Tworzenie sald otwarcia arkusza

Business Central zawiera kilka zadań wsadowych, które są dostarczane w celu pomocy w przeniesieniu starszych sald kont do nowo skonfigurowanej firmy. Dane te można łatwo przenieść do arkusza odbiorcy, arkusza dostawcy, arkusza towarów lub arkusza G/L.

Pierwszym krokiem jest utworzenie pakietu konfiguracyjnego zawierającego tabele konfiguracji dla tych arkuszy. W poniższej procedurze założono, że ten krok został zakończony. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie konfiguracji firmy. W tej procedurze opisano kolejne kroki, które obejmują zastosowanie pakietu dostarczonego przez partnera.

Przed rozpoczęciem upewnij się, że używasz strony Administracyjny widok główny użytkownika, ponieważ zapewnia ona poprawny kontekst dla pracy konfiguracyjnej. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zmienianie ustawień podstawowych.

Aby zastosować zapisy w arkuszu do nowej firmy

  1. Skonfiguruj nową firmę i zastosuj do niej pakiet konfiguracyjny. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie firmy za pomocą Kreatora RapidStart.

    Nowa spółka nie zawiera informacji o bilansach otwarcia arkuszy.

  2. Otwórz arkusz konfiguracji i zaimportuj istniejące dane o odbiorcach, towarach, dostawcach i księdze głównej. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Migracja danych klienta.

    Teraz masz już dane podstawowe. Następnie należy dodać salda otwarcia. W poniższych krokach opisano sposób tworzenia wierszy arkusza dla kont G/L, ale to samo dotyczy tworzenia wierszy arkusza dla odbiorców, dostawców i towarów.

  3. Wybierz opcję Utwórz G/L Acct. Akcja Wiersze dziennika.

  4. Wypełnij odpowiednio skróconą kartę Opcje i ustaw filtry w razie potrzeby. Na przykład w polu Szablon dziennika wprowadź nazwę.

  5. Wybierz przycisk OK. Rekordy są teraz w arkuszu, ale kwoty są puste.

  6. Wyeksportuj tabelę arkusza do programu Excel i ręcznie wprowadź informacje o koncie księgowania i bilansowania ze starszych danych.

  7. Zaimportuj i zastosuj informacje z tabeli do nowej firmy. Wiersze arkusza są gotowe do księgowania.

  8. W arkuszu konfiguracji zaznacz tabelę wierszy dziennika, a następnie wybierz akcję Dane bazy danych.

  9. Przejrzyj informacje, a następnie wybierz akcję Opublikuj.

  10. Powtórz kroki, aby zaimportować i zapisać pozostałe salda otwarcia.

Wskazówka

Za pomocą tych samych zadań wsadowych można dodawać salda otwarcia za każdym razem, gdy rejestrujesz nowego odbiorcę lub dostawcę, z którym wcześniej prowadziłeś interesy, ale nie zarejestrowałeś się w Business Central. Wystarczy wyszukać odpowiednie zadanie, a następnie wybrać odpowiedni link.

Zobacz też

Zastosuj konfiguracje do nowych firm
Zakładanie firmy za pomocą usług
RapidStartAdministracja

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl