Pozwalanie Business Central sugerować wartości
Business Central może pomóc w szybszym i bardziej prawidłowym wykonywaniu zadań, wstępnie wypełniając pola lub wiersze danymi, które w przeciwnym razie trzeba by obliczyć i wprowadzić samodzielnie. Chociaż takie automatyczne wprowadzanie danych jest zawsze poprawne, możesz je później zmienić, jeśli chcesz.
Funkcja wprowadzania wartości pól jest zwykle oferowana w przypadku zadań, w których wprowadzane są duże ilości danych transakcyjnych i chcesz uniknąć błędów i zaoszczędzić czas. Ten temat zawiera wybór takich funkcji. Więcej sekcji zostanie dodanych w przyszłych aktualizacjach Business Central.
Pole wyboru Zaproponuj kwotę bilansującą na stronie Partie dziennika ogólnego
Jeśli na przykład wprowadzasz wiersze arkusza ogólnego dla wielu wydatków, które muszą być zaksięgowane na tym samym koncie bankowym, za każdym razem, gdy wprowadzasz nowy wiersz arkusza dla wydatku, możesz automatycznie zaktualizować pole Kwota w wierszu konta bankowego do kwoty, która równoważy wydatki. Aby uzyskać więcej informacji na temat pracy z czasopismami ogólnymi, zobacz Praca z dziennikami ogólnymi.
Aby pole Kwota w wierszach arkusza ogólnego bilansu było wypełniane automatycznie
- Wybierz
ikonę, wprowadź Dzienniki ogólne, a następnie wybierz powiązane łącze. - W wierszu preferowanej partii arkusza ogólnego zaznacz pole wyboru Zasugeruj wartość bilansującą.
- Otwórz arkusz ogólny i przejdź do rejestrowania i księgowania transakcji przy użyciu opisanej funkcji automatycznego wprowadzania wartości pola.
Aby uzyskać informacje dotyczące sposobu konfigurowania osobistej partii dziennika ogólnego, na przykład do obsługi wydatków, zobacz Praca z arkuszami ogólnymi.
Pole Automatycznie wypełnij datę otrzymania na stronie Rejestracja płatności
Na stronie Rejestracja płatności są wyświetlane zaległe płatności przychodzące jako wiersze reprezentujące dokumenty sprzedaży, w których kwota jest należna do zapłaty. Aby uzyskać więcej informacji na temat stosowania płatności odbiorcy, zobacz Uzgadnianie płatności odbiorcy z listy nieopłaconych dokumentów sprzedaży.
Główne działania na stronie to wypełnienie pól wyboru Płatność dokonana i Data otrzymania. Po zaznaczeniu pola Wyboru Dokonana płatność można skonfigurować Business Central tak, aby automatycznie wprowadzała datę pracy w polu Data otrzymania.
Aby pole Data otrzymania na stronie Rejestracja płatności było wypełniane automatycznie
- Wybierz
ikonę, wprowadź Ustawienia rejestracji płatności, a następnie wybierz powiązane łącze. - Zaznacz pole wyboru Automatycznie wypełnij datę otrzymania.
- Otwórz stronę Rejestracja płatności i przejdź do przetwarzania przychodzących płatności odbiorcy przy użyciu opisanej funkcji automatycznego wprowadzania wartości pola.