Publikowanie wielu dokumentów jednocześnie
Zamiast księgować pojedyncze dokumenty jeden po drugim, można wybrać wiele nieopublicznikowanych dokumentów na liście do natychmiastowego księgowania lub do księgowania wsadowego zgodnie z harmonogramem, na przykład na koniec dnia. Może to być przydatne, jeśli tylko przełożony może publikować dokumenty utworzone przez innych użytkowników lub aby uniknąć problemów z wydajnością systemu związanych z publikowaniem w godzinach pracy.
Aby natychmiast zaksięgować wiele zamówień zakupu
Poniższa procedura wyjaśnia, jak natychmiast zaksięgować wiele zamówień zakupu. Kroki są podobne dla wszystkich dokumentów zakupu i sprzedaży.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Zamówienia zakupu, a następnie wybierz powiązane łącze. - Na stronie Zamówienia zakupu przejdź do wyboru wszystkich zamówień do zaksięgowania:
- W polu Nie wybierz trzy pionowe kropki, aby otworzyć menu kontekstowe, a następnie wybierz akcję Wybierz więcej.
- Zaznacz pole wyboru dla wszystkich wierszy reprezentujących zamówienia, które chcesz zaserwować w tym samym czasie.
- Wybierz akcję Publikowanie, a następnie wybierz akcję Opublikuj.
- Wybierz przycisk Tak w wiadomości z potwierdzeniem.
Aby zaksięgować partię wielu zamówień zakupu
W poniższej procedurze wyjaśniono, jak wsadowo księgować zamówienia zakupu. Kroki są podobne dla wszystkich dokumentów zakupu i sprzedaży, w których dostępna jest akcja Księguj wsadowego.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Zamówienia zakupu, a następnie wybierz powiązane łącze. - Na stronie Zamówienia zakupu przejdź do wyboru wszystkich zamówień do zaksięgowania:
- W polu Nie wybierz trzy pionowe kropki, aby otworzyć menu kontekstowe, a następnie wybierz akcję Wybierz więcej.
- Zaznacz pole wyboru dla wszystkich wierszy reprezentujących zamówienia, które chcesz zaserwować w tym samym czasie.
- Wybierz akcję Księgowanie, a następnie wybierz akcję Księguj partię.
- Na stronie Zamówienie zakupu seryjnego wypełnij pola w razie potrzeby. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.
- Wybierz przycisk OK.
- Aby wyświetlić potencjalne problemy, które wystąpiły podczas wsadowego księgowania dokumentów, otwórz stronę Rejestr komunikatów o błędach.
Uwaga
Publikowanie wielu dokumentów może zająć trochę czasu i zablokować innych użytkowników. Rozważ włączenie publikowania w tle. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Używanie kolejek zadań do planowania zadań.
Aby skonfigurować publikowanie w tle z kolejkami zadań
Kolejki zadań są skutecznym narzędziem do planowania uruchamiania procesów biznesowych w tle, na przykład gdy wielu użytkowników próbuje zaksięgować zamówienia sprzedaży, ale tylko jedno zamówienie może być przetwarzane naraz.
W poniższej procedurze wyjaśniono, jak skonfigurować księgowanie w tle zamówień sprzedaży. Kroki są podobne w przypadku zakupu.
Wybierz
ikonę, wprowadź Ustawienia sprzedaży i należności, a następnie wybierz powiązane łącze.Na stronie Konfiguracja sprzedaży i należności zaznacz pole wyboru Księguj z kolejką zadań.
Wybierz pole Kod kategorii kolejki zadań, a następnie określ kod SALESPOST.
Uwaga
Niektóre zadania zmieniają te same dane i nie powinny być uruchamiane w tym samym czasie, ponieważ może to powodować konflikty. Na przykład zadania w tle dla dokumentów sprzedaży będą próbowały zmodyfikować te same dane w tym samym czasie. Kategorie kolejek zadań pomagają zapobiegać tego rodzaju konfliktom, zapewniając, że podczas uruchamiania jednego zadania inne zadanie należące do tej samej kategorii kolejki zadań nie będzie uruchamiane do momentu jego zakończenia. Na przykład zadanie, które należy do kategorii kolejki zadań Sprzedaż, będzie czekać, aż wszystkie inne zadania związane ze sprzedażą zostaną wykonane. Kategorię kolejki zadań określa się na skróconej karcie Księgowanie w tle na stronie Ustawienia sprzedaży i należności.
Business Central udostępnia kategorie kolejek zadań dla sprzedaży, zakupu i księgowania w księdze głównej. Zaleca się, aby jeden z nich lub taki, który tworzysz, był zawsze określony. Jeśli wystąpią błędy spowodowane konfliktami, rozważ skonfigurowanie kategorii dla wszystkich księgowań w tle sprzedaży, zakupu i księgi głównej.
Jeśli chcesz również, aby dokumenty sprzedaży były drukowane podczas ich księgowania, zaznacz pole wyboru Księgowanie i drukowanie z kolejką zadań na stronie Konfiguracja sprzedaży i należności.
W przypadku wybrania opcji PDF w polu Typ wyjściowy raportu pomyślnie zaksięgowane zamówienia zakupu będą dostępne w części Skrzynka odbiorcza raportu w widoku głównym użytkownika.Ważny
Jeśli skonfigurowano zadanie, które będzie księgować i drukować dokumenty, a drukarka wyświetla okno dialogowe, takie jak żądanie poświadczeń lub ostrzeżenie o niskim poziomie atramentu drukarki, dokument jest księgowy, ale nie drukowany. Odpowiedni wpis kolejki zadań ostatecznie przeminie, a pole Stan zostanie ustawione na Błąd. W związku z tym zaleca się, aby nie używać konfiguracji drukarki, która wymaga interakcji z wyświetlaniem okien dialogowych drukarki w połączeniu z księgowaniem w tle.
Przy następnym księgowanie dokumentów sprzedaży Business Central automatycznie tworzy wpis kolejki zadań dla każdego dokumentu i uruchamia zadania w tle, jeden po drugim.
Aby sprawdzić, czy kolejka zadań działa zgodnie z oczekiwaniami, zasądź zamówienie sprzedaży. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Sprzedaż produktów. Zamówienie sprzedaży zostanie teraz dodane do dedykowanego wpisu kolejki zadań, który określa, kiedy dokumenty są księgowane.
Aby wyświetlić stan z dokumentu sprzedaży lub zakupu
Jeśli kolejka zadań nie może zasądować zamówienia sprzedaży, stan zostanie zmieniony na Błąd, a zamówienie sprzedaży zostanie dodane do listy zamówień sprzedaży, które użytkownik musi obsłużyć ręcznie.
- Z dokumentu, który próbowałeś opublikować z ogłoszeniem w tle, wybierz pole Stan kolejki zadań, które będzie zawierać Błąd.
- Przejrzyj komunikat o błędzie i rozwiąż problem.
Alternatywnie można przejrzeć na stronie Wpisy dziennika kolejki zadań, jeśli zamówienie sprzedaży zostało pomyślnie zaksięgowane. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz sekcję Monitorowanie kolejki zadań.
Aby utworzyć wpis kolejki zadań dla księgowania wsadowego zamówień sprzedaży
Alternatywnie można odłożyć ogłoszenia na czas, gdy jest to wygodne dla organizacji. Na przykład w Twojej firmie sensowne może być uruchomienie pewnych procedur po zakończeniu wprowadzania danych w ciągu dnia. Można to osiągnąć, ustawiając kolejkę zadań tak, aby uruchamiała różne raporty księgowania wsadowego, takie jak Zamówienia sprzedaży wsadowej, Faktury sprzedaży wsadoweji podobne raporty. Business Central obsługuje księgowanie w tle dla wszystkich dokumentów sprzedaży, zakupów i usług.
Poniższa procedura pokazuje, jak ustawić raport Batch Post Sales Orders do automatycznego księgowania zamówień sprzedaży o godzinie 16:00 w dni powszednie.
Wybierz
ikonę, wprowadź Wpisy kolejkizadań , a następnie wybierz powiązane łącze.Wybierz akcję Nowy.
W polu Typ obiektu do uruchomienia wybierz opcję Raport.
W polu Identyfikator obiektu do uruchomienia wybierz opcję 296, Batch Post Sales Orders .In the Object ID to Run field, select 296, Batch Post Sales Orders.
Można również korzystać z następujących raportów:
- 900 zamówień na montaż po wsadowy
- 497 Faktury wsadowe po zakupie
- 496 Seryjne zamówienia zakupu
- 498 Batch Post Purch. Korygujących
- 6665 Batch Post Purch. Zamówienia
- 298 Wsadowe posprzedażowe noty kredytowe
- 297 Faktury seryjne
- 296 Wsadowe zamówienia sprzedaży
- 6655 Zamówienia zwrotu po wsadowego
- 6005 Batch Post Service Cr. Notatki
- 6004 Faktury za wysyłkę wsadową
- 6001 Zlecenia serwisowe batch post service
Zaznacz pole wyboru Strona żądania raportu.
Na stronie Żądanie zamówienia sprzedaży wsadowego zdefiniuj, co jest uwzględniane podczas automatycznego księgowania zamówień sprzedaży, a następnie wybierz przycisk OK.
Ważny
Pamiętaj, aby ustawić ścisłe filtry; w przeciwnym razie Business Central zaeczuje wszystkie dokumenty, nawet jeśli nie są gotowe. Rozważ ustawienie filtru w polu Stan dla wartości Zwolnionei filtru w polu Data księgowania dla wartości .. dziś. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Sortowanie, wyszukiwanie i filtrowanie.
Zaznacz wszystkie pola wyboru od Uruchom w poniedziałki do Uruchom w piątki.
W polu Czas rozpoczęcia wprowadź godzinę 16:00.
Wybierz akcję Ustaw stan na Gotowy.
Zamówienia sprzedaży, które znajdują się w zdefiniowanych filtrach, będą teraz księgowane w każdy dzień tygodnia o godzinie 16:00.
Monitorowanie kolejki zadań
Jeśli skonfigurowano publikowanie w tle z kolejkami zadań, należy regularnie monitorować kolejkę zadań w celu wychwycenia wszelkich problemów. Stan można śledzić na stronie Wpisy kolejki zadań. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Używanie kolejek zadań do planowania zadań.
Jako administrator możesz używać usługi Application Insights do zbierania i analizowania danych telemetrycznych, których możesz używać do identyfikowania problemów. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Monitorowanie i analizowanie telemetrii w zawartości dla deweloperów i administracji.
Zobacz też
Księgowanie dokumentów i arkuszy
Używanie kolejek zadań do planowania zadań
Edytowanie opublikowanych dokumentów
Poprawianie lub anulowanie niezapłaconych
faktur zakupuZnajdowanie stron i informacji za pomocą usługi Powiedz mi
Współpraca z Business Central