Archiwizowanie dokumentów

Zamówienia sprzedaży i zakupu, oferty, zamówienia zwrotu i zamówienia zbiorcze można archiwizować, na przykład dlatego, że kopię dokumentu chcesz później zapisać do ponownego użycia. Dokument sprzedaży lub zakupu można archiwizować kilka razy, za każdym razem zapisując inną zarchiwizowaną wersję.

W przypadku zarchiwizowanych dokumentów sprzedaży, w których oryginał nadal istnieje i nie jest publikowany, można użyć funkcji Przywróć, aby zastąpić oryginał zarchiwizowanej wersją dokumentu. Jest to praktyczne, jeśli trzeba przywrócić zawartość dokumentu do wcześniejszego stanu.

W przypadku zarchiwizowanych dokumentów, w których oryginał został usunięty, można ponownie wykorzystać zawartość tylko poprzez skopiowanie danych, na przykład za pomocą funkcji Kopiuj z dokumentu.

Aby skonfigurować automatyczne archiwizowanie dokumentów

Przed usunięciem dokumentów można skonfigurować automatyczną archiwizację zamówień sprzedaży i zakupu, ofert, zamówień zbiorczych i zamówień zwrotnych.

W poniższej procedurze opisano sposób konfigurowania automatycznej archiwizacji dokumentów sprzedaży. Kroki są podobne dla dokumentów zakupu.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Ustawienia sprzedaży i należności, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Na stronie Ustawienia sprzedaży i należności wypełnij pola. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.

Specjalnie dla pola Cytaty archiwalne w poniższej tabeli przedstawiono różnice między opcjami.

Opcja Opis
Nigdy Nigdy nie archiwizuj ofert sprzedaży po ich usunięciu.
Pytanie Zaznacz, aby monitować użytkownika o wybranie, czy po ich usunięciu mają być archiwizowane oferty sprzedaży.
Zawsze Zaznacz, aby automatycznie archiwizować oferty sprzedaży po ich usunięciu.

Aby zarchiwizować zamówienie sprzedaży

Poniższa procedura opisuje sposób archiwizowania zamówienia sprzedaży. Kroki są podobne dla wszystkich zamówień, zamówień ogólnych, zleceń zwrotu i ofert.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Zamówienia sprzedaży, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Otwórz zamówienie sprzedaży, które chcesz zarchiwizować.
  3. Wybierz akcję Archiwizuj dokument.

Zamówienie sprzedaży zostanie zarchiwizowane. Można go wyświetlić na stronie Zarchiwizowane zamówienia sprzedaży.

Aby przywrócić niezaksięgowane zamówienie sprzedaży z archiwum

Poniższa procedura opisuje sposób przywrócenia zawartości zarchiwizowanego zamówienia sprzedaży do oryginalnego zamówienia sprzedaży. Jest to możliwe tylko wtedy, gdy oryginalny dokument nie został opublikowany. Kroki są podobne dla wszystkich zamówień, zamówień ogólnych, zleceń zwrotu i ofert.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Archiwum zamówień sprzedaży, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Wybierz zarchiwizowane zamówienie sprzedaży lub jego wersję, którą chcesz przywrócić, a następnie wybierz akcję Przywróć.

Zawartość oryginalnego zamówienia sprzedaży zostanie zastąpiona zawartością wybranej wersji zarchiwizowanej.

Aby usunąć zarchiwizowane zamówienia sprzedaży

W poniższej procedurze opisano sposób usuwania zarchiwizowanych zamówień sprzedaży. Kroki są podobne dla innych zarchiwizowanych dokumentów sprzedaży i zakupu.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Archiwum zamówień sprzedaży, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Wybierz akcję Usuń zarchiwizowane wersje zamówienia sprzedaży, a następnie na stronie Usuwanie zarchiwizowanych wersji zamówienia sprzedaży wybierz odpowiednie filtry.
  3. Wybierz przycisk OK.

Zobacz też

Śledzenie linii
dokumentuSprzedaż
Ogólna funkcjonalność biznesowa
Współpraca z Business Central

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl