Konfigurowanie poczty e-mail
Ludzie w firmach codziennie wysyłają informacje i dokumenty, takie jak zamówienia sprzedaży i zakupu oraz faktury, pocztą elektroniczną. Administratorzy mogą to ułatwić, łącząc jedno lub więcej kont e-mail z Business Central, dzięki czemu możesz wysyłać dokumenty bez konieczności otwierania aplikacji poczty e-mail. Każdą wiadomość można redagować osobno za pomocą podstawowych narzędzi formatowania, takich jak czcionki, style, kolory i tak dalej, a także dodawać załączniki o rozmiarze do 100 MB. Administratorzy mogą również skonfigurować układy raportów, które zawierają tylko kluczowe informacje z dokumentów. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Wysyłanie dokumentów pocztą e-mail.
Funkcje poczty e-mail w Business Central dotyczą tylko wiadomości wychodzących. Nie możesz otrzymywać odpowiedzi, to znaczy, że w Business Central nie ma strony skrzynki odbiorczej.
Uwaga
Z funkcji poczty e-mail Business Central można korzystać tylko z usługi Exchange Online. Nie obsługujemy scenariuszy hybrydowych, takich jak łączenie Business Central online z lokalną wersją programu Exchange.
Jeśli używasz Business Central lokalnie, przed skonfigurowaniem poczty e-mail musisz utworzyć rejestrację aplikacji dla Business Central w witrynie Azure Portal.If you are using Business Central on-premises, before you can set up email you must create an app registration for Business Central in Azure portal. Rejestracja aplikacji umożliwi Business Central autoryzację i uwierzytelnianie u dostawcy poczty e-mail. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie poczty e-mail dla Business Central w środowisku lokalnym. W Business Central online zajmiemy się tym za Ciebie.
Wymagane uprawnienia
Aby skonfigurować pocztę e-mail, musisz mieć ustawione uprawnienie EMAIL SETUP. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Przypisywanie uprawnień użytkownikom i grupom.
Dodawanie kont e-mail
Konta e-mail można dodawać za pomocą rozszerzeń, które umożliwiają kontom różnych dostawców łączenie się z Business Central. Standardowe rozszerzenia umożliwiają korzystanie z kont z usługi Microsoft Exchange Online, ale mogą być dostępne inne rozszerzenia, które umożliwiają łączenie kont innych dostawców, takich jak Gmail.
Po dodaniu konta e-mail można określić wstępnie zdefiniowane scenariusze biznesowe, w których konto ma być używane do wysyłania wiadomości e-mail. Na przykład można określić, że wszyscy użytkownicy mają wysyłać dokumenty sprzedaży z jednego konta i kupować dokumenty z innego. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Przypisywanie scenariuszy poczty e-mail do kont e-mail.
W poniższej tabeli opisano rozszerzenia wiadomości e-mail, które są dostępne domyślnie.
| Rozszerzenie | Opis | Przykłady, kiedy należy użyć |
|---|---|---|
| Platforma Microsoft 365 | Każdy wysyła wiadomości e-mail z udostępnionej skrzynki pocztowej w usłudze Exchange Online. | Na przykład, gdy wszystkie wiadomości pochodzą z tego samego działu, organizacja sprzedaży wysyła wiadomości z konta sales@cronus.com. Wymaga to skonfigurowania udostępnionej skrzynki pocztowej w centrum administracyjnym platformy Microsoft 365. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Udostępnione skrzynki pocztowe. |
| Bieżący użytkownik | Każdy wysyła e-maile z konta, którego użył do zalogowania się do Business Central. | Zezwalaj na komunikację z poszczególnych kont. |
| Inne (SMTP) | Użyj protokołu SMTP do wysyłania wiadomości e-mail. | Zezwalaj na komunikację za pośrednictwem serwera poczty SMTP. |
Uwaga
Rozszerzenia Microsoft 365 i Bieżący użytkownik używają kont skonfigurowanych dla użytkowników w centrum administracyjnym usługi Microsoft 365 dla subskrypcji platformy Microsoft 365. Aby wysyłać wiadomości e-mail przy użyciu rozszerzeń, użytkownicy muszą mieć ważną licencję na usługę Exchange Online.
Ponadto użytkownicy zewnętrzni, tacy jak administratorzy delegowani i księgowi zewnętrzni, nie mogą używać tych rozszerzeń do wysyłania wiadomości e-mail z Business Central.
Starsze ustawienia SMTP i rozszerzenie poczty e-mail — łącznik SMTP
Jeśli korzystasz już z Business Central i skonfigurowałeś pocztę e-mail za pomocą starszej konfiguracji SMTP, możesz nadal korzystać z konfiguracji równolegle z rozszerzeniem Poczta e-mail - Łącznik SMTP. Gdy zaktualizujemy Business Central do następnej wersji, skopiujemy starsze ustawienia SMTP do rozszerzenia Email - SMTP Connector. Gdy wszystko będzie gotowe, administrator może włączyć rozszerzone możliwości poczty e-mail, a Ty zaczniesz korzystać z rozszerzenia Poczta e-mail - Łącznik SMTP. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zarządzanie funkcjami — informacje. Nie ma jednak synchronizacji między rozszerzeniem łącznika SMTP a starszymi ustawieniami. Jeśli zmienisz ustawienia SMTP w rozszerzeniu, powinieneś wprowadzić te same zmiany w starszej konfiguracji SMTP lub odwrotnie.
Uwaga
Jeśli masz dostosowania, które opierają się na starszej konfiguracji poczty e-mail SMTP, istnieje szansa, że coś pójdzie nie tak z dostosowaniami, jeśli zaczniesz używać rozszerzeń poczty e-mail. Zalecamy skonfigurowanie i przetestowanie rozszerzeń przed włączeniem przełącznika funkcji w celu zwiększenia możliwości poczty e-mail.
Ważny
Jeśli używasz business central lokalnie, możesz użyć protokołu OAuth 2.0 do uwierzytelniania, ale musisz utworzyć rejestrację aplikacji w witrynie Azure Portal, a następnie uruchomić przewodnik konfigurowania wspomaganej konfiguracji usługi Azure Active Directory w business central, aby połączyć się z usługą Azure AD. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Tworzenie rejestracji aplikacji dla business Central w witrynie Azure Portal.For more information, see Create an App Registration for Business Central in Azure Portal .
Dodawanie kont e-mail
Przewodnik konfiguracji wspomaganej konfiguracji poczty e-mail może pomóc w szybkim rozpoczęciu pracy z wiadomościami e-mail.
Uwaga
Musisz mieć domyślne konto e-mail, nawet jeśli dodasz tylko jedno konto. Konto domyślne będzie używane we wszystkich scenariuszach poczty e-mail, które nie są przypisane do konta. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Przypisywanie scenariuszy poczty e-mail do kont e-mail.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Skonfiguruj konta e-mail, a następnie wybierz powiązane łącze. - W razie potrzeby wypełnij pola. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.
Przypisywanie scenariuszy poczty e-mail do kont e-mail
Scenariusze poczty e-mail to procesy, które obejmują wysłanie dokumentu, takiego jak zamówienie sprzedaży lub zakupu, lub powiadomienie, takie jak zaproszenie do zewnętrznego księgowego. Możesz użyć określonych kont e-mail w określonych scenariuszach. Na przykład można określić, że wszyscy użytkownicy zawsze wysyłają dokumenty sprzedaży z jednego konta, dokumenty zakupu z innego oraz dokumenty magazynowe lub produkcyjne z trzeciego konta. Scenariusze można przypisywać, przypisywać i usuwać w dowolnym momencie, ale można przypisać scenariusz tylko do jednego konta e-mail naraz. Domyślne konto e-mail będzie używane we wszystkich scenariuszach, które nie są przypisane do konta.
Konfigurowanie tekstów i układów wiadomości e-mail wielokrotnego użytku dla dokumentów sprzedaży i zakupu
Za pomocą raportów można umieszczać kluczowe informacje z dokumentów sprzedaży i zakupu w tekstach wiadomości e-mail. W tej procedurze opisano sposób konfigurowania raportu Sprzedaż — faktura dla zaksięgowanych faktur sprzedaży, ale proces jest podobny w przypadku innych raportów.
Wybierz
ikonę, wprowadź Raport Selekcje sprzedaży, a następnie wybierz powiązane łącze.Na stronie Wybór raportu — sprzedaż w polu Użycie wybierz pozycję Faktura.
W nowym wierszu w polu Identyfikator raportu wybierz na przykład raport standardowy 1306.
Zaznacz pole wyboru Użyj dla treści wiadomości e-mail.
Wybierz pole Opis układu treści wiadomości e-mail, a następnie wybierz układ z listy.
Układy raportów definiują zarówno styl, jak i zawartość tekstu w wiadomości e-mail, w tym teksty, takie jak powitanie lub instrukcje poprzedzające informacje o dokumencie. Jeśli organizacja ma wiele układów, możesz wyświetlić wszystkie dostępne układy raportu, jeśli wybierzesz listę Wybierz z pełnej listy.
Aby wyświetlić lub edytować układ, na którym opiera się tekst wiadomości e-mail, wybierz układ na stronie Niestandardowe układy raportu, a następnie wybierz akcję Aktualizuj układ.
Jeśli chcesz zaoferować klientom płacenie za sprzedaż drogą elektroniczną, możesz skonfigurować powiązaną usługę płatności, taką jak PayPal, a następnie wstawić informacje o PayPal i łącze w tekście wiadomości e-mail. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Włączanie płatności odbiorcy za pośrednictwem PayPal.
Wybierz przycisk OK.
Teraz, po wybraniu na przykład akcji Wyślij na stronie Zaksięgowana faktura sprzedaży, treść wiadomości e-mail będzie zawierać informacje o dokumencie raportu 1306 poprzedzone stylizowanym tekstem standardowym zgodnie z układem raportu wybranym w kroku 5.
Używanie zastępczego adresu nadawcy w wychodzących wiadomościach e-mail
Jeśli używasz starszych ustawień SMTP, możesz użyć funkcji Wyślij jako lub Wyślij w imieniu z programu Microsoft Exchange, aby zmienić adres nadawcy w wiadomościach wychodzących. Business Central użyje konta SMTP do uwierzytelniania w programie Exchange, ale zastąpi adres nadawcy określonym adresem lub zmieni go na "w imieniu".
Poniżej przedstawiono przykłady użycia opcji Wyślij jako i Wyślij w imieniu w Business Central:
- Podczas wysyłania dokumentów, takich jak zamówienia zakupu lub sprzedaży, do dostawców i odbiorców mogą one wyglądać tak, jakby pochodziły z adresu _noreply@yourcompanyname.com_.
- Gdy przepływ pracy wysyła żądanie zatwierdzenia pocztą e-mail przy użyciu adresu e-mail wnioskodawcy.
Uwaga
Możesz użyć tylko jednego konta, aby zastąpić adresy nadawców. Oznacza to, że nie można mieć jednego adresu zastępczego dla procesów zakupowych, a drugiego dla procesów sprzedaży.
Aby skonfigurować zastępczy adres nadawcy dla wszystkich wychodzących wiadomości e-mail
- W centrum administracyjnym programu Exchange dla konta Microsoft 365 znajdź skrzynkę pocztową, która ma być używana jako adres zastępczy, a następnie skopiuj adres lub zanotuj go. Jeśli potrzebujesz nowego adresu, przejdź do centrum administracyjnego platformy Microsoft 365, aby utworzyć nowego użytkownika i skonfigurować jego skrzynkę pocztową.
- W Business Central wybierz
ikonę, wprowadź Ustawienia poczty e-mail SMTP, a następnie wybierz powiązane łącze. - W polu Wyślij jako wprowadź adres zastępczy.
- Skopiuj lub zanotuj adres w polu Nazwa użytkownika.
- W centrum administracyjnym programu Exchangeznajdź skrzynkę pocztową, która ma być używana jako adres zastępczy, a następnie wprowadź adres z pola Identyfikator użytkownika w polu Wyślij jako. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Przypisywanie uprawnień do poszczególnych skrzynek pocztowych za pomocą funkcji EAC.
Aby użyć adresu zastępczego w przepływach pracy zatwierdzania
- W Business Central wybierz
ikonę, wprowadź Ustawienia poczty e-mail SMTP, a następnie wybierz powiązane łącze. - Skopiuj lub zanotuj adres w polu Nazwa użytkownika.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Ustawienia użytkownika zatwierdzania, a następnie wybierz powiązane łącze. - W centrum administracyjnym programu Exchangeznajdź skrzynki pocztowe dla każdego użytkownika wymienione na stronie Konfiguracja zatwierdzania użytkownika, a następnie w polu Wyślij jako wprowadź adres z pola Identyfikator użytkownika na stronie Ustawienia poczty e-mail SMTP w Business Central. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zarządzanie uprawnieniami adresatów.
- W Business Central wybierz
ikonę, wprowadź Ustawienia poczty e-mail SMTP, a następnie wybierz powiązane łącze. - Aby włączyć zastępowanie, włącz przełącznik Zezwalaj na zastępowanie nadawcy.
Uwaga
Business Central określi, który adres ma być wyświetlany w następującej kolejności:
1. Adres określony w polu Adres e-mail na stronie Ustawienia użytkownika zatwierdzania wiadomości w przepływie pracy.
2. Adres określony w polu Wyślij jako na stronie Ustawienia poczty e-mail SMTP.
3. Adres określony w polu Identyfikator użytkownika na stronie Ustawienia poczty e-mail SMTP.
Konfigurowanie profili wysyłania dokumentów
Można skonfigurować preferowaną metodę wysyłania dokumentów sprzedaży dla każdego z klientów, dzięki czemu nie trzeba wybierać opcji wysyłania, na przykład czy dokument ma być wysyłany pocztą e-mail, czy jako dokument elektroniczny, przy każdym wysyłaniu dokumentu. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie profili wysyłania dokumentów.
Konfigurowanie folderów publicznych i reguł rejestrowania wiadomości e-mail w usłudze Exchange Online
Wydobądź więcej z komunikacji między sprzedawcami a obecnymi lub potencjalnymi klientami, śledząc wymianę wiadomości e-mail, a następnie przekształcając je w praktyczne możliwości. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Śledzenie wymiany wiadomości e-mail między sprzedawcami a kontaktami.
Uwaga
W poniższych sekcjach założono, że masz dostęp administratora do usługi Exchange Online.
Przed skonfigurowaniem rejestrowania poczty e-mail należy przygotować foldery publiczneusługi Office 365. Możesz to zrobić w centrum administracyjnym programu Exchangelub możesz użyć programu Exchange Online PowerShell.
Wskazówka
Jeśli chcesz korzystać z programu Exchange Online PowerShell, możesz znaleźć inspirację do skonfigurowania skryptu w przykładowym skrypcie, który opublikowaliśmy w repozytorium BCTech.
Wykonaj poniższe czynności, aby skonfigurować usługę Exchange Online, z linkami do miejsc, w których możesz dowiedzieć się więcej.
Tworzenie grupy ról administratora
Utwórz grupę ról administratora dla folderów publicznych na podstawie informacji z poniższej tabeli:
| Własność | Wartość |
|---|---|
| Nazwa | Zarządzanie folderami publicznymi |
| Wybrane role | Foldery publiczne |
| Wybrani użytkownicy | Adres e-mail konta użytkownika, którego Business Central użyje do uruchomienia zadania rejestrowania poczty e-mail |
Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zarządzanie grupami ról w usłudze Exchange Online.
Tworzenie nowej skrzynki pocztowej folderu publicznego
Utwórz nową skrzynkę pocztową folderu publicznego na podstawie informacji z poniższej tabeli:
| Własność | Wartość |
|---|---|
| Nazwa | Publiczna skrzynka pocztowa |
Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Tworzenie skrzynki pocztowej folderu publicznego.
Tworzenie nowych folderów publicznych
Utwórz nowy folder publiczny o nazwie Logowanie poczty e-mail w katalogu głównym, tak aby pełna ścieżka do folderu stała się
\Email Logging\.Utwórz dwa podfoldery, aby uzyskać następujące pełne ścieżki do folderów:
\Email Logging\Queue\\Email Logging\Storage\
Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Tworzenie folderu publicznego.
Ustawianie własności folderu publicznego
Ustaw użytkownika rejestrowania poczty e-mail jako właściciela obu folderów publicznych, Kolejka i Magazyn.
Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Przypisywanie uprawnień do folderu publicznego.
Włączanie poczty folderu publicznego kolejki
Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Włączanie poczty lub wyłączanie poczty folderu publicznego.
Mail-enable wysyłanie wiadomości e-mail do folderu publicznego kolejki
Poczta umożliwia wysyłanie wiadomości e-mail do folderu publicznego kolejki za pomocą programu Outlook lub powłoki zarządzania programem Exchange.
Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zezwalanie anonimowym użytkownikom na wysyłanie wiadomości e-mail do folderu publicznego z obsługą poczty.
Tworzenie reguł przepływu poczty
Utwórz dwie reguły przepływu poczty na podstawie informacji z poniższej tabeli:
| Cel | Nazwa | Zastosuj tę regułę, jeśli... | Wykonaj następujące czynności... |
|---|---|---|---|
| Reguła dla przychodzących wiadomości e-mail | Rejestrowanie wiadomości e-mail wysyłanych do tej organizacji | Nadawca znajduje się poza organizacją,a odbiorca znajduje się wewnątrz organizacji. | UDW konto e-mail określone dla folderu publicznego kolejki |
| Reguła dla wychodzących wiadomości e-mail | Rejestrowanie wiadomości e-mail wysyłanych z tej organizacji | Nadawca znajduje się wewnątrz organizacji,a odbiorca znajduje się poza organizacją. | UDW konto e-mail określone dla folderu publicznego kolejki |
Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zarządzanie regułami przepływu poczty w usłudze Exchange Online i Akcje reguł przepływu poczty w usłudze Exchange Online.
Uwaga
Jeśli wprowadzisz zmiany w powłoce zarządzania programem Exchange, zmiany staną się widoczne w centrum administracyjnym programu Exchange po opóźnieniu. Ponadto zmiany wprowadzone w programie Exchange będą dostępne w Business Central po opóźnieniu. Opóźnienie może wynosić kilka godzin.
Następnie połącz Business Central z exchange Online. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Śledzenie wymiany wiadomości e-mail między sprzedawcami a kontaktami.
Konfigurowanie poczty e-mail dla lokalnego programu Business Central
Business Central w środowisku lokalnym można zintegrować z usługami opartymi na platformie Microsoft Azure. Na przykład możesz użyć Cortana Intelligence do inteligentniejszych prognoz przepływów pieniężnych, Power BI do wizualizacji firmy i Exchange Online do wysyłania wiadomości e-mail. Integracja z tymi usługami opiera się na rejestracji aplikacji w usłudze Azure Active Directory. Rejestracja aplikacji zapewnia usługi uwierzytelniania i autoryzacji dla komunikacji. Aby korzystać z funkcji poczty e-mail w lokalnym centrum biznesowego, musisz zarejestrować Business Central jako aplikację w witrynie Azure Portal, a następnie połączyć business central z rejestracją aplikacji. W poniższych sekcjach opisano, jak to zrobić.
Tworzenie rejestracji aplikacji dla business central w witrynie Azure PortalCreate an App Registration for Business Central in Azure Portal
Kroki rejestrowania aplikacji Business Central w witrynie Azure Portal są opisane w tejce Rejestrowanie aplikacji w usłudze Azure Active Directory. Ustawienia specyficzne dla funkcji poczty e-mail to delegowane uprawnienia, które przyznajesz do rejestracji aplikacji. W poniższej tabeli wymieniono minimalne uprawnienia.
| Nazwa interfejsu API / uprawnień | Typ | Opis |
|---|---|---|
| Microsoft Graph / User.Read | Delegowanych | Zaloguj się i przeczytaj profil użytkownika. |
| Microsoft Graph / Mail.ReadWrite | Delegowanych | Redagowanie wiadomości e-mail. |
| Microsoft Graph / Mail.Wyślij | Delegowanych | Wysyłanie wiadomości e-mail. |
| Microsoft Graph / offline_access | Delegowanych | Zachowaj zgodę na dostęp do danych. |
Jeśli używasz starszej konfiguracji SMTP lub łącznika SMTP i chcesz użyć protokołu OAuth do uwierzytelniania, uprawnienia są nieco inne. W poniższej tabeli wymieniono uprawnienia.
| Nazwa interfejsu API / uprawnień | Typ | Opis |
|---|---|---|
| Microsoft Graph / offline_access | Delegowanych | Zachowaj zgodę na dostęp do danych. |
| Microsoft Graph / openid | Delegowanych | Zaloguj użytkowników. |
| Microsoft Graph / User.Read | Delegowanych | Zaloguj się i przeczytaj profil użytkownika. |
| Microsoft Graph / SMTP. Wyślij | Delegowanych | Wysyłanie wiadomości e-mail ze skrzynek pocztowych przy użyciu uwierzytelniania SMTP. |
| Office 365 Exchange Online / User.Read | Delegowanych | Zaloguj się i przeczytaj profil użytkownika. |
Podczas tworzenia rejestracji aplikacji należy zwrócić uwagę na następujące informacje. Będzie on potrzebny do połączenia Business Central z rejestracją aplikacji.
- Identyfikator aplikacji (klienta)
- Identyfikator URI przekierowania (opcjonalnie)
- Klucz tajny klienta
Aby uzyskać ogólne wskazówki dotyczące rejestrowania aplikacji, zobacz Szybki start: Zarejestruj aplikację za pomocą platformy tożsamości firmy Microsoft.
Uwaga
Jeśli masz problemy z używaniem starszej konfiguracji SMTP do wysyłania wiadomości e-mail po połączeniu Business Central z rejestracją aplikacji, może to być spowodowane tym, że uwierzytelnianie uwierzytelniania SMTP nie jest włączone dla dzierżawy. Zaleca się używanie łączników poczty e-mail platformy Microsoft 365 i Bieżący użytkownik, ponieważ używają one interfejsów API poczty programu Microsoft Graph. Jeśli jednak musisz użyć konfiguracji SMTP, możesz włączyć uwierzytelnianie SMTP. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Włączanie lub wyłączanie uwierzytelniania SMTP klienta (SMTP AUTH) w usłudze Exchange Online.
Łączenie Business Central z rejestracją aplikacji
Po zarejestrowaniu aplikacji w witrynie Azure Portal w witrynie Business Central użyj przewodnika konfiguracji wspomaganej rejestracji aplikacji poczty e-mail, aby połączyć z nią aplikację Business Central.
- W Business Central wybierz
ikonę, wprowadź Email Application AAD Registration, a następnie wybierz powiązane łącze. - W razie potrzeby wypełnij pola. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.
Wskazówka
Alternatywnie, jeśli łączysz się po raz pierwszy, możesz uruchomić przewodnik Konfigurowanie wspomaganej konfiguracji poczty e-mail. Przewodnik będzie wymagał informacji do nawiązania połączenia z rejestracją aplikacji.
Zobacz powiązane szkolenia w witrynie Microsoft Learn
Zobacz też
Udostępnione skrzynki pocztowe w usłudze Exchange Online
Współpraca z Business Central
Konfigurowanie Business Central
Wyślij dokumenty pocztą e-mail
Dostosowywanie Business Central za pomocą rozszerzeń
Używanie Business Central jako skrzynki odbiorczej firmy w programie Outlook
Uzyskiwanie aplikacji Business Central na moim urządzeniu przenośnym Uzyskiwanie aplikacji Business Central na moim urządzeniu przenośnym Analizowanie telemetrii poczty e-mail (zawartość administracyjna)