Instruktaż Prowadzenie kampanii sprzedażowej
Kampania to każdy rodzaj działania, który obejmuje kilka kontaktów. Ważną częścią konfiguracji kampanii jest wybór grupy docelowej kampanii. W tym celu w Business Central tworzysz segment lub grupę kontaktów za pomocą filtrów.
Korzystasz z tych funkcji w sprzedaży i marketingu, aby dokładnie zaplanować swoje działania marketingowe i zarządzać interakcjami z kontaktami i klientami. Możesz tworzyć kampanie i ustawiać segmenty kontaktów na potrzeby wysyłek i innych rodzajów interakcji z kontaktami i potencjalnymi klientami.
Funkcje Kampanii i Segmentu wraz z ich zautomatyzowanymi procesami umożliwiają planowanie, organizowanie i śledzenie działań marketingowych. Zwiększy to szanse na pozyskanie nowych klientów i utrzymanie dotychczasowych klientów.
Informacje o tym instruktażu
Ten instruktaż pokazuje proces śledzenia targów i kierowania reklam do potencjalnych klientów (kontaktów) w kampanii uzupełniającej.
Instruktaż wprowadza funkcję zarządzania kampaniami i segmentami w dziale sprzedaży i marketingu. W tym instruktażu przedstawiono następujące zadania:
- Przygotowanie danych.
- Konfigurowanie kampanii.
- Wybór grupy docelowej.
- Dane wydobywcze.
- Wysyłanie listów do kontaktów.
- Rejestrowanie odpowiedzi na kampanię.
Ról
W tym instruktażu przedstawiono zadania wykonywane przez następujące role użytkowników:
- Kierownik ds. Marketingu lub Kierownik Sprzedaży
- Pracownik marketingu
Warunki wstępne
Przed wykonaniem zadań w instruktażu należy zainstalować Business Central.
Historia
Kierownik marketingu w dziale sprzedaży CRONUS jest odpowiedzialny za planowanie kampanii i ich realizację. Podejmuje również decyzje o tym, w których targach wziąć udział i ocenia postęp kampanii.
Pracownik marketingu w dziale marketingu zajmuje się produkcją, dystrybucją i umieszczaniem materiałów marketingowych.
Firma właśnie wprowadziła na rynek nowy produkt o nazwie Rome Guest Chair. Produkt był niedawno promowany na targach Office Futurus. Wielu klientów wyraziło duże zainteresowanie produktem, a w ramach akcji promocyjnej klienci, którzy kupili Rome Guest Chair w okresie kampanii, otrzymali specjalną cenę kampanii.
Jednym z zadań pracownika marketingu po targach jest wprowadzenie wszystkich potencjalnych klientów jako kontaktów.
Menedżer marketingu konfiguruje kampanię, tworzy segment zawierający wszystkie nowe kontakty, a następnie wydobywa dane kontaktów, aby wybrać grupę docelową kampanii.
Pracownik pomaga wysłać listy z podziękowaniami do wszystkich kontaktów, które zostawiły swoje karty z personelem na stoisku, a na koniec menedżer rejestruje wszystkie odpowiedzi, które otrzymują od potencjalnych klientów.
Konfigurowanie kampanii
Gdy tylko pracownik wprowadzi wizytówki otrzymane na targach, menedżer marketingu konfiguruje kartę kampanii do zarządzania działaniami zaangażowanymi w kampanię.
Aby skonfigurować kampanię
- Wybierz
ikonę, wpisz Kampanie, a następnie wybierz powiązany link. - Wybierz nowe działanie, aby utworzyć nową kampanię. Na karcie kampanii naciśnij enter, aby automatycznie wstawić numer kampanii.
- W polu Opis wprowadź opis kampanii, na przykład targi Office Futurus.
- Wybierz pole Kod stanu i wybierz kod stanu "1-PLAN".
- Wypełnij odpowiednio pola Data rozpoczęcia i Data zakończenia kampanii.
Wybór grupy docelowej
Menedżer marketingu tworzy segment, aby wybrać kontakty, z którymi chce wchodzić w interakcje.
Podczas tworzenia segmentu można użyć różnych kryteriów, aby wybrać kontakty, które muszą być obiektami docelowymi dla tego segmentu. Na przykład można wybrać osoby kontaktowe, które pracują w lokalizacji klienta lub potencjalnej lokalizacji klienta, które są odpowiedzialne za zakupy w ich firmie. Używasz filtrów, aby dodawać kontakty zgodnie z kryteriami, które najlepiej pasują do Twoich celów. Na przykład można wybrać filtrowanie według odpowiedzialności za stanowisko osoby kontaktowej lub relacji biznesowej lub branży firmy kontaktowej. W tym instruktażu wybierzemy filtr Odpowiedzialność za pracę, aby wybrać kontakty.
Aby utworzyć segment z odpowiednimi kontaktami
- Wybierz akcję Nawiguj, a następnie wybierz pozycję Segmenty.
- Wybierz akcję Nowy, aby utworzyć nowy segment. Na karcie segmentu wybierz Enter, aby automatycznie wstawić numer segmentu.
- Na skróconej karcie Ogólne w polu Opis wprowadź na przykład Odwiedzający targi Office Futurus.
- Wybierz akcję Dodaj kontakty, aby otworzyć filtr Dodaj kontakty.
- Przewiń w dół do skróconej karcie Kontakt z odpowiedzialnością za zadanie, wybierz filtr Zakup jako Kod odpowiedzialności za zadanie i wybierz przycisk OK.
Strona Segment zawiera teraz listę kontaktów na podstawie wprowadzonego filtru. Na skróconej karcie Ogólne w polu Nie. pola Wiersze, możesz zobaczyć na pierwszy rzut oka liczbę kontaktów, które spełniają te kryteria.
Uwaga
Kryteria segmentacji można zapisać do ponownego użycia na późniejszym etapie.
Aby zapisać kryteria segmentacji
- Na stronie Segment wybierz pozycję Akcje.
- Wybierz funkcje, następnie Segment, a następnie wybierz akcję Zapisz kryteria.
- Na stronie Zapisz kryteria segmentu wprowadź kod segmentu. W polu Opis wprowadź opis kryteriów segmentu.
- Wybierz przycisk OK.
Wydobywanie danych
Menedżer marketingu przygląda się bliżej segmentowanej liście kontaktów i zdaje sobie sprawę, że lista jest o wiele za duża. Decyduje się na zmniejszenie listy w oparciu o rzeczywistych, potencjalnych klientów, aby upewnić się, że koncentruje się na właściwej grupie docelowej. Ten proces udoskonalania i redukowania danych jest również określany jako eksploracja danych.
Aby usunąć kontakty z segmentu
- Na stronie Segment wybierz pozycję Akcje.
- Na pasku menu poniżej wybierz Funkcje, wybierz Kontakty, a następnie wybierz Zmniejsz kontakty.
Spowoduje to otwarcie okna dialogowego Usuń kontakty – Zmniejsz.
4. Na skróconej karcie Relacja biznesowa kontaktu wybierz filtr CUST jako kod relacji biznesowej, a następnie wybierz przycisk OK.
Strona Segment zawiera teraz zmniejszoną listę kontaktów oraz w polu Nie. w polu Wiersze można zobaczyć liczbę kontaktów, które teraz spełniają te nowe kryteria.
Uwaga
Jeśli musisz odwrócić to usunięcie grupy kontaktów, możesz to zrobić za pomocą funkcji Wróć. Innymi słowy, możesz cofnąć ostatnią segmentację.
Aby przywrócić usunięte kontakty
- Na stronie Segment wybierz akcję Segment.
- Wybierz akcję Wróć.
Właśnie usunięte kontakty zostaną dodane z powrotem do listy kontaktów.
Łączenie segmentu z kampanią
Menedżer marketingu decyduje, że zredukowana lista jest ostateczną listą kontaktów, które chcą być częścią kampanii. Dlatego łączą ten segment z kampanią futurusową targi.
Aby połączyć segment z kampanią
- Na stronie Segment na skróconej karcie Kampania wybierz pole Nr kampanii, aby wybrać kampanię, do której chcesz dołączyć segment, na przykład CP0001.
- Wybierz opcję Tak.
- Ponieważ ten segment jest celem kampanii, zaznacz pole wyboru Cel kampanii i wybierz opcję Tak.
Wysyłanie listów i wiadomości e-mail do kontaktów
Pracownik marketingu pomaga kierownikowi marketingu wysyłać korespondencję do potencjalnych klientów, w której dziękują im za odwiedzenie targów.
Aby użyć segmentu do wysłania listu do kontaktu
Uwaga
W tej procedurze musisz dołączyć dokument programu Word. Załączniki można dodawać w dowolnym języku.
Uwaga
W razie potrzeby kliknij ikonę Edytuj ołówek, aby otworzyć stronę w trybie edycji.
- Otwórz kartę Segment dla Odwiedzających na targach FUTURUS.
- Na skróconej karcie Interakcja w polu Kod szablonu interakcji wybierz kod szablonu List biznesowy BUS i wybierz pozycję Tak.
- Wybierz pole Kod języka (domyślny), aby otworzyć stronę Języki interakcji segmentów. Wybierz kod języka, a następnie wybierz przycisk OK.
- Upewnij się, że Typ korespondencji (domyślnie) jest ustawiony na Kopia papierowa.
- W polu Załącznik wybierz pole Wielokropek. Spowoduje to otwarcie okna dialogowego Importuj załącznik.
- Wybierz przycisk Wybierz, aby wybrać plik.
- Znajdź plik i wybierz przycisk Otwórz, aby go dołączyć.
- W polu Temat (domyślny) wprowadź następujący przykładowy tekst: Dziękujemy za odwiedzenie targów. Naciśnij Tab, aby opuścić pole, a następnie wybierz przycisk Tak.
- Przesuń przycisk Wyślij dokumenty Word jako Attmt do i wybierz przycisk Tak.
- Wybierz dziennikakcji . W wyskakującym oknie Segment dziennika włącz: Utwórz segment kontynuacji
- Wybierz przycisk OK, aby uruchomić zadanie wsadowe Segment dziennika.
Załączniki zostaną wysłane. Po zakończeniu procesu wybierz przycisk OK dla komunikatu informującego, że segment został zarejestrowany.
Litery są drukowane automatycznie, a segment jest rejestrowany. Ponieważ segment został zarejestrowany, nie znajduje się już na liście segmentów, ale jest przenoszony na listę zarejestrowanych segmentów. Aby wyświetlić tę listę, Wybierz
ikonę, wprowadź Zalogowane segmenty, a następnie wybierz powiązane łącze.
Po zarejestrowaniu segmentu każda wysłana litera jest rejestrowana jako interakcja, którą można wyświetlić w dzienniku.
Wybierz
ikonę, wprowadź Wpisy dziennika interakcji, a następnie wybierz powiązane łącze. Dla każdego wysłanego listu znajduje się wpis.
Aby wysłać wiadomość e-mail do kontaktu
- Na skróconej karcie Interakcja w polu Kod szablonu interakcji wybierz szablon List biznesowy, kod BUS.
- W polu Temat (domyślny) wprowadź następujący przykładowy tekst: Dziękujemy za odwiedzenie targów.
- W polu Typ korespondencji wybierz opcję E-mail.
- Określ ustawienia języka i dołącz dokument programu Word, tak jak w poprzedniej procedurze.
- Wybierz akcję Dziennik. Zostanie otwarta strona Segment dziennika.
- Zaznacz pole wyboru Wyślij załączniki, aby załączniki zostały wysłane pocztą e-mail.
- Zaznacz pole wyboru Utwórz segment uzupełniający.
- Wybierz przycisk OK.
Listy są automatycznie wysyłane pocztą elektroniczną, a segment jest rejestrowany. Ponieważ segment został zarejestrowany, nie znajduje się już na liście segmentów, ale jest zapisywany na liście zarejestrowanych segmentów. Aby wyświetlić tę listę, Wybierz
ikonę, wprowadź Zalogowane segmenty, a następnie wybierz powiązane łącze.
Rejestrowanie odpowiedzi na kampanię
W ciągu najbliższych kilku tygodni potencjalni klienci odpowiadają na list. Menedżer marketingu chce śledzić odpowiedzi i rejestrować te interakcje.
W tym celu skonfiguruj segment dla kontaktów, które odpowiedziały na list.
Aby zarejestrować odpowiedzi na kampanię
- Na stronie Segment na skróconej karcie Interakcja wybierz pole Kod szablonu interakcji.
Nie ma szablonu interakcji do rejestrowania odpowiedzi na kampanie. W związku z tym utwórz nowy szablon.
- Z listy rozwijanej Szablony interakcji wybierz akcję Nowy.
- W polu Kod wpisz RESP, a w polu Opis wpisz Odpowiedzi na kampanię.
- Wybierz przycisk OK.
- Wybierz tak, aby potwierdzić, że chcesz zastosować ten kod szablonu interakcji do wszystkich wierszy segmentu.
- Na skróconej karcie Kampania wybierz pole Reakcja na kampanię. Wybierz tak, aby potwierdzić komunikat Zmodyfikowano odpowiedź na kampanię.
- Na stronie Segment wybierz akcję Dziennik.
- Na stronie Segment dziennika wyczyść pole wyboru Wyślij załączniki. Następnie wybierz przycisk OK, aby potwierdzić komunikat, że segment został zarejestrowany.
Zobacz też
Zarządzanie relacjami
Przewodniki po procesach biznesowych
Współpraca z Business Central