Pobierz dodatek Business Central dla programu Excel

Business Central zawiera dodatek dla programu Excel, który pozwala użytkownikom wybrać akcję Edytuj w programie Excel na niektórych stronach, aby otworzyć dane w arkuszu programu Excel. Ta akcja różni się od akcji Otwórz w programie Excel, ponieważ umożliwia użytkownikom wprowadzanie zmian w programie Excel, a następnie publikowanie zmian z powrotem w Business Central

Przegląd

Informacje o dodatku

Dodatek nosi nazwę Microsoft Dynamics Office Add-in i jest dostępny do instalacji ze Sklepu Office (AppSource). Po zainstalowaniu dodatku akcja Edytuj w programie Excel jest dostępna na większości stron list i części list z ikony Udostępnij Udostępnianie strony w innej aplikacji.. Aby uzyskać więcej informacji na temat korzystania z dodatku, zobacz Wyświetlanie i edytowanie w programie Excel z business central.

Uwaga

Dodatek działa tylko w systemie Windows; nie macOS.

Informacje o wdrażaniu jako administrator

W Business Central online istnieje kilka opcji wdrażania, aby uzyskać dodatek dla użytkowników. Jedną z opcji jest indywidualne pobieranie, w którym pozwalasz użytkownikom samodzielnie zainstalować dodatek. Dzięki tej opcji użytkownicy muszą mieć dostęp do pobierania plików ze Sklepu Office. Inną opcją jest skonfigurowanie scentralizowanego wdrażania w centrum administracyjnym platformy Microsoft 365 w celu automatycznego wdrożenia dodatku w całej organizacji, grupach lub określonych użytkownikach. Scentralizowane wdrażanie umożliwia uzyskanie dodatku dla użytkowników, jeśli organizacja nie udziela użytkownikom dostępu do Sklepu Office.

W przypadku użytkownika końcowego środowisko instalacji jest inne dla dwóch scenariuszy wdrażania:

  • Przy indywidualnym pozyskiwaniu, gdy użytkownicy po raz pierwszy wybierają akcję Edytuj w programie Excel, w programie Excel zostanie otwarte okienko Nowy dodatek pakietu Office. Aby zainstalować dodatek, użytkownik wybiera opcję Ufaj temu dodatekowi, co z kolei instaluje dodatek bezpośrednio ze Sklepu Office. Następnie użytkownicy logują się do Business Central przy użyciu nazwy użytkownika i hasła.

  • W przypadku wdrażania scentralizowanego, gdy użytkownicy po raz pierwszy wybierają akcję Edytuj w programie Excel, dodatek jest automatycznie instalowany w programie Excel z poziomu scentralizowanego wdrażania; nie Sklep Office. Jedyne, co użytkownicy muszą zrobić, to zalogować się do Business Central

W przypadku obu tych opcji wdrażania dodatek jest automatycznie konfigurowany do łączenia się z Business Central.Trzecią opcją wdrożenia jest ręczna instalacja dodatku bezpośrednio z programu Excel. Dzięki tej opcji użytkownicy będą musieli skonfigurować dodatek, aby połączyć się z Business Central

Przejście z indywidualnego przejęcia na scentralizowane wdrożenie lub odwrotnie

Zmiana z indywidualnego przejęcia dodatku na Scentralizowane wdrożenie lub odwrotnie ma wpływ na pliki programu Excel utworzone przez użytkowników przed przejściem. Po przejściu użytkownicy nadal mogą otwierać wszystkie arkusze programu Excel utworzone wcześniej przy użyciu akcji Edytuj w programie Excel lub utworzone ręcznie przez skonfigurowanie dodatku programu Excel. Nie mogą jednak aktualizować danych w pliku z Business Central ani wypychać aktualizacji do Business Central.

Ten warunek jest spowodowany faktem, że każdy plik excel otrzymuje przypisany identyfikator "dodatku". Podczas przechodzenia do lub z wdrożenia scentralizowanego przypisywany jest inny identyfikator, więc wcześniejszy identyfikator zostanie zablokowany.

Przygotowanie (tylko lokalnie)

Business Central w środowisku lokalnym wymaga, aby środowisko było skonfigurowane dla dodatku. Jeśli nie, akcja Edytuj w programie Excel nie będzie dostępna dla użytkowników. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie dodatku programu Excel do edytowania danych Business Central w pomocy dla deweloperów i informatyków.

Wdrażanie dodatku przy użyciu wdrażania scentralizowanego

Scentralizowane wdrażanie to funkcja w centrum administracyjnym usługi Microsoft 365, której używasz do automatycznego instalowania dodatków w aplikacjach pakietu Office użytkowników, takich jak Excel. Aby ułatwić scentralizowane wdrażanie, Business Central zawiera wspomaganą konfigurację scentralizowanego wdrażania dodatku programu Excel.

Zanim zaczniesz

  • Aby dowiedzieć się więcej o uniemożliwianiu użytkownikom pobierania ze Sklepu Office, zobacz Zarządzanie dodatkami w centrum administracyjnym.
  • Sprawdź, czy scentralizowane wdrażanie będzie działać w Twojej organizacji. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Ustalanie, czy scentralizowane wdrażanie dodatków działa w organizacji
  • Jeśli przechodzisz z akwizycji indywidualnej, zobacz Przechodzenie z akwizycji indywidualnej do wdrożenia scentralizowanego
Uwaga

Włączenie scentralizowanego wdrażania wpływa na funkcje korzystające z dodatku programu Excel, takie jak akcja Edytuj w programie Excel. Nie ma to wpływu na inne funkcje związane z programem Excel i/lub uprawnienia przypisywane użytkownikom w Business Central

Konfigurowanie scentralizowanego wdrażania dodatku

Będziesz pracować zarówno w Business Central, jak i w centrum administracyjnym platformy Microsoft 365.

  1. W Business Central wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Scentralizowane wdrażanie dodatku excel, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Przeczytaj informacje na stronie konfiguracji dodatku Business Central Excel i wybierz przycisk Dalej.

  3. Zaloguj się do centrum administracyjnego usługi Microsoft 365 i przejdź do strony Zintegrowane aplikacje.

    Wykonaj następujące kroki, aby skonfigurować dodatek do wdrożenia ze Sklepu Office:

    1. Wybierz pozycję Pobierz aplikacje, aby otworzyć Sklep Office (AppSource).

    2. Wyszukaj dodatek Microsoft Dynamics Office ,a następnie wybierz pozycję Pobierz teraz.

    3. Na stronie Dodawanie użytkowników określ użytkowników, dla których chcesz wdrożyć dodatek, a następnie wybierz pozycję Dalej.

    4. Przejrzyj prośby o uprawnienia Zaakceptuj, a następnie wybierz Dalej > Zakończ wdrażanie.

    5. Poczekaj, aż obok pozycji Wdrożone pojawi się zielony znacznik wyboru dla dodatku, a następnie wybierz pozycję Gotowe.

      Dodatek pojawi się na stronie Dodatki. Aby uzyskać więcej informacji na temat wdrażania dodatków w centrum administracyjnym platformy Microsoft 365, zobacz Wdrażanie dodatków w centrum administracyjnym.

  4. Wróć do strony Scentralizowana konfiguracja wdrażania dodatku programu Excel w business central i wybierz pozycję Dalej.

  5. Włącz opcję Użyj scentralizowanego wdrażaniai wybierz pozycję Zakończ.

    Jeśli nie włączysz tego przełącznika, Business Central pobierze dodatek bezpośrednio ze Sklepu Office.

Po zakończeniu zawsze możesz zmienić wdrożenie w centrum administracyjnym platformy Microsoft 365, na przykład przypisując więcej użytkowników. Aby uzyskać więcej informacji na temat wdrażania dodatków w centrum administracyjnym, zobacz Wdrażanie dodatków w centrum administracyjnym.

Ważne

Jeśli masz więcej niż jedno środowisko, musisz uruchomić wspomaganą konfigurację scentralizowanego wdrażania dodatku programu Excel w każdym środowisku, w którym chcesz użyć scentralizowanego wdrażania. Jednak nie musisz ponownie konfigurować scentralizowanego wdrażania na platformie Microsoft 365. Jedyne, co musisz zrobić, to włączyć przełącznik Użyj scentralizowanego wdrażania w konfiguracji wspomaganej.

Uwaga

Może upłynieć do 24 godzin, zanim użytkownicy dodatku wyłożyją się automatycznie w programie Excel użytkowników.

Nabycie indywidualne: Zainstaluj dodatek ręcznie do własnego użytku

W większości przypadków po otwarciu programu Excel z Business Central dodatek zostanie zainstalowany automatycznie lub zostanie wyświetlony monit o jego zainstalowanie. Mogą jednak wystąpić przypadki, w których trzeba ręcznie zainstalować dodatek.

  1. Otwórz program Excel, a następnie otwórz dowolny skoroszyt programu Excel.
  2. W menu Wstaw wybierz polecenie Dodatki > Pobierz dodatki
  3. Przejdź do pozycji Zarządzane przez administratora i poszukaj dodatku Microsoft Dynamics Office. Jeśli widzisz tam, zaznacz go, a następnie wybierz Dodaj. Jeśli go nie widzisz, przejdź do Sklep, a następnie wyszukaj dodatek Microsoft Dynamics Office i postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, aby go dodać.

Po zainstalowaniu dodatku jest on wyświetlany jako panel w programie Excel. Następnie skonfiguruj połączenie.

Konfigurowanie połączenia Business Central

Jeśli użytkownik nie może połączyć się automatycznie, możesz go odblokować, prosząc go o wykonaj następujące czynności:

  1. W okienku dodatku Microsoft Dynamics w programie Excel wybierz pozycję Dodaj informacje o serwerze. Jeśli go nie widzisz, wybierz Przycisk Więcej opcji w programie Excel.ikonę u góry, aby otworzyć okno dialogowe opcji.
  2. W przypadku Business Central online ustaw adres URL serwera na https://exceladdinprovider.smb.dynamics.com. W przypadku business central w wersji lokalnej ustaw adres URL klienta sieci Web, na przykład https://myBCserver/190.
  3. Wybierz przycisk OK, a następnie potwierdź, że aplikacja jest ponownie ładowana.
  4. Po wyświetleniu monitu zaloguj się przy użyciu nazwy użytkownika i hasła Business Central.
  5. Opcjonalnie wybierz środowisko i firmę, z którą chcesz się połączyć.

Dodatek jest teraz połączony z Business Central i można edytować dane oraz publikować zmiany w Business Central.

Przygotowywanie urządzeń i sieci dla dodatku programu Excel

Usługi sieciowe, takie jak serwery proxy lub zapory, muszą zezwalać na routing między każdym urządzeniem klienckim, na którym dodatek jest zainstalowany, a wieloma punktami końcowymi usługi. Aby uzyskać listę punktów końcowych, zobacz Przygotowywanie sieci do obsługi dodatku programu Excel.

Rozwiązywanie problemów

Czasami użytkownicy mają problemy z dodatkiem excel. Ta sekcja zawiera kilka wskazówek, jak odblokować użytkowników w pewnych okolicznościach.

Problem Rozwiązanie lub obejście Komentarze
Dodatek nie uruchamia się Sprawdź, czy dodatek jest wdrażany centralnie. Możesz też sprawdzić, czy użytkownik nie może zainstalować go lokalnie. Administrator może skonfigurować pakiet Office tak, aby użytkownicy nie mogli nabywać dodatków. W takich przypadkach administrator musi wdrożyć dodatek centralnie. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Wdrażanie dodatków w centrum administracyjnym.
Dane nie ładują się do programu Excel Przetestuj połączenie, otwierając inną listę w programie Excel z Business Central. Możesz też otworzyć skoroszyt w programie Excel w przeglądarce. Jeśli użytkownik określił nazwę firmy zawierającą znaki specjalne, dodatek nie może się połączyć.
Danych nie można publikować z powrotem w Business Central. Przetestuj połączenie, otwierając skoroszyt w programie Excel w przeglądarce. Czasami rozszerzenie może zablokować zadanie publikowania. Jeśli strona jest rozszerzona lub dostosowana, usuń rozszerzenia, a następnie spróbuj ponownie.
Daty są błędne Program Excel może wyświetlać godziny i daty w innym formacie niż Business Central. Ten warunek nie czyni ich złymi, a dane w Business Central nie zostaną zepsuty.
W przypadku niektórych stron listy edytowanie wielu wierszy w programie Excel konsekwentnie powoduje błędy. Ten warunek może wystąpić, jeśli wywołania OData zawierają Pola FlowFields i pola poza kontrolą repeatera. Na stronie Usługi sieci Web zaznacz pola wyboru Wyklucz nieedytowalne pola przepływu i Wyklucz pola poza repeaterem dla opublikowanej strony. Zaznaczenie tych pól wyboru wyklucza nieedytowalne pola i pola FlowFields z obliczeń eTag. Te pola wyboru są domyślnie ukryte. Aby wyświetlić je na stronie Usługi sieci Web, użyj funkcji personalizacji.

Zobacz powiązane szkolenia w witrynie Microsoft Learn

Zobacz też

Analizowanie sprawozdań finansowych w programie Microsoft Excel
Współpraca z Business Central
Ulepszenia integracji z programem Excel w 2019 release wave 2

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl