Przenoszenie i księgowanie wpisów kosztów
Przed zdefiniowanie alokacji kosztów należy zrozumieć, w jaki sposób wpisy kosztów pochodzą z następujących źródeł:
- Automatyczne przenoszenie wpisów w księdze głównej.
- Ręczne księgowanie kosztów dla czystych wpisów kosztów, opłat wewnętrznych i alokacji ręcznych.
- Automatyczne księgowanie alokacji dla kosztów rzeczywistych.
- Przeniesienie zapisów budżetu na rzeczywiste.
Kryteria przenoszenia zapisów księgi głównej do wpisów kosztów
Ważne jest, aby zrozumieć kryteria przenoszenia wpisów księgi głównej do wpisów kosztów. Podczas transferu zadanie wsadowe Transfer GL Entries to CA używa następujących kryteriów w celu określenia, czy i w jaki sposób wpisy księgi głównej są przenoszone.
Wpisy w księdze głównej są przenoszone, jeśli:
- Wpisy mają wartości wymiarów odpowiadające centrum kosztów lub obiektowi kosztów.
- Wpisy mają wartości wymiarów, które odpowiadają centrum kosztów i obiektowi kosztów. W przypadku tych wpisów pierwszeństwo ma centrum kosztów. Pomaga to uniknąć sytuacji, w której typ kosztu pojawia się zarówno w obiekcie kosztów, jak i w centrum kosztów, a zatem jest liczony dwukrotnie w statystykach.
- Numer dokumentu we wpisach jest pusty, więc pojawi się z numerem dokumentu 0000 w zapisach kosztów.
- Wpisy są przenoszone do typu kosztu, który pozwala na połączone wpisy, a te wpisy są przenoszone jako połączone wpisy miesięcznie lub codziennie.
Zapisy w księdze głównej nie są przenoszone, jeżeli:
- Wpisy mają wartości wymiarów, które nie odpowiadają centrum kosztów ani obiektowi kosztów.
- Wpisy mają wartość zero.
- Wpisy mają konto księgi głównej, które zostało usunięte.
- Zapisy mają konto księgi głównej, które nie jest typu Rachunek zysków i strat.
- Wpisy mają konto księgi głównej, któremu nie przypisano typu kosztu.
- Wpisy mają datę księgowania przed datą początkową dla transferu G/L.
- Wpisy zostały opublikowane z datą zamknięcia. Są to zazwyczaj wpisy, które przywracają saldo rachunku zysków i strat na koniec roku.
Przenoszenie wpisów księgi głównej do wpisów kosztów
Wpisy księgi głównej można przenosić do wpisów kosztów.
Przed uruchomieniem procesu przenoszenia wpisów księgi głównej do wpisów kosztów należy przygotować transfer, aby uniknąć ręcznego księgowania korekt.
Aby przygotować przelew
- Wybierz
ikonę, wprowadź Ustawienia rachunku kosztów, a następnie wybierz powiązane łącze. - Na stronie Ustawienia rachunku kosztów sprawdź, czy w polu Data rozpoczęcia transferu DO/L jest ustawiona poprawna wartość.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Wykres typów kosztów, a następnie wybierz powiązane łącze. - Na stronie Karta typu kosztu sprawdź, czy pole Zakres konta G/L jest poprawnie połączone dla każdego typu kosztów, aby przyjmować wpisy z księgi głównej.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Plan kont, a następnie wybierz powiązane łącze. - Dla każdego odpowiedniego konta księgi głównej na stronie Karta konta ogólnego/l sprawdź, czy pole Nr typu kosztu jest poprawnie połączone z typem kosztu. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie rachunku kosztów.
- Sprawdź, czy wszystkie odpowiednie wpisy księgi głównej mają wartości wymiarów, które odpowiadają centrum kosztów i obiektowi kosztów.
Aby przenieść wpisy księgi głównej do wpisów kosztów
Wybierz
ikonę, wprowadź Przenieś wpisy GL do ca, a następnie wybierz powiązane łącze.Wybierz przycisk Tak, aby rozpocząć transfer. Proces przenosi wszystkie wpisy księgi głównej, które nie zostały jeszcze przeniesione.
Podczas transferu proces tworzy połączenia we wpisach w tabeli Wpis kosztów i tabeli Rejestr kosztów. Umożliwia to śledzenie źródła wpisów kosztów.
Automatyczny transfer i połączone wpisy
W rachunku kosztów można przenieść zapisy księgi głównej do typu kosztu przy użyciu księgowania połączonego. Można określić, czy typ kosztu otrzymuje połączone wpisy w polu Połącz wpisy w definicji typu kosztu. W poniższej tabeli opisano różne opcje.
| Łączenie wpisów | Opis |
|---|---|
| Żaden | Każdy wpis w księdze głównej jest przenoszony indywidualnie do odpowiedniego typu kosztu. |
| Dzień | Zapisy księgi głównej z tą samą datą księgowania są przenoszone jako jeden zapis do odpowiedniego typu kosztu. |
| Miesiąc | Wszystkie zapisy księgi głównej w tym samym miesiącu kalendarzowym są przenoszone jako jeden zapis do odpowiedniego typu kosztu. |
Ważny
Jeśli zaznaczono pole wyboru Automatyczne przenoszenie z sprzedaży na stronie Konfiguracja rachunku kosztów, Business Central aktualizuje rachunek kosztów po każdym zaksięgowaniu w księdze głównej. Połączone wpisy nie są możliwe.
Wyniki przenoszenia zapisów księgi głównej do zapisów kosztów
Podczas przenoszenia zapisów księgi głównej do wpisów kosztów business central tworzy połączenia we wpisach w tabeli wpisów g/L, tabeli Wpis kosztów i tabeli Rejestru kosztów, aby umożliwić śledzenie połączeń między wpisami kosztów a wpisami księgi głównej.
Wpisy w księdze głównej
Dla każdego wpisu księgi głównej, który jest przenoszony do rachunku kosztów, Business Central wypełnia pole nr wpisu kosztu.
Wpisy kosztów
Dla każdego wpisu kosztu Business Central zapisuje numer wpisu odpowiedniego wpisu księgi głównej w polu Nr wpisu G/L w tabeli Wpis kosztów.
W przypadku połączonych wpisów kosztów Business Central zapisuje numer wpisu ostatniego wpisu księgi głównej, który jest wpisem o najwyższym numerze wpisu.
Pole Konto ogólne w tabeli Wprowadzanie kosztów zawiera numer konta księgi głównej, z którego pochodzi wpis kosztu.
W przypadku pojedynczych wpisów kosztowych Business Central przenosi tekst księgowania z wpisu księgi głównej do pola tekstowego Opis. W przypadku wpisów połączonych pole tekstowe pokazuje, że te wpisy są przenoszone jako wpisy połączone. Na przykład dla wpisu łącznego dla miesiąca październik w 2013 r. tekst może być Wpisami połączonymi, październik 2013 r.
Rejestr kosztów
W tabeli Rejestr kosztów Business Central tworzy wpis z transferem źródłowym z księgi głównej. Wpis rejestruje pierwszy i ostatni numer wpisu przenoszonych wpisów księgi głównej, oprócz pierwszego i ostatniego wpisu tworzonych wpisów kosztów.
Zobacz też
Rachunek kosztów — informacje
Konfigurowanie rachunku kosztów
Definiowanie i przydzielanie kosztów
Księgowanie kosztów