Używanie kwestionariuszy profilu do klasyfikowania kontaktów biznesowych
Możesz skonfigurować kwestionariusze profilowe, które mają być używane podczas wprowadzania informacji o profilach kontaktów. W ramach każdego kwestionariusza możesz skonfigurować różne pytania, które zamierzasz zadać swoim kontaktom.
Można również uruchomić kwestionariusz, aby automatycznie odpowiedzieć na niektóre pytania na podstawie danych kontaktu, odbiorcy lub dostawcy.
Aby dodać kwestionariusz profilu
- Wybierz
ikonę, wprowadź Ustawienia kwestionariusza, a następnie wybierz powiązane łącze. - Wybierz nową akcję.
- W razie potrzeby wypełnij pola. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.
Aby dodać pytania do kwestionariusza profilu
- Wybierz odpowiedni kwestionariusz profilu, a następnie wybierz akcję Edytuj konfigurację kwestionariusza.
- W pierwszym pustym wierszu w polu Typ wybierz pozycję Pytanie i wpisz pytanie w polu Opis. Wypełnij pozostałe pola w tym wierszu.
- W następnym pustym wierszu w polu Typ wybierz pozycję Odpowiedz i wpisz odpowiedź w polu Opis.
- W polu Priorytet wybierz priorytet. W polach Od wartości i Do wartości zdefiniuj zakres punktów. Kontakty, które otrzymają punkty w zdefiniowanym zakresie, otrzymają odpowiedź.
Powtórz te kroki, aby wprowadzić wszystkie pytania i odpowiedzi w kwestionariuszu profilu.
Po utworzeniu kwestionariusza należy utworzyć klasyfikacje kontaktów, aby sklasyfikować kontakty. Można również skonfigurować pytania, które są oceniane automatycznie na podstawie informacji na wizytówce.
Uwaga
Jeśli wprowadzisz pytanie, na które zostanie udzielona automatyczna odpowiedź, wybierz pozycję Wiersz, a następnie wybierz pozycję Szczegóły pytania, aby wprowadzić kryteria automatycznej odpowiedzi na pytanie.
Automatyczna klasyfikacja kontaktów
Kontakty można automatycznie klasyfikować według informacji o odbiorcy, dostawcy i kontakcie, konfigurując automatycznie odpowiadane pytania profilowe na stronie Konfiguracja kwestionariusza profilu.
Uwaga
Tylko kontaktom, które są rejestrowane jako odbiorcy, można przypisać klasyfikację na podstawie danych odbiorcy i tylko kontaktom, które są zarejestrowane jako dostawcy, można przypisać klasyfikację na podstawie danych dostawcy. Automatyczna klasyfikacja nie jest aktualizowana automatycznie. W związku z tym możesz chcieć zaktualizować kwestionariusze profilu po zaktualizowaniu danych odbiorcy, dostawcy lub kontaktu, na których są oparte.
Po skonfigurowaniu automatycznie odpowiadanych pytań profilowych, jeśli przypiszesz kwestionariusz profilu zawierający te pytania do kontaktu, Business Central automatycznie przypisze prawidłowe odpowiedzi dla kontaktu.
Przykład
Możesz sklasyfikować swoje kontakty według tego, ile kupiły od Ciebie:
| Odpowiedź | Dotyczy |
|---|---|
| A | kontakty, które kupiły za 500 000 LCY lub więcej |
| B | kontakty, które kupiły za 100 000 do 499 999 LCY |
| C | kontakty, które kupiły za 99 999 LCY lub mniej |
Aby to zrobić, wypełnij na stronie Konfiguracja kwestionariusza profilu w następujący sposób:
| Typ | Opis | Automatyczna klasyfikacja | Z wartości | Do wartości |
|---|---|---|---|---|
| Pytanie | Klasyfikacja ABC | Kliknij, aby wstawić znacznik wyboru | ||
| Odpowiedź | A | 500 000 | ||
| Odpowiedź | B | 100 000 | 499 999 | |
| Odpowiedź | C | 99 999 |
Następnie wypełnij na stronie Szczegóły pytania profilowego w następujący sposób:
| Pole | Wartość |
|---|---|
| Pole klasyfikacji odbiorców | Sprzedaż (LCY) |
| Metoda klasyfikacji | Zdefiniowana wartość |
Po przypisaniu kwestionariusza profilu zawierającego to pytanie do kontaktu, aplikacja automatycznie wprowadza odpowiednią odpowiedź dla tego kontaktu w wierszach profilu wizytówki.