Synchronizowanie danych w Business Central z Microsoft Dataverse
Uwaga
Obowiązuje od listopada 2020 r.:
- Nazwa Common Data Service została zmieniona na Microsoft Dataverse. Dowiedz się więcej
- Część terminologii w Microsoft Dataverse została zaktualizowana. Na przykład encja jest teraz tabelą, a pole jest teraz kolumną. Dowiedz się więcej
Po zintegrowaniu Dataverse z Business Central można zdecydować, czy dane w wybranych polach Business Central (takich jak klienci, kontakty i sprzedawcy) mają być synchronizowane z równoważnymi wierszami w Dataverse (takimi jak klienci, kontakty i użytkownicy). W zależności od typu wiersza można synchronizować dane z Dataverse do Business Central lub odwrotnie. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Integracja z Dynamics 365 Sales.
Synchronizacja wykorzystuje następujące elementy:
- Mapowania tabel integracji
- Mapowania pól integracji
- Reguły synchronizacji
- Powiązane rekordy
Po skonfigurowaniu synchronizacji można razem z rekordami Business Central z wierszami Dataverse w celu zsynchronizowania ich danych. Synchronizację można uruchomić ręcznie lub na podstawie harmonogramu. Poniższa tabela zawiera omówienie sposobów synchronizacji.
| Typ | Metoda | Widzieć |
|---|---|---|
| Synchronizacja ręczna | Synchronizacja wiersz po wierszu. Można synchronizować poszczególne rekordy w Business Central, takie jak klient, z odpowiednim wierszem Dataverse, takim jak konto. Zazwyczaj w ten sposób użytkownicy będą pracować z danymi Dataverse w Business Central. |
Ręczne parowanie i synchronizowanie rekordów |
| Synchronizacja na podstawie mapowania tabel. Można synchronizować wszystkie rekordy w tabeli Business Central z tabelą Dataverse tabeli. |
Synchronizowanie poszczególnych mapowań tabel | |
| Synchronizuj wszystkie zmodyfikowane rekordy dla wszystkich mapowań tabel. Można synchronizować wszystkie rekordy, które zostały zmodyfikowane w tabelach Business Central od czasu ostatniej synchronizacji. |
Synchronizowanie wszystkich zmodyfikowanych rekordów | |
| Pełna synchronizacja wszystkich danych dla wszystkich mapowań tabel. Można synchronizować wszystkie dane w tabelach Business Central i Dataverse, które są mapowane, oraz tworzyć nowe rekordy lub wiersze w rozwiązaniu docelowym dla rekordów niesprząsowanych w rozwiązaniu źródłowym. Pełna synchronizacja synchronizuje wszystkie dane i ignoruje sprzężenie. Zazwyczaj podczas konfigurowania integracji wykonuje się pełną synchronizację i tylko jedno z rozwiązań zawiera dane. Pełna synchronizacja może być również przydatna w środowisku demonstracyjnym. |
Uruchamianie pełnej synchronizacji | |
| Zaplanowana synchronizacja | Synchronizuj wszystkie zmiany danych dla wszystkich mapowań tabel. Możesz synchronizować Business Central z Dataverse w zaplanowanych odstępach czasu, konfigurując zadania w kolejce zadań. |
Planowanie synchronizacji |
Uwaga
Synchronizacja między Dataverse i Business Central opiera się na zaplanowanym wykonywaniu wpisów kolejki zadań i nie gwarantuje spójności danych w czasie rzeczywistym między dwiema usługami. Aby uzyskać spójność danych w czasie rzeczywistym, należy zapoznać się z wirtualnymi tabelami Business Central lub interfejsami API Business Central.
Standardowe mapowanie tabeli na potrzeby synchronizacji
Tabele w Dataverse, takie jak konta, są zintegrowane z równoważnymi typami tabel w Business Central, takimi jak klienci. Aby pracować z danymi Dataverse, należy skonfigurować łącza, zwane sprzężeniami, między tabelami w Business Central i Dataverse.
W poniższej tabeli wymieniono standardowe mapowanie między tabelami w Business Central i Dataverse.
Wskazówka
Zmiany konfiguracji wprowadzone w tabeli integracji i mapowaniach pól można zresetować do ustawień domyślnych, zaznaczając mapowania, a następnie wybierając pozycję Użyj domyślnej konfiguracji synchronizacji.
| Centrum biznesowe | Dataverse | Kierunek synchronizacji | Filtr domyślny |
|---|---|---|---|
| Sprzedawca/Nabywca | Użytkownik | Dataverse -> Business Central | Filtr kontaktowy Dataverse: Status to Nie, Licencja użytkownika to Tak,Tryb użytkownika Integracji to Nie |
| Klient | Rachunek | Business Central -> Dataverse i Dataverse -> Business Central | Filtr konta Dataverse: Typ relacji to Klient, a Status jest Aktywny. Filtr Business Central: Zablokowane jest puste (Klient nie jest zablokowany). |
| Sprzedawca | Rachunek | Business Central -> Dataverse i Dataverse -> Business Central | Filtr konta Dataverse: Typ relacji to Dostawca, a Stan jest aktywny. Filtr Business Central: Zablokowane jest puste (Dostawca nie jest zablokowany). |
| Kontakt | Kontakt | Business Central -> Dataverse i Dataverse -> Business Central | Filtr kontaktów Business Central: Typ to Osoba, a kontakt jest przypisany do firmy. Filtr kontaktowy Dataverse: Kontakt jest przypisany do firmy, a nadrzędnym typem klienta jest Klient. |
| Waluta | Waluta transakcji | Business Central -> Dataverse |
Uwaga
Akcje Dataverse nie będą dostępne na stronach, na przykład na stronie Karta klienta, dla rekordów, które nie przestrzegają filtru tabeli w mapowaniu tabeli integracji.
Wskazówka dla administratorów: Wyświetlanie mapowań tabel
Mapowania między tabelami w Dataverse i Business Central można wyświetlić na stronie Mapowania tabel integracji, gdzie można również zastosować filtry. Mapowanie między polami w tabelach Business Central i kolumnami w tabelach Dataverse definiuje się na stronie Integration Field Mapping, gdzie można dodać dodatkową logikę mapowania. Na przykład może to być przydatne, jeśli trzeba rozwiązać problemy z synchronizacją.
Zobacz też
Ręczne parowaniei synchronizowanie rekordów
Planowanie synchronizacji
Integracja z Dynamics 365 Sales