Tworzenie raportów Power BI w celu wyświetlania danych Dynamics 365 Business Central
Możesz udostępnić dane Dynamics 365 Business Central jako źródło danych w Power BI Desktop i tworzyć zaawansowane raporty o stanie twojej firmy.
W tym artykule opisano, jak rozpocząć korzystanie z programu Power BI Desktop do tworzenia raportów, które wyświetlają dane Dynamics 365 Business Central. Po utworzeniu raportów możesz opublikować je w usłudze Power BI lub udostępnić wszystkim użytkownikom w organizacji. Gdy te raporty znajdą się w usłudze Power BI, użytkownicy, którzy są dla niej skonfigurowani, mogą następnie wyświetlać raporty w Dynamics 365 Business Central.
Przygotuj
Zarejestruj się w usłudze Power BI.
Jeśli jeszcze się nie zarejestrowałeś(aś), przejdź do https://powerbi.microsoft.com. Podczas rejestracji użyj służbowego adresu e-mail i hasła.
Pobierz program Power BI Desktop.
Power BI Desktop to bezpłatna aplikacja instalowana na komputerze lokalnym. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Szybki start: Nawiązywanie połączenia z danymi w programie Power BI Desktop.Connect to data in Power BI Desktop.
Upewnij się, że dane, które chcesz umieścić w raporcie, są dostępne jako strona interfejsu API lub opublikowane jako usługa sieci Web.
Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Uwidacznianie danych za pośrednictwem stron interfejsu API lub Usług sieci Web OData.
W przypadku lokalnego centrum biznesowego uzyskaj następujące informacje:
Adres URL OData dla Business Central.
Zazwyczaj ten adres URL ma format
http[s]://[computer]:[port]/[serverinstance]/ODataV4, na przykładhttps://localhost:7048/BC160/ODataV4. Jeśli masz wdrożenie z wieloma dzierżawcami, uwzględnij dzierżawę w adresie URL, na przykładhttps://localhost:7048/BC160/ODataV4?tenant=tenant1.Nazwa użytkownika i klucz dostępu do usługi sieci Web konta Business Central.
Aby uzyskać dane z Business Central, usługa Power BI używa uwierzytelniania podstawowego. Do nawiązania połączenia potrzebna jest nazwa użytkownika i klucz dostępu do usługi sieci Web. Konto może być Twoim własnym kontem użytkownika lub Twoja organizacja może mieć określone konto do tego celu.
Pobierz motyw raportu Business Central (opcjonalnie).
Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Korzystanie z motywu raportu Business Central w tym artykule.
Add Business Central as a data source in Power BI Desktop
Pierwszym zadaniem podczas tworzenia raportów jest dodanie Business Central jako źródła danych w programie Power BI Desktop.The first task in creating reports is to add Business Central as a data source in Power BI Desktop. Po nawiązaniu połączenia możesz rozpocząć tworzenie raportu.
Uruchom program Power BI Desktop.
Wybierz pobierz dane.
Jeśli nie widzisz opcji Pobierz dane,wybierz menu Plik, a następnie pobierz dane.
Na stronie Pobierz dane wybierz pozycję Usługi online.
W okienku Usługi online wykonaj jedną z następujących czynności:
- Aby połączyć się z Business Central online, wybierz Dynamics 365 Business Central, a następnie Połącz.
- Aby połączyć się z Business Central lokalnie, wybierz Dynamics 365 Business Central (wersja lokalna),a następnie Połącz.
Zaloguj się do Business Central (tylko jednorazowo).
Jeśli wcześniej nie logowano się do aplikacji Business Central z programu Power BI Desktop, zostanie wyświetlony monit o zalogowanie się.
W przypadku Business Central online wybierz pozycję Zaloguj się, a następnie wybierz odpowiednie konto. Użyj tego samego konta, którego używasz do logowania się w Business Central. Po zakończeniu wybierz pozycję Połącz.
W przypadku Business Central w wersji lokalnej najpierw wprowadź adres URL OData dla Business Central, a następnie wybierz przycisk OK. Po wyświetleniu monitu wprowadź nazwę użytkownika i hasło konta, które ma być używane do łączenia się z Business Central. W polu Hasło wprowadź klucz dostępu do usługi sieci Web. Po zakończeniu wybierz pozycję Połącz.
Uwaga
Po pomyślnym nawiązaniu połączenia z business central nie będzie wyświetlany monit o ponowne zalogowanie się. Jak zmienić lub wyczyścić konto, które jest obecnie używane do łączenia się z Business Central z programu Power BI Desktop?
Po nawiązaniu połączenia usługa Power BI kontaktuje się z usługą Business Central. Zostaną wyświetlone okna Nawigatora, w których zostaną wyświetlone dostępne źródła danych do tworzenia raportów. Wybierz folder, aby go rozwinąć i wyświetlić dostępne źródła danych.
Te źródła danych reprezentują wszystkie usługi sieci Web i strony interfejsów API, które są publikowane dla Business Central. Źródła danych są pogrupowane według środowisk i firm Business Central. Dzięki Business Central online Navigator ma następującą strukturę:
- Nazwa środowiska
- Nazwa firmy
Zaawansowane interfejsy API
Ten folder zawiera listę zaawansowanych stron interfejsu API opublikowanych przez firmę Microsoft, takich jak interfejsy API automatyzacji Business Central i niestandardowe strony interfejsów API dla Business Central. Niestandardowe strony API są dalej grupowane w folderach według właściwości APIPublisher/APIGroup kodu źródłowego strony API.
Standardowe interfejsy API w wersji 2.0
Ten folder zawiera listę stron interfejsu API uwylicznianych przez business central API w wersji 2.0.
Usługi sieci Web (starsze)
Ten folder zawiera listę stron, codeunitów i zapytań, które są publikowane jako usługi sieci Web w Business Central.
- Nazwa firmy
Uwaga
Struktura Business Central w środowisku lokalnym jest inna, ponieważ nie obsługuje stron interfejsu API.
- Nazwa środowiska
Wybierz źródło danych lub źródła danych, które chcesz dodać do modelu danych, a następnie wybierz przycisk Załaduj.
Jeśli później chcesz dodać więcej danych Business Central, możesz powtórzyć poprzednie kroki.
Po załadowaniu danych możesz je zobaczyć w prawym obszarze nawigacji na stronie. W tym momencie pomyślnie nawiązano połączenie z danymi Business Central i możesz rozpocząć tworzenie raportu usługi Power BI.
Wskazówka
Aby uzyskać więcej informacji na temat korzystania z programu Power BI Desktop, zobacz Wprowadzenie do programu Power BI Desktop.Formore information about using Power BI Desktop, see Get started with Power BI Desktop .
Tworzenie raportów z ułatwieniami dostępu
Ważne jest, aby raporty były użyteczne dla jak największej liczby osób. Staraj się projektować raporty tak, aby nie wymagały specjalnej adaptacji do konkretnych potrzeb różnych użytkowników. Upewnij się, że projekt umożliwia użytkownikom korzystanie ze standardowych technologii ułatwień, takich jak czytniki ekranu. Usługa Power BI zawiera różne funkcje ułatwień dostępu, narzędzia i wskazówki, które pomogą Ci osiągnąć ten cel. Aby uzyskać więcej informacji, zaprojektuj raporty usługi Power BI dotyczące ułatwień dostępu w dokumentacji usługi Power BI.
Tworzenie raportów w celu wyświetlania danych skojarzonych z listą
Można tworzyć raporty, które są wyświetlane w Polu faktów na stronie listy Business Central. Raporty mogą zawierać dane o rekordzie wybranym na liście. Tworzenie tych raportów jest podobne do innych raportów, z tą różnicą, że jest kilka rzeczy, które należy wykonać, aby upewnić się, że raporty są wyświetlane zgodnie z oczekiwaniami. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Tworzenie raportów usługi Power BI na potrzeby wyświetlania danych listy w business central.
Korzystanie z motywu raportu Business Central (opcjonalnie)
Przed zbudowaniem raportu zalecamy pobranie i zaimportowanie pliku motywu Business Central. Plik motywu tworzy paletę kolorów, dzięki czemu można tworzyć raporty z takim samym stylem kolorów jak aplikacje Business Central, bez konieczności definiowania niestandardowych kolorów dla każdej wizualizacji.
Uwaga
To zadanie jest opcjonalne. Zawsze możesz utworzyć raporty, a następnie pobrać i zastosować szablon stylu później.
Pobierz motyw
Plik motywu jest dostępny jako plik json w Galerii motywów społeczności microsoft Power BI. Aby pobrać plik motywu, wykonaj następujące czynności:
- Przejdź do Galerii motywów społeczności Microsoft Power BI dla Microsoft Dynamics 365 Business Central.
- Wybierz załącznik do pobrania Microsoft Dynamics Business Central.json.
Importowanie motywu do raportu
Po pobraniu motywu raportu Business Central możesz zaimportować go do raportów. Aby zaimportować motyw, wybierz pozycję Wyświetl > motywy > Przeglądaj w poszukiwaniu motywów. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Power BI Desktop — importowanie niestandardowych motywów raportów.
Publikowanie raportów
Po utworzeniu lub zmodyfikowaniu raportu możesz opublikować raport w usłudze Power BI, a także udostępnić go innym osobom w organizacji. Po opublikowaniu raport zostanie wyświetlony w systemie Power BI. Raport będzie również dostępny do wyboru w Business Central.
Aby opublikować raport, wybierz polecenie Publikuj na karcie Narzędzia główne wstążki lub z menu Plik. Jeśli zalogujesz się do usługi Power BI, raport zostanie opublikowany w tej usłudze. W przeciwnym razie zostanie wyświetlony monit o zalogowanie się.
Rozpowszechnianie lub udostępnianie raportu
Istnieje kilka sposobów na uzyskanie raportów do współpracowników i innych osób:
Rozpowszechnianie raportów jako plików pbix.
Raporty są przechowywane na komputerze jako pliki pbix. Plik pbix raportu można rozpowszechniać wśród użytkowników, tak jak każdy inny plik. Następnie użytkownicy mogą przekazać plik do swojej usługi Power BI. Zobacz Przekazywanie raportów z plików.
Uwaga
Dystrybucja raportów w ten sposób oznacza, że odświeżanie danych do raportów będzie wykonywane indywidualnie przez każdego użytkownika. Ta sytuacja może mieć wpływ na wydajność Business Central.
Udostępnianie raportu z usługi Power BI
Jeśli masz licencję usługi Power BI Pro, możesz udostępnić raport innym osobom bezpośrednio z usługi Power BI. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Power BI — udostępnianie pulpitu nawigacyjnego lub raportu.
Zobacz powiązane szkolenia w witrynie Microsoft Learn
Zobacz też
Włączanie danych biznesowych na potrzeby usługi Power BI
Analityka biznesowa
Przygotowanie do prowadzenia działalności gospodarczej
Importowanie danych biznesowych z innych systemów finansowych
Konfigurowanie Business Central
Finanse
Szybki start: Nawiązywanie połączenia z danymi w programie Power BI Desktop