Scalanie zduplikowanych rekordów
Ponieważ różni użytkownicy tworzą nowe karty odbiorcy, dostawcy lub kontaktu w czasie lub nowe rekordy są tworzone automatycznie podczas migracji, odbiorca, dostawca lub kontakt może być reprezentowany w systemie za pomocą więcej niż jednego rekordu. W takim przypadku można użyć strony Scal duplikaty z karty rekordu, który ma zostać zachowany. Strona zawiera przegląd zduplikowanych wartości pól i udostępnia funkcje wyboru wartości, które mają zostać zachowane lub odrzucone podczas scalania dwóch rekordów w jeden.
Uwaga
Tylko użytkownicy z zestawem uprawnień SCAL DUPLIKATY mogą korzystać z tej funkcji.
Wskazówka
Na stronie Scalanie duplikatów są wyświetlane wszystkie pola, w których wartości są różne dla dwóch porównywanych rekordów. W związku z tym duplikat jest wskazywany przez stronę pokazującą bardzo niewiele pól. Natomiast jeśli strona pokazuje wiele pól, to podejrzany rekord prawdopodobnie nie jest duplikatem.
Poniższa procedura opiera się na karcie klienta. Kroki są podobne dla dostawcy i wizytówek.
Wybierz
ikonę, wprowadź Klienci, a następnie wybierz powiązane łącze.Wybierz odbiorcę, którego znasz lub podejrzewasz, że istnieje zduplikowany rekord, a następnie wybierz akcję Edytuj.
Na stronie Karta klienta wybierz akcję Scal z.
Na stronie Scalanie duplikatów w polu Scal z wybierz odbiorcę, który uważasz za duplikat otwartego klienta, wskazanego w polu Bieżący.
Skrócona karta Pola zawiera listę pól, w których wartości są różne dla dwóch klientów. Oznacza to, że jeśli wybrany klient jest naprawdę duplikatem, to tylko kilka pól powinno być wymienionych, takich jak błędy wpisywania i inne błędy wprowadzania danych.
Skrócona karta Tabele pokrewne zawiera listę tabel, w których znajdują się pola odnoszące się do obu klientów. Pola Bieżąca liczba i Zduplikowana liczba pól w powiązanych tabelach, w których jest używana wartość nr zarówno bieżącego, jak i zduplikowanego odbiorcy. Na stronie Scalanie duplikatów ta sekcja ma tylko informacje, jednak jeśli istnieją konflikty scalania, zostaną one rozwiązane na stronie Scalanie konfliktów zduplikowanych. Zobacz kroki od 8 do 12.
Dla każdego pola, w którym chcesz użyć innej wartości niż bieżąca, zaznacz pole wyboru Zastąp. Wartość w polu Wartość alternatywna zostanie następnie przeniesiona do bieżącego rekordu po zakończeniu procesu.
Po zakończeniu wybierania wartości, które mają być zachowane lub zastąpione, wybierz akcję Scal.
System sprawdza, czy połączenie wartości zduplikowanego klienta z bieżącym klientem powoduje konflikty. Konflikt występuje, jeśli wartość w co najmniej jednym polu klucza podstawowego jest taka sama dla obu klientów, podczas gdy wartość w polu Nie jest inna dla dwóch klientów.
Jeśli nie zostaną znalezione żadne konflikty, wybierz przycisk Tak w polu komunikatu potwierdzenia.
Nazwa zduplikowanego odbiorcy zostanie zmieniona tak, aby wszystkie użycia jego wartości nr we wszystkich polach z relacjami do tabeli klientów zostały zastąpione wartością nr bieżącego odbiorcy.
Jeśli konflikty istnieją, wybierz akcję Rozwiąż (xx) konflikty przed scaleniem. na skróconej karcie Konflikty, która pojawi się, jeśli konflikty istnieją.
Na stronie Scalanie zduplikowanych konfliktów wybierz wiersz tabeli powiązanej z konfliktem, a następnie wybierz akcję Wyświetl szczegóły.
Na stronie Scalanie duplikatów są teraz wyświetlane pola w wybranej tabeli, które powodują konflikt scalania między dwoma rekordami klientów. Zwróć uwagę zarówno w podsumowanych wartościach w polach Bieżący i Konflikty z, jak i w wierszach, że co najmniej jedno pole klucza podstawowego jest takie samo dla obu klientów, a wartość pola Nr jest inna dla dwóch klientów.
Jeśli nie chcesz zachowywać zduplikowanego rekordu klienta, wybierz akcję Usuń duplikaty, a następnie wybierz przycisk Zamknij.
Identyczne wartości pól, inne niż wartość w polu Nr, są usuwane ze zduplikowanego rekordu i wstawiane do bieżącego rekordu.
Jeśli chcesz zachować zduplikowany rekord klienta po scaleniu, wybierz opcję Zmień nazwę duplikatu.
W wierszach, a nie w polu Nr, w którym pole ma tę samą wartość w obu rekordach, zmień wartość w polu Wartość alternatywna, a następnie wybierz przycisk Zamknij.
Wartość pola powodująca konflikt jest aktualizowana w zduplikowanym rekordzie, dzięki czemu można go scalić z bieżącym rekordem. Zduplikowany rekord nadal istnieje po scaleniu.
Powtarzaj kroki od 8 do 12, aż wszystkie konflikty zostaną rozwiązane. Skrócona karcie Konflikty zniknie.
Na stronie Scalanie duplikatów wybierz ponownie akcję Scalanie, a następnie wybierz przycisk Tak w polu komunikatu potwierdzenia.
Uwaga
W przypadku kontaktów można użyć funkcji, aby znaleźć zduplikowane kontakty przed użyciem strony Scal duplikaty. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Wyszukiwanie zduplikowanych kontaktów.
Zobacz też
Sprzedaż
Konfigurowanie kontaktów
Współpraca z Business Central