Dokumenty przychodzące

Niektóre transakcje biznesowe nie są rejestrowane w Business Central od samego początku. Zamiast tego zewnętrzny dokument biznesowy przychodzi do firmy jako załącznik wiadomości e-mail lub kopia papierowa, którą skanujesz do pliku. Jest to typowe dla zakupów, gdzie takie przychodzące pliki dokumentów stanowią pokwitowania płatności za wydatki lub małe zakupy.

Z plików PDF lub obrazów reprezentujących dokumenty przychodzące można zamieść zewnętrzną usługę OCR (optyczne rozpoznawanie znaków) generującą dokumenty elektroniczne, które można następnie przekonwertować na rekordy dokumentów w Business Central. Wybierz pakiet usług odpowiedni dla Twojej organizacji i/lub kraju/regionu. Alternatywnie można ręcznie tworzyć wpisy reprezentujące dokumenty zewnętrzne.

Na stronie Dokumenty przychodzące można używać różnych funkcji do przeglądania pokwitowań wydatków, zarządzania zadaniami OCR i konwertowania przychodzących plików dokumentów, ręcznie lub automatycznie, na odpowiednie dokumenty lub wiersze arkusza. Pliki zewnętrzne można dołączać na dowolnym etapie procesu, w tym do zaksięgowanych dokumentów oraz do wynikowych wpisów dostawcy, odbiorcy i księgi głównej.

Proces dokumentów przychodzących może składać się z następujących głównych działań:

  • Rejestruj dokumenty zewnętrzne w Business Central, tworząc wiersze na stronie Dokumenty przychodzące w jeden z następujących sposobów:
    • Ręcznie, za pomocą prostych funkcji, z komputera lub urządzenia mobilnego, w jeden z następujących sposobów:
      • Użyj przycisku Utwórz z pliku, a następnie wypełnij odpowiednie pola na stronie Dokument przychodzący. Plik zostanie automatycznie dołączony.
      • Użyj przycisku Nowy, a następnie wypełnij odpowiednie pola na stronie Dokument przychodzący i ręcznie dołącz powiązany plik.
      • Na tablecie lub telefonie użyj przycisku Utwórz z aparatu, aby utworzyć nowy rekord dokumentu przychodzącego, a następnie wyślij obraz na przykład do usługi OCR.
    • Automatycznie, odbierając dokument z usługi OCR jako dokument elektroniczny po wysłaniu powiązanego pliku PDF lub obrazu pocztą e-mail do usługi OCR. Skrócona karcie Informacje finansowe jest automatycznie wypełniana na stronie Dokument przychodzący.
  • Usługa OCR służy do przekształcania plików PDF lub obrazów w dokumenty elektroniczne, które można konwertować na rekordy dokumentów w Business Central.
  • Utwórz nowe dokumenty lub wiersze dziennika ogólnego dla rekordów dokumentów przychodzących, wprowadzając informacje podczas czytania ich z przychodzących plików dokumentów.
  • Dołączanie przychodzących plików dokumentów do dokumentów zakupu i sprzedaży o dowolnym stanie, w tym do wpisów dostawcy, odbiorcy i księgi głównej, które wynikają z księgowania.
  • Wyświetlanie przychodzących rekordów dokumentów i ich załączników z dowolnego dokumentu zakupu i sprzedaży lub wpisu albo znajdowanie wszystkich wpisów w księdze głównej bez przychodzących rekordów dokumentów na stronie Plan kont.
Do Widzieć
Skonfiguruj funkcję Dokumenty przychodzące i skonfiguruj usługę OCR. Konfigurowanie dokumentów przychodzących
Twórz przychodzące rekordy dokumentów, dołączaj pliki, używaj OCR do przekształcania plików PDF w dokumenty elektroniczne, konwertuj dokumenty elektroniczne na rekordy dokumentów, kontroluj przychodzące rekordy dokumentów z zaksięgowanych dokumentów sprzedaży i zakupu. Przetwarzanie dokumentów przychodzących

Zobacz powiązane szkolenia w witrynie Microsoft Learn

Zobacz też

Zakup
Współpraca z Business Central

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl