Konfigurowanie usługi wymiany dokumentów

W ramach struktury wymiany danych można wymieniać dokumenty sprzedaży i zakupu z partnerami handlowymi bez dodatkowych kroków, takich jak dołączanie dokumentów do wiadomości e-mail jako plików PDF. Na przykład, gdy wszystko jest gotowe do wystawienia faktury odbiorcy, możesz zasądować fakturę i wysłać ją do zapłaty jako plik, który klient może otrzymać w swojej aplikacji do zarządzania firmą. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Elektroniczna wymiana danych.

Uwaga

Konfigurowanie usługi wymiany dokumentów dla business central w środowisku lokalnym wymaga wykonania kilku dodatkowych czynności w celu autoryzacji. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Ustawienia business central w środowisku lokalnym.

Łączenie się z partnerami handlowymi

Wymiana dokumentów elektronicznych wymaga połączenia z partnerami handlowymi. Aby ułatwić tworzenie bezpiecznego połączenia, Business Central online jest skonfigurowany do korzystania z aplikacji Business Central Integration. Aplikacja jest dostępna w Tradeshift App Store, a wszystko, co Ty i Twoi partnerzy biznesowi musicie zrobić, to utworzyć konto Tradeshift, a następnie włączyć aplikację. Aplikacja Business Central Integration jest dostępna w wersji produkcyjnej i piaskownicy. Na przykład użycie wersji piaskownicy jest dobre do testowania wymiany dokumentów. Możesz przełączać się między wersjami produkcyjnymi i piaskownicą, włączając lub wyłączając przełącznik Piaskownica w dokumencie. Exch. Strona Konfiguracja usługi. Po zakończeniu tej pracy informacje na skróconej karcie Usługa są aktualizowane.

Alternatywnie, jeśli chcesz skorzystać z innej usługi, musisz podać informacje, aby nawiązać połączenie. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Aby połączyć się z usługą wymiany dokumentów.

Aby połączyć się z aplikacją Business Central Integration na Tradeshift

Możesz szybko utworzyć konto Tradeshift i rozpocząć pracę z aplikacją Business Central Integration z poziomu dokumentu. Exch. Strona Konfiguracja usługi. Wybierz link Aktywuj aplikację w powiadomieniu lub pole Adres URL aplikacji, aby przejść do aplikacji w sklepie z aplikacjami Tradeshift. Na stronie logowania do Tradeshift zaloguj się lub zarejestruj.

Uwaga

Po zalogowaniu się na konto Tradeshift witryna może nie przenieść Cię na stronę, na której aktywujesz aplikację. Aby to zrobić, możesz kliknąć link na dokumencie. Exch. Ponownie w Business Central, aby przejść bezpośrednio do aplikacji.

Jeśli zdecydujesz się przestać korzystać z aplikacji Business Central Integration, wyłącz ją w sklepie z aplikacjami Tradeshift.

Aby połączyć się z usługą wymiany dokumentów

Jeśli wolisz korzystać z innej usługi wymiany dokumentów, musisz podać pewne informacje, aby połączyć się z usługą.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz miikonę, wprowadź Document Exchange Service Setup, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Wypełnij pola zgodnie z opisem w poniższej tabeli.

    Pole Opis
    Agent użytkownika Wprowadź tekst, który może być użyty do identyfikacji Twojej firmy w procesach wymiany dokumentów.
    Włączone Określ, czy połączenie z usługą jest włączone.

    Uwaga: Po włączeniu usługi tworzone są co najmniej dwa wpisy kolejki zadań w celu wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych. Po wyłączeniu usługi wpisy kolejki zadań są usuwane.
    Piaskownica Określ, czy łączysz się z wersją piaskownicy usługi wymiany dokumentów.
    Adres URL rejestracji Określ stronę internetową, na której rejestrujesz się w usłudze wymiany dokumentów.
    Adres URL aplikacji Wybierz link, aby otworzyć sklep z aplikacjami i włączyć lub wyłączyć aplikację Business Central Integration.
    Adres URL usługi Określ adres usługi wymiany dokumentów, która będzie wywoływana podczas wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych.
    Adres URL logowania Określ adres URL strony używanej do logowania się do usługi wymiany dokumentów. Jest to strona, na której wprowadzasz nazwę użytkownika i hasło swojej firmy.
    Uwaga

    Poświadczenia logowania są szyfrowane automatycznie. Nie można wyłączyć szyfrowania.

    Uwaga

    Jeśli nie można połączyć się z usługą wymiany dokumentów z powodu problemu z autoryzacją, może to być spowodowane tym, że Business Central nie może automatycznie odnowić tokenu dostępu. Na przykład może się to zdarzyć, jeśli usługa nie była używana przez pewien czas. Token można odnowić ręcznie za pomocą akcji Odnów token.

Ustawienia business central w środowisku lokalnym

Aby połączyć Business Central lokalnie, musisz utworzyć aplikację w tradeshift App Store. W tym przypadku użyj adresu URL przekierowania z pola Adres URL przekierowania na stronie Ustawienia usługi wymiany dokumentów. Po zarejestrowaniu aplikacji Tradeshift dostarczy identyfikator klienta i klucz tajny klienta. W Business Central wprowadź te wartości na skróconej karcie Autoryzacja na stronie Konfiguracja usługi wymiany dokumentów.

Jeśli wolisz przechowywać identyfikator aplikacji i klucz tajny w innej lokalizacji, możesz pozostawić pola Identyfikator klienta i Klucz tajny klienta puste i napisać rozszerzenie, aby pobrać identyfikator i klucz tajny z lokalizacji. Klucz tajny można podać w czasie wykonywania, subskrybując zdarzenia OnGetClientId i OnGetClientSecret w codeunit 1410 "Doc. Exch. Serwis Mgt."

Zobacz też

Konfigurowanie wymiany danych
Elektroniczna wymiana danych

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl