Określanie, kiedy i jak otrzymywać powiadomienia

Podczas konfigurowania użytkowników w przepływach pracy zatwierdzania należy określić na stronach Ustawienia powiadomień i Harmonogram powiadomień, jak i kiedy każdy użytkownik otrzymuje powiadomienia o krokach przepływu pracy zatwierdzania. Poszczególni użytkownicy mogą również zmienić konfigurację powiadomień, wybierając przycisk Zmień ustawienia powiadomień przy dowolnym powiadomieniu.

Uwaga

Powiadomienia są dostarczane zgodnie z ustawieniami powiadomień dla odbiorcy, a nie nadawcy. Jest to ważne rozróżnienie, ponieważ oznacza, że gdy ktoś żąda zatwierdzenia w ramach przepływu pracy, jego żądanie niekoniecznie jest wysyłane natychmiast. Zamiast tego zostanie on dostarczony zgodnie z harmonogramem powiadomień określonym w ustawieniach powiadomień osoby zatwierdzającej.

Przed skonfigurowaniem preferencji powiadamiania użytkownika zatwierdzającego należy skonfigurować go jako użytkownika zatwierdzającego. Aby uzyskać więcej informacji, skonfiguruj zatwierdzanie użytkowników.

Możesz zdefiniować układ powiadomień e-mail, dostosowując Raport 1320, Powiadomienie e-mail. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Tworzenie i modyfikowanie niestandardowych układów raportów.

Wiele kroków przepływu pracy zatwierdzania polega na powiadamianiu użytkowników o wystąpieniu zdarzenia, na które muszą zareagować. Na przykład w jednym kroku przepływu pracy zdarzeniem może być zażądanie przez użytkownika 1 zatwierdzenia nowego rekordu. Powiązana odpowiedź polega na tym, że powiadomienie jest wysyłane do użytkownika 2, osoby zatwierdzającej. W następnym kroku przepływu pracy zdarzeniem może być zatwierdzenie rekordu przez użytkownika 2. Powiązana odpowiedź polega na tym, że powiadomienie jest wysyłane do użytkownika 3 w celu rozpoczęcia procesu z zatwierdzonym rekordem. W przypadku kroków przepływu pracy, które dotyczą zatwierdzania, każde powiadomienie jest powiązane z wpisem zatwierdzenia. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Przepływ pracy.

Uwaga

Jeśli chcesz używać poczty e-mail jako metody powiadamiania, musisz skonfigurować pocztę e-mail zarówno dla nadawcy, jak i odbiorcy w Business Central. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie poczty e-mail.

Określanie, kiedy i w jaki sposób użytkownicy otrzymują powiadomienia

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Ustawienia użytkownika zatwierdzania, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Wybierz wiersz dla użytkownika, dla którego chcesz skonfigurować preferencje powiadomień, a następnie wybierz akcję Konfiguracja powiadomienia.

  3. Na stronie Ustawienia powiadomień wypełnij pola zgodnie z opisem w poniższej tabeli.

    Pole Opis
    Typ powiadomienia Określ typ zdarzenia, o którym jest powiadomienie.

    Wybierz jedną z następujących opcji:

    - Nowy rekord określa, że powiadomienie dotyczy nowego rekordu, takiego jak dokument, na którym użytkownik musi działać.
    - Zatwierdzenie określa, że powiadomienie dotyczy jednego lub więcej żądań zatwierdzenia.
    - Zaległe określa, że powiadomienie ma na celu przypomnienie użytkownikom, że spóźnili się z działaniem w związku ze zdarzeniem.
    Metoda powiadamiania Określ, czy powiadomienie ma być wiadomością e-mail, czy notatką wewnętrzną.

    Możesz zdefiniować układ powiadomień e-mail, dostosowując Raport 1320, Powiadomienie e-mail. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Tworzenie i modyfikowanie niestandardowych układów raportów.

    Określono teraz, w jaki sposób użytkownik otrzymuje powiadomienia. Przejdź do określenia, kiedy użytkownik otrzymuje powiadomienia.

  4. Wybierz akcję Harmonogram powiadomień.

  5. Na stronie Harmonogram powiadomień wypełnij pola zgodnie z opisem w poniższej tabeli.

    Pole Opis
    Nawrót Określ wzorzec cyklu, w którym użytkownik otrzymuje powiadomienia.
    Godzina Określ porę dnia, o której użytkownik otrzymuje powiadomienia, gdy wartość w polu Cykl różni się od Natychmiastowa.
    Dzienna częstotliwość Określ typ dni, w których użytkownik otrzymuje powiadomienia, gdy wartość w polu Cykl to Codziennie.

    Wybierz opcję Dzień tygodnia, aby otrzymywać powiadomienia w każdy dzień roboczy tygodnia. Wybierz opcję Codziennie, aby otrzymywać powiadomienia każdego dnia tygodnia, w tym w weekendy.
    Od poniedziałku do niedzieli Określ dni, w których użytkownik otrzymuje powiadomienia, gdy wartość w polu Cykl to Co tydzień.
    Data miesiąca Określ, czy użytkownik otrzymuje powiadomienia w pierwszym, ostatnim lub określonym dniu miesiąca.
    Miesięczna data powiadomienia Określ datę miesiąca, w którym użytkownik otrzymuje powiadomienia, gdy wartość w polu Data miesiąca ma wartość Niestandardowy.

Zmienianie terminu i sposobu otrzymywania powiadomień

  1. W jednym z otrzymanych powiadomień, w wiadomości e-mail lub notatce, wybierz przycisk Zmień ustawienia powiadomień.
  2. Na stronie Ustawienia powiadomień zmień preferencje powiadomień zgodnie z opisem w poprzedniej procedurze.

Zobacz też

Konfigurowanie użytkowników zatwierdzania
Tworzenie i modyfikowanie niestandardowych układów raportów
Konfigurowanie powiadomień
przepływu pracyKonfigurowanie przepływów
pracyKorzystanie z przepływów pracy

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl