Dodawanie strony lub raportu do zakładek w widoku główny użytkownika
Za pomocą ikony zakładki można dodać akcję otwierającą stronę lub raport z menu nawigacyjnego widoku głównego użytkownika. Zakładki pozwalają szybko dotrzeć do ulubionych treści lub zadań biznesowych. Dodaj zakładkę ze strony docelowej lub raportu, czyli ekranu, na którym ma zostać otwarte łącze w widoku głównym użytkownika.
Ikona zakładki jest wyświetlana w prawym górnym rogu strony, a także w oknie Powiedz mi, w którym można efektywnie dodawać do zakładek wiele stron lub raportów. Jeśli zakładka już istnieje dla strony, ikona jest ciemna, a etykietka narzędzia mówi "Zakładka".
Aby dodać stronę docelową do zakładek
- Otwórz dowolną stronę, do której chcesz utworzyć łącze w widoku główny użytkownika.
- Wybierz
ikonę.
Akcja o nazwie pochodzi od strony, która zostanie dodana do menu nawigacji w widoku głównym użytkownika.
Aby dodać raport docelowy do zakładek
- Otwórz dowolną stronę żądania raportu, do której chcesz utworzyć łącze w widoku główny użytkownika.
- Wybierz
ikonę.
Akcja o nazwie pochodzi od raportu, która zostanie dodana do menu nawigacji w widoku głównym użytkownika.
Aby dodać stronę lub raport do zakładek w oknie Powiedz mi
- Otwórz okno Powiedz mi i wprowadź na przykład Zamówienia sprzedaży.
- Najedź kursorem na wynik wyszukiwania dla strony lub raportu Zamówienia sprzedaży, a następnie wybierz
ikonę.
Akcja o nazwie pochodzi od strony lub raportu, która zostanie dodana do menu nawigacji w widoku głównym użytkownika.
Często zadawane pytania
Czy mogę reorganizować moje zakładki?
Tak. Możesz spersonalizować widok główny użytkownika i przenieść akcje do bardziej optymalnej sekwencji lub przenieść je do istniejących grup lub podgrup.
Dowiedz się, jak spersonalizować obszar roboczy.Jak usunąć zakładkę?
Na stronie docelowej lub w raporcie ponownie wybierz ikonę zakładki, aby usunąć odpowiednią akcję z widoku główne. Możesz także spersonalizować widok główny użytkownika i tymczasowo ukryć akcje bez ich całkowitego usuwania.Gdzie znajdę moje zakładki?
Podczas dodawania zakładki do strony lub raportu nowa akcja jest dodawana do górnego menu nawigacyjnego na bieżącym ekranie głównym (widok główny użytkownika). Jeśli masz wiele akcji, może być konieczne aktywowanie przycisku Więcej, aby wyświetlić je wszystkie, ponieważ nowa akcja jest zawsze dołączana na końcu tych akcji.
Nie mam ikony zakładki. Czy coś jest nie tak?
Możliwość dodać stronę lub raport do zakładek jest jedną z wielu funkcji personalizacji użytkownika w Business Central. Jeśli ikona zakładek nie jest wyświetlana, prawdopodobnie administrator wyłączył personalizację.Dlaczego nie mogę dodać do zakładek niektórych stron lub raportów?
Nie wszystkie strony i raporty można dodać do zakładek. Gdy strona lub raport jest uruchamiany w specjalnym kontekście regulowanym przez aplikację biznesową, ikona zakładki nie jest wyświetlana. Na przykład strony, których nie można znaleźć w oknie Powiedz mi, ale są uruchamiane z innego miejsca, nie będą wyświetlane ikony zakładek. Podobnie strony żądań raportów, które są używane tylko do zbierania filtrów bez uruchamiania raportu, nie będą wyświetlane ikony zakładek.Zobacz szczegóły techniczne dotyczące RunRequestPage i FilterPageBuilder.
Czy podczas czyszczenia personalizacji moje zakładki również zostaną wyczyszczone?
Tak. Zakładki znajdują się w menu nawigacyjnym. Jeśli usuniesz zmiany w menu nawigacyjnym z dowolnej strony lub wyczyścisz całą personalizację w widoku głównym użytkownika, wszystkie nowe akcje zostaną trwale usunięte.Dlaczego ikona zakładki nadal wskazuje, że nadal nie jest oznaczona zakładką?
Po dodaniu zakładki nowa akcja jest dodawana do menu nawigacji w widoku głównym użytkownika, a kolejne wizyty na stronie lub w raporcie wyświetlają ciemną ikonę zakładki. Jeśli spersonalizujesz widok główny użytkownika i zreorganizujesz akcje, przenosząc je do grup, ikona zakładek nie będzie już ciemna i możesz dodać kolejną zakładkę do tej samej strony lub raportu. Umożliwia to dodanie wielu akcji do tej samej strony lub raportu i skategoryzowanie ich w różne grupy.Dlaczego moje łącze do raportu wyświetla inny raport?
Niektóre raporty mogą zostać zastąpione innymi raportami po zastosowaniu rozszerzenia Business Central. Po zastąpieniu tekst nowej akcji nie zostanie zaktualizowany i będzie nadal wyświetlana nazwa oryginalnego raportu, ale przejdzie do nowszego raportu. Aby poprawić tekst nowej akcji, możesz usunąć nową akcję i dodać ją ponownie.
Czy zakładki są dostępne dla XMLports?
Nie. Obecnie dodawanie akcji do otwierania XMLports nie jest możliwe z poziomu interfejsu użytkownika.Czy moje zakładki zostaną przetłumaczone po zmianie języka w Business Central?
Po dodaniu nowej akcji każdy przetłumaczony tekst, który był dostępny w tym czasie, jest używany podczas dodawania zakładek. Jeśli nowy przetłumaczony tekst zostanie dodany później, nowa akcja nie będzie zawierać nowszych tłumaczeń.Dlaczego nie mogę dodać tekstu na stronie zaraz po otwarciu jej za pomocą zakładki?
Gdy strona jest zakładką, strona zawsze otwiera się w trybie widoku z zakładki — nawet jeśli była w trybie edycji, gdy była zakładką. Wybranie ikony Dokonaj zmian na stronie
umożliwi dodanie tekstu w polach, które można edytować.
Zobacz też
Personalizowanie obszaru roboczego
Współpraca z Business Central
Zmiana ustawień podstawowych
Zmienianie wyświetlanych funkcji