Wyświetlanie i edytowanie w programie Excel z Business Central
Na stronach, na których jest wyświetlana lista rekordów w wierszach i kolumnach, takich jak lista klientów, zamówienia sprzedaży lub faktury, można wyeksportować listę do programu Microsoft Excel i wyświetlić ją tam. W zależności od strony dostępne są dwie opcje wyświetlania w programie Excel. Obie opcje są dostępne w ikonie Udostępnij
u góry strony. Na stronie można wybrać akcję Otwórz w programie Excel lub Edytuj w programie Excel. W tym artykule wyjaśniono różnice między tymi dwiema akcjami.
Otwórz w programie Excel
Za pomocą akcji Otwórz w programie Excel można wprowadzać zmiany w rekordach w programie Excel, ale nie można ich opublikować z powrotem w Business Central. Zmiany można zapisać tylko w pliku programu Excel bez wpływu na dane w Business Central.
Dzięki tej akcji program Excel przestrzega wszystkich filtrów na stronie, które ograniczają wyświetlane rekordy. Skoroszyt programu Excel będzie zawierał te same wiersze i kolumny, które są wyświetlane na stronie w Business Central.
Ta akcja działa zarówno w systemie Windows, jak i macOS.
Począwszy od aktualizacji 18.3, można również wyświetlać listy, które są wyświetlane w częściach strony, takich jak wiersze w zamówieniu sprzedaży.
Uwaga
W przypadku lokalnego programu Business Central akcja Otwórz w programie Excel jest domyślnie dostępna. Jeśli jednak skonfigurujesz Business Central lokalnie do edytowania danych w programie Excel, akcja Otwórz w programie Excel zostanie zastąpiona akcją Edytuj w programie Excel.
Wskazówka
A co z raportami? Cóż, możesz wyeksportować wyniki raportu do pliku Excel w celu wyświetlenia pełnego zestawu danych, w tym wszystkich kolumn. Plik programu Excel może pomóc w sprawdzeniu, czy raport zwraca oczekiwane dane. Aby wyeksportować raport, uruchom raport i wybierz opcję Wyślij do > dokument programu Microsoft Excel (tylko dane) na stronie żądania. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Praca z raportami — wysyłanie do programu Excel.
Edytuj w programie Excel
Akcja Edytuj w programie Excel jest dostępna na większości list, ale nie na wszystkich. Za pomocą akcji Edytuj w programie Excel można wprowadzać zmiany w rekordach w programie Excel, a następnie publikować zmiany z powrotem w Business Central. Po wyświetleniu programu Excel po prawej stronie zostanie wyświetlone okienko Dodatek programu Excel.
Dzięki tej akcji program Excel przestrzega większości filtrów na stronie, które ograniczają wyświetlane rekordy, więc skoroszyt programu Excel będzie zawierał prawie te same rekordy i kolumny.
Aby uzyskać najnowsze dane z Business Central, wybierz pozycję Odśwież w okienku Dodatek programu Excel.
Możesz zmienić firmę, z którą współpracujesz. Aby przełączyć firmę, wybierz ikonę Opcje
w okienku Dodatek programu Excel, a następnie wybierz firmę z pola Firma. Ważny
Zmieniając firmę, upewnij się, że pole Środowisko nie jest puste. Jeśli tak, ustaw go na jedną z dostępnych opcji; w przeciwnym razie dodatek nie będzie działał poprawnie.
Jeśli wprowadzisz zmiany w dodatku, musisz go ponownie załadować, aby zaktualizować połączenie. Aby ponownie załadować, użyj
menu w prawym górnym rogu dodatku. Jeśli nie możesz załadować dodatku, porozmawiaj z administratorem. Jeśli jesteś administratorem, zobacz Pobierz dodatek Business Central dla programu Excel.
Uwaga
Dodatek współpracuje z programem Excel dla sieci Web (online) z dowolnego urządzenia, o ile korzysta się z obsługiwanej przeglądarki. Współpracuje również z aplikacją Excel dla systemu Windows (PC); ale nie dla macOS.
W przypadku lokalnego programu Business Central akcja Edytuj w programie Excel jest dostępna tylko wtedy, gdy dodatek programu Excel został skonfigurowany przez administratora i jest dostępny tylko dla klienta sieci Web. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak zainstalować dodatek programu Excel, administratorzy zobacz Konfigurowanie dodatku programu Excel do edytowania danych Business Central.
Pierwsze logowanie
Akcja Edytuj w programie Excel wymaga zainstalowania dodatku Business Central w programie Excel. W niektórych przypadkach administrator mógł skonfigurować dodatek do automatycznej instalacji. W takim przypadku wystarczy zalogować się do Business Central w okienku dodatku programu Excel przy użyciu nazwy użytkownika i hasła. W przeciwnym razie zostanie otwarte okienko Nowy dodatek pakietu Office. Aby zainstalować dodatek, wybierz pozycję Ufaj temu dodatekowi, co spowoduje zainstalowanie dodatku bezpośrednio ze Sklepu Office.
Jeśli z jakiegoś powodu dodatek nie zainstaluje się, skontaktuj się z administratorem lub spróbuj zainstalować go ręcznie. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Ręczne instalowanie dodatku do własnego użytku.
Zobacz różnice między opcjami
Zobacz powiązane szkolenia w witrynie Microsoft Learn
Zobacz też
Analizowanie sprawozdań finansowych w programie Microsoft Excel
Współpraca z Business Central
Ulepszenia integracji z programem Excel w 2019 release wave 2