Zarządzanie zapisanymi ustawieniami dla raportów i zadań wsadowych

Podczas uruchamiania raportów użytkownikom zazwyczaj jest prezentowana strona, która pozwala im wybrać opcje i ustawić filtry w celu zmiany danych zawartych w wygenerowanym raporcie. Ta strona jest nazywana stroną żądania. Raport może zawierać co najmniej jedno zapisane ustawienia, które użytkownicy mogą zastosować do raportu ze strony żądania. Zapisane ustawienia są w zasadzie predefiniowanymi opcjami i filtrami. Korzystanie z zapisanych ustawień to szybki i niezawodny sposób na spójne generowanie raportów zawierających poprawne dane. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Korzystanie z zapisanych ustawień.

Uwaga

Ten temat odnosi się głównie do "raportu", ale podobne informacje dotyczą zadań wsadowych.

Jeśli masz odpowiednie uprawnienia, możesz wyświetlać, tworzyć i modyfikować zapisane ustawienia dla wszystkich raportów dla wszystkich użytkowników w firmie. Zapisane ustawienia raportu można przypisać poszczególnym użytkownikom lub wszystkim użytkownikom w firmie.

Aby utworzyć i zmodyfikować zapisane ustawienia dla wszystkich użytkowników

Zapisane ustawienia można zarządzać na stronie Ustawienia raportów. Istnieją dwa sposoby otwierania tej strony:

  • Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Ustawienia raportu, a następnie wybierz powiązane łącze.
  • Otwórz raport, wybierz odnośnik w polu Użyj wartości domyślnych z, a następnie wybierz akcję Wybierz z pełnej listy.

Na stronie zostaną wyświetlone wszystkie istniejące zapisane wpisy ustawień dla wszystkich użytkowników. Jeśli w polu Przypisano do znajduje się nazwa użytkownika, tylko ten użytkownik może używać zapisanych ustawień skojarzonego raportu. Jeśli w polu Udostępnij wszystkim użytkownikom znajduje się znacznik wyboru, wszyscy użytkownicy mogą korzystać z zapisanych ustawień raportu.

Na stronie Ustawienia raportu można:

  • Wybierz akcję Nowy, aby utworzyć nowy wpis zapisanych ustawień od podstaw.
  • Wybierz zapisany wpis ustawień z listy, a następnie wybierz akcję Kopiuj, aby utworzyć kopię.
  • Wybierz zapisany wpis ustawień z listy, a następnie wybierz akcję Edytuj, aby zmodyfikować zapisany wpis ustawień.
Ważny

Rozważ nazwę, którą nadajesz zapisanemu wpisowi ustawień. Jeśli utworzysz zapisany wpis ustawień dla wszystkich użytkowników i nadasz mu taką samą nazwę, jak istniejącemu wpisowi zapisanych ustawień, który jest przypisany tylko do określonego użytkownika, użytkownik ten nie będzie mógł używać wpisu zapisanych ustawień, który jest przypisany do wszystkich. W sekcji Zapisane ustawienia na stronie żądania użytkownik zobaczy dwa zapisane wpisy ustawień o tej samej nazwie. Jednak bez względu na to, którą opcję wybiorą, zostanie użyty wpis zapisanych ustawień specyficzny dla użytkownika.

Uwaga

Funkcja Zapisane ustawienia jest dostępna tylko w raportach, w których właściwość SaveValues strony żądania raportu jest ustawiona na Tak. Właściwość SaveValues jest ustawiana w środowisku programistycznym.

Zobacz też

Praca z raportami, zadaniami wsadowymi i portami XMLports

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl