Uzgadnianie płatności dostawcy z arkuszem płatności lub z zapisów księgi dostawców

Po wysłaniu płatności lub otrzymaniu zwrotu od dostawcy należy zdecydować, czy zastosować płatność lub zwrot kosztów do jednego lub więcej otwartych wpisów. Można określić dokładną kwotę, którą chcesz zastosować do pokwitowania płatności lub zwrotu, a następnie tylko częściowo zastosować wpisy księgi dostawcy. Należy zastosować wszystkie wpisy księgi dostawców, aby uzyskać poprawne statystyki dostawców i raporty dotyczące wyciągów z konta i opłat finansowych.

Uwaga

Dostawcy mogą czasami przyznawać zwrot płatności zamiast faktury korygującej w celu wyrównania z przyszłymi fakturami, zwłaszcza gdy zwracasz towary, za które już zapłaciłeś lub po nadpłaceniu faktury.

Wpisy księgi dostawcy można stosować na trzy różne sposoby:

  • Wprowadzając informacje na dedykowanych stronach, takich jak strona Arkusz płatności i strona Arkusz uzgadniania płatności.
  • Z dokumentów noty kredytowej zakupu.
  • Z wpisów księgi dostawcy po zaksięgowane dokumenty zakupu, ale nie zastosowane.
Uwaga

Jeśli pole Metoda aplikacji na karcie dostawcy zawiera Zastosuj do najstarszego , płatności zostaną automatycznie zastosowanedo najstarszego otwartego wpisu kredytowego, jeśli nie określisz ręcznie, do którego wpisu należy się zastosować. Jeśli metodą aplikacji dla klienta jest Ręczna, należy zastosować wpisy ręcznie.

Płatności dostawców można stosować ręcznie do powiązanych dokumentów zakupu podczas księgowania płatności na stronie Arkusz płatności. Aby uzyskać informacje o wypełnianiu arkusza płatności, zobacz Dokonywanie płatności.

Można również zastosować płatności od dostawcy i płatności odbiorcy po tym, jak płatności pojawią się jako ujemne transakcje bankowe w banku. Na stronie Arkusz uzgadniania płatności można używać funkcji do importowania wyciągów bankowych, automatycznego składania wniosków i uzgadniania kont bankowych. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Uzgadnianie płatności przy użyciu aplikacji automatycznej.

Aby zastosować płatność do jednego lub wielu wpisów w księdze dostawców

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Arkusz płatności, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Na stronie Arkusz płatności w pierwszym wierszu arkusza wprowadź odpowiednie informacje o wpisie płatności.

  3. Aby zastosować pojedynczy wpis księgi dostawcy:

    1. W dokumencie Dotyczy. Nie, wybierz pole, aby otworzyć stronę Zastosuj wpisy dostawcy.
    2. Na stronie Stosowanie wpisów dostawcy wybierz wpis, do który chcesz zastosować płatność.
    3. W wierszu w polu Kwota do zastosowania wprowadź kwotę, która ma być zastosowana do wpisu.
  4. Lub, aby zastosować wiele wpisów księgi dostawcy:

    1. Wybierz akcję Zastosuj wpisy.

    2. Na stronie Stosowanie wpisów dostawcy wybierz wiersze z wpisami, do których ma być zastosowana płatność.

    3. Wybierz akcję Ustaw identyfikator Zastosuj do.

    4. W każdym wierszu w polu Kwota do zastosowania wprowadź kwotę, która ma być zastosowana do pojedynczego wpisu.

      Jeśli nie wprowadzisz kwoty, maksymalna kwota zostanie automatycznie zastosowana. U dołu strony Stosowanie wpisów dostawcy można zobaczyć kwotę w polu Zastosowana kwota i sprawdzić, czy aplikacja się równoważy.

  5. Wybierz przycisk OK.

  6. Wybierz akcję Księguj, aby zasądować arkusz płatności.

Aby zastosować notę kredytową do jednego lub wielu wpisów w księdze dostawców

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Nota kredytowa zakupu, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Otwórz notę kredytową, którą chcesz zastosować.

  3. Wprowadź odpowiednie informacje w nagłówku.

  4. Aby zastosować pojedynczy wpis księgi dostawcy, na skróconej karcie Aplikacja w dokumencie Dotyczy. Nie, wybierz wpis, do który chcesz zastosować kredyt, a następnie w polu Kwota do zastosowania wprowadź kwotę, która ma być zastosowana do wpisu.

  5. Lub, aby zastosować wiele wpisów księgi dostawcy:

    1. Wybierz akcję Zastosuj wpisy.

    2. Wybierz wiersze z wpisami, do których chcesz zastosować notę kredytową.

    3. Wybierz akcję Ustaw identyfikator Zastosuj do.

    4. W każdym wierszu w polu Kwota do zastosowania wprowadź kwotę, która ma być zastosowana do pojedynczego wpisu.

      Jeśli nie wprowadzisz kwoty, maksymalna kwota zostanie automatycznie zastosowana. U dołu strony Stosowanie wpisów dostawcy można zobaczyć kwotę w polu Zastosowana kwota i sprawdzić, czy aplikacja się równoważy.

  6. Wybierz przycisk OK.
    Na stronie Nota kredytowa zakupu jest wyświetlany wpis wybrany w dokumencie Dotyczy. Pole Wpisz i dokument Dotyczy. Nr pola. Strona pokazuje również kwotę noty kredytowej, która ma zostać opublikowana, skorygowaną o wszelkie rabaty płatności.

  7. Wybierz przycisk Opublikuj, aby opublikować notę kredytową zakupu.

Aby zastosować zaksięgowane wpisy księgi dostawcy

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Dostawcy, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Otwórz odpowiedniego dostawcę z wpisami, które zostały już zaksięgowane.

  3. Wybierz akcję Wpisy księgi, a następnie wybierz akcję Zastosuj wpisy.

  4. Na stronie Stosowanie wpisów dostawcy można zobaczyć otwarte wpisy dla dostawcy.

  5. Wybierz wiersz z wpisem, który zostanie zastosowany.

  6. Wybierz akcję Ustaw identyfikator Zastosuj do.

    W polu Zastosuj do identyfikatora są wyświetlane trzy gwiazdki w przypadku pracy w systemie dla jednego użytkownika lub identyfikator użytkownika w przypadku pracy w systemie wielodostępnym.

  7. Dla każdego wiersza w polu Kwota do zastosowania wprowadź kwotę, która ma być zastosowana do pojedynczego wpisu.

    Jeśli nie wprowadzisz kwoty, maksymalna kwota zostanie automatycznie zastosowana. Kwotę można zobaczyć w polu Zastosowana kwota u dołu strony Stosowanie wpisów dostawcy.

  8. Wybierz akcję Opublikuj aplikację.

    Zostanie otwarta strona Opublikuj wniosek z numerem dokumentu wnioskującego wpisu i datą księgowania wpisu z ostatnią datą księgowania.

  9. Wybierz przycisk OK, aby opublikować aplikację.

Aby zastosować do siebie wpisy księgi dostawców w różnych walutach

Jeśli kupujesz od dostawcy w jednej walucie i dokonujesz płatności w innej walucie, nadal możesz zastosować fakturę do płatności.

Jeśli zastosujesz wpis (Pozycja 1) w jednej walucie do wpisu (Pozycja 2) w innej walucie, data księgowania w Pozycji 1 jest używana do znalezienia odpowiedniego kursu wymiany w celu przeliczenia kwot w pozycji 2. Odpowiedni kurs wymiany znajduje się na stronie Kursy wymiany walut. W takim przypadku należy włączyć stosowanie wpisów księgi dostawców w różnych walutach. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Włączanie stosowania wpisów księgi w różnych walutach

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Arkusz płatności, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Otwórz żądany arkusz i wypełnij pierwszy pusty wiersz arkusza, używając kodu waluty.
  3. Wybierz akcję Zastosuj wpisy.
  4. Zaznacz wiersz z wpisem, który chcesz zastosować do zapisu w arkuszu płatności, wybierz akcję Ustaw identyfikator Zastosuj do, a następnie wybierz wpis, do który chcesz zastosować.
  5. Wybierz przycisk OK, aby powrócić do arkusza płatności.
  6. Księguj arkusz płatności.
Ważny

Po zastosowaniu wpisów w różnych walutach do siebie wpisy są konwertowane na USD. Mimo że kursy wymiany dla dwóch odpowiednich walut są stałe, na przykład między USD i EUR, może istnieć niewielka kwota rezydualna, gdy te kwoty w walucie obcej są przeliczane na USD. Te niewielkie kwoty rezydualne są księgowane jako zyski i straty na koncie określonym w polu Konto zrealizowanych zysków lub Konto zrealizowanych strat na stronie Waluty. Pole Kwota (USD) jest również korygowane w odpowiednich zapisach księgi dostawcy.

Aby co do co roku zastosować aplikację wpisów dostawcy

Po wycofaniu błędnego wniosku, poprawianie wpisów, które są identyczne z oryginalnym wpisem, ale z przeciwnym znakiem w polu kwoty, są tworzone i księgowane dla wszystkich wpisów, w tym wszystkich księgowań w księdze głównej pochodzących z aplikacji, takich jak rabat płatności i zyski/straty walutowe. Wpisy, które zostały zamknięte przez aplikację, zostaną ponownie otwarte.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Dostawcy, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Otwórz odpowiednią kartę dostawcy.
  3. Wybierz akcję Wpisy w księdze.
  4. Zaznacz odpowiedni wpis księgi, a następnie wybierz akcję Cozastosuj wpisy.
  5. Alternatywnie wybierz akcję Wprowadzanie szczegółowej księgi.
  6. Wybierz wpis aplikacji, a następnie wybierz akcję Cozastosuj wpisy.
  7. Wypełnij pola w nagłówku, a następnie wybierz akcję Cozastosuj.
Ważny

Jeśli wpis został zastosowany przez więcej niż jeden wpis aplikacji, należy najpierw cofnąć zastosowanie najnowszego wpisu aplikacji.

Zobacz też

Zobowiązań
Zakup
Współpraca z Business Central

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl