Konfigurowanie godzin pracy i godzin pracy

Zazwyczaj system zarządzania usługami śledzi godziny pracy zasobów i stan zlecenia serwisowego w celu prognozowania obciążeń i potrzeb serwisowych. Business Central ma wbudowane narzędzia, które można dostosować do rejestrowania tego rodzaju informacji.

Po ustawieniu domyślnych godzin pracy firmy można obliczyć czasy odpowiedzi dla zleceń serwisowych lub wysyłać ostrzeżenia lub alerty w przypadku przyjścia zgłoszeń serwisowych. Funkcja alertu jest implementowana wraz z harmonogramem zadań.

Podczas pracy nad zleceniem serwisowym należy zaktualizować jego stan, aby można było monitorować postęp. Stan zlecenia serwisowego odzwierciedla stan naprawy wszystkich elementów serwisu w zleceniu serwisu. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Opis zlecenia serwisowego i stanu naprawy.

Aby skonfigurować domyślne godziny pracy

Strona Domyślne godziny pracy służy do konfigurowania zwykłych godzin pracy serwisu w firmie. Te godziny pracy są używane do obliczania daty i godziny odpowiedzi dla zleceń serwisowych i ofert oraz do wysyłania ostrzeżeń o czasie odpowiedzi. Domyślne godziny serwisowania są używane w umowach serwisowych, chyba że określono specjalne godziny obsługi dla umowy.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Domyślne godziny pracy, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. W razie potrzeby wypełnij pola. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.
Ważne

Jeśli wiersze na stronie Domyślne godziny pracy zostaną puste, wartość domyślna to 24 godziny, ważna tylko w kalendarzowych dniach roboczych.

Aby skonfigurować szablony godzin pracy

Za pomocą strony Szablon godzin pracy można skonfigurować szablony zawierające typowe godziny pracy w firmie. Na przykład można tworzyć szablony dla techników pracujących w pełnym wymiarze godzin i techników w niepełnym wymiarze godzin. Szablonów godzin pracy można używać podczas dodawania pojemności do zasobów.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Szablony godzin pracy, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. W razie potrzeby wypełnij pola. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.
Uwaga

Po wprowadzeniu godzin pracy dla każdego dnia wartość w polu Suma na tydzień jest obliczana automatycznie.

Aby skonfigurować godziny obsługi określone w umowie

Za pomocą strony Godziny obsługi można skonfigurować określone godziny obsługi dla odbiorcy, który jest właścicielem umowy serwisowej. Godziny serwisowania służą do obliczania daty i godziny odpowiedzi dla zleceń serwisowych i ofert, które należą do umowy serwisowej.

Jeśli nie skonfigurowano określonych godzin obsługi dla umowy serwisowej, używane są domyślne godziny obsługi dla umów serwisowych.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Umowy serwisowe, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Otwórz umowę serwisową, dla których chcesz skonfigurować określone godziny pracy, a następnie wybierz pozycję Godziny pracy.
  3. Aby skonfigurować godziny pracy na podstawie domyślnych godzin pracy, wybierz akcję Kopiuj domyślne godziny pracy.
  4. Edytuj pola we wpisach godzin pracy. Wstaw lub usuń wpisy, aby skonfigurować godziny pracy dla umowy. Należy zauważyć, że pola Dzień, Czas rozpoczęcia i Czas zakończenia są wymagane dla każdego wiersza.
  5. Jeśli chcesz, aby godziny pracy usługi obowiązywały od określonej daty, wypełnij pole Data rozpoczęcia.
  6. Jeśli chcesz, aby godziny pracy usługi obowiązywały w święta, zaznacz pole wyboru w polu Ważne w święta.

Zobacz też

Opis stanu alokacji i stanu naprawy
Konfigurowanie zarządzania usługami
Opis zlecenia serwisowego i stanu naprawy

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl