Szczegóły projektu: Zmienianie metody kalkulacji kosztów dla towarów

W Business Central nie można zmienić metody kalkulacji kosztów dla towaru po uwzględnieniu towaru w transakcji. Na przykład po zakupie lub sprzedaży przedmiotu. Jeśli do towaru lub towarów została przypisana niepoprawna metoda kalkulacji kosztów, problem może nie zostać odkryty, dopóki nie wykonasz sprawozdawczości finansowej.

W tym temacie opisano sposób rozwiązania tej sytuacji. Zalecanym podejściem jest zastąpienie towaru, który ma niepoprawną metodę kalkulacji kosztów, nowym towarem i użycie zlecenia montażu do przeniesienia zapasów ze starego towaru do nowego.

Uwaga

Korzystanie z zamówień montażowych pozwala na nadal przepływ kosztów, chociaż do zasycjowania są zaległe faktury zakupu lub opłaty za wysyłkę. Ponadto umożliwia cofnięcie konwersji i odzyskanie ilości oryginalnych elementów, jeśli to konieczne.

Wskazówka

Aby zapoznać się z procesem, zalecamy rozpoczęcie procesu konwersji od pojedynczego elementu lub małego zestawu elementów.

Informacje o metodach kalkulowania kosztów

Metody kalkulacji kosztów kontrolują kalkulacje kosztów, gdy towary są kupowane, otrzymywane w magazynie i sprzedawane. Metody kalkulacji kosztów wpływają na harmonogram kwot rejestrowanych w COGS, które wpływają na zysk brutto. To właśnie ten przepływ oblicza COGS. Koszt sprzedanych towarów (COGS) i przychody są wykorzystywane do określenia zysku brutto, w następujący sposób:

zysk brutto = przychód - COGS

Podczas konfigurowania towarów magazynowych należy przypisać metodę kalkulacji kosztów. Metoda może się różnić w zależności od firmy i od przedmiotu do przedmiotu, dlatego ważne jest, aby wybrać właściwą. Business Central obsługuje następujące metody kalkulowania kosztów:

  • Średnia
  • FIFO
  • LIFO
  • Norma
  • Specyficzny

Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Szczegóły projektu: Metody kalkulowania kosztów.

Używanie zleceń montażu do zmiany przypisań metod kalkulacji kosztów

W tej sekcji opisano następujące kroki zmiany metody kalkulacji kosztów przypisanej do towaru:

  1. Zdefiniuj domyślną metodę kalkulacji kosztów.
  2. Zidentyfikuj towary, dla których chcesz zmienić metodę kalkulacji kosztów, i zmień ich numerację.
  3. Utwórz nowe towary ze starym schematem numeracji i skopiuj dane podstawowe w partii.
  4. Ręcznie skopiuj powiązane dane podstawowe z istniejącego elementu do nowego elementu.
  5. Określ ilość zapasów do konwersji z oryginalnego towaru na nowy towar.
  6. Przenieś zapasy do nowego towaru.
  7. Obsługa ilości zapasów, które są przydzielane do popytu.
  8. Zablokuj oryginalny element przed dalszym użyciem.

Definiowanie domyślnej metody kalkulacji kosztów

Aby uniknąć błędów w przyszłości, można określić domyślną metodę kalkulacji kosztów dla nowych towarów. Za każdym razem, gdy ktoś utworzy nowy element, Business Central zasugeruje domyślną metodę kalkulacji kosztów. Metodę domyślną określa się w polu Domyślna metoda kalkulacji kosztów na stronie Ustawienia zapasów.

Identyfikowanie towarów, dla których należy zmienić metodę kalkulacji kosztów, i zmienianie ich numerów

Możesz nadać nowym przedmiotom takie same numery, jak te, które zastępują. Aby to zrobić, zmień numery istniejących elementów. Na przykład, jeśli istniejący numer elementu to "P1000", możesz go zmienić na "X-P1000". Jest to ręczna zmiana, którą należy wprowadzić dla każdego elementu.

Tworzenie nowych towarów ze starym schematem numeracji i kopiowanie danych podstawowych w partii

Utwórz nowe elementy przy użyciu bieżącego schematu liczb. Z wyjątkiem pola Metoda kalkulacji kosztów nowe towary powinny zawierać te same dane podstawowe, co istniejące towary. Aby przenieść dane podstawowe elementu i powiązane dane z innych obiektów, należy użyć akcji Kopiuj element na stronie Karta elementu. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Kopiowanie istniejących elementów w celu utworzenia nowych elementów.

Po utworzeniu nowych towarów i przeniesieniu danych podstawowych przypisz poprawną metodę kalkulacji kosztów.

Ręczne kopiowanie powiązanych danych podstawowych z oryginalnego elementu do nowego elementu

Aby nowe elementy były w pełni użyteczne, należy ręcznie skopiować niektóre dane podstawowe z innych obszarów, jak opisano w poniższej tabeli.

Obszar Co skopiować Jak go skopiować
Inwentaryzacja Jednostki magazynowe (SKU) Sprawdź, czy jednostka SKU jest określona dla oryginalnego elementu. Jeśli parametry planowania zostały wprowadzone dla każdej karty SKU, należy ręcznie utworzyć jednostkę SKU dla nowego towaru. Jeśli parametry nie są określone, można użyć zadania wsadowego Utwórz jednostkę magazynową na stronie Karta towaru, aby utworzyć dane.
Zamiany pozycji Sprawdź, czy dla oryginalnego towaru zdefiniowano jakieś zastąpienia towaru. Jeśli tak, przenieś te dane do nowego elementu. Aby wyświetlić elementy zastępcze, użyj akcji Zastąpienia na stronie Karta elementu.
Raporty analityczne Przejrzyj raporty Analiza towarów, Analiza sprzedaży i Analiza zakupów. Dla tych, którzy odwołują się do oryginalnych elementów, można utworzyć nowy raport analizy z odniesieniem do nowego elementu (zachowując oryginalny raport analizy do użycia jako historię) lub dostosować raporty tak, aby odwoływały się do nowego elementu.
Czasopisma standardowe Sprawdź, czy standardowe arkusze odwołują się do oryginalnego towaru i w razie potrzeby przenieś te dane do nowego towaru. Informacje te znajdują się w arkuszach standardowych, które są dostępne w arkuszu towarów.
Sprzedaż Procent przedpłaty sprzedaży Sprawdź, czy dla oryginalnego towaru są zdefiniowane wartości procentowe przedpłat sprzedaży, i przenieś te dane do nowego towaru. Aby wyświetlić procenty przedpłaty, na stronie Karta towaru wybierz pozycję Sprzedaż, a następnie Pozycję Procenty przedpłaty.
Kupno Procent przedpłaty zakupu Sprawdź, czy dla oryginalnego towaru są zdefiniowane wartości procentowe przedpłaty zakupu, i przenieś te dane do nowego towaru. Aby wyświetlić wartości procentowe przedpłaty, na stronie Karta towaru wybierz pozycję Zakupy, a następnie pozycję Procenty przedpłaty.
Magazyn Zawartość pojemnika Przejrzyj zawartość pojemnika zdefiniowaną dla oryginalnego towaru. Jeśli kolumny takie jak Min. Qty., Max. Qty., Default i Dedicated zostały wprowadzone pojedynczo, należy ręcznie utworzyć zawartość kosza dla nowego elementu. Jeśli tak nie jest, nie są wymagane żadne działania. Business Central będzie przechowywać rekordy podczas rejestrowanie dokumentów magazynowych i arkuszy.
Zadanie Ceny ofert pracy Sprawdź, czy ceny zadań są zdefiniowane dla oryginalnego towaru i przenieś te dane do nowego towaru. Informacje te są dostępne na stronie Karta pracy w obszarze Szczegóły zadania – Nie. części Ceny w okienku FactBox.
Usługa Umiejętność obsługi zasobów Sprawdź, czy umiejętności zasobu usługi są zdefiniowane dla oryginalnego elementu i przenieś te dane do nowego elementu. Aby wyświetlić umiejętności zasobu, użyj akcji Umiejętności zasobów na stronie Karta elementu.
Składniki elementu usługi Sprawdź, czy składniki są zdefiniowane dla oryginalnego elementu usługi i przenieś te dane do nowego elementu. Aby wyświetlić składniki elementu usługi, na stronie Karta elementu użyj akcji Element usługi, aby otworzyć listę powiązanych elementów usługi, a następnie wybierz akcję Składniki.
Produkcja Produkcyjne BOM Sprawdź, czy produkcyjne zestawienia grupowe zawierają oryginalny towar i zastąp go nowym towarem. Aby zastąpić oryginalny towar, na stronie Produkcyjne zestawienia zestawień elementów wybierz akcję Exchange Produkcyjny element BOM.
Montaż Zestawienia zespołów Sprawdź, czy jakiekolwiek zestawienia zespołów zawierają oryginalny element i ręcznie zastąp go nowym elementem.
Ważny

Jeśli nową metodą kalkulacji kosztów jest Standardowa, należy wprowadzić wartość w polu Koszt standardowy na stronie Karta towaru. Za pomocą strony Standardowy arkusz kosztu można odpowiednio ustawić udziały kosztów. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Aktualizowanie kosztów standardowych.

Określanie ilości zapasów do konwersji z oryginalnego towaru na nowy towar

Uwaga

Ten krok nie uwzględnia ilości, które są uwzględnione w niewysłanych zamówieniach. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Obsługa ilości zapasów, które są przydzielane do popytu.

Użyj arkusza spisu z natury, aby utworzyć listę ilości w zapasach. W zależności od konfiguracji lokalizacji magazynu użyj jednej z następujących opcji:

  • Fizyczny Invt. Arkuszy
  • Whse. Phys. Invt. Arkuszy

Oba arkusze mogą obliczać ilość zapasów towaru, w tym lokalizację, wariant, pojemnik i lokalizację przechowywania. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zliczanie, korygowanie i ponowne klasyfikowanie zapasów przy użyciu arkuszy.

Przenoszenie zapasów do nowego towaru

Tworzenie i księgowanie zleceń montażu w celu przeniesienia kosztu i ilości zapasów z oryginalnego towaru do nowego towaru. Zlecenia montażu mogą konwertować jeden element na inny, zachowując koszty. Pomaga to zapewnić, że sumy netto dla konta zapasów i COGS nie zostaną naruszone (z wyjątkiem sytuacji, gdy nowa metoda kalkulacji kosztów jest standardowa, w którym to przypadku koszty mogą być dystrybuowane na konta wariancji). Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zarządzanie zespołami.

Podczas tworzenia zleceń montażu należy używać informacji z fizycznego invt. dziennik lub Whse. Phys. Invt. dziennik. W poniższych tabelach opisano informacje w raportach, które należy wprowadzić w nagłówku i wierszach w kolejności montażu.

Nagłówek

Pole Wartość do wprowadzenia
Pozycja nr Numer nowego elementu.
Ilość Ilość w arkuszu spisu inwentarza z natury.
Uwaga: Ilości obliczone przez arkusze spisów z natury nie obejmują ilości, które znajdują się w zamówieniach, które nie zostały jeszcze wysłane.
Kod wariantu Tak samo jak w arkuszu spisu inwentarza z natury.
Kod lokalizacji Tak samo jak w arkuszu spisu inwentarza z natury.
Kod jednostki miary Tak samo jak w arkuszu spisu inwentarza z natury.
Kod kosza Tak samo jak w arkuszu spisu inwentarza z natury.

Linie

Pole Wartość do wprowadzenia
Typ Przedmiot
Nie. Numer oryginalnego elementu.
Ilość na 1
Kod wariantu Tak samo jak w arkuszu spisu inwentarza z natury.
Kod lokalizacji Tak samo jak w arkuszu spisu inwentarza z natury.
Kod jednostki miary Tak samo jak w arkuszu spisu inwentarza z natury.
Uwaga

Zlecenie złożenia może obsługiwać tylko jedną jednostkę SKU elementu naraz. Należy utworzyć zamówienie montażu dla każdej kombinacji jednostek SKU, która ma ilość w magazynie.

Uwaga

W przypadku lokalizacji magazynu może być możliwe utworzenie uściśnięć przed zasądowania zlecenia montażu. Aby to zbadać, przejrzyj konfigurację pobierania na stronie Karta lokalizacji. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie elementów i lokalizacji dla ukierunkowanego odkładania i wybierania.

Obsługa ilości zapasów przydzielonych do popytu

Idealnie byłoby, gdyby zapasy dla oryginalnego towaru wyzerowane po przeniesieniu ilości zapasów. Mogą jednak istnieć zaległe zamówienia, arkusze i arkusze (patrz poniższa tabela), które nadal wymagają ilości oryginalnego towaru. Ilość może być również zablokowana przez rezerwację lub śledzenie przedmiotu.

Przykład Istnieje 1000 szt. w magazynie i 20 szt. są zarezerwowane dla zamówienia sprzedaży, które nie zostało jeszcze wysłane. W takim przypadku możesz zdecydować się na zachowanie 20 sztuk. w starym elemencie, abyś mógł zrealizować zaległe zamówienie.

Uwaga

Istnieją obszary funkcjonalne, które mogą wpływać na ilość, jak wymieniono w poniższej tabeli, więc znalezienie właściwej ilości może być trudne. Aby być bezpiecznym, korzystając z powyższego przykładu, możesz zachować 100 sztuk. i przenieś pozostałe 900 sztuk. zamiast. Innym sposobem na to byłoby przetworzenie dokumentów i dzienników tak, aby pozostało tylko kilka z nich. Jeszcze inną alternatywą jest przeniesienie całej ilości do nowego towaru, a następnie przeniesienie części z powrotem do oryginalnego elementu przy użyciu kolejności montażu.

W poniższej tabeli wymieniono obszary funkcjonalne, w których mogą występować zaległe ilości.

Obszar Gdzie szukać wyjątkowych ilości
Sprzedaż Dokumenty sprzedaży, w tym zamówienia, zamówienia zwrotne, faktury, oferty, zamówienia zbiorcze i noty kredytowe
Inwentaryzacja Arkusze towarów, rezerwacje, śledzenie towarów i standardowy arkusz kosztów
Kupno Dokumenty zakupu, w tym zamówienia, zamówienia zwrotne, faktury, oferty, zamówienia zbiorcze i noty kredytowe
Planowanie Arkusz zapotrzebowania, arkusz planowania i planowanie zamówień
Magazyn Przenoszenie zamówień, wysyłek magazynowych, arkuszy magazynowych i ściątek magazynowych, odłożeń i ruchów, wewnętrznych ujść i odłożeń oraz arkuszy tworzenia pojemników
Montaż Dokumenty montażowe, w tym zamówienia, zamówienia zwrotów i zamówienia zbiorcze
Zadania Linie planowania pracy i wiersze dziennika zadań
Usługa Dokumenty serwisowe i umowy serwisowe
Produkcja Zlecenia produkcyjne (planowane, planowane i zwolnione przez firmę)

Blokowanie oryginalnego elementu przed dalszym użyciem

Gdy zapasy dla oryginalnego towaru wynoszą zero, można zablokować towar, aby zapobiec jego wykorzystaniu w nowych transakcjach. Aby zablokować element, na stronie Karta elementu włącz przełącznik Zablokowane. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Blokowanie towarów ze sprzedaży lub zakupu.

Streszczenie

Zmiana metody kalkulacji kosztów dla towarów, które zostały użyte w transakcjach, jest procesem, a nie standardową akcją w Business Central. Możesz użyć kroków opisanych w tym temacie jako szablonu dla procesu.

Proces ten może być czasochłonny, ponieważ istnieje kilka ręcznych kroków. Jednak poświęcenie czasu na jego ukończenie zminimalizuje wpływ błędów na księgę główną.

Zalecamy:

  1. Oceń wykonalność procesu, biorąc jeden, a może kilka reprezentatywnych elementów w całym procesie.
  2. Rozważ skontaktowanie się z doświadczonym partnerem, który może Ci pomóc w tym procesie.

Zobacz też

Szczegóły projektu: Metody kalkulowania kosztów
Przegląd

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl