Konfigurowanie metod płatności

Metody płatności określają sposób, w jaki klienci wolą płacić Ci i jak chcesz płacić swoim dostawcom. Metoda może się różnić dla każdego odbiorcy lub dostawcy. Przykładami typowych metod płatności są bank, gotówka, czeklub konto.

Metodę płatności można przypisać odbiorcom i dostawcom, tak aby ta sama metoda była zawsze używana w dokumentach sprzedaży i zakupu tworzących dla nich. W razie potrzeby można zmienić metodę w dokumencie sprzedaży lub zakupu. Na przykład, jeśli chcesz zapłacić konkretną fakturę zakupu gotówką, a nie czekiem. Nie powoduje to zmiany domyślnej metody płatności przypisanej do dostawcy.

Te same metody płatności są używane do dokumentów sprzedaży i zakupu. Na przykład metoda płatności gotówkowych jest używana zarówno podczas dokonywania płatności, jak i w momencie ich otrzymania. Business Central wie, że podczas tworzenia faktury sprzedaży spodziewasz się otrzymać płatność, a odwrotnie w przypadku faktur zakupu.

Noty kredytowe dotyczące zwrotów są jednak wyjątkami, ponieważ pieniądze płyną w przeciwnych kierunkach, od Ciebie do klienta i od dostawcy do Ciebie. W związku z tym domyślna metoda płatności nie jest przypisywana do not kredytowych. Istnieje jednak obejście, jeśli określono warunki płatności dla odbiorcy lub dostawcy. Chociaż Calc. Pmt. Disc. na Cr. PoleNoty nie jest do tego przeznaczone, jeśli zaznaczysz pole wyboru na stronie Warunki płatności, domyślna metoda płatności zostanie dodana podczas tworzenia noty kredytowej.

Aby skonfigurować formę płatności

Business Central oferuje kilka metod płatności, z których często korzystają firmy. Możesz jednak dodać tyle, ile potrzebujesz.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Metody płatności, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. W razie potrzeby wypełnij pola. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.

Opcjonalnie dodaj warunki płatności do metody płatności. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie warunków płatności.

Aby przypisać metodę płatności do odbiorcy lub dostawcy

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Odbiorca lub Dostawca, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. W polu Kod metody płatności wybierz metodę, która ma być używana domyślnie dla odbiorcy lub dostawcy.

Zobacz też

Zarejestruj nowych klientów
Konfigurowanie warunków
płatnościFinanse
Współpraca z Business Central

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl