Konfigurowanie cen i dodatkowych kosztów usług

Za pomocą funkcji cenowych Business Central można skonfigurować i dostosować aplikację, tak aby stosować i dostosowywać ceny towarów serwisowych, napraw i zamówień. Te decyzje cenowe są następnie łatwo przekazywane do procesu fakturowania.

Zgodnie z wymaganiami implementacji można skonfigurować grupy cenowe i zamapować je na określone okresy, odbiorców lub walutę. Można skonfigurować stałe, minimalne lub maksymalne ceny, w zależności od umów serwisowych zawartych z odbiorcami. Wreszcie, dostosowując ceny, możesz wyświetlić i zatwierdzić zmiany przed zatwierdzeniem ich w księdze.

Aby skonfigurować grupę cenową usługi

Można skonfigurować grupy zawierające elementy usługi, które mają być otrzymywane według tych samych cen usług specjalnych. Grupy cenowe usług można przypisać do elementów usługi w wierszach elementów usługi. Można również przypisać grupy cenowe usług do grup elementów usługi.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Grupy cenowe usług, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Utwórz nową grupę cenową usługi.
  3. Wypełnij pola Kod i Opis.
  4. Wybierz akcję Konfiguracja.
  5. W razie potrzeby wypełnij pola. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.
Wskazówka

Pola Typ korekty i Kwota współpracują ze sobą w celu określenia, czy korekta dotyczy stałej kwoty, czy ma zastosowanie tylko wtedy, gdy łączna cena usługi przekracza lub jest niższa od kwoty w polu Kwota.

Aby skonfigurować grupę korekty ceny usługi

Można skonfigurować grupy korekty cen, aby dostosować ceny usług dla elementów usługi. Na przykład można skonfigurować grupy dostosowania cen, które dostosowują cenę frachtu lub części zamiennych.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Grupy dostosowania cen usług, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Utwórz nową grupę dostosowania cen usług.

  3. Wypełnij pola Kod i Opis.

  4. W polu Typ wprowadź typ wpisu, który chcesz dostosować.

    • Aby dostosować tylko jeden określony wpis, wprowadź numer tego wpisu w polu Nr. Gdy to pole pozostanie puste, grupa dostosowań dostosuje wszystkie wpisy typu zdefiniowanego w polu Typ.
    • Aby dostosować ceny usług związanych tylko z jedną konkretną usługą, wypełnij pole Typ pracy. Gdy pozostawisz to pole puste, zostanie ono po prostu zignorowane.
  5. W polu Opis wprowadź krótki opis korekty ceny usługi.

  6. Aby dostosować ceny usług związane tylko z jedną konkretną ogólną grupą księgowania produktów, wypełnij Gen. Prod. Pole Grupa księgowania.

Wskazówka

Możesz wybrać Szczegóły, aby dodać dodatkowe informacje o grupie dostosowań. Na przykład można określić, który element należy do grupy korekty ceny usługi i czy jest to towar, zasób, grupa zasobów czy opłata za usługę.

Aby skonfigurować dodatkowe koszty dla usług

Podczas pracy z elementami usług i zleceniami serwisowymi może być konieczne zarejestrowanie dodatkowych kosztów, takich jak koszty podróży do określonych stref usług lub opłaty początkowe. Podczas tworzenia zlecenia serwisowego można wstawić te koszty, a wiersz o typie Koszt zostanie dodany do zamówienia. Alternatywnie, jeśli chcesz zastosować koszt do wszystkich zleceń serwisowych, możesz skonfigurować koszt domyślny. Na przykład, jeśli zawsze chcesz zastosować opłatę startową.

Aby skonfigurować koszty usługi

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Koszty usługi, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. W razie potrzeby wypełnij pola. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.

Aby określić koszt domyślny dla zleceń serwisowych

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Service Setup, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. W polu Opłata początkowa zlecenia serwisowego wybierz odpowiedni koszt usługi.

Zobacz też

Konfigurowanie zarządzania usługami
Zarządzanie usługami

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl