Poprawianie lub anulowanie niezapłaconych faktur zakupu
Możesz poprawić lub anulować zaksięgowanie faktury zakupu. Jest to przydatne, jeśli chcesz poprawić błąd podczas wpisywania lub jeśli chcesz zmienić zakup na wczesnym etapie procesu składania zamówienia.
Jeśli zapłaciłeś już za produkty na zaksięgowanej fakturze zakupu, nie możesz jej poprawić ani anulować na podstawie samej zaksięgowanej faktury zakupu. Zamiast tego należy ręcznie utworzyć notę kredytową zakupu, aby cofnąć zakup, opcjonalnie zarządzaną za pomocą zamówienia zwrotu zakupu. To samo dotyczy sytuacji, gdy chcesz zmodyfikować zaksięgowanie faktury zakupu, która została oparta na połączonych dowodach zakupu. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Przetwarzanie zwrotów lub anulowań zakupów.
Na stronie Zaksięgowana faktura zakupu można wybrać przycisk Poprawny lub Przycisk Anuluj. Po poprawieniu lub anulowaniu zaksięgowanej faktury zakupu korygująca faktura korygująca zakupu jest stosowana do wszystkich zapisów księgi głównej i księgi zapasów, które zostały utworzone podczas księgowania początkowej faktury zakupu. Spowoduje to odwrócenie zaksięgowanej faktury zakupu w dokumentacji finansowej i pozostawi korygującą zaksięgowaną fakturę kredytową zakupu dla dziennika inspekcji. Poniżej opisano użycie opcji Popraw i Anuluj.
Aby skorygować zaksięgowanie faktury zakupu
Wybierz
ikonę, wprowadź Zaksięgowane faktury zakupu, a następnie wybierz powiązane łącze.Wybierz zaksięgowanie faktury zakupu, którą chcesz poprawić.
Uwaga
Jeśli pole wyboru Anulowane jest zaznaczone, nie można poprawić zaksięgowanej faktury zakupu, ponieważ została ona już poprawiona lub anulowana.
Na stronie Zaksięgowana faktura zakupu wybierz pozycję Poprawnie.
Tworzona jest nowa faktura zakupu z tymi samymi informacjami, na której można wprowadzić korektę. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Rejestrowanie zakupów. Pole Anulowane na początkowej fakturze zakupu zostanie zmienione na Tak.
Faktura korygująca zakup jest tworzona i księgowana automatycznie w celu unieważnienia początkowej zaksięgowanej faktury zakupu.
Wybierz opcję Pokaż korygujących notę kredytową, aby wyświetlić zaksięgowanie faktury korygującej zakupu, która unieważnia początkową zaksięgogowanie faktury zakupu.
Aby anulować zaksięgowanie faktury zakupu
Wybierz
ikonę, wprowadź Zaksięgowane faktury zakupu, a następnie wybierz powiązane łącze.Wybierz zaksięgowanie faktury zakupu, którą chcesz anulować.
Uwaga
Jeśli pole wyboru Anulowane jest zaznaczone, nie można anulować zaksięgowanej faktury zakupu, ponieważ została ona już anulowana lub poprawiona.
Na stronie Zaksięgowana faktura zakupu wybierz pozycję Anuluj.
Faktura korygująca zakup jest tworzona i księgowana automatycznie w celu unieważnienia początkowej zaksięgowanej faktury zakupu. Pole Anulowane na początkowej fakturze zakupu zostanie zmienione na Tak.
Wybierz opcję Pokaż korygujących notę kredytową, aby wyświetlić zaksięgowanie faktury korygującej zakupu, która unieważnia początkową zaksięgogowanie faktury zakupu.
Częściowe księgowanie faktur również obsługiwane
Jeśli anulowanie jest związane z częściowym księgowaniem faktury, wiersz zamówienia zakupu inicjującego jest aktualizowany w celu odzwierciedlenia anulowanej ilości zafakturowanej. Pola Ilość do faktury i Ilość. Zafakturowane w powiązanym wierszu zamówienia zakupu są resetowane do wartości sprzed częściowego księgowania.