Konfigurowanie kontaktów

Podczas tworzenia kontaktów można wprowadzić określone informacje, takie jak branża, do której należy kontakt, oraz relacje biznesowe z kontaktami.

Przed utworzeniem kontaktów i zapisaniem szczegółów dotyczących relacji biznesowych należy skonfigurować różne kody, które będą używane do przypisywania tych informacji do firm kontaktowych i osób. Kody można skonfigurować dla grup wysyłkowych, grup branżowych, relacji biznesowych, źródeł internetowych, poziomów organizacyjnych i obowiązków zawodowych. Można je skonfigurować, wybierając akcję Nowy podczas wyszukiwania list z wizytówki.

Dzięki skonfigurowaniu tych informacji tworzenie kontaktów jest znacznie bardziej zorganizowane, a możliwość znalezienia wszystkich kontaktów na podstawie określonej grupy będzie bardziej wydajna. Każda grupa w Twojej firmie będzie w stanie znaleźć informacje, dzięki czemu komunikacja z kontaktami będzie bardziej skuteczna.

Aby przypisać grupy branżowe do kontaktu

Grupy branżowe są używane do wskazywania rodzaju branży, do której należą Twoje kontakty, na przykład branży detalicznej lub branży motoryzacyjnej.

Uwaga

Jest to możliwe tylko w przypadku kontaktów typu Firma.

Kod grupy branżowej definiuje typ lub kategorię grupy, na przykład REKLAMA reklamowa lub PRASA dla telewizji i radia. Możesz mieć kilka kodów grup branżowych. Aby zdefiniować grupy branżowe, należy użyć strony Grupy branżowe.

  1. Otwórz odpowiednią wizytówkę.
  2. Wybierz akcję Firma, a następnie akcję Grupy branżowe. Zostanie otwarta strona Kontakt z grupami branżowymi.
  3. W polu Kod grup branżowych wybierz grupy branżowe, które chcesz przypisać.

Powtórz te kroki, aby przypisać tyle grup branżowych, ile chcesz. Grupy branżowe można również przypisać z listy kontaktów, wykonując tę samą procedurę.

Liczba grup branżowych przypisanych do kontaktu jest wyświetlana w polu Nie. pola Grupy branżowe w sekcji Segmentacja na stronie Wizytówka.

Po przypisaniu grup branżowych do kontaktów możesz użyć tych informacji do wybrania kontaktów dla swoich segmentów. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Dodawanie kontaktów do segmentów.

Aby przypisać grupy wysyłkowe do kontaktu

Za pomocą grup wysyłkowych można identyfikować grupy kontaktów, które mają otrzymywać te same informacje. Można na przykład skonfigurować grupę wysyłkową dla kontaktów, do których chcesz wysłać powiadomienie o przeniesieniu biura, lub inną grupę do wysyłania prezentów świątecznych.

Kod grupy wysyłkowej definiuje typ lub kategorię grupy, na przykład MOVE dla przeprowadzki biura lub GIFT dla prezentu świątecznego. Możesz mieć kilka kodów grup branżowych. Aby zdefiniować grupy branżowe, należy użyć strony Grupy adresowe.

  1. Otwórz odpowiednią wizytówkę.
  2. Wybierz akcję Grupy dyskusyjne. Zostanie otwarta strona Contact Mailing Groups (Grupy kontaktów).
  3. W polu Kod grup dyskusyjnych wybierz grupę wysyłkowa, którą chcesz przypisać.

Powtórz te kroki, aby przypisać tyle grup wysyłkowych, ile chcesz. Możesz również przypisać grupy wysyłkowe z listy kontaktów, wykonując tę samą procedurę.

Liczba grup wysyłkowych przypisanych do kontaktu jest wyświetlana w polu Nie. pola Grupy adresowe w sekcji Segmentacja na stronie Wizytówka.

Po przypisaniu grup wysyłkowych do kontaktów możesz użyć tych informacji, aby wybrać kontakty do segmentów. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Dodawanie kontaktów do segmentów.

Aby zdefiniować alternatywny adres kontaktu

Możesz przypisać alternatywny adres, pod którym Twój kontakt czasami chce otrzymywać pocztę i informacje, na przykład ich letni domek. Do każdego alternatywnego adresu wprowadzonego dla kontaktów można również przypisać jeden lub kilka zakresów dat, aby określić, kiedy każdy adres jest prawidłowy.

  1. Otwórz odpowiednią wizytówkę.

  2. Wybierz akcję Adres alternatywny, a następnie wybierz akcję Karta.

    Aby zdefiniować, że alternatywny adres ma być obowiązuje w określonym okresie, wybierz akcję Zakres dat.

  3. Na Contact Alt. Na stronieLista adresów wprowadź nowy alternatywny adres i wypełnij pola na stronie Kontakt z adresem alternatywnym.

Powtórz te kroki, aby przypisać tyle alternatywnych adresów, ile chcesz. Dla każdego alternatywnego adresu można określić jeden lub kilka zakresów dat.

Aby przypisać obowiązki zawodowe do kontaktu

Możesz dodać informacje o obowiązkach zawodowych osób kontaktowych, aby wskazać, za co osoba kontaktowa jest odpowiedzialna w swojej firmie, na przykład IT, zarządzanie lub produkcja. Możesz użyć tych informacji podczas wprowadzania informacji o swoich kontaktach.

Uwaga

Jest to możliwe tylko w przypadku kontaktów typu Person.

Kod odpowiedzialności za pracę określa rodzaj lub kategorię pracy, taką jak MARKETING lub ZAKUP. Możesz mieć kilka kodów odpowiedzialności za pracę. Aby zdefiniować odpowiedzialność za pracę, należy użyć strony Obowiązki zawodowe.

  1. Otwórz odpowiednią wizytówkę.
  2. Wybierz akcję Osoba, a następnie wybierz akcję Obowiązki zawodowe. Zostanie otwarta strona Obowiązki związane z kontaktem.
  3. W polu Kod odpowiedzialności za zadanie wybierz odpowiedzialność za zadanie, którą chcesz przypisać.

Powtórz te kroki, aby przypisać tyle obowiązków, ile chcesz. Możesz również przypisać obowiązki zawodowe z listy kontaktów, wykonując tę samą procedurę.

Liczba obowiązków związanych z pracą przypisanych do kontaktu jest wyświetlana w polu Nie. pola Obowiązki zawodowe w sekcji Segmentacja na stronie Kontakt.

Po przypisaniu kontaktom obowiązków służbowych możesz użyć tych informacji do wybrania kontaktów dla swoich segmentów. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Dodawanie kontaktów do segmentów.

Aby przypisać poziomy organizacyjne do kontaktu

Możesz użyć poziomów organizacyjnych kontaktów, aby określić, jakie stanowisko mają w firmie, na przykład najwyższe kierownictwo. Możesz użyć tych informacji podczas wprowadzania informacji o swoich kontaktach.

Uwaga

Jest to możliwe tylko w przypadku kontaktów typu Person.

Kod poziomu organizacyjnego określa typ lub kategorię poziomu organizacyjnego, takiego jak CEO lub CFO. Możesz mieć kilka kodów poziomu organizacyjnego. Aby zdefiniować poziom organizacyjny, należy użyć strony Poziomy organizacyjne.

  1. Otwórz odpowiednią wizytówkę.
  2. W polu Poziomy organizacyjne wybierz kod, który chcesz przypisać.

Po przypisaniu kontaktom poziomów organizacyjnych można użyć tych informacji do utworzenia segmentów.

Po przypisaniu kontaktom obowiązków służbowych możesz użyć tych informacji do wybrania kontaktów dla swoich segmentów. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Dodawanie kontaktów do segmentów.

Aby przypisać źródła sieci Web do kontaktu

Źródeł sieci Web z firmami kontaktowymi można używać do identyfikowania, na przykład, wyszukiwarek i witryn sieci Web w Internecie, których chcesz użyć do wyszukiwania informacji o kontaktach. Podczas przypisywania źródeł internetowych należy określić, która wyszukiwarka i słowo wyszukiwania będą używane przez aplikację do znajdowania żądanych informacji.

Uwaga

Jest to możliwe tylko w przypadku kontaktów typu Firma.

Podczas przypisywania źródeł sieci Web należy określić, która wyszukiwarka i słowo wyszukiwania będą używane przez aplikację do znajdowania żądanych informacji.

  1. Otwórz odpowiednią wizytówkę.
  2. Wybierz akcję Firma, a następnie wybierz akcję Źródła sieci Web. Zostanie otwarta strona Kontaktowe źródła sieci Web.
  3. W polu Kod źródłowy sieci Web wybierz źródło sieci Web, które chcesz przypisać.
  4. W polu Wyszukaj słowo wprowadź wyszukiwane słowo, którego chcesz użyć do znalezienia informacji.

Powtórz te kroki, aby przypisać tyle źródeł sieci Web, ile chcesz.

Aby przypisać relacje biznesowe do kontaktu

Możesz użyć relacji biznesowych, aby wskazać relacje biznesowe, które masz ze swoimi kontaktami, na przykład potencjalnym klientem, bankiem, konsultantem, dostawcą usług i tak dalej.

Uwaga

Jest to możliwe tylko w przypadku kontaktów typu Firma.

  1. Otwórz odpowiednią wizytówkę.
  2. Wybierz akcję Firma, a następnie akcję Relacje biznesowe.
  3. Na stronie Kontaktowe relacje biznesowe w polu Kod relacji biznesowych wybierz relację biznesową, która chcesz przypisać.

Powtórz te kroki, aby przypisać tyle relacji biznesowych, ile chcesz.

Liczba relacji biznesowych przypisanych do kontaktu jest wyświetlana w polu Nie. pola Relacje biznesowe w sekcji Segmentacja na stronie Kontakt.

Po przypisaniu relacji biznesowych do kontaktów można użyć tych informacji do wybrania kontaktów dla segmentów. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Dodawanie kontaktów do segmentów.

Automatyczne kopiowanie określonych informacji od firm kontaktowych do osób kontaktowych

Niektóre informacje o firmach kontaktowych są identyczne z informacjami o osobach kontaktowych pracujących w tych firmach, na przykład dane adresowe. Na skróconej karcie Dziedziczenie na stronie Ustawienia marketingu można określić, które pola z wizytówki firmy są kopiowane do wizytówki osoby przy każdym tworzeniu osoby kontaktowej dla firmy kontaktowej.

Po zmodyfikowaniu jednego z tych pól na wizytówce firmowej te same pola na wizytówce osoby kontaktowej są aktualizowane, chyba że pole na karcie osoby kontaktowej zostało zmodyfikowane ręcznie.

Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Tworzenie kontaktów.

Używanie wstępnie zdefiniowanych ustawień domyślnych dla nowych kontaktów

Możesz zdecydować, że aplikacja automatycznie przypisuje określony kod języka, kod terytorium, kod sprzedawcy i kod kraju/regionu jako domyślne do każdego nowo tworzącego kontaktu. Można również wprowadzić domyślny kod cyklu sprzedaży, który aplikacja automatycznie przypisuje do każdej nowo tworzącej szansy sprzedaży. Skonfiguruj to na skróconej karcie Na skróconych ustawieniach domyślnych na stronie Ustawienia marketingowe

Dziedziczenie pól zastępuje skonfigurowane wartości domyślne. Na przykład, jeśli skonfigurowano język angielski jako język domyślny, ale językiem firmy kontaktowej jest niemiecki, aplikacja automatycznie przypisze niemiecki jako kod języka dla osób kontaktowych zarejestrowanych dla tej firmy.

Synchronizowanie kontaktów z klientami, dostawcami i kontami bankowymi

Aby zsynchronizować wizytówkę z połączoną kartą odbiorcy, dostawcy lub konta bankowego, należy wypełnić odpowiednie pole w sekcji Bus. Relation Code for na skróconej karcie Interakcje na stronie Ustawienia marketingowe.

Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Synchronizowanie kontaktów z odbiorcami, dostawcami i kontami bankowymi.

Wyszukiwanie zduplikowanych kontaktów

Możesz wybrać, aby aplikacja automatycznie wyszukiwała duplikaty za każdym razem, gdy tworzysz kontakty, lub możesz wybrać wyszukiwanie ręczne po utworzeniu kontaktów. Można również wybrać, aby aplikacja automatycznie aktualizowała ciągi wyszukiwania za każdym razem, gdy modyfikujesz informacje kontaktowe lub tworzysz kontakt. Możesz zdecydować o procentach trafień wyszukiwania, czyli odsetku identycznych ciągów, które muszą mieć dwa kontakty, aby aplikacja uznała je za duplikaty. Skonfiguruj to na skróconej karcie Duplikaty na stronie Ustawienia marketingu.

Po znalezieniu zduplikowanego kontaktu można użyć strony Scalanie duplikatów, aby scalić go z istniejącym rekordem kontaktu, który ma zostać zachowany. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Scalanie zduplikowanych rekordów.

Zobacz też

Zarządzanie kontaktami
Tworzenie kontaktów
Zarządzanie szansami sprzedaży
Współpraca z Business Central

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl