Składanie elementów

Jeśli pole System uzupełniania na karcie towaru zawiera Zespół, wówczas domyślną metodą dostarczania towaru jest złożenie go ze zdefiniowanych komponentów i potencjalnie przez zdefiniowany zasób.

Komponenty i zasoby, które trafiają do tego rodzaju elementu zespołu, muszą być zdefiniowane w zestawie komponentów zespołu. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Praca z listami materiałów.

Elementy zespołu można skonfigurować dla dwóch różnych procesów montażu:

  • Zmontuj do magazynu.
  • Montaż na zamówienie.

Zazwyczaj używasz Assemble to Stock dla towarów, które chcesz złożyć przed sprzedażą, na przykład w celu przygotowania się do kampanii zestawów, i przechowywania w magazynie, dopóki nie zostaną zamówione. Te elementy są zwykle standardowymi elementami, takimi jak pakowane zestawy, których nie można dostosować do żądań klientów.

Zazwyczaj używasz Assemble to Order dla towarów, których nie chcesz magazynować, ponieważ spodziewasz się dostosować je do żądań odbiorców lub ponieważ chcesz zminimalizować koszt zapasów, dostarczając je na czas. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Sprzedaż przedmiotów zmontowanych na zamówienie.

Aby uzyskać więcej informacji na temat konfigurowania elementu zespołu, zobacz Opis składania do zamówienia i Składanie do magazynu.

Te opcje konfiguracji są ustawieniami domyślnymi, które zarządzają początkowym przetwarzaniem wierszy sprzedaży i zamówień montażowych. Możesz odejść od tych wartości domyślnych i dostarczyć element zespołu w najbardziej optymalny sposób podczas przetwarzania sprzedaży. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Sprzedaż towarów magazynowych w przepływach montażu na zamówienie i Sprzedawanie towarów na zamówienie i Elementów magazynowych razem.

Uwaga

Komponenty montażowe obsługiwane są w specjalny sposób w podstawowych konfiguracjach magazynowych. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz sekcję "Obsługa towarów na zamówienie w typach magazynowych" w temacie Wybieranie towarów z zapasami.

W tej procedurze można utworzyć i przetworzyć zamówienie montażu dla towarów, które są składane do magazynu, co oznacza bez połączonego zamówienia sprzedaży. Kroki obejmują zainicjowanie zlecenia montażu, obsługę potencjalnych problemów z dostępnością komponentów i częściowe księgowanie danych wyjściowych elementu zespołu.

Aby złożyć element

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Kolejność montażu, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Wybierz akcję Nowy. Zostanie otwarta strona Nowe zamówienie montażu.

  3. W razie potrzeby wypełnij pola. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.

  4. W polu Nr towaru wybierz element zespołu, który chcesz przetworzyć. Pole jest filtrowane w celu wyświetlenia tylko elementów skonfigurowanych do złożenia, co oznacza, że mają przypisane zestawienia zespołów.

  5. W polu Ilość wprowadź liczbę jednostek towaru, który chcesz zmontować.

    Uwaga

    Jeśli jeden lub więcej komponentów nie jest dostępnych do spełnienia wprowadzonej ilości towaru zespołu w zdefiniowanym terminie, automatycznie zostanie otwarta strona Dostępność złożenia, aby podać szczegółowe informacje o tym, ile elementów zespołu można zmontować w zależności od dostępności komponentów. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Wyświetlanie dostępności towarów. Po zamknięciu strony tworzone jest zamówienie zespołu z alertami dostępności w wierszach komponentów, których dotyczy problem.

    Wiersze zlecenia montażu są automatycznie wypełniane zawartością BOM zespołu i ilościami wierszy zgodnie z nagłówkiem zlecenia montażu.

    Uwaga

    Jeśli strona Dostępność zespołu została otwarta po wypełnieniu nagłówka zlecenia montażu, każdy wiersz zamówienia montażu, którego dotyczy problem, zawiera przycisk Tak w polu Dostępne. Pole ostrzegawcze z linkiem do szczegółowych informacji o dostępności. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Sprawdzanie dostępności. Problem z dostępnością składnika można rozwiązać, odsuwając datę początkową, zastępując komponent innym towarem lub wybierając dostępne zastępowanie, jeśli jest zdefiniowane.

  6. W polu Ilość do złożenia wprowadź liczbę jednostek elementu zespołu, które chcesz zasądować jako dane wyjściowe przy następnym księguchowania zamówienia złożenia. Ta ilość może być niższa niż wartość w polu Ilość, aby odzwierciedlić częściowe księgowanie danych wyjściowych.

    Uwaga

    Aby upewnić się, że księgowanie zużycia komponentu jest zgodne z księgowaniem wyjściowym towaru zespołu, pola ilości w wierszach zamówienia montażu są automatycznie dostosowywane do wartości wprowadzanej w polu Ilość do złożenia.

  7. W wierszach zlecenia montażu typu Towar lub Zasóbw polu Ilość do zużycia określ, ile jednostek chcesz zasądować jako zużyte przy następnym księguchowania zamówienia montażu.

  8. Gdy wszystko będzie gotowe do częściowego lub pełnego opublikowania, wybierz akcję Opublikuj.

    Uwaga

    Jeśli ostrzeżenia są nadal obecne w dowolnym wierszu kolejności montażu, księgowanie jest blokowane. Zostanie wyświetlony komunikat o tym, który komponent lub składniki nie znajdują się w magazynie.

Po pomyślnym zaksięgowaniu element zestawu jest księgowy jako dane wyjściowe w kodzie lokalizacji i potencjalnym kodzie składowania, które są zdefiniowane w zamówieniu zestawu. W przypadku ręcznie utworzonych zleceń montażu lokalizacja może zostać skopiowana z pola Ustawienia Domyślna lokalizacja dla zamówień. W przypadku przepływów od złożenia do zamówienia kod lokalizacji można skopiować z wiersza zamówienia sprzedaży.

Zobacz też

Zarządzanie montażem
Praca z listami materiałów
Inwentaryzacja
Szczegóły projektu: Zarządzanie magazynem
Współpraca z Business Central

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl