Oblicz obiecujące daty zamówienia
Firma musi być w stanie poinformować swoich klientów o terminach dostawy zamówienia. Strona Obiecujące wiersze zamówienia umożliwia to z zamówienia sprzedaży.
Na podstawie znanych i oczekiwanych dat dostępności produktu Business Central natychmiast oblicza daty wysyłki i dostawy, które można następnie obiecać klientowi.
Jeśli w wierszu zamówienia sprzedaży zostanie określona żądana data dostawy, ta data będzie używana jako punkt początkowy dla następujących obliczeń:
- żądana data dostawy - czas wysyłki = planowana data wysyłki
- planowany termin wysyłki - wyjazd whse. czas obsługi = data wysyłki
Jeśli towary są dostępne do wyboru w dniu wysyłki, proces sprzedaży może być kontynuowany. Jeśli towary nie są dostępne do odbioru w dniu wysyłki, zostanie wyświetlone ostrzeżenie o wysyłce.
Jeśli nie określisz żądanej daty dostawy w wierszu zamówienia sprzedaży lub jeśli żądana data dostawy nie może zostać dotrzymana, obliczana jest najwcześniejsza data, w której towary są dostępne. Data ta jest następnie wprowadzana w polu Data wysyłki w wierszu, a data, w której planujesz wysłać towary, a także data, w której zostaną one dostarczone do odbiorcy, są obliczane przy użyciu następujących obliczeń:
- data wysyłki + whse wychodzące. czas obsługi = planowana data wysyłki
- planowana data wysyłki + czas wysyłki = planowana data dostawy
O zamówieniu Obiecujące
Funkcja Obietnica zamówienia umożliwia obiecanie zamówienia, które zostanie wysłane lub dostarczone w określonym dniu. Obliczana jest data, w której towar jest dostępny do złożenia obietnicy lub może obiecać, a wiersze zamówienia są tworzone dla tych dat, które akceptujesz. Funkcja oblicza najwcześniejszą możliwą datę, kiedy towar jest dostępny do wysyłki lub dostawy. Tworzy również wiersze zapotrzebowania, na wypadek, gdyby towary musiały zostać najpierw zakupione lub wyprodukowane, dla tych dat, które akceptujesz.
Business Central wykorzystuje dwa podstawowe pojęcia:
- Dostępne do obietnicy (ATP)
- Zdolny do obietnicy (CTP)
Dostępne do obietnicy
Available to promise (ATP) oblicza daty na podstawie systemu rezerwacji. Przeprowadza kontrolę dostępności niezaserwowanych ilości w zapasach w odniesieniu do planowanej produkcji, zakupów, transferów i zwrotów sprzedaży. Na podstawie tych informacji Business Central automatycznie oblicza datę dostawy zamówienia odbiorcy, ponieważ towary są dostępne w magazynie lub na planowanych przyjęciach.
Zdolny do obietnicy
Capable to promise (CTP) zakłada scenariusz "co jeśli", który dotyczy tylko ilości towarów, które nie znajdują się w magazynie lub w zaplanowanych zamówieniach. Na podstawie tego scenariusza Business Central oblicza najwcześniejszą datę, kiedy towar może być dostępny, jeśli ma zostać wyprodukowany, zakupiony lub przeniesiony.
Przykład
Jeśli istnieje zamówienie na 10 sztuk, a 6 sztuk jest dostępnych w magazynie lub na zaplanowanych zamówieniach, wówczas obliczenie Capable-to-Promise będzie oparte na 4 sztukach.
Obliczenia
Gdy Business Central oblicza datę dostawy odbiorcy, wykonuje dwa zadania:
- Oblicza najwcześniejszą datę dostawy, gdy klient nie zażądał konkretnej daty dostawy.
- Weryfikuje, czy termin dostawy żądany przez klienta lub obiecany klientowi jest realistyczny.
Jeśli klient nie zażąda konkretnej daty dostawy, data wysyłki jest ustawiona na równą dacie pracy, a dostępność jest następnie oparta na tej dacie. Jeśli towar znajduje się w magazynie, Business Central oblicza do przodu w czasie, aby określić, kiedy zamówienie może zostać dostarczone. Osiąga się to za pomocą następujących formuł:
- Data wysyłki + Czas obsługi magazynu wychodzącego = Planowana data wysyłki
- Planowana data wysyłki + czas wysyłki = planowana data dostawy
Business Central następnie sprawdza, czy obliczona data dostawy jest realistyczna, obliczając wstecz w czasie, aby określić, kiedy towar musi być dostępny, aby dotrzymać obiecanej daty. Osiąga się to za pomocą następujących formuł:
- Planowana data dostawy - Czas wysyłki = Planowana data wysyłki
- Planowana data wysyłki - Obsługa magazynu wychodzącego = Data wysyłki
Data wysyłki służy do sprawdzenia dostępności. Jeśli przedmiot jest dostępny w tym dniu, Business Central potwierdza, że żądana/obiecana dostawa może zostać zrealizowana, ustawiając planowaną datę dostawy na równą żądanej/obiecanej dacie dostawy. Jeśli towar jest niedostępny, zwraca pustą datę, a procesor zamówień może następnie korzystać z funkcji CTP.
Na podstawie nowych dat i godzin wszystkie powiązane daty są obliczane zgodnie z formułami wymienionymi wcześniej w tej sekcji. Obliczanie CTP trwa dłużej, ale podaje dokładną datę, kiedy klient może spodziewać się dostawy towaru. Daty obliczane na podstawie CTP są prezentowane w polach Planowana data dostawy i Najwcześniejsza data wysyłki na stronie Obiecujące wiersze zamówienia.
Procesor zamówień kończy proces CTP, akceptując daty. Oznacza to, że wiersz planowania i wpis rezerwacji są tworzone dla towaru przed obliczonymi datami, aby zapewnić realizację zamówienia.
Oprócz zamówienia zewnętrznego obiecującego, które można wykonać na stronie Zamówienia obiecujące wiersze, można również obiecać wewnętrzne lub zewnętrzne daty dostawy dla towarów zestawień materiałowych. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Wyświetlanie dostępności towarów.
Aby skonfigurować obiecujące zamówienie
Wybierz
ikonę, wprowadź Order Promising Setup, a następnie wybierz powiązane łącze.Wprowadź liczbę i kod jednostki czasu w polu Przesunięcie (czas). Wybierz jeden z następujących kodów.
Kod Opis d Dzień kalendarzowy w Tydzień m Miesiąc q Ćwiartka y Rok Na przykład "3w" wskazuje, że czas przesunięcia wynosi trzy tygodnie. Aby wskazać bieżący okres, przedrostek dowolnego z tych kodów literą "c". Na przykład, jeśli chcesz, aby czas przesunięcia był bieżącym miesiącem, wprowadź cm.
Wprowadź serię liczb w polu Order Promising Nos., wybierając wiersz z listy na liście Nie. Strona serii.
Wprowadź szablon obiecującego zamówienia w polu Szablon obiecujący zamówienie, wybierając wiersz z listy w polu Req. Strona Lista szablonów arkuszy.
Wprowadź arkusz zapotrzebowania w polu Arkusz obiecujący zamówienie, wybierając wiersz z listy w polu Zapotrzebowanie. Wksh. Strona Nazwy.
Aby wprowadzić czas obsługi magazynu przychodzącego na stronie konfiguracji zapasów
Jeśli chcesz uwzględnić czas obsługi magazynu w obliczeniach obiecujących zamówień w wierszu zakupu, możesz skonfigurować go jako domyślny dla zapasów i lokalizacji.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Ustawienia zapasów, a następnie wybierz powiązane łącze. - Na skróconej karcie Ogólne w przychodzącej Whse. W polu Czas obsługi wprowadź liczbę dni, którą chcesz uwzględnić w obliczeniach obiecujących zamówień.
Uwaga
Jeśli wypełniłeś Inbound Whse. Pole Czas obsługi na karcie lokalizacji dla twojej lokalizacji To pole jest używane jako domyślny czas obsługi magazynu przychodzącego.
Aby wprowadzić czas obsługi magazynu przychodzącego na kartach lokalizacji
- Wybierz
ikonę, wprowadź Lokalizacja, a następnie wybierz powiązane łącze. - Otwórz odpowiednią kartę lokalizacji.
- Na skróconej karcie Magazyn w przychodzącym Whse. W polu Czas obsługi wprowadź liczbę dni, które mają być uwzględniane w obliczeniach obiecujących zamówień.
Uwaga
Jeśli opuścisz Inbound Whse. Pole Obsługa czasu puste, a następnie w obliczeniach użyto wartości na stronie Ustawienia zapasów.
Aby wprowadzić czas obsługi magazynu wychodzącego na stronie konfiguracji zapasów
Jeśli chcesz skonfigurować czas obsługi magazynu wychodzącego, który ma być uwzględniany w obliczeniach obiecujących zamówień w wierszu sprzedaży, możesz ustawić to jako domyślne dla zapasów.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Ustawienia zapasów, a następnie wybierz powiązane łącze. - Na skróconej karcie Ogólne w wychodzącej Whse. W polu Czas obsługi wprowadź liczbę dni, które chcesz uwzględnić w obliczeniach obiecujących zamówień.
Uwaga
Jeśli wypełniłeś Outbound Whse. Pole Czas obsługi na karcie Lokalizacja dla Twojej lokalizacji, to pole jest używane jako domyślny czas obsługi magazynu wychodzącego.
Aby wprowadzić czas obsługi magazynu wychodzącego na kartach lokalizacji
- Wybierz
ikonę, wprowadź Lokalizacje, a następnie wybierz powiązane łącze. - Otwórz odpowiednią kartę lokalizacji.
- Na skróconej karcie Magazyn, w wychodzącym Whse. W polu Czas obsługi wprowadź liczbę dni, którą chcesz uwzględnić w obliczeniach obiecujących zamówień.
Uwaga
Jeśli opuścisz Wychodzący Whse. Pole Obsługa czasu puste, a następnie w obliczeniach użyto wartości na stronie Ustawienia zapasów.
Aby napisać element jako krytyczny
Zanim towar zostanie uwzględniony w obiecującym obliczenie zamówienia, musi zostać oznaczony jako krytyczny. Ta konfiguracja zapewnia, że elementy niekrytyczne nie powodują nieistotnych obliczeń obiecujących zamówień.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Elementy, a następnie wybierz powiązane łącze. - Otwórz odpowiednią kartę przedmiotu.
- Na skróconej karcie Planowanie wybierz pole Krytyczne.
Aby obliczyć obiecującą datę zamówienia
Wybierz
ikonę, wprowadź Zamówienie sprzedaży, a następnie wybierz powiązane łącze.Otwórz odpowiednie zamówienie sprzedaży i wybierz wiersze zamówienia sprzedaży, które aplikacja ma obliczać.
Wybierz akcję Zamówienie obiecujące, a następnie wybierz akcję Zamówienia obiecujące wiersze.
Wybierz wiersz, a następnie wybierz jedną z następujących opcji:
- Wybierz opcję Dostępne do obiecania, jeśli chcesz obliczyć najwcześniejszą datę, kiedy towar będzie dostępny w odniesieniu do zapasów, zaplanowanych przyjęć i wymagań brutto.
- Wybierz opcję Zdolny do obietnicy, jeśli wiesz, że towar jest obecnie niedostępny i chcesz obliczyć najwcześniejszą datę, kiedy towar może być dostępny, wystawiając nowe zapotrzebowania na uzupełnienie.
Wybierz przycisk Akceptuj, aby zaakceptować najwcześniejszą dostępną datę wysyłki.
Zobacz też
Sprzedaż
Obliczanie daty zakupów
Współpraca z Business Central