Przygotowanie do prowadzenia działalności gospodarczej

Gratulacje, właśnie zainicjowałeś swoją pierwszą firmę w Business Central.

Aby przygotować się do prowadzenia działalności, możesz odwiedzić stronę Konfiguracja wspomagana, na której możesz uruchomić przewodniki konfiguracji wspomaganej, filmy lub tematy pomocy dotyczące wybranych zadań konfiguracyjnych. Aby uzyskać dostęp do strony, po prostu wybierz ten link.

Możesz też wybrać Ikona koła łańcuchowego, aby otworzyć menu Ustawienia.ikonę, a następnie akcję Konfiguracja wspomagana.

Listę przewodników konfiguracji wspomaganej można również znaleźć, wybierając Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wpisanieopcji Konfiguracja wspomagana , a następnie wybranie łącza powiązanego.

Wskazówka

Business Central zawiera etykietki narzędzi dla pól i działań oraz wskazówki dotyczące nauczania dla niektórych najważniejszych stron, które mogą pomóc w przeprowadzce przez różne procesy biznesowe. Na każdej etykietce narzędzia i wskazówce dotyczącej nauczania wybierz łącze Dowiedz się więcej, aby otworzyć Pomoc dla danej strony. Na wszystkich stronach użyj kombinacji Ctrl+F1 na klawiaturze, aby otworzyć Pomoc danej strony. Na dowolnym urządzeniu użyj znaku zapytania w prawym górnym rogu, aby przejść do strony Pomoc i obsługa techniczna oraz Pomoc produktu.

Rozpocznij

Gdy logujesz się po raz pierwszy lub uruchamiasz nową firmę, lista kontrolna Wprowadzenie przeprowadzi Cię przez kolejne kroki, które przygotują Cię do rozpoczęcia działalności. Kroki różnią się w zależności od kraju i funkcji branżowych dodanych do Business Central. Począwszy od 2021 release wave 2, kiedy po raz pierwszy logujesz się do firmy demonstracyjnej CRONUS, Twoja strona główna jest zoptymalizowana pod kątem pierwszych doświadczeń. Jeśli wolisz widzieć więcej linków do większej liczby stron, po prostu przełącz się na rolę w Menedżerze firmy. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zmienianie ustawień podstawowych.

Po migracji danych, takich jak dostawcy, odbiorcy i towary z istniejącego systemu finansowego, można rozpocząć. Ale w zależności od potrzeb zastanów się, czy inne przewodniki konfiguracji wspomaganej na liście mogą Ci pomóc.

Jeśli obszar nie jest objęty konfiguracją wspomaganą, wybierz Ikona koła łańcuchowego, aby otworzyć menu Ustawienia.ikonę, a następnie akcję Ustawienia zaawansowane. W obszarze Ustawienia zaawansowanesekcja Konfiguracja ręczna zapewnia dostęp do stron konfiguracji, na których można ręcznie wypełniać pola konfiguracji dla wszystkich obszarów. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz także Konfigurowanie Business Central.

Uwaga

Lista dostępnych przewodników konfiguracji wspomaganej, rozszerzeń i usług różni się w zależności od środowiska użytkownika wybranego dla firmy. Podstawowe doświadczenie daje dostęp do mniej niż doświadczenie Premium.

Przy pierwszym logowaniu korzystasz z funkcji Essential experience. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zmienianie wyświetlanych funkcji.

Po uruchomieniu przewodnika konfiguracji wspomaganej jest on oznaczony jako Zakończony.

Wskazówki i przewodniki

DOTYCZY: Business Central 2021 w wersji 1 i nowsze

Business Central zawiera przewodniki po produktach i wskazówki dotyczące nauczania, które pomogą Ci zacząć. W bieżącej wersji dostępne są przewodniki po krokach na liście Wprowadzenie i niektóre z najczęściej używanych stron w firmie demonstracyjnej, takich jak strona Karta faktury sprzedaży.

Wskazówki dotyczące nauczania to krótkie wiadomości, które informują, przypominają lub uczą o ważnych i nowych możliwościach, które uruchamiają się automatycznie po otwarciu strony. Na przykład, aby wyświetlić poradę dydaktyczną dotyczącą karty Faktura sprzedaży, wybierz łącze w lewym górnym rogu strony, gdzie jest napisane Faktura sprzedaży. Spowoduje to uruchomienie objaśnienia z krótkim opisem strony i tego, co możesz tam zrobić. Jeśli dla strony istnieje przewodnik, link zaprasza do jego uruchomienia. Link Dowiedz się więcej prowadzi do Pomocy produktu dla tej strony.

Strony główne specyficzne dla roli

W zależności od roli strona główna zawiera przegląd firmy. U góry zobaczysz pasek nawigacyjny, który zapewnia łatwy dostęp do odbiorców, dostawców, towarów i tak dalej. W centrum znajdują się kafelki Działania. Działania pokazują bieżące dane i można je kliknąć lub dotknąć, aby uzyskać łatwy dostęp do wybranego dokumentu.

Kluczowe wskaźniki wydajności można skonfigurować tak, aby wyświetlały wybrany wykres do wizualnej reprezentacji, na przykład, przepływów pieniężnych lub przychodów i wydatków. Możesz także utworzyć listę ulubionych klientów na stronie głównej dla kont, z którymi często prowadzisz interesy lub na które musisz zwrócić szczególną uwagę.

Użyj strzałek, aby zwinąć część strony i zrobić więcej miejsca na pokazanie określonych danych. Na górze strony głównej znajdziesz wszystkie działania, które można zastosować do bieżącej zawartości. To również można zwinąć i wystarczy kliknąć lub dotknąć w zwiniętym obszarze, aby wyświetlić go ponownie.

Wskazówka

Możesz wrócić do strony głównej, wybierając nazwę firmy w lewym górnym rogu.

Informacje o firmie

W obszarze Ustawienia firmy można wyświetlać i edytować informacje o bieżącej firmie, z których wiele zostało wstępnie wypełnionych, jeśli podczas rejestracji w business Central została ukończona konfiguracja wspomagana przez firmę. Jeśli chcesz zmienić logo firmy, informacje kontaktowe, ustawienia bankowe lub informacje podatkowe, możesz to zrobić na tej stronie.

Dodawanie użytkowników i uprawnień

Jeśli chcesz dodać więcej użytkowników, odbywa się to z Centrum administracyjnego platformy Microsoft 365. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Tworzenie użytkowników zgodnie z licencjami.

Gdy użytkownicy są tworzone na platformie Microsoft 365, można ich zaimportować na stronę Użytkownicy za pomocą akcji Pobierz aktualizacje z usługi Office 365. Następnie można przystąpić do przypisywania uprawnień użytkownikom i organizowania ich w grupy użytkowników. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Przypisywanie uprawnień użytkownikom i grupom.

Pomoc produktu

Business Central zawiera etykietki narzędzi dla pól i działań oraz wskazówki dotyczące nauczania dla niektórych najważniejszych stron, które mogą pomóc w przeprowadzce przez różne procesy biznesowe. Na każdej etykietce narzędzia i wskazówce dotyczącej nauczania wybierz łącze Dowiedz się więcej, aby otworzyć Pomoc dla danej strony. Na wszystkich stronach użyj kombinacji Ctrl+F1 na klawiaturze, aby otworzyć Pomoc danej strony. Na dowolnym urządzeniu użyj znaku zapytania w prawym górnym rogu, aby przejść do strony Pomoc i obsługa techniczna oraz Pomoc produktu. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zasoby dotyczące Pomocy i obsługi technicznej.

Kolejne kroki

Na podstawie przeniesionych danych można teraz przystąpić do tworzenia nowych dokumentów sprzedaży lub zakupu. Użyj sekcji Akcje na stronie głównej, aby szybko utworzyć nową ofertę sprzedaży, fakturę sprzedaży, zamówienie sprzedaży, fakturę zakupu lub rejestrację płatności. Zapoznaj się z artykułami Szybki start, które pomogą Ci podjąć pierwsze kroki.

Zobacz też

Business Central — szybki start
Współpraca z Business Central
Zmiana ustawień podstawowych
Ułatwienia dostępu i skróty klawiaturowe
Wersje próbne i subskrypcje
Funkcjonalność biznesowa
Przypisywanie uprawnień użytkownikom i grupom
Wyszukiwanie w okienku
pomocyZasoby dotyczące pomocy i obsługi technicznej
Witryna Microsoft Learn

Rozpocznij bezpłatny okres próbny!

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl