Integracja z Dynamics 365 Sales
Uwaga
Obowiązuje od listopada 2020 r.:
- Nazwa Common Data Service została zmieniona na Microsoft Dataverse. Dowiedz się więcej
- Część terminologii w Microsoft Dataverse została zaktualizowana. Na przykład encja jest teraz tabelą, a pole jest teraz kolumną. Dowiedz się więcej
Rola sprzedawcy jest często uważana za jedną z najbardziej zewnętrznych prac w firmie. Jednak może to być pomocne dla sprzedawców, aby mogli spojrzeć do wewnątrz w firmie i zobaczyć, co dzieje się na zapleczu. Integrując Business Central i Dynamics 365 Sales, możesz dać sprzedawcom ten wgląd, umożliwiając im wyświetlanie informacji w Business Central podczas pracy w Dynamics 365 Sales. Na przykład podczas przygotowywania oferty sprzedaży przydatne może być ustalenie, czy masz wystarczającą ilość zapasów, aby zrealizować zamówienie. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Korzystanie z Dynamics 365 Sales z Business Central.
Uwaga
W tym temacie opisano proces integracji wersji online Dynamics 365 Sales i Business Central za pośrednictwem Dataverse. Aby uzyskać informacje na temat konfiguracji lokalnej, zobacz Przygotowywanie Dynamics 365 Sales for Integration on-premises.
Integracja przez Dataverse
Business Central integruje się również z Dataverse, co ułatwia łączenie i synchronizowanie danych z innymi aplikacjami Dynamics 365, takimi jak Dynamics 365 Sales, a nawet aplikacjami, które tworzysz samodzielnie. Jeśli integrujesz się po raz pierwszy, musisz to zrobić za pośrednictwem Dataverse. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Integracja z Dataverse.
Jeśli zintegrowałeś już Dynamics 365 Sales z Business Central, możesz kontynuować synchronizację danych przy użyciu konfiguracji. Jeśli jednak uaktualnisz lub wyłączysz integrację Dynamics 365 Sales, aby włączyć ją ponownie, musisz połączyć się za pośrednictwem Dataverse. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Uaktualnianie integracji z Dynamics 365 Sales.
Uwaga
Ponowne nawiązanie połączenia za pośrednictwem Dataverse spowoduje zastosowanie domyślnych ustawień synchronizacji i zastąpienie wszystkich posiadanych konfiguracji. Na przykład zostaną zastosowane domyślne mapowania tabel.
Ustawienia integracji specyficzne dla dynamics 365 Sales Integration
Integracja z Business Central odbywa się za pośrednictwem Dataverse, a integracja zapewnia wiele standardowych ustawień i tabel. Oprócz ustawień standardowych istnieją pewne specyficzne dla Dynamics 365 Sales. Poniżej wymieniono je w poniższych sekcjach.
Uprawnienia i role zabezpieczeń dla kont użytkowników w sprzedaży
Podczas instalowania rozwiązania integracji konfigurowane są uprawnienia dla konta użytkownika integracji. Jeśli te uprawnienia zostaną zmienione, może być konieczne ich zresetowanie. Możesz to zrobić, ponownie instalując Rozwiązanie integracji, wybierając ponownie wmieszaj rozwiązanie integracji na stronie Konfiguracja połączenia Dynamics 365. Wdrażane są następujące role zabezpieczeń:
- Administrator integracji Dynamics 365 Business Central
- Użytkownik integracji Dynamics 365 Business Central
- Użytkownik dostępności produktu Dynamics 365 Business Central
Ustawienia połączenia w Podręczniku konfiguracji
Za pomocą przewodnika konfiguracji wspomaganej można szybko skonfigurować połączenie i określić zaawansowane funkcje, takie jak sprzężenie między rekordami.
- Wybierz pozycję Konfiguracja i rozszerzenia, a następnie wybierz pozycję Konfiguracja wspomagana.
- Wybierz Skonfiguruj połączenie sprzedaży Dynamics 365, aby uruchomić przewodnik konfiguracji wspomaganej.
- W razie potrzeby wypełnij pola.
- Opcjonalnie dostępne są ustawienia zaawansowane, które mogą zwiększyć bezpieczeństwo i włączyć dodatkowe funkcje, takie jak przetwarzanie zamówień sprzedaży i wyświetlanie poziomów zapasów. W poniższej tabeli opisano ustawienia zaawansowane.
| Pole | Opis |
|---|---|
| Importowanie rozwiązania Dynamics 365 Sales | Włącz to, aby zainstalować i skonfigurować rozwiązanie integracyjne w Dynamics 365 Sales. |
| Usługa sieci Web Dostępność elementów publikowania | Umożliwiaj osobom korzystającym z Dynamics 365 Sales wyświetlanie dostępności towarów (produktów) w magazynie w Business Central. Wymaga to konta użytkownika Business Central z kluczem dostępu do usług sieci Web. Przypisywanie klucza jest procesem dwuetapowym. Na koncie użytkownika w Business Central należy wybrać akcję Zmień klucz usługi sieci Web. W przewodniku Konfigurowanie wspomaganej konfiguracji Dynamics 365 Sales Connection należy określić adres URL usługi sieci Web Dynamics 365 Business Central OData i podać poświadczenia użytkownika Business Central w celu uzyskania dostępu do usługi. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz OData Web Services. |
| Nazwa użytkownika usługi sieci Web OData Business Central | Nazwa konta użytkownika Business Central, którego Dynamics 365 Sales używa do pobierania informacji o dostępności towarów w Business Central za pośrednictwem usługi sieci Web OData. |
| Business Central OData Web Service Accesskey | Klucz dostępu do konta użytkownika, którego Dynamics 365 Sales używa do uzyskiwania informacji o dostępności towarów z Business Central za pośrednictwem usługi sieci Web OData. Klucz jest przypisywany do użytkownika wybranego w polu Nazwa użytkownika usługi sieci Web OData Business Central. Aby uzyskać klucz, wybierz przycisk Wyszukaj wartość obok nazwy użytkownika, wybierz użytkownika, wybierz pozycję Zarządzaj, a następnie edytuj. Na karcie użytkownika wybierz pozycję Akcje, Uwierzytelnianie, a następnie wybierz pozycję Zmień klucz usługi sieci Web. |
| Włącz integrację zamówień sprzedaży | Gdy ludzie tworzą zamówienia sprzedaży w Dynamics 365 Sales i realizują zamówienia w Business Central, integruje to proces w Dynamics 365 Sales. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Włączanie integracji przetwarzania zamówień sprzedaży. Wymaga to podania poświadczeń dla konta użytkownika administratora w Dynamics 365 Sales. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Obsługa danych zamówienia sprzedaży. |
| Włącz Dynamics 365 Sales Connection | Włącz połączenie z Dynamics 365 Sales. |
| Wersja Dynamics 365 SDK | Jest to istotne tylko wtedy, gdy integrujesz się z lokalną wersją Dynamics 365 Sales. Jest to zestaw programistyczny Dynamics 365 (określany również jako Xrm), którego używasz do łączenia Business Central z Dynamics 365 Sales. Wersja musi być zgodna z wersją ZESTAWU SDK używaną przez Dynamics 365 Sales i równa lub nowsza niż wersja używana przez Dynamics 365 Sales. |
Ustawienia połączenia na stronie Ustawienia połączenia Microsoft Dynamics 365
Wprowadź następujące informacje dotyczące połączenia z Dynamics 365 Sales do Business Central.
| Pole | Opis |
|---|---|
| Adres URL sprzedaży Dynamics 365 | Adres URL wystąpienia Dynamics 365 Sales. Umożliwia to użytkownikom otwieranie odpowiednich rekordów w Business Central z rekordów w Dynamics 365 Sales, takich jak konto lub produkt. Rekordy Business Central są otwierane w Business Central. |
| Usługa sieci Web dostępności elementów włączona | Umożliwiaj osobom korzystającym z Dynamics 365 Sales wyświetlanie dostępności towarów (produktów) w magazynie w Business Central. Jeśli włączysz tę funkcję, musisz również podać nazwę użytkownika i klucz dostępu dla Dynamics 365 Sales, aby użyć go do wysyłania zapytań do usługi sieci Web OData o dostępność towarów (produktów). Aby uzyskać więcej informacji, zobacz OData Web Services. |
| Adres URL usługi sieci Web OData Dynamics 365 Business Central | Po włączeniu usługi sieci Web dostępności elementów zostanie podany adres URL usługi sieci Web OData. Ustaw to pole na adres URL wystąpienia Business Central, które ma być używane. Aby zresetować pole do domyślnego adresu URL business central, wybierz akcję Resetuj adres URL klienta sieci Web. To pole jest istotne tylko wtedy, gdy rozwiązanie integracji Business Central jest zainstalowane w Dynamics 365 Sales. |
| Nazwa użytkownika usługi sieci Web OData Dynamics 365 Business Central | Nazwa konta użytkownika, którego Dynamics 365 Sales używa do uzyskiwania informacji o dostępności towarów z Business Central za pośrednictwem usługi sieci Web OData. |
| dostępu usługi sieci Web Dynamics 365 Business Central OData | Klucz dostępu dla konta użytkownika, którego Dynamics 365 Sales używa do uzyskiwania informacji o dostępności towarów z Business Central za pośrednictwem usługi sieci Web OData. Klucz jest przypisany do użytkownika wybranego w polu Nazwa użytkownika usługi sieci Web Dynamics 365 Business Central OData. Aby uzyskać klucz, wybierz przycisk Wyszukaj wartość obok nazwy użytkownika, wybierz użytkownika, wybierz pozycję Zarządzaj, a następnie edytuj. Na karcie użytkownika wybierz pozycję Akcje, Uwierzytelnianie, a następnie wybierz pozycję Zmień klucz usługi sieci Web. |
| Wersja Dynamics 365 SDK | Jeśli integrujesz się z lokalną wersją Dynamics 365 Sales, jest to zestaw programistyczny Dynamics 365 (określany również jako Xrm), którego używasz do łączenia Business Central z Dynamics 365 Sales. Wybrana wersja musi być zgodna z wersją zestawu SDK używaną przez Dynamics 365 Sales. Ta wersja jest równa lub nowsza niż wersja używana przez Dynamics 365 Sales. |
Oprócz powyższych ustawień wprowadź następujące ustawienia dla Dynamics 365 Sales.
| Pole | Opis |
|---|---|
| Integracja zamówień sprzedaży jest włączona | Umożliwiaj użytkownikom przesyłanie zamówień sprzedaży i aktywowanych ofert w Dynamics 365 Sales, a następnie wyświetlanie i przetwarzanie ich w Business Central. To integruje proces w Dynamics 365 Sales. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Włączanie integracji przetwarzania zamówień sprzedaży. |
| Automatyczne tworzenie zamówień sprzedaży | Utwórz zamówienie sprzedaży w Business Central, gdy użytkownik utworzy i prześle je w Dynamics 365 Sales. |
| Automatyczne przetwarzanie ofert sprzedaży | Przetwarzaj ofertę sprzedaży w Business Central, gdy użytkownik tworzy i aktywuje ją w Dynamics 365 Sales. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Obsługa danych ofert sprzedaży. |
Standardowe mapowanie jednostek sprzedaży na potrzeby synchronizacji
Encje w Dynamics 365 Sales, takie jak zamówienia, są zintegrowane z równoważnymi typami tabel w Business Central, takimi jak zamówienia sprzedaży. Aby pracować z danymi Dynamics 365 Sales, skonfiguruj linki, zwane sprzężeniami, między tabelami w Business Central i Dynamics 365 Sales.
Poniższa tabela zawiera listę standardowych mapowań między tabelami w Business Central i Dynamics 365 Sales, które zapewnia Business Central.
| Centrum biznesowe | Dynamics 365 Sales | Kierunek synchronizacji | Filtr domyślny |
|---|---|---|---|
| Jednostka miary | Grupa jednostek | Business Central -> Dynamics 365 Sales | |
| Przedmiot | Produkt | Business Central -> Dynamics 365 Sales i Dynamics 365 Sales -> Business Central | Filtr kontaktów sprzedażowych: Typ produktu to Zapasy sprzedaży |
| Zasób | Produkt | Business Central -> Dynamics 365 Sales i Dynamics 365 Sales -> Business Central | Filtr kontaktów sprzedażowych: Typ produktu to Usługi |
| Jednostka miary przedmiotu | CRM UOM | Business Central -> Dynamics 365 Sales | |
| Jednostka miary zasobów | CRM UOM | Business Central -> Dynamics 365 Sales | |
| Grupa jednostek | CRM Uomschedule | Business Central -> Dynamics 365 Sales | |
| Grupa cenowa klienta | Cennik | Business Central -> Dynamics 365 Sales | |
| Cena sprzedaży | Cennik produktów | Business Central -> Dynamics 365 Sales | Filtr kontaktów Business Central: Kod sprzedaży nie jest pusty, Typ sprzedaży to Grupa cenowa odbiorcy |
| Okazja | Okazja | Business Central -> Dataverse i Dynamics 365 Sales -> Business Central | |
| Nagłówek faktury sprzedaży | Faktura | Business Central -> Dynamics 365 Sales | |
| Wiersz faktury sprzedaży | Produkt faktury | Business Central -> Dynamics 365 Sales | |
| Nagłówek zamówienia sprzedaży | Zamówienie sprzedaży | Business Central -> Dynamics 365 Sales | Filtr Business Central Sales Header: Typ dokumentu to Kolejność, Status jest zwolniony |
| Uwagi do zamówienia sprzedaży | Uwagi do zamówienia sprzedaży | Business Central -> Dynamics 365 Sales i Dynamics 365 Sales -> Business Central |
Uwaga
Mapowania tabel Item Unit of Measure, Resource Unit of Measure i Unit Group są dostępne tylko wtedy, gdy administrator włączył aktualizację funkcji: Synchronizacja wielu jednostek miary z funkcją Dynamics 365 Sales przełącza się na stronie Zarządzanie funkcjami. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Synchronizowanie towarów i zasobów z produktami w różnych jednostkach miary.
Synchronizowanie towarów i zasobów z produktami o różnych jednostkach miary
Firmy często produkują lub kupują przedmioty w jednej jednostce miary, a następnie sprzedają je w innej. Aby zsynchronizować elementy, które używają wielu jednostek miary, należy włączyć Aktualizację funkcji: Synchronizacja wielu jednostek miary z funkcją Dynamics 365 Sales przełącza się na stronie Zarządzanie funkcjami.
Po utworzeniu nowej tabeli grupy jednostek jest tworzona i przypisywana do każdego towaru i zasobu w Business Central. Umożliwia to mapowanie tabel Grupa jednostek, Jednostka miary towaru i Jednostka miary zasobów w Business Central na Grupę jednostek sprzedaży Dynamics 365 w Dynamics 365 Sales, jak pokazano na poniższej ilustracji.
:::image type="content" source="media/unit group 1.png" alt-text="Mapowania tabel dla grup jednostek":::
Możesz utworzyć wiele jednostek miary dla każdej grupy jednostek i przypisać grupy do produktów w Dynamics 365 Sales. Następnie będzie można synchronizować produkty z towarami i zasobami w Business Central. Można ręcznie łączyć jednostki miary lub jednostki miary zasobów z grupą jednostek. Jeśli grupa jednostek dla towaru lub zasobu nie jest sprzężona z grupą jednostek w Dynamics 365 Sales, na przykład dlatego, że grupa jednostek nie istniała, Business Central automatycznie utworzy grupę jednostek w Dynamics 365 Sales.
Mapowanie towarów i zasobów na produkty
Po włączeniu aktualizacji funkcji: Synchronizacja wielu jednostek miary z przełącznikiem funkcji Dynamics 365 Sales, dzieje się tak:
- Nowe mapowania są tworzone dla elementów i zasobów.
- Istniejące mapowania są usuwane.
- Uaktualnienie danych tworzy grupy jednostek dla towarów i zasobów.
Aby użyć nowych mapowań, należy zsynchronizować grupy jednostek, jednostkę miary towaru i jednostkę miar zasobów. Należy również ponownie zsynchronizować towary i zasoby.
Uwaga
Dynamics 365 Sales nie pozwala na zmianę grupy jednostek dla produktu. W związku z tym należy wycofać produkty i rozdzielić towary i zasoby, a następnie zsynchronizować, tworząc nowe produkty w Dynamics 365 Sales.
W poniższych krokach opisano kroki, które należy wykonać, aby rozpocząć mapowanie grup jednostek:
Upewnij się, że produkty w Dynamics 365 Sales nie są sprzężone z towarami lub zasobami w Business Central. Jeśli tak, przejdź do stron Towary i/lub Zasoby i użyj opcji filtrowania, aby wybrać sprzężone rekordy. Następnie wybierz akcję Dynamics 365 Sales i wybierz Odłącz. Spowoduje to zaplanowanie zadania w tle w celu rozdzielania rekordów. Gdy zadanie jest uruchomione, można sprawdzić jego stan za pomocą akcji Dziennik synchronizacji. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Łączenie i synchronizowanie.
Ponieważ nowe produkty będą tworzone w Dynamics 365 Sales z nowymi grupami jednostek, aby uniknąć duplikowania nazw, wykonaj jedną z następujących czynności:
- Zmień nazwy produktów, a następnie wycofaj je w Dynamics 365 Sales. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Wycofywanie produktów (Centrum sprzedaży). Aby zbiorczo edytować produkty w programie Microsoft Excel, zaloguj się do Power Apps, wybierz swoje środowisko, przejdź do tabeli Produkt, a następnie wybierz kartę Dane. Wyczyść wszystkie zastosowane filtry. W grupie Dane wybierz akcję Edytuj dane w programie Excel. Dodaj prefiks lub sufiks do sprzężonych produktów, a następnie wycofaj je.
- Wycofaj swoje produkty i usuń je.
Wykonaj następujące kroki, aby zsynchronizować grupy jednostek, jednostki miar, towaryi zasoby:
- W Business Central otwórz stronę Ustawienia połączenia sprzedaży Dynamics 365.
- Użyj akcji Uruchom pełną synchronizację, aby otworzyć Pełną synchronizację Dataverse. Strona recenzji.
- W przypadku mapowań ITEM UOM, RESOURCE UOMi UNIT GROUP wybierz akcję Poleć pełną synchronizację.
- Wybierz akcję Synchronizuj wszystko.
Uwaga
W przypadku mapowań, które nie zostały jeszcze w pełni zsynchronizowane, ta akcja spowoduje ich pełną synchronizację. Aby zapobiec synchronizowaniu tych mapowań, usuń je ze strony. Spowoduje to tylko usunięcie ich z bieżącej pełnej synchronizacji i nie spowoduje usunięcia mapowań.
Wybierz mapowanie TOWAR-PRODUKT, a następnie wybierz akcję Uruchom ponownie. Spowoduje to utworzenie nowych produktów z towarów w Dynamics 365 Sales i przypisanie nowej grupy jednostek, która jest specyficzna dla towaru.
Wybierz mapowanie ZASÓB-PRODUKT, a następnie wybierz akcję Uruchom ponownie. Spowoduje to utworzenie nowych produktów z zasobów w Dynamics 365 Sales i przypisanie nowej grupy jednostek, która jest specyficzna dla zasobów.
Reguły synchronizacji
W poniższej tabeli wymieniono reguły, które kontrolują synchronizację między Dynamics 365 Sales i Business Central. Są one dodatkiem do reguł zdefiniowanych dla Dataverse, które również mają zastosowanie. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Mapowanie jednostek w standardzie.
Uwaga
Zmiany w danych wprowadzone przez konto użytkownika integracji nie są synchronizowane. Dlatego zalecamy, aby nie zmieniać danych podczas korzystania z tego konta. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie kont użytkowników do integracji z Dynamics 365 Sales.
| Stół | Reguła |
|---|---|
| Jednostki miary | Jednostki miary są synchronizowane z grupami jednostek w Dynamics 365 Sales. W grupie jednostek może być zdefiniowana tylko jedna jednostka miary. |
| Elementy | Podczas synchronizowania towarów z produktami Dynamics 365 Sales, Business Central automatycznie tworzy cennik w Dynamics 365 Sales. Aby uniknąć błędów synchronizacji, nie należy ręcznie modyfikować tego cennika. |
| Zasoby | Zasoby są synchronizowane z produktami Dynamics 365 Sales, które mają typ produktu Usługa. |
| Grupy cenowe klientów | Grupy cenowe odbiorców są synchronizowane z cennikami sprzedaży. |
| Ceny sprzedaży | Ceny sprzedaży, które mają typ sprzedaży Grupa cenowa odbiorcy i mają zdefiniowany kod sprzedaży, są synchronizowane z wierszami cennika sprzedaży Dynamics 365 |
| Możliwości | Szanse sprzedaży są synchronizowane z szansami sprzedaży Dynamics 365. Wartość Kod sprzedawcy definiuje właściciela sprzężonej tabeli w Dynamics 365 Sales. |
| Zaksięgowane faktury sprzedaży | Zaksięgowane faktury sprzedaży są synchronizowane z fakturami sprzedaży. Przed synchronizacją faktury lepiej jest zsynchronizować wszystkie inne tabele, które mogą uczestniczyć w fakturze, od sprzedawców po cenniki. Wartość Kod sprzedawcy w nagłówku faktury definiuje właściciela tabeli sprzężonej w sales. |
| Zamówienia sprzedaży | Gdy integracja zamówienia sprzedaży jest włączona, zamówienia sprzedaży w Business Central, które są tworzone na podstawie przesłanych zamówień sprzedaży w Dynamics 365 Sales, są synchronizowane z zamówieniami sprzedaży w INCLUDE SALES po ich zwolnieniu. Przed zsynchronizowanie zamówień zaleca się najpierw zsynchronizowanie wszystkich tabel, które są związane z zamówieniem, takich jak sprzedawcy i cenniki. Pole Kod sprzedawcy w nagłówku zamówienia definiuje właściciela sprzężonej tabeli w Dynamics 365 Sales. |
Zadania synchronizacji dla integracji sprzedaży
Zadania są uruchamiane w następującej kolejności, aby uniknąć sprzężenia zależności między tabelami. Istnieją dodatkowe zadania dostępne w Dataverse. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Używanie kolejek zadań do planowania zadań.
- UNITOFMEASURE — zadanie synchronizacji Dynamics 365 Sales
- RESOURCE-PRODUCT — zadanie synchronizacji Dynamics 365 Sales
- ITEM-PRODUCT — zadanie synchronizacji Dynamics 365 Sales
- CUSTPRCGRP-PRICE — zadanie synchronizacji Dynamics 365 Sales.
- SALESPRC-PRODPRICE - Zadanie synchronizacji Dynamics 365 Sales.
- POSTEDSALESINV-INV - Zadanie synchronizacji Dynamics 365 Sales.
Domyślne wpisy kolejki zadań synchronizacji
W poniższej tabeli opisano domyślne zadania synchronizacji dla sales.
| Wprowadzanie kolejki zadań | Opis | Kierunek | Mapowanie tabel integracji | Domyślna częstotliwość synchronizacji (min) | Domyślny czas uśpienia braku aktywności (min) |
|---|---|---|---|---|---|
| UNITOFMEASURE — zadanie synchronizacji Dynamics 365 Sales | Synchronizuje grupy jednostek Dynamics 365 Sales z jednostkami miary Business Central. | Od Business Central do Dynamics 365 Sales | JEDNOSTKA MIARY | 30 | 720 (12 godz.) |
| RESOURCE-PRODUCT — zadanie synchronizacji Dynamics 365 Sales | Synchronizuje produkty Dynamics 365 Sales z zasobami Business Central. | Od Business Central do Dynamics 365 Sales | ZASÓB-PRODUKT | 30 | 720 (12 godz.) |
| ITEM - PRODUCT - Zadanie synchronizacji Dynamics 365 Sales | Synchronizuje produkty Dynamics 365 Sales z elementami Business Central. | Od Business Central do Dynamics 365 Sales | PRODUKT-PRZEDMIOT | 30 | 1440 (24 godz.) |
| CUSTPRCGRP-PRICE — zadanie synchronizacji Dynamics 365 Sales | Synchronizuje cenniki sprzedaży Dynamics 365 Sales z grupami cenowymi klientów Business Central. | GRUPY CENOWE ODBIORCÓW- CENNIKI SPRZEDAŻY | 30 | 1440 (24 godz.) |
|
| SALESPRC-PRODUCTPRICE — zadanie synchronizacji dynamics 365 Sales | Synchronizuje ceny produktów Dynamics 365 Sales z cenami sprzedaży Business Central. | CENA PRODUKTU-CENA SPRZEDAŻY | 30 | 1440 (24 godz.) |
|
| POSTEDSALESINV-INV - Zadanie synchronizacji dynamics 365 Sales | Synchronizuje faktury sprzedaży Dynamics 365 z fakturami sprzedaży zaksięgowanymi przez Business Central. | Od Business Central do Dynamics 365 Sales | FAKTURY-FAKTURY SPRZEDAŻY | 30 | 1440 (24 godz.) |
| Statystyki klientów — synchronizacja dynamics 365 Sales | Aktualizuje konta Dynamics 365 Sales z najnowszymi danymi klientów Business Central. W Dynamics 365 Sales te informacje pojawiają się w formularzu szybkiego podglądu statystyk kont Business Central kont sprzężonych z klientami Business Central. Dane te można również aktualizować ręcznie z każdego rekordu klienta. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Ręczne parowanie i synchronizowanie rekordów. Uwaga: Ten wpis kolejki zadań jest istotny tylko wtedy, gdy rozwiązanie integracji Business Central jest zainstalowane w Dynamics 365 Sales. |
Nie dotyczy | Nie dotyczy | 30 | Nie dotyczy |
Nawiązywanie połączenia z lokalnymi wersjami pakietu 1 programu Business Central 2019 i systemu Microsoft Dynamics NAV 2018
Zespół Microsoft Power Platform ogłosił, że deprecjonuje typ uwierzytelniania Office365. Jeśli używasz Business Central lokalnie, który jest wcześniejszy niż Business Central 2019 release wave 1, musisz użyć typu uwierzytelniania OAuth, aby połączyć się z Dynamics 365 Sales online. Kroki opisane w tej sekcji opisują sposób łączenia następujących wersji produktu:
- Business Central 2019 release wave 1
- System Microsoft Dynamics NAV 2018
Warunki wstępne
Musisz mieć subskrypcję Microsoft Azure. Konto próbne będzie działać podczas rejestracji aplikacji.
Dynamics 365 Sales jest skonfigurowany do korzystania z jednego z następujących typów uwierzytelniania:
Office365 (starsza wersja)
Ważny
Od kwietnia 2022 r. usługa Office365 (starsza wersja) nie będzie już obsługiwana. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Ważne zmiany (przestarzałe) nadchodzące w Power Apps, Power Automate i aplikacjach Customer Engagement.
OAuth
Aby połączyć Business Central 2019 release wave 1 i Dynamics NAV 2018
Zaimportuj rozwiązanie Microsoft Dynamics 365 Business Central Integration Solution do środowiska Dynamics 365 Sales. Rozwiązanie integracji jest dostępne w folderze CrmCustomization na instalacyjnym dysku DVD Business Central lub Dynamics NAV 2018. W zależności od wersji produktu zaimportuj jedną z następujących opcji:
- W przypadku Business Central folder zawiera DynamicsNAVIntegrationSolution_v9 i DynamicsNAVIntegrationSolution_v91. Rozwiązania. Rozwiązanie, które należy zaimportować, zależy od wersji Dynamics 365 Sales, z którą się łączysz. Dynamics 365 Sales online wymaga rozwiązania integracji DynamicsNAVIntegrationSolution_v91.
- Dla Dynamics NAV 2018 zainstaluj rozwiązanie DynamicsNAVIntegrationSolution.
Utwórz nieakcyjnego użytkownika integracji w środowisku Dynamics 365 Sales i przypisz użytkownikowi następujące role zabezpieczeń. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Tworzenie nieekakcyjnego konta użytkownika.
- Administrator integracji Dynamics 365 Business Central
- Użytkownik integracji Dynamics 365 Business Central
Ważny
Ten użytkownik nie może mieć roli zabezpieczeń Administrator systemu. Ponadto nie można używać konta administratora systemu jako użytkownika integracji.
W witrynie Azure Portal utwórz rejestrację aplikacji dla business central. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Rejestrowanie aplikacji w usłudze Azure Active Directory.
Uwaga
Zalecamy zarejestrowanie aplikacji w tej samej dzierżawie co środowisko Dataverse, aby nie trzeba było wyrażać zgody na zezwalanie aplikacji na dostęp do środowiska. Jeśli zarejestrujesz aplikację w innym środowisku, musisz zalogować się do usługi Azure AD przy użyciu konta administratora dla środowiska Dataverse i wyrazić zgodę.
Ponadto zarejestrowana aplikacja nie może mieć wpisu tajnego. Łączenie aplikacji z kluczem tajnym z Dataverse jest dostępne tylko w Business Central 2020 w wersji 1 i nowszych.
W zależności od wersji produktu wykonaj jedną z następujących czynności:
- W Business Central wyszukaj Microsoft Dynamics 365 Connection Setup, a następnie wybierz powiązane łącze.
- W Dynamics NAV 2018 wyszukaj Microsoft Dynamics 365 for Sales Connection Setup, a następnie wybierz powiązane łącze.
W polu Typ uwierzytelniania wybierz opcję OAuth.
Wybierz wersję zestawu CRM SDK, która odpowiada wersji rozwiązania zaimportowanego w kroku 1.
Uwaga
Ten krok dotyczy tylko Business Central.
Wprowadź adres URL środowiska Dynamics 365 Sales, a następnie wprowadź nazwę użytkownika i hasło dla użytkownika integracji.
- W Business Central użyj pola Adres serwera.
- W Dynamics NAV 2018 użyj pola Adres URL dynamics 365 Sales.
W polu Parametry połączenia określ identyfikator rejestracji aplikacji. To pole ma dwa tokeny, w których należy określić identyfikator aplikacji.
Żeton Opis Identyfikator aplikacji Ustaw identyfikator aplikacji. RedirectUri Ustaw identyfikator aplikacji, ale dodaj prefiks app://. Przykład Poniższy przykład przedstawia parametry połączenia.
AuthType=OAuth;Username=jsmith@contoso.onmicrosoft.com;Password=****;Url=https://contosotest.crm.dynamics.com;AppId=<your AppId>;RedirectUri=app://<your AppId>;TokenCacheStorePath=;LoginPrompt=AutoWłącz połączenie.
Uwaga
Jeśli chcesz skonfigurować połączenie z wystąpieniem Dynamics 365 Sales z określonym typem uwierzytelniania, wypełnij pola na skróconej karcie Szczegóły typu uwierzytelniania. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Uwierzytelnianie za pomocą usług sieci Web Microsoft Dataverse. Ten krok nie jest wymagany podczas łączenia wersji online Business Central.
Zobacz też
Konfigurowanie kont użytkowników do integracji z Dynamics 365 Sales
Konfigurowanie połączenia z Dynamics 365 Sales
Synchronizowanie Business Central i Dynamics 365 Sales
Przygotowywanie Dynamics 365 Sales do integracji lokalnej