Synchronizowanie danych w Business Central z Microsoft Dataverse

Uwaga

Obowiązuje od listopada 2020 r.:

  • Nazwa Common Data Service została zmieniona na Microsoft Dataverse. Dowiedz się więcej
  • Część terminologii w Microsoft Dataverse została zaktualizowana. Na przykład encja jest teraz tabelą, a pole jest teraz kolumną. Dowiedz się więcej

Po zintegrowaniu Dataverse z Business Central można zdecydować, czy dane w wybranych polach Business Central (takich jak klienci, kontakty i sprzedawcy) mają być synchronizowane z równoważnymi wierszami w Dataverse (takimi jak klienci, kontakty i użytkownicy). W zależności od typu wiersza można synchronizować dane z Dataverse do Business Central lub odwrotnie. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Integracja z Dynamics 365 Sales.

Synchronizacja wykorzystuje następujące elementy:

  • Mapowania tabel integracji
  • Mapowania pól integracji
  • Reguły synchronizacji
  • Powiązane rekordy

Po skonfigurowaniu synchronizacji można razem z rekordami Business Central z wierszami Dataverse w celu zsynchronizowania ich danych. Synchronizację można uruchomić ręcznie lub na podstawie harmonogramu. Poniższa tabela zawiera omówienie sposobów synchronizacji.

Typ Metoda Opis
Synchronizacja ręczna Synchronizacja wiersz po wierszu.

Można synchronizować poszczególne rekordy w Business Central, takie jak klient, z odpowiednim wierszem Dataverse, takim jak konto. Zazwyczaj w ten sposób użytkownicy będą pracować z danymi Dataverse w Business Central.
Ręczne parowanie i synchronizowanie rekordów
Synchronizacja na podstawie mapowania tabel.

Można synchronizować wszystkie rekordy w tabeli Business Central z tabelą Dataverse tabeli.
Synchronizowanie poszczególnych mapowań tabel
Synchronizuj wszystkie zmodyfikowane rekordy dla wszystkich mapowań tabel.

Można synchronizować wszystkie rekordy, które zostały zmodyfikowane w tabelach Business Central od czasu ostatniej synchronizacji.
Synchronizowanie wszystkich zmodyfikowanych rekordów
Pełna synchronizacja wszystkich danych dla wszystkich mapowań tabel.

Można synchronizować wszystkie dane w tabelach Business Central i Dataverse, które są mapowane, oraz tworzyć nowe rekordy lub wiersze w rozwiązaniu docelowym dla rekordów niesprząsowanych w rozwiązaniu źródłowym.

Pełna synchronizacja synchronizuje wszystkie dane i ignoruje sprzężenie. Zazwyczaj podczas konfigurowania integracji wykonuje się pełną synchronizację i tylko jedno z rozwiązań zawiera dane. Pełna synchronizacja może być również przydatna w środowisku demonstracyjnym.
Uruchamianie pełnej synchronizacji
Zaplanowana synchronizacja Synchronizuj wszystkie zmiany danych dla wszystkich mapowań tabel.

Możesz synchronizować Business Central z Dataverse w zaplanowanych odstępach czasu, konfigurując zadania w kolejce zadań.
Planowanie synchronizacji
Uwaga

Synchronizacja między Dataverse i Business Central opiera się na zaplanowanym wykonywaniu wpisów kolejki zadań i nie gwarantuje spójności danych w czasie rzeczywistym między dwiema usługami. Aby uzyskać spójność danych w czasie rzeczywistym, należy zapoznać się z wirtualnymi tabelami Business Central lub interfejsami API Business Central.

Standardowe mapowanie tabeli na potrzeby synchronizacji

Tabele w Dataverse, takie jak konta, są zintegrowane z równoważnymi typami tabel w Business Central, takimi jak klienci. Aby pracować z danymi Dataverse, należy skonfigurować łącza, zwane sprzężeniami, między tabelami w Business Central i Dataverse.

W poniższej tabeli wymieniono standardowe mapowanie między tabelami w Business Central i Dataverse.

Wskazówka

Zmiany konfiguracji wprowadzone w tabeli integracji i mapowaniach pól można zresetować do ustawień domyślnych, zaznaczając mapowania, a następnie wybierając pozycję Użyj domyślnej konfiguracji synchronizacji.

Centrum biznesowe Dataverse Kierunek synchronizacji Filtr domyślny
Sprzedawca/Nabywca Użytkownik Dataverse -> Business Central Filtr kontaktowy Dataverse: Status to Nie, Licencja użytkownika to Tak,Tryb użytkownika Integracji to Nie
Klient Rachunek Business Central -> Dataverse i Dataverse -> Business Central Filtr konta Dataverse: Typ relacji to Klient, a Status jest Aktywny. Filtr Business Central: Zablokowane jest puste (Klient nie jest zablokowany).
Sprzedawca Rachunek Business Central -> Dataverse i Dataverse -> Business Central Filtr konta Dataverse: Typ relacji to Dostawca, a Stan jest aktywny. Filtr Business Central: Zablokowane jest puste (Dostawca nie jest zablokowany).
Kontakt Kontakt Business Central -> Dataverse i Dataverse -> Business Central Filtr kontaktów Business Central: Typ to Osoba, a kontakt jest przypisany do firmy. Filtr kontaktowy Dataverse: Kontakt jest przypisany do firmy, a nadrzędnym typem klienta jest Klient.
Waluta Waluta transakcji Business Central -> Dataverse
Uwaga

Akcje Dataverse nie będą dostępne na stronach, na przykład na stronie Karta klienta, dla rekordów, które nie przestrzegają filtru tabeli w mapowaniu tabeli integracji.

Wskazówka dla administratorów: Wyświetlanie mapowań tabel

Mapowania między tabelami w Dataverse i Business Central można wyświetlić na stronie Mapowania tabel integracji, gdzie można również zastosować filtry. Mapowanie między polami w tabelach Business Central i kolumnami w tabelach Dataverse definiuje się na stronie Integration Field Mapping, gdzie można dodać dodatkową logikę mapowania. Na przykład może to być przydatne, jeśli trzeba rozwiązać problemy z synchronizacją.

Zobacz też

Ręczne parowaniei synchronizowanie rekordów
Planowanie synchronizacji
Integracja z Dynamics 365 Sales

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl