Instruktaż: Zarządzanie projektami z ofertami pracy

W tym instruktażu przedstawiono funkcje zarządzania projektami w zadaniach. Zadania umożliwiają planowanie użycia zasobów firmy i śledzenie różnych kosztów związanych z zasobami w określonym projekcie. Zadania obejmują zużycie godzin pracy pracowników, godzin pracy maszyn, towarów magazynowych i innych typów użycia, które można śledzić w miarę postępu zadania.

Ten instruktaż obejmuje konfigurowanie nowego zadania oprócz niektórych typowych zadań, takich jak obsługa stałych cen, dokonywanie płatności w ratach, księgowanie faktur z zadań i kopiowanie zadań.

Informacje o tym instruktażu

W tym instruktażu przedstawiono następujące zadania:

Konfigurowanie zadania

Dzięki strukturze budżetu skonfigurowanej dla miejsc pracy tworzenie pracy jest proste. Ten instruktaż obejmuje następujące procedury:

  • Konfigurowanie wierszy zadań zadania i linii planowania.
  • Tworzenie cen specyficznych dla zadania dla towarów, zasobów i kont księgi głównej.
  • Fakturowanie z zadania.

Obsługa cen stałych

W zadaniach można obsługiwać stałe ceny i ceny usług lub towarów, które są wcześniej uzgadniane z klientami. W tym instruktażu można wykonać następujące czynności:

  • Zobacz, jak określane są wartości kontraktów i faktur.
  • Zezwalaj na dodatkową pracę w harmonogramie, która nie została zafakturowana.

Kopiowanie zadania

Ta część instruktażu koncentruje się na sposobie kopiowania części lub całości zadania w celu ograniczenia ręcznego wprowadzania danych i zwiększenia dokładności. Obejmuje on następujące elementy:

  • Kopiowanie części zadania do nowego zadania.
  • Kopiowanie cen specyficznych dla zadania.
  • Kopiowanie wierszy planowania.

Dokonywanie płatności ratalnych

Gdy duży, kosztowny projekt trwa długo, klient często zawiera umowę z firmą na spłatę w ratach. Ten scenariusz pokazuje, jak skonfigurować płatność ratalnie i obejmuje:

  • Tworzenie płatności ratalnej za pracę.
  • Fakturowanie płatności dla klientów.
  • Rozliczanie użycia w zadaniach skonfigurowanych do płatności ratalnej.

Ról

Ten instruktaż zawiera zadania dla następujących ról:

  • Kierownik Projektu
  • Członek zespołu projektów

Warunki wstępne

Przed wykonaniem zadań w instruktażu należy wykonać następujące czynności:

  • Zainstaluj demonstracyjną bazę danych CRONUS.
  • Utwórz przykładowe dane, wykonując czynności opisane w poniższej sekcji.

Historia

Ten przewodnik koncentruje się na CRONUS, firmie projektowej i konsultingowej, która projektuje i dopasowuje nową infrastrukturę, taką jak sale konferencyjne i biura, z meblami, akcesoriami i jednostkami magazynowymi. Większość jego pracy jest zorientowana na projekt. Prakash jest kierownikiem projektu w CRONUS. Używa zadań, aby dać mu przegląd każdej bieżącej pracy, którą rozpoczął CRONUS, a także zadań, które zostały zakończone. Zwykle to on konfiguruje umowy z klientami i wchodzi w rdzeń pracy, czyli linie zadaniowe i planistyczne oprócz cen, do Business Central. Uważa, że tworzenie, utrzymywanie i przeglądanie informacji jest proste. Prakash lubi również sposób, w jaki Business Central umożliwia kopiowanie zadań i płatność w ratach.

Tricia, członek zespołu projektowego, który podlega Prakashowi, jest odpowiedzialny za codzienne monitorowanie pracy. Do pracy wykonywanej przez techników przy każdym zadaniu wchodzi we własną pracę. Rejestruje przedmioty, których użyli i koszty, które ponieśli.

Przygotowywanie przykładowych danych

Aby przygotować się do tego instruktażu, musisz dodać Tricia jako nowy zasób.

Aby przygotować przykładowe dane

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Zasoby, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Wybierz akcję Nowy, aby utworzyć nową kartę zasobów.

  3. Na skróconej karcie Ogólne wprowadź następujące informacje:

    • Nr: Tricia
    • Imię i nazwisko: Tricia
    • Typ: Osoba
  4. Wybierz pole Podstawowa jednostka miary, a następnie wybierz akcję Nowy, aby otworzyć stronę Jednostka miary zasobu. W polu Kod wybierz godzinę.

  5. Na skróconej karcie Fakturowanie wprowadź następujące informacje:

    • Bezpośredni koszt jednostkowy: 5
    • Koszt pośredni %: 4
    • Koszt jednostkowy: 10
    • Gen. Prod. Grupa publikująca: Usługi
    • VAT Prod. Grupa księgowania: VAT 25
  6. Zamknij stronę.

W następnej procedurze utworzysz partię dziennika zadań dla Tricia w celu zaedechowania jej użycia.

Aby utworzyć partię Arkusza zadań

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Dzienniki zadań, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Na stronie Arkusz zadań wybierz pole Nazwa partii. Zostanie otwarta strona Job Journal Batches.

  3. Wybierz akcję Nowy, aby utworzyć nowy wiersz z następującymi informacjami:

    • Imię i nazwisko: Tricia
    • Opis: Tricia
    • Nie. Seria: JJNL-GEN
  4. Wybierz przycisk OK, aby zapisać zmiany.

Konfigurowanie zadania

W tym scenariuszu CRONUS wygrał kontrakt z klientem, Progressive Home Furnishings, na zaprojektowanie sali konferencyjnej i jadalnej. Klient ma siedzibę w Stanach Zjednoczonych, a projekt będzie wymagał specjalnego oprogramowania. Kierownik projektu osiąga porozumienie z klientem i tworzy zadanie, które obejmuje umowę.

Aby skonfigurować zadanie

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Jobs, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Wybierz akcję Nowy, aby utworzyć nową kartę.

  3. Na skróconej karcie Ogólne wprowadź następujące informacje:

    • Opis: Doradztwo w zakresie konfiguracji sali konferencyjnej
    • Numer rachunku do klienta: 01445544
  4. Na skróconej karcie Księgowanie wprowadź następujące informacje:

    • Status: Planowanie
    • Grupa Ofert Pracy: Konfigurowanie
    • Metoda PWT: Wartość kosztowa
  5. Na skróconej karcie Czas trwania wpisz dzisiejszą datę w polach Data rozpoczęcia i Data zakończenia. Te daty pomogą zastosować przeliczanie walut podczas fakturowania zadania.

  6. Na skróconej karcie Handel zagraniczny ustaw kod waluty na USD. Jeśli wybierzesz USD w polu Kod waluty faktury, zadanie zostanie zafakturowane w dolarach amerykańskich i zaplanowane tylko w walucie lokalnej CRONUS.

Można dostosować ceny dla odbiorców dla każdego zadania, w zależności od skonfigurowanych umów. W następnej procedurze kierownik projektu określa koszt czasu Tricii, ustala cenę za wymagane oprogramowanie i dodaje koszty podróży, które klient zgodził się zapłacić.

Aby dostosować ceny

  1. Na karcie zadania wybierz akcję Zasób.

  2. Na stronie Ceny zasobów stanowiska wprowadź następujące informacje:

    • Kod: Tricia
    • Cena jednostkowa: 20
  3. Zamknij stronę.

  4. Wybierz akcję Element.

  5. Na stronie Ceny elementów stanowiska wprowadź następujące informacje i dostosowaną cenę:

    1. Pozycja nr: 80201 (Program graficzny)
    2. Cena jednostkowa: 200
  6. Zamknij stronę.

  7. Wybierz akcję Konto G/L.

  8. Na stronie Ceny konta G/L zadania wprowadź następujące informacje i koszt podróży, za który klient zgodził się zapłacić koszt plus 25 procent:

    1. Konto G/L: 8430 (Podróż)
    2. Jednostkowy współczynnik kosztów: 1,25
  9. Zamknij stronę.

Ostatnim krokiem w konfigurowaniu zadania jest dodanie zadań zadania i wierszy planowania, które są częścią każdego zadania. Wiersze planowania określają, co jest fakturowane dla odbiorcy.

Aby dodać zadania

  1. Na karcie Zadanie dla nowego zadania wybierz akcję Wiersze zadań zadania.

  2. W poniższej tabeli opisano informacje, które należy wprowadzić w polach.

    Zadanie nr zadania Opis Typ zadania
    1000 Doradztwo w zakresie konfiguracji hali Suma wstępna
    1010 Spotkanie konsultacyjne z klientem Księgowania
    1020 Rozwój Księgowania
    1090 Doradztwo Total Suma końcowa
  3. Aby pokazać, że niektóre zadania są podkategoriami innych zadań, wybierz akcję Wcięcie zadań zadania.

Linia planowania może być jednym z następujących typów:

  • Budżet: Dodano do harmonogramu, ale nie zafakturowane.
  • Rozliczalne: Zafakturowane, ale nie dodane do harmonogramu.
  • Zarówno budżet, jak i rozliczane: Zafakturowane i dodane do harmonogramu.

W tym instruktażu menedżer projektu używa zarówno budżetu, jak i faktury. Tworzy trzy linie planowania dla zadania 1010 i dwie linie planowania dla zadania 1020.

Aby utworzyć wiersze planowania

  1. Wybierz wiersz 1010, a następnie wybierz akcję Wiersze planowania zadań.

  2. Utwórz wiersze planowania z następującymi informacjami:

    Linia Typ linii Data planowania Typ Nie. Ilość Cena jednostkowa
    1 Zarówno budżet, jak i faktura (dzisiejsza data) Zasób Tricia 40
    2 Zarówno budżet, jak i faktura (dzisiejsza data) Zasób Tymotka 40
    3 Zarówno budżet, jak i faktura (dzisiejsza data) Konto G/L 8430 (Podróż) 2 400

    Zamknij stronę. Sumy są aktualizowane na stronie Wiersze zadań zadania.

  3. Wybierz wiersz 1020, a następnie wybierz akcję Wiersze planowania zadań. Wprowadź następujące informacje:

    Linia Typ linii Data planowania Typ Nie. Ilość Cena jednostkowa
    1 Zarówno budżet, jak i faktura (dzisiejsza data) Zasób Tricia 80
    2 Zarówno budżet, jak i faktura (dzisiejsza data) Przedmiot 80201 (Program graficzny) 1
  4. Zamknij stronę. Sumy są aktualizowane na stronie Wiersze zadań zadania.

Obliczanie pozostałego użycia

Tricia, członek zespołu projektowego, pracuje nad pracą od jakiegoś czasu i chce zarejestrować swoje godziny i wykorzystanie w pracy. Nie przepracowała więcej godzin, niż zostało to wcześniej uzgodnione z klientem. Używa zadania wsadowego Oblicz pozostałe użycie do obliczenia pozostałego użycia dla zadania w arkuszu zadań. Dla każdego zadania zadanie wsadowe oblicza różnicę między zaplanowanym użyciem towarów, zasobów i wydatków księgi głównej a rzeczywistym użyciem zaksięgowanym we wpisach księgi zadań. Pozostałe użycie jest następnie wyświetlane w dzienniku zadań, skąd może je opublikować.

Aby obliczyć pozostałe użycie

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Dzienniki zadań, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Na stronie Arkusz zadań w polu Nazwa partii otwórz listę Partie arkuszy zadań. Wybierz partię arkusza zadań Tricia.
  3. Wybierz Calc. Akcja Pozostałe użycie.
  4. Na pracy Calc. Pozostałe użycie na skróconej karcie Zadanie zadania wybierz pole Nr zadania i wybierz odpowiedni numer zadania, zazwyczaj zadanie J00010.
  5. Na skróconej karcie Opcje wpisz J00001 w polu Nr dokumentu. Ułatwia to śledzenie księgowania w przyszłości.
  6. Wprowadź dzisiejszą datę jako datę księgowania.
  7. Wybierz przycisk OK. Spowoduje to wygenerowanie wierszy dziennika zadań pochodzących z linii planowania, które Prakash utworzył dla zadania.
  8. Wybierz przycisk OK na stronie potwierdzenia. Wygenerowane wiersze są dodawane do arkusza zadań.
  9. Upewnij się, że wszystkie numery dokumentów to J00001, a następnie wybierz akcję Księgowanie. Wybierz tak, aby potwierdzić ogłoszenie.

Linie są teraz publikowane.

Tworzenie i księgowanie faktury sprzedaży oferty pracy

Następnie Tricia może utworzyć nową fakturę dla całego zadania lub dla części zadania. Może również dołączyć fakturę do innej faktury dla tego samego odbiorcy dla tego samego zadania. W takim przypadku fakturuje za całe zadanie, ponieważ projekt jest już zakończony.

Aby utworzyć fakturę sprzedaży zadania

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Jobs, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Wybierz utworzone wcześniej zadanie, a następnie wybierz akcję Utwórz fakturę sprzedaży zadania.
  3. Na skróconej karcie Zadanie zadania wyczyść wszystkie filtry dotyczące zadania nr zadania, aby zafakturować zadanie. W polu Nr zadania wybierz odpowiednie zadanie.
  4. Na skróconej karcie Opcje wpisz datę księgowania i określ, czy chcesz utworzyć jedną fakturę na zadanie, czy tylko jedną fakturę dla wszystkich zadań.
  5. Wybierz przycisk OK, aby utworzyć fakturę, a następnie wybierz przycisk OK na stronie potwierdzenia.

Po tym, jak Tricia utworzy fakturę, może uzyskać do niej dostęp na przykład z poziomu widoku główne roli Procesora zamówień sprzedaży.

Aby za księgować nową fakturę sprzedaży

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Faktury sprzedaży, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Otwórz fakturę dla odbiorcy nr 01445544. Możesz zobaczyć informacje, które zostały wprowadzone z wierszy planowania.
  3. Wybierz akcję Opublikuj. Wybierz tak, aby potwierdzić ogłoszenie.

Aby wyświetlić zaksięgowanie faktury

  1. Otwórz zadanie, a następnie wybierz akcję Wiersze planowania zadań.
  2. Wybierz dowolny z wierszy planowania, które zostały zafakturowane, a następnie wybierz akcję Faktura sprzedaży/Faktura korygująca.
  3. Na stronie Faktury zadań wybierz akcję Otwórz fakturę sprzedaży/fakturę korygującą.

Tricia ma pytanie dotyczące cen, kosztów i zysków, które są istotne dla tej konkretnej pracy, więc uzyskuje dostęp do tych informacji na stronie Statystyki.

Aby otworzyć stronę Statystyka

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Jobs, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Wybierz akcję Statystyki. Możesz przejrzeć szczegółowe informacje o cenach pracy, kosztach i zyskach zarówno w walutach lokalnych, jak i zagranicznych.
  3. Wybierz przycisk Zamknij, aby zamknąć stronę Statystyki zadań.

Obsługa cen stałych

CRONUS został zakontraktowany na rozstawienie sal konferencyjnych. Jako kierownik projektu, Prakash chce dobrego przeglądu zadań wymaganych do zadania z powiązanymi budżetowymi i poniesionymi kosztami dla każdego zadania. Ponadto chce poznać całkowitą cenę zakontraktowanego za pracę i kwotę, która została zafakturowana do tego momentu. Osiągnął porozumienie z klientem w sprawie stałej ceny za pracę.

Aby zarządzać stałymi cenami w zadaniach

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Jobs, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Wybierz numer zadania Guildford, a następnie wybierz akcję Wiersze zadań Zadania.

  3. Wybierz wiersz 1120, a następnie w polu Budżet (koszt całkowity) kliknij prawym przyciskiem myszy kwotę i wybierz polecenie Przechodzenie do szczegółów.

    Przeglądając linie planowania pracy, Prakash ustala, że będzie również potrzebował Tricii przez 30 godzin na tym etapie projektu. Uzgadnia z klientem stałą cenę.

  4. Na stronie Wiersze zadań zadania wybierz wiersz 1120, a następnie wybierz akcję Wiersze planowania zadań. Utwórz wiersz planowania z następującymi informacjami:

    Linia Typ linii Typ Nie. Ilość
    1 Zarówno budżet, jak i faktura Zasób Tricia 30

    Zamknij stronę.

  5. W polu Budżet (koszt całkowity) kliknij prawym przyciskiem myszy pole i ponownie wybierz polecenie Przechodzenie do szczegółów na stronie Wiersze zadań zadania zadania. Wyświetl zmiany w harmonogramie. Widzisz, że do harmonogramu dodano 30 godzin.

  6. Zamknij strony.

Po dodaniu Tricii do harmonogramu dla tej linii zadań, pracuje 25 godzin w pracy. Wprowadza te godziny do dziennika pracy.

Aby wprowadzić godziny w Dzienniku zadań

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Dzienniki zadań, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. W nowym wierszu wprowadź następujące informacje:

    • Typ linii: (puste)
    • Data publikacji: (dzisiejsza data)
    • Dokument nr: J00002
    • Nr pracy: Guildford
    • Zadanie nr: 1120
    • Typ: Zasób
    • Nr: Tricia
    • Ilość: 25
  3. Wybierz akcję Opublikuj.

    Kilka dni później Tricia pracuje przez kolejne 10 godzin w pracy. Przepracowała w sumie 35 godzin. Ponieważ umowa dotyczy 30 godzin z klientem, tylko pięć z tych godzin zostanie obciążonych klientem. Tricia ręcznie doda dodatkowe pięć godzin, które przepracowała do harmonogramu.

  4. Na stronie Dziennik zadań wybierz calc. Akcja Pozostałe użycie.

  5. Na pracy Calc. Pozostała strona Użycie na skróconej karcie Opcje wprowadź następujące informacje:

    • Dokument nr: J00003
    • Data publikacji: (dzisiejsza data)
  6. Na skróconej karcie Zadanie zadania wprowadź następujące informacje:

    • Nr pracy: Guildford
    • Zadanie nr: 1120
  7. Wybierz przycisk OK, aby uruchomić obliczenia.

    Tricii pozostało pięć godzin pracy. Pole Typ wiersza jest puste, co oznacza, że tylko użycie pozostaje do zaksięgowania, ponieważ praca została już zaplanowana.

  8. W Dzienniku zadańutwórz nowy wiersz z następującymi informacjami. Upewnij się, że oba numery zadań są sekwencyjne z tymi, które zostały już użyte:

    • Typ linii: Budżet
    • Nr pracy: Guildford
    • Zadanie nr: 1120
    • Typ: Zasób
    • Nr: Tricia
    • Ilość: 5

    Korzystając z typu wiersza Budżet, istnieją aktualizacje zaplanowanych kosztów i cen, ale nie ma aktualizacji kosztów i cen umowy, które są fakturowane dla odbiorcy.

  9. Wybierz akcję Opublikuj. Wybierz przycisk OK, aby zamknąć stronę.

  10. Otwórz listę Zadania.

  11. Wybierz zadanie GUILDFORD, a następnie w sekcji Wiersze zadań zadania zadania wybierz wiersz 1120 i w polu Budżet (koszt całkowity) kliknij prawym przyciskiem myszy kwotę. Wybierz DrillDown, aby wyświetlić informacje.

    Zmiany są automatycznie wprowadzane w wierszu dla zadania nr 1120. W całkowitym koszcie zaplanowanej pracy do harmonogramu dodano pięć dodatkowych godzin pracy Tricii.

  12. Wybierz przycisk Zamknij, aby zamknąć stronę.

  13. Kliknij prawym przyciskiem myszy kwotę w polu Kontrakt (koszt całkowity) i wybierz polecenie DrillDown, aby wyświetlić informacje.

W całkowitej cenie za umowę uwzględnione są tylko pierwotnie zakontraktowane 30 godzin, ponieważ to właśnie zostało uzgodnione z klientem.

Kopiowanie zadań

Prakash osiągnął porozumienie z klientem, Selagorian Ltd, w sprawie utworzenia 10 sal konferencyjnych. Umowa przypomina wcześniejszą pracę. W związku z tym skopiowanie tego wcześniejszego zadania pozwoli zaoszczędzić czas.

Na stronie Kopiuj zadanie można wybrać zadanie i wiersze zadań, które mają zostać skopiowane. Można również wybrać kopiowanie wpisów źródłowej księgi zadań, która tworzy wiersze planowania na podstawie rzeczywistego użycia, lub można skopiować wiersze planowania zadań źródłowych, które kopiują oryginalne wiersze planowania do nowego zadania. Następnie można wybrać typ wiersza planowania lub wiersza wprowadzania księgi, który ma zostać uwzględniony, wybierając tylko to, co jest istotne dla tego nowego zadania. Na koniec możesz wybrać zadanie, do którego chcesz skopiować, i zdefiniować, czy ceny i ilości również powinny być kopiowane.

Aby skopiować zadanie

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Jobs, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Wybierz akcję Nowy, aby utworzyć nowe zadanie. Wprowadź następujące informacje:

    • Opis: Konfiguracja 10 sal konferencyjnych
    • Numer klienta Bill-To: 20000
  3. Wybierz akcję Kopiuj zadania z zadania.

  4. Na stronie Kopiowanie zadań zadania wprowadź następujące polecenie:

    • Nr pracy: Guildford
    • Zadanie nr zadania Od: 1000
    • Źródło: Linie planowania zadań
    • W tym typ linii planowania: Budżet + Rozliczany
    • Do stanowiska nr: GuildfordUstawianie 10 sal konferencyjnych
    • Zaznacz pola Kopiuj wymiary i Kopiuj ilość.
  5. Wybierz przycisk OK, aby skopiować zadanie, a następnie wybierz przycisk OK, aby zamknąć stronę potwierdzenia.

Porównując ceny, wiersze zadań zadań i wiersze planowania zadań dla tych dwóch zadań, można zobaczyć, że informacje zostały pomyślnie skopiowane.

Dokonywanie płatności w ratach

CRONUS właśnie wylądował duży projekt, którego ukończenie zajmie rok. Ponieważ wymaga to poświęcenia wielu zasobów, kierownik projektu konfiguruje umowę tak, aby klient płacił część ceny z góry, część, gdy projekt jest w połowie ukończony, a płatność końcowa po zakończeniu.

Aby skonfigurować nowe konto

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Plan kont, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Na stronie Plan kont wybierz akcję Nowy, aby utworzyć nową kartę.

  3. Na karcie Nowe konto DO/L wprowadź następujące informacje:

    • Nr: 40255
    • Imię i nazwisko: Płatność za pracę
  4. Na skróconej karcie Księgowanie w gen. Prod. Pole Grupy księgowania, wybierz Usługi. Zamknij stronę.

  5. Na stronie Plan kont wybierz pozycję Płatność zadań nr 40255, a następnie wybierz akcję Plan kont wcięcie. Wybierz tak, aby potwierdzić.

W poniższych procedurach pokazano, jak utworzyć nowe zadanie, ustawić ceny, a następnie skonfigurować płatność według raty. W wierszach zadań zadania można tworzyć konkretne wiersze dedykowane płatności ratalnej. Cała praca wykonana w pracy dodanej do harmonogramu zostanie wprowadzona w wierszach użycia. Dla każdego wiersza zadania płatności w wierszach planowania typ wiersza to Rozliczalny, co oznacza, że odbiorca zostanie zafakturowany. Wprowadź nowy wiersz zaliczki. W wierszu zadania użycie można wprowadzić informacje dotyczące towarów i zasobów, które zostały użyte w tym projekcie, co zwiększy harmonogram, na przykład godziny pracy pracowników i towary używane w pracy.

Aby dokonać płatności w ratach

  1. Utwórz nowe zadanie.

  2. Na nowej karcie zadań wpisz następujące informacje:

    • Opis: Remont recepcji
    • Numer rachunku do klienta: 30000
    • Grupa Ofert Pracy: Konfigurowanie
    • Metoda PWT: Wartość kosztowa
  3. Na karcie zadania wybierz akcję Ceny, a następnie wybierz akcję Zasób. Wprowadź następujące informacje:

    • Kod: Tricia
    • Cena jednostkowa: 10

    Zamknij stronę.

  4. Na karcie Zadanie w sekcji Zadania dodaj wiersze zadań zadania zgodnie z opisem w poniższej tabeli:

    Linia Zadanie nr zadania Opis Typ zadania
    1 1000 Zaliczka na poczęcie Księgowania
    2 2000 Zwyczaj Księgowania
    3 3000 Płatność - Midway Księgowania
    4 4000 Płatność - Zakończenie Księgowania
  5. Wybierz zadanie 1000, a następnie wybierz akcję Wiersze planowania zadań.

  6. Utwórz wiersz planowania z następującymi informacjami:

    Linia Typ linii Data planowania Typ Nie. Ilość Cena jednostkowa
    1 Rozliczanych (dzisiejsza data) Konto G/L 40255 1 5000

    Zamknij stronę.

  7. Wybierz zadanie 2000, a następnie wybierz akcję Wiersze planowania zadań.

  8. Utwórz wiersz planowania z następującymi informacjami:

    Linia Typ linii Data planowania Typ Nie. Ilość
    1 Budżet (dzisiejsza data) Zasób Tricia 120
    2 Budżet (dzisiejsza data) Przedmiot 70104 10

    Zamknij stronę. Na stronie Wiersze zadań zadania można zobaczyć, że kwoty harmonogramu zostały zaktualizowane.

  9. Wybierz zadanie 32000, a następnie wybierz akcję Wiersze planowania zadań.

  10. Utwórz wiersz planowania z następującymi informacjami:

    Linia Typ linii Data planowania Typ Nie. Ilość Cena jednostkowa
    1 Rozliczanych (data przyszła) Konto G/L 40255 1 5000

    Zamknij stronę.

  11. Utwórz podobny wpis wiersza planowania dla zadania 4000 zadania.

Teraz, gdy wiersze zadania i planowania zostały wprowadzone, Prakash tworzy fakturę dla pierwszej płatności. Robi to z poziomu wierszy zadań zadania, aby upewnić się, że faktura zawiera tylko wiersze dla pierwszej płatności. Zamówienie sprzedaży można otworzyć z poziomu wierszy planowania lub wierszy zadań.

Aby utworzyć fakturę

  1. Na stronie Wiersze zadań zadania zadania wybierz wiersz 1000, a następnie wybierz akcję Utwórz fakturę sprzedaży.
  2. Na stronie Tworzenie faktury sprzedaży ustaw dzisiejszą datę jako datę księgowania, określ Dla zadaniai wybierz przycisk OK, aby utworzyć fakturę z informacjami domyślnymi. Wybierz przycisk OK, aby zamknąć stronę potwierdzenia.
  3. Wybierz akcję Faktura sprzedaży/Nota kredytowa. Na fakturze sprzedaży widać, że tylko zaliczka jest uwzględniona na fakturze. Możesz teraz wysłać to do klienta zgodnie z ustaleniami.

Kolejne kroki

Ten przewodnik przeprowadzi Cię przez niektóre z podstawowych kroków pracy z ofertami pracy w Business Central. Dowiedziałeś się, jak utworzyć nową pracę, jak skopiować zadanie i jak obsługiwać płatności. Ponadto widziałeś demonstrację śledzenia godzin i tworzenia faktur.

Zobacz też

Przewodniki po procesach biznesowych
Konfigurowanie zarządzania projektami
Korzystanie z zasobów
Monitoruj postęp i wydajność
Oferty pracy: Fakturowanie
Współpraca z Business Central

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl