Łączenie przesyłek na jednej fakturze
Jeśli chcesz zafakturować więcej niż jedną przesyłkę naraz, możesz użyć funkcji przesyłek łączonych.
Przed utworzeniem przesyłki łączonych należy zaksięgował więcej niż jedną przesyłkę sprzedaży dla tego samego odbiorcy w tej samej walucie. Innymi słowy, musisz utworzyć co najmniej dwa zamówienia sprzedaży i zasądzić je jako wysłane, ale nie zafakturowane.
Aby ręcznie połączyć przesyłki na jednej fakturze
Wybierz
ikonę, wprowadź Faktury sprzedaży, a następnie wybierz powiązane łącze.Wybierz akcję Nowy. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Sprzedaż faktur.
W polu Sprzedaj do odbiorcy wprowadź odbiorcę, który otrzyma fakturę za wysłane towary.
Na skróconej karcie Wiersze wybierz akcję Pobierz wiersze przesyłki.
Wybierz wiersz wysyłki, który chcesz uwzględnić na fakturze:
- Aby wstawić wszystkie wiersze, zaznacz wszystkie linie i wybierz przycisk OK.
- Aby wstawić określone linie, zaznacz je i wybierz przycisk OK. Za pomocą Ctrl można zaznaczyć wiele niesekwencyjnych linii.
Jeśli wybrano nieprawidłowy wiersz wysyłki lub chcesz zacząć od nowa, możesz po prostu usunąć wiersze na fakturze i ponownie uruchomić funkcję Pobierz wiersze przesyłki.
Aby za księgować fakturę, wybierz akcję Księgowanie.
Aby automatycznie łączyć przesyłki na jednej fakturze
Business Central wybierze tylko zamówienia sprzedaży, w których wybrano opcję Połącz przesyłki.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Połącz przesyłki, a następnie wybierz powiązane łącze. Zostanie otwarta strona żądania zadania wsadowego. - W razie potrzeby wypełnij pola. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.
- Zaznacz pole wyboru Księguj faktury.
- Wybierz przycisk OK.
Uwaga
Konieczne będzie ręczne księgowanie faktur, jeśli pole wyboru Księgowanie faktur nie zostało zaznaczone w zadań wsadowych.
Aby usunąć otwarte zamówienia sprzedaży po łącznym księgowaniu przesyłki
Gdy przesyłki są łączone na fakturze i księgowane, księgowana faktura sprzedaży jest tworzona dla wierszy faktury fakturowanej. Pole Ilość zafakturowana w źródłowym ogólnym zamówieniu sprzedaży lub zamówieniu sprzedaży jest aktualizowane na podstawie zafakturowanej ilości.
Gdy fakturujesz przesyłki w ten sposób, zamówienia, z których przesyłki zostały wysłane, nadal istnieją, nawet jeśli zostały w pełni wysłane i zafakturowane.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Usuń zafakturowane zamówienia sprzedaży, a następnie wybierz łącze. - Określ w polu Filtr nr, które zamówienia sprzedaży mają zostać usunięte.
- Wybierz przycisk OK.
Alternatywnie można ręcznie usunąć poszczególne zamówienia sprzedaży.
Powtórz kroki od 1 do 3 dla wszystkich innych dokumentów, których dotyczy problem, takich jak ogólne zamówienia sprzedaży.