Sprzedaż

Tworzysz fakturę sprzedaży lub zamówienie sprzedaży, aby zarejestrować umowę z odbiorcą na sprzedaż określonych produktów na określonych warunkach dostawy i płatności.

Należy użyć zamówień sprzedaży, jeśli proces sprzedaży wymaga, aby można było wysłać części ilości zamówienia, na przykład dlatego, że pełna ilość nie jest dostępna od razu. Jeśli sprzedajesz towary, dostarczając je bezpośrednio od dostawcy do odbiorcy, jako przesyłkę zwrotną, musisz również użyć zamówień sprzedaży. We wszystkich innych aspektach zamówienia sprzedaży działają w taki sam sposób jak faktury sprzedaży. W przypadku zamówień sprzedaży można również użyć funkcji Obiecujące zamówienie, aby przekazać klientom określone daty dostawy.

Można negocjować z odbiorcą, tworząc najpierw ofertę sprzedaży, którą można przekonwertować na fakturę sprzedaży lub zamówienie sprzedaży po uzgodnieniu sprzedaży. Po potwierdzeniu umowy przez klienta możesz wysłać potwierdzenie zamówienia, aby zarejestrować swoje zobowiązanie do dostarczenia produktów zgodnie z ustaleniami.

Możesz łatwo poprawić lub anulować zaksięgowanie faktury sprzedaży przed jej opłaceniem. Jest to przydatne, jeśli chcesz poprawić błąd podczas wpisywania lub jeśli klient zażąda zmiany na wczesnym etapie procesu zamówienia. Jeśli zaksięgowana faktura sprzedaży została zapłacona, należy utworzyć fakturę korygującą sprzedaż lub zamówienie zwrotu sprzedaży, aby odwrócić sprzedaż.

Dobre praktyki sprzedażowe i marketingowe dotyczą tego, jak podejmować najlepsze decyzje we właściwym czasie. Funkcje marketingowe w Business Central zapewniają precyzyjny i terminowy przegląd informacji kontaktowych, dzięki czemu można skuteczniej obsługiwać potencjalnych klientów i zwiększać ich zadowolenie. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zarządzanie relacjami.

Jeśli używasz Dynamics 365 Sales for customer engagement, możesz cieszyć się bezproblemową integracją w procesie lead-to-cash, używając Business Central do działań zaplecza, takich jak przetwarzanie zamówień, zarządzanie zapasami i robienie finansów. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Korzystanie z Dynamics 365 Sales z Business Central.

W środowiskach biznesowych, w których odbiorca musi zapłacić przed dostarczeniem produktów, takich jak handel detaliczny, należy poczekać na otrzymanie płatności przed dostarczeniem produktów. W większości przypadków płatności przychodzące są przetwarzane kilka tygodni po dostarczeniu, stosując płatności do powiązanych zaksięgowanych, niezapłaconych faktur sprzedaży. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Uzgadnianie płatności przy użyciu aplikacji automatycznej.

Dokumenty sprzedaży mogą być wysyłane jako pliki PDF dołączone do wiadomości e-mail. Treść wiadomości e-mail będzie zawierać wyciąg z dokumentu sprzedaży, taki jak produkty, łączna kwota i łącze do witryny PayPal. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Wysyłanie dokumentów pocztą e-mail.

Dla wszystkich procesów sprzedaży można włączyć przepływ pracy zatwierdzania, na przykład w celu wymagania, aby duża sprzedaż do określonych odbiorców była zatwierdzana przez kierownika księgowości. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Korzystanie z przepływów pracy.

W poniższej tabeli opisano sekwencję zadań wraz z łączami do tematów, które je opisują.

Do Widzieć
Utwórz kartę klienta dla każdego odbiorcy, który sprzedajesz. Zarejestruj nowych klientów
Utwórz ofertę sprzedaży, w której oferujesz produkty na warunkach podlegających negocjacji przed przekonwertowaniem oferty na fakturę sprzedaży. Składaj oferty sprzedaży
Utwórz fakturę sprzedaży, aby zarejestrować umowę z odbiorcą na sprzedaż produktów na określonych warunkach dostawy i płatności. Sprzedaż faktur
Przetwarzanie zamówienia sprzedaży, które obejmuje częściową wysyłkę lub wysyłkę zwrotną. Sprzedawaj produkty
Dowiedz się, co się dzieje podczas księgujesz dokumenty sprzedaży. Księgowanie sprzedaży
Przygotuj się do odbioru przedmiotów do wysyłki. Drukowanie listy pobrania
Skonfiguruj standardowe wiersze sprzedaży lub zakupu, które można szybko wstawiać do dokumentów, na przykład na potrzeby zamówień cyklicznego uzupełniania zapasów. Tworzenie cyklicznych wierszy sprzedaży i zakupu
Połącz zamówienie sprzedaży z zamówieniem zakupu, aby sprzedać towar wysyłkowy, który zostanie dostarczony bezpośrednio od dostawcy do odbiorcy. Dokucz przesyłek zwrotnych
Wyślij towar z katalogu od dostawcy do magazynu, aby można było wysłać towar do odbiorcy. Tworzenie zamówień specjalnych
Wykonaj akcję na nieopłaconej fakturze sprzedaży, aby automatycznie utworzyć fakturę koryguncką i anulować fakturę sprzedaży lub utworzyć ją ponownie, aby można było wprowadzić poprawki. Poprawianie lub anulowanie niezapłaconych faktur sprzedaży
Utwórz fakturę korygującą sprzedaż, aby przywrócić określoną zaksięgotowaną fakturę sprzedaży w celu odzwierciedlenia, które produkty zwraca odbiorca i jaką kwotę płatności zwrócisz. Przetwarzanie zwrotów sprzedaży lub anulowań
Zarządzaj zobowiązaniem klienta do zakupu dużych ilości dostarczanych w kilku przesyłkach w czasie. Praca z ogólnymi zamówieniami sprzedaży
Sprzedawaj elementy zespołu, które nie są obecnie dostępne, tworząc połączone zamówienie zespołu w celu dostarczenia pełnej lub częściowej ilości zamówienia sprzedaży. Sprzedawaj przedmioty zmontowane na zamówienie
Zafakturuj odbiorcy raz dla wielu przesyłek, łącząc przesyłki na jednej fakturze. Łączenie przesyłek na jednej fakturze
Poinformuj swoich klientów o terminach dostawy zamówienia, obliczając datę zdolną do złożenia obietnicy lub datę dostępną do obietnicy. Oblicz obiecujące daty zamówienia
Rozwiąż problemy, gdy istnieją dwa lub więcej rekordów dla tego samego klienta. Scalanie zduplikowanych rekordów

Zobacz powiązane szkolenia w witrynie Microsoft Learn

Zobacz też

Konfigurowanie sprzedaży
Zarejestruj nowych klientów
Zarządzanie należnościami
Zarządzanie zobowiązaniami
Zarządzanie projektem
Współpraca z Business Central
Ogólna funkcjonalność biznesowa

Rozpocznij bezpłatny okres próbny!

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl