Zarządzanie cenami usług

Funkcja zarządzania cenami usług pozwala stosować najlepszą cenę do zleceń serwisowych, konfigurować spersonalizowane umowy cenowe usług dla klientów, poprawiać wydajność pracowników serwisu i przyspieszać proces fakturowania.

Zarządzanie cenami usług umożliwia skonfigurowanie różnych grup cenowych usług, dzięki czemu można rozważyć element usługi lub grupę elementów usługi, oprócz typu usterki związanej z zadaniem serwisowania. Grupy te można skonfigurować na ograniczony czas lub dla określonego odbiorcy lub waluty. Struktur obliczania ceny można używać jako szablonów do przypisywania określonej ceny do określonego zadania usługi.

Na przykład umożliwia to przypisanie konkretnych pozycji zawartych w cenie usługi, oprócz rodzaju pracy. Umożliwia to również stosowanie różnych kwot podatku VAT i rabatów dla różnych grup cenowych usług. Aby upewnić się, że stosowane są poprawne ceny, można przypisać ceny stałe, minimalne lub maksymalne, w zależności od umów zawartych z klientami.

Przed dostosowaniem ceny elementu usługi w zleceniu serwisowym użytkownik ma przegląd wyników korekty ceny. Możesz zatwierdzić te wyniki lub wprowadzić dodatkowe zmiany, jeśli chcesz uzyskać inny wynik. Cała regulacja wykonywana jest linia po linii, co oznacza, że nie są tworzone żadne dodatkowe linie.

Wreszcie, statystyki grup cenowych usług i standardowe raporty pozwalają śledzić rentowność każdej grupy cenowej usług.

Grupy dostosowania cen usług

Grupy dostosowania cen usług są używane do konfigurowania różnych typów korekt cen dla wierszy usług. Na przykład można skonfigurować grupę dostosowania cen usług, która dostosowuje ceny części zamiennych, grupę, która dostosowuje ceny robocizny, grupę, która dostosowuje ceny do kosztów i tak dalej. Można również określić, czy korekta ceny usługi ma być stosowana tylko do jednego określonego towaru lub zasobu, czy do wszystkich towarów lub zasobów.

Funkcja korekty ceny usługi nie ma zastosowania do elementów usługi pod następującymi warunkami:

  • Towar należy do umów serwisowych. Ceny usług można dostosować tylko w towarach, które są częścią zlecenia serwisowego.
  • Jeśli element serwisowy jest objęty gwarancją.
  • Jeśli wiersz usługi został zaksięgowany jako faktura, w całości lub częściowo.

Po uruchomieniu funkcji korekty ceny usługi wszystkie rabaty w zamówieniu zostaną zastąpione wartościami korekty ceny usługi.

Grupy cenowe usług

Można skonfigurować grupy cenowe usług, aby utworzyć grupy elementów usługi, które otrzymują te same ceny usług specjalnych. Po skonfigurowaniu grup cenowych usług można przypisać je do elementów usługi w wierszach elementów usługi. Można również przypisać grupy cenowe usług do grup elementów usługi.

Przed przypisaniem grupy cenowej usługi do elementu usługi należy określić, do którego obszaru usterki, waluty lub grupy korekty ceny usługi ma zastosowanie grupa cenowa usługi. Musisz określić, do jakiej kwoty należy dostosować cenę usługi i czy kwota ta powinna zawierać podatek VAT i rabaty. Należy również ustalić, czy korekta ta dotyczy ustalonej kwoty, czy też powinna być stosowana tylko pod pewnymi warunkami.

Po przypisaniu grupy cenowej usługi do elementu usługi wszystkie ceny usług specjalnych skonfigurowane w tej grupie będą miały zastosowanie do tego elementu usługi.

Cennik usług

Skonfiguruj rzeczywiste typy cen usług (typ korekty ceny i cena) dla kombinacji grup cenowych usług i grup cenowych odbiorców. Dla każdego typu cen usług należy wybrać grupę korekty ceny usługi. Można również określić typ korekty ceny usługi, stałą, maksymalną lub minimalną oraz cenę rzeczywistą.

Na przykład można skonfigurować typy cen usług dla grupy cenowej usług radiowych. W przypadku klientów bez grupy cenowej można zdecydować się na cennik usług z maksymalną ceną robocizny, która jest grupą korekty cen pracy. W przypadku klientów z określoną grupą cenową można zdecydować się na cennik usług ze stałą ceną robocizny, tą samą grupą korekty ceny pracy.

  • Aktualne doświadczenia
  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Elementy usługi, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Wybierz element usługi, rozwiń skróconą kartę Ceny i sprzedaż, wybierz akcję Zasób, Towarlub Konto G/L.
  3. Na stronach Ceny zasobów pracy, Ceny pozycji zadań lub Ceny konta usługi ZARZĄDZANIE pracą wypełnij pola w razie potrzeby.

Korekta ceny usługi

Korekta ceny usługi umożliwia dostosowanie ceny towaru, zasobu, konta księgi głównej lub kosztu zlecenia serwisowego.

Po wprowadzeniu towaru w wierszu towaru usługi należy wprowadzić wszystkie informacje o kosztach tego towaru w wierszach usługi. Po uruchomieniu funkcji Dostosuj cenę usługi można wyświetlić podgląd korekt cen. W razie konieczności możesz wprowadzić modyfikacje. Po potwierdzeniu modyfikacji korekty są obliczane, a następnie przenoszone do wierszy serwisowych. Następnie księgujesz zlecenie serwisowe.

W zależności od rodzaju korekty ceny usługi obliczana jest łączna kwota korekt.

W poniższej tabeli opisano obliczenia.

Opcja Opis
Stała cena Oznacza to, że naliczana jest stała cena za element usługi, zasób, konto księgi głównej lub koszt, niezależnie od rzeczywistych kosztów lub regularnych opłat. Wybranie tej opcji oznacza, że korekta ceny usługi osiągnie dokładną kwotę określoną w grupie cenowej usługi.
Maksimum Oznacza to, że nakładasz górny limit opłaty na klienta, niezależnie od rzeczywistych kosztów lub regularnych opłat. Wybranie tej opcji oznacza, że korekta ceny usługi zostanie przeprowadzona tylko wtedy, gdy łączna cena przekroczy kwotę określoną w grupie cenowej usługi.
Minimum Oznacza to, że nakładasz niższy limit opłaty na klienta, niezależnie od rzeczywistych kosztów lub regularnych opłat. Wybranie tej opcji oznacza, że korekta ceny usługi zostanie wykonana tylko wtedy, gdy łączna kwota jest mniejsza niż kwota określona w grupie cenowej usługi.

Zobacz też

Konfigurowanie cen i dodatkowych kosztów usług
Konfigurowanie zarządzania usługami

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl