki angielskie i rosyjskie, a jeśli wprowadzisz dane w innym języku, mogą nie być poprawnie przechowywane. Skontaktuj się z administratorem systemu, aby upewnić się, że rozumiesz, które języki są obsługiwane przez Business Central.
Zmiana ustawienia regionu
Region różni się zarówno od wymogów językowych, jak i prawnych na rynkach lokalnych. Region określa sposób prezentacji danych pod względem separatora przecinków, wyrównanego do lewej lub prawej strony oraz niektórych innych ustawień. Region określa również niektóre elementy systemowe w przeglądarce, na przykład akcję tworzenia nowego elementu na liście.
Region można zmienić na karcie przeglądarki używanej do pracy w Business Central. Zmiana dotyczy tylko Ciebie, a nie innych użytkowników w Twojej firmie. Wybór regionu zostanie zresetowany do ustawienia w profilu platformy Microsoft 365, jeśli administrator synchronizuje użytkowników z platformy Microsoft 365 z aplikacją Business Central.
Ważny
Po zmianie regionu zostanie wyświetlona długa lista języków i regionów. Jednak na język nie ma wpływu wybór regionu.
Aby zmienić region, przejdź do strony Moje ustawienia. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zmienianie ustawień podstawowych.
Zmiana ustawienia regionu dla klientów, kontaktów i dostawców
Niektóre firmy korzystają z usługi zewnętrznej, która sprawdza poprawność informacji adresowych w ich kraju lub regionie. Jednak gdy trzeba zaktualizować informacje adresowe, ustrukturyzowane podejście używane przez te usługi może nie zawsze być odpowiednie dla niektórych scenariuszy. Business Central oferuje bardziej elastyczny sposób wprowadzania danych adresowych.
Jeśli na stronie Ustawienia księgi głównej zostanie włączony przełącznik Wymagaj kodu kraju/regionu w polu Adres, zmiany w polu Kod kraju/regionu w adresach odbiorców, kontaktów lub dostawców zresetują wartości w innych polach adresu.
Wersja aplikacji
Na stronie Pomoc i obsługa techniczna możesz zobaczyć wersję Business Central, na której opiera się Twoja firma. Jeśli chcesz oprzeć firmę na innej wersji, administrator może utworzyć nowe środowisko produkcyjne. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Tworzenie nowego środowiska produkcyjnego w zawartości dla deweloperów i informatyków.
Języki Pomocy Business Central
Zawartość Pomocy dotycząca podstawowych funkcji business central jest publikowana w witrynie Microsoft Docs i dostępna w wielu różnych językach. Jeśli uzyskujesz dostęp do dokumentów z poziomu Business Central, zawartość będzie wyświetlana w Twoim języku. Jeśli dana strona nie jest jeszcze dostępna w Twoim języku, zostanie wyświetlona w języku angielskim.
Jak zmienić język witryny Microsoft Docs?
To proste - przewiń do dołu strony przeglądarki i wybierz symbol kuli ziemskiej w lewym dolnym rogu.
Uwaga
Lista zawiera wszystkie języki obsługiwane przez witrynę Microsoft Docs. Business Central jest dostępna w ograniczonej liczbie krajów/regionów, a zawartość Pomocy Business Central nie jest dostępna we wszystkich językach obsługiwanych przez witrynę Microsoft Docs.
Zobacz też
Zasoby dotyczące pomocy i obsługi technicznej
Zmiana ustawień podstawowych
Przygotowanie do prowadzenia działalności gospodarczej