Zarządzanie ustawieniami i preferencjami użytkownika
Jako administrator możesz skonfigurować ustawienia użytkownika w Business Central, podobnie jak poszczególni użytkownicy mogą zarządzać własnymi preferencjami na stronie Moje ustawienia.
Uzyskaj przegląd wszystkich użytkowników na liście Użytkownicy i zmień poszczególne ustawienia, wybierając akcję Ustawienia użytkownika dla odpowiedniego użytkownika.
Wskazówka
Lista Ustawienia użytkownika zawiera bieżące ustawienia dla każdego użytkownika. Aby wyświetlić lub edytować poszczególnych użytkowników, wybierz akcję Wyświetl lub Edytuj.
Strona Karta ustawień użytkownika jest podobna do strony Moje ustawienia, do której każdy użytkownik ma dostęp, i jest to potężne narzędzie dla Ciebie jako administratora do ustawiania ustawień domyślnych i czyszczenia spersonalizowanych stron, na przykład.
Typy ustawień użytkownika
Ustawienia użytkownika to nie to samo, co konfiguracja użytkownika, która dotyczy użytkownika jako jednostki i dostępu użytkownika do systemu. Ponadto ustawienia użytkownika nie mają nic wspólnego z personalizacją użytkownika, taką jak lekkie zmiany w interfejsie użytkownika. Ustawienia użytkownika określają wstępnie zdefiniowane ustawienia dla każdego użytkownika w różnych aspektach sposobu, w jaki aplikacja prezentuje się użytkownikowi. W poniższym akapicie wymieniono pięć typów ustawień i preferencji użytkownika, które mogą być ustawiane przez osobę fizyczną lub centralnie przez administratora:
Firma
To ustawienie określa firmę, do która ma być zalogowana przy następnym logowaniu. Użytkownik może mieć dostęp do wielu firm i może być aktywny w kilku firmach.
Rola
Rola lub profil opisuje funkcję użytkownika w firmie, taką jak Kierownik sprzedaży, Księgowylub Agent zakupów. Następnie profil określa widok główny użytkownika, czyli stronę główną, którą użytkownicy zobaczą po zalogowaniu. Profil nie ma wpływu na prawa dostępu do funkcji w Business Central.
Język
Definiuje język aplikacji, w którym Business Central prezentuje tekst, podpisy i komunikaty o błędach. Jeśli użytkownicy Business Central są synchronizowani z platformy Microsoft 365, używane są ustawienia języka z platformy Microsoft 365, zakładając, że użytkownik chce używać tych samych ustawień w produktach pakietu Office i Business Central. Administrator może zmienić ustawienie domyślne, a każdy użytkownik może wybrać jeden z dostępnych języków na stronie Moje ustawienia. Zostaną one jednak zresetowane do wartości z platformy Microsoft 365 po wykonaniu następnej synchronizacji.
Jeśli ustawienie języka z platformy Microsoft 365 jest zgodne z językiem obsługiwanym w Business Central, ten język zostanie wybrany dla użytkownika.
Uwaga
Może być konieczności zainstalowania aplikacji językowej business central, aby poprawnie wyświetlić język. Dlatego dobrą praktyką jest instalowanie niezbędnych aplikacji językowych przed pierwszym zalogowaniem się użytkownika, aby mieć dobre wrażenia od pierwszego dnia. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz listę obsługiwanych języków.
Region
Określa sposób prezentacji dat i liczb w kliencie Business Central, na przykład czy mają być używane europejskie lub amerykańskie formaty daty lub jak wyświetlać znak dziesiętny i separatory tysięcy w kwotach. Jeśli użytkownicy Business Central są synchronizowani z platformy Microsoft 365, używane są ustawienia regionalne z platformy Microsoft 365, zakładając, że użytkownik chce używać tych samych ustawień w produktach pakietu Office i Business Central. Administrator lub użytkownik może ręcznie zmienić te ustawienia w Business Central, ale zostaną one zresetowane do wartości z platformy Microsoft 365 po wykonaniu następnej synchronizacji.
Strefa czasowa
Definiuje strefę czasową, w której znajduje się użytkownik. Obecnie nie jest to synchronizowane z platformą Microsoft 365 i należy je ustawić ręcznie.
Wskazówki dotyczące nauczania
Niektóre strony wyświetlają poradę dotyczącą nauczania z krótkim wprowadzeniem do strony. Wyłącz wskazówki dotyczące nauczania, jeśli nie jesteś zainteresowany oglądaniem tych krótkich wprowadzeń po otwarciu odpowiednich stron. Jeśli wyłączysz wskazówki dotyczące nauczania, nadal możesz otworzyć poradę dotyczącą nauczania dla określonej strony, wybierając tytuł strony w lewym górnym rogu. Jako administrator możesz wyłączyć wskazówki dotyczące nauczania dla wszystkich użytkowników, na przykład w trakcie wdrażania użytkowników, którzy są już zaznajomieni z Business Central.
Uwaga
Jeśli synchronizacja użytkowników platformy Microsoft 365 jest dokonywana, gdy użytkownicy są zalogowani do Business Central, ci użytkownicy muszą odświeżyć przeglądarkę lub wylogować się i wrócić do Business Central, aby zobaczyć potencjalny inny język ustawiony przez akcję synchronizacji.
Przegląd wszystkich zmian specyficznych dla użytkownika
Jako administrator możesz uzyskać przegląd poszczególnych zmian w Business Central, które każdy użytkownik mógł wprowadzić na różnych stronach w Business Central. Gdy użytkownicy wprowadzą zmiany w swoim doświadczeniu w Business Central, zmiany te zostaną odzwierciedlone na liście Personalizacje użytkowników.
Aby przejrzeć lub usunąć personalizacje użytkowników
- Wybierz
ikonę, wprowadź Spersonalizowane strony, a następnie wybierz powiązane łącze. - Spowoduje to wyświetlenie listy użytkowników i ich spersonalizowanych stron. Aby wyczyścić personalizację użytkownika, kliknij odpowiedni wiersz lub wybierz pozycję Zarządzaj, a następnie wybierz pozycję Usuń.
Spowoduje to usunięcie personalizacji, a środowisko użytkownika na odpowiedniej stronie powróci do stanu domyślnego.
Zobacz też
Przygotowanie do prowadzenia działalności gospodarczej
Dostępność krajowa/regionalna i obsługiwane języki
Zmiana języka i ustawień regionalnych