Zarządzanie załącznikami, łączami i notatkami na kartach i dokumentach

W Polu faktów na większości kart i dokumentów można dołączać pliki, dodawać łącza i pisać notatki. W przypadku łączy i notatek można to również zrobić na stronie listy, zaznaczając najpierw powiązany wiersz.

Aby wyświetlić lub zmienić dowolny z tych dołączonych typów informacji, należy najpierw otworzyć kartę Załączniki w polu faktów. Liczba za tytułem karty wskazuje, ile plików, łączy lub notatek istnieje dla karty lub dokumentu.

Załączniki, łącza i notatki pozostają dołączone, gdy karta lub dokument jest przetwarzany w inne stany, na przykład od trwającego zamówienia sprzedaży do zaksięgowanej faktury sprzedaży. Jednak żaden z typów załączników nie jest wyprowadzany z systemu, na przykład podczas drukowania lub zapisywania do pliku.

Uwaga

W przypadku częściowej wysyłki i wystawienia faktury na zamówienie sprzedaży lub zakupu, załącznik zostanie dołączony tylko do faktury końcowej zamówienia. Podobnie w przypadku fakturowania przy użyciu funkcji Odroczenia załącznik jest dołączany do wpisów DO/L dla dokumentu, ale nie do zapisów odroczenia.

Jeśli usuniesz zamówienie przed wystawieniem faktury, załącznik również zostanie usunięty. Podczas fakturowania zamówień zakupu za pomocą akcji Pobierz wiersze paragonu z faktury zakupu załącznik do zamówień zakupu nie jest dodawany do faktury zakupu.

Aby dołączyć plik do faktury zakupu

Do karty lub dokumentu można dołączyć dowolny typ pliku, zawierający tekst, obraz lub wideo. Jest to przydatne na przykład wtedy, gdy chcesz zapisać fakturę dostawcy jako plik PDF na powiązanej fakturze zakupu w Business Central.

Uwaga

Pliki dołączone do funkcji Dokumenty przychodzące nie są uwzględniane na karcie Załączniki. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Dokumenty przychodzące.

Poniższa procedura jest oparta na fakturze zakupu. Kroki są podobne dla wszystkich innych obsługiwanych dokumentów i kart.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Faktury zakupu, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Otwórz zamówienie sprzedaży, do którego chcesz dołączyć plik.
  3. W polu Faktbox otwórz kartę Załączniki.
  4. Wybierz wartość za polem Dokumenty, na przykład "0".
  5. Na stronie Załączone dokumenty w polu Załącznik wybierz akcję Wybierz plik.
  6. Wybierz plik z dowolnej lokalizacji, a następnie wybierz przycisk Otwórz.

Plik jest teraz dołączony do faktury zakupu.

Aby wyświetlić załączony plik

  1. W polu Faktbox otwórz kartę Załączniki.
  2. Wybierz wartość za polem Dokumenty, na przykład "1".
  3. Na stronie Załączone dokumenty wybierz akcję Podgląd.
  4. Otwórz pobrany plik.

Aby zapisać dokument jako załącznik PDF

Ilekroć trzeba zapisać dokument jako plik, można użyć operacji Dołącz jako PDF, aby przechwycić bieżącą zawartość dokumentu jako plik PDF dołączony do pola faktów dokumentu. Jest to przydatne na przykład wtedy, gdy dokumenty są realizowane w wielu krokach procesu, na przykład w procesie sprzedaży lub przepływie pracy zatwierdzania, i użytkownik chce odwołać się do wydruku poprzedniego kroku.

Poniższa procedura jest oparta na zamówieniu sprzedaży. Kroki są podobne dla wszystkich obsługiwanych dokumentów.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Zamówienia sprzedaży, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Wybierz zamówienie sprzedaży, a następnie wybierz akcję Dołącz jako PDF.

Plik PDF z bieżącą zawartością zamówienia sprzedaży jest dodawany do karty Załączniki w polu Faktów.

Aby dodać łącze z karty elementu

Możesz dodać link z karty lub dokumentu do dowolnego adresu URL. Jest to przydatne na przykład, gdy chcesz połączyć kartę towaru z katalogiem towarów dostawcy.

Poniższa procedura jest oparta na karcie towaru. Kroki są podobne dla wszystkich innych obsługiwanych kart i dokumentów.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Elementy, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Zaznacz element, z którego chcesz dodać łącze, a następnie wybierz kartę Załączniki w polu Faktbox.

  3. W sekcji Łączawybierz ikonę +.

  4. W polu Adres łącza wprowadź łącze.

    Łącze musi być prawidłowym adresem URL w Internecie lub intranecie.

  5. W polu Opis wprowadź wszelkie informacje o łączu.

  6. Wybierz przycisk OK.

Łącze jest teraz dołączone do karty elementu.

Aby napisać notatkę w zamówieniu sprzedaży

Możesz napisać notatkę na dokumencie lub karcie, na przykład, aby przekazać specjalne instrukcje innym użytkownikom dokumentu lub karty. W notatkach można umieszczać łącza plików i adresy URL.

Uwaga

Uwagi na karcie Załączniki nie są związane z funkcją notatek wewnętrznych, która służy głównie do komunikacji między użytkownikami przepływu pracy. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie powiadomień przepływu pracy.

Poniższa procedura jest oparta na zamówieniu sprzedaży. Kroki są podobne dla wszystkich innych obsługiwanych dokumentów i kart.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Zamówienia sprzedaży, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Wybierz zamówienie sprzedaży, na którym chcesz napisać notatkę, a następnie wybierz kartę Załączniki w polu Faktbox.
  3. W sekcji Notatki wybierz ikonę +.
  4. W polu Uwaga wpisz dowolny tekst, na przykład "To jest pilne zamówienie.".
  5. Wybierz przycisk OK.

Notatka jest teraz dołączona do zamówienia sprzedaży.

Zobacz też

Współpraca z Business Central
Dokumenty
przychodząceKonfigurowanie powiadomień przepływu pracy

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl