Praca z Centrami Odpowiedzialności
Centra odpowiedzialności zapewniają możliwość obsługi centrów administracyjnych. Centrum odpowiedzialności może być centrum kosztów, centrum zysku, centrum inwestycyjne lub innym centrum administracyjnym zdefiniowanym przez firmę. Przykładami centrów odpowiedzialności są biuro sprzedaży, dział zakupów dla kilku lokalizacji oraz biuro planowania zakładów. Korzystając z tej funkcji, na przykład, firmy mogą skonfigurować specyficzne dla użytkownika widoki dokumentów sprzedaży i zakupu związanych wyłącznie z konkretnym centrum odpowiedzialności.
Korzystanie z wielu lokalizacji wraz z centrami odpowiedzialności zapewnia możliwość zarządzania operacjami biznesowymi w najbardziej elastyczny, a jednocześnie optymalny sposób.
Wiele lokalizacji umożliwia firmom zarządzanie zapasami w wielu lokalizacjach za pomocą jednej bazy danych. Dwie koncepcje, lokalizacje i jednostki magazynowe, są kamieniami węgielnymi tego granulatu. Lokalizacja jest definiowana jako miejsce, które obsługuje fizyczne rozmieszczenie i ilości elementów. Koncepcja jest wystarczająco szeroka, aby objąć lokalizacje takie jak zakłady lub zakłady produkcyjne, a także centra dystrybucyjne, magazyny, salony wystawowe i pojazdy serwisowe. Jednostka magazynowa jest definiowana jako pozycja w określonej lokalizacji i / lub jako wariant. Korzystając z jednostek magazynowych, firmy z wieloma lokalizacjami mogą dodawać informacje o uzupełnianiu zapasów, adresy i niektóre informacje o księgowaniach finansowych na poziomie lokalizacji. W rezultacie mają możliwość uzupełniania wariantów tego samego towaru dla każdej lokalizacji, a także zamawiania towarów dla każdej lokalizacji na podstawie informacji o uzupełnianiu specyficznych dla lokalizacji.
Aby założyć centrum kompemisji
Wybierz
ikonę, wprowadź Centra odpowiedzialności, a następnie wybierz powiązane łącze.Wybierz akcję Nowy.
W razie potrzeby wypełnij pola. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.
Jeśli używasz centrów odpowiedzialności do administrowania swoją firmą, przydatne może być posiadanie domyślnego centrum odpowiedzialności dla Twojej firmy.
Wybierz
ikonę, wprowadź Informacje o firmie, a następnie wybierz powiązane łącze.W polu Centrum odpowiedzialności wprowadź kod centrum odpowiedzialności.
Ten kod będzie używany we wszystkich dokumentach zakupu, sprzedaży lub serwisu, jeśli użytkownik, odbiorca lub dostawca nie ma domyślnego centrum odpowiedzialności. W przypadku dowolnego dokumentu sprzedaży, zakupu lub serwisu można wprowadzić inne centrum odpowiedzialności niż domyślne.
Uwaga
Wprowadzenie kodu centrum edysji w dokumencie ma wpływ na adres, wymiary i ceny w dokumencie.
Aby przypisać centra edywiajne do użytkowników
Możesz skonfigurować użytkowników tak, aby w ich codziennych procedurach aplikacja pobierała tylko dokumenty istotne dla ich konkretnych obszarów roboczych. Użytkownicy są zwykle powiązani z jednym centrum odpowiedzialności i pracują tylko z dokumentami związanymi z konkretnymi obszarami zastosowań w tym konkretnym centrum.
Aby to skonfigurować, należy przypisać centra odpowiedzialności do użytkowników w trzech obszarach funkcjonalnych: Zakupy, sprzedaż i zarządzanie usługami.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Ustawienia użytkownika, a następnie wybierz powiązane łącze. - Na stronie Konfiguracja użytkownika wybierz użytkownika, do który chcesz przypisać centrum e-siebie. Jeśli użytkownika nie ma na liście, należy wprowadzić identyfikator użytkownika w polu Nazwa użytkownika.
- W Sprzedaży Resp. Ctr. PoleFiltruj, wprowadź centrum odpowiedzialności, w którym użytkownik będzie miał zadania związane ze sprzedażą.
- W polu Zakup lub Ctr. PoleFiltruj, wprowadź centrum odpowiedzialności, w którym użytkownik będzie miał zadania związane z zakupami.
- W usłudze Resp. Ctr. PoleFiltruj, wprowadź centrum pracy, w którym użytkownik będzie miał zadania związane z zarządzaniem usługami.
Uwaga
Użytkownicy mogą wyświetlać tylko te opublikowane dokumenty, które dotyczą ich własnego centrum odpowiedzialności. Mogą jednak przeglądać wszystkie wpisy księgi i przechodzić do innych zaksięgowanych dokumentów z wpisów księgi.
Zobacz też
Konfigurowanie zapasów
Konfigurowanie zarządzania magazynem
Inwentaryzacja
Zarządzanie magazynem
Szczegóły projektu: Zarządzanie magazynem
Współpraca z Business Central