Łączenie paragonów na jednej fakturze

Jeśli chcesz zafakturować więcej niż jeden dowód zakupu naraz, możesz użyć funkcji Połącz paragony.

Przed utworzeniem połączonego potwierdzenia zakupu należy zaksięgowanie więcej niż jednego paragonu od tego samego dostawcy w tej samej walucie. Innymi słowy, musisz wypełnić dwa lub więcej zamówień zakupu i zaksięgować je jako otrzymane, ale nie zafakturowane.

Gdy przyjęcia zakupu są łączone na fakturze i księgowane, dla wierszy fakturowanych jest tworzona księgowana faktura zakupu. Pole Ilość zafakturowana w źródłowym zamówieniu zakupu lub ogólnym zamówieniu zakupu jest aktualizowane na podstawie zafakturowanej ilości. Jednak ten oryginalny dokument zakupu nie jest usuwany, nawet jeśli został w pełni odebrany i zafakturowany, dlatego należy usunąć dokument zakupu.

Uwaga

Wynikowej faktury zakupu nie można później poprawić ani anulować. Aby zmodyfikować fakturę zakupu utworzoną w ten sposób, należy użyć faktury korygującej zakup. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Poprawianie lub anulowanie niezapłaconych faktur zakupu.

Aby połączyć paragony

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Faktury zakupu, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Wybierz akcję Nowy. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Rejestrowanie zakupów.

  3. Na skróconej karcie Wiersze wybierz akcję Pobierz wiersze paragonu.

  4. Wybierz wiele wierszy paragonu, które chcesz uwzględnić na fakturze.

    Jeśli wybrano nieprawidłowy wiersz paragonu lub chcesz zacząć od nowa, możesz po prostu usunąć wiersze na fakturze zakupu, a następnie ponownie użyć funkcji Pobierz wiersze paragonu.

  5. Aby za księgować fakturę, wybierz akcję Księgowanie.

Aby usunąć otwarte zamówienia zakupu po łącznym księgowaniu paragonów

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Usuń zafakturowane zamówienia zakupui wybierz powiązane łącze.
  2. W razie potrzeby wypełnij pola. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.
  3. Wybierz przycisk OK.

Alternatywnie, usuń poszczególne zamówienia ręcznie.

Powtórz kroki od 1 do 3 dla wszystkich innych dokumentów, których dotyczy problem, takich jak ogólne zamówienia zakupu.

Zobacz też

Zakup
Poprawianie lub anulowanie niezapłaconych
faktur zakupuWspółpraca z Business Central

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl