Zarządzanie profilami użytkowników

Wszystkim użytkownikom Business Central przypisany jest profil, który odzwierciedla ich rolę biznesową, dział, w którym pracują, lub inną kategoryzację. Profile umożliwiają administratorom centralne definiowanie i centralne zarządzanie tym, co różne typy użytkowników mogą widzieć i robić w interfejsie użytkownika, dzięki czemu mogą wydajnie wykonywać swoje zadania biznesowe.

Uwaga

Typowym biznesowym zastosowaniem profilu jest rola. Profil nosi zatem nazwę Profil (rola) w widać.

Jako administrator tworzysz profile i zarządzasz nimi na stronie Profile (role). Każdy profil ma kartę, na której można zarządzać różnymi ustawieniami powiązanej roli, takimi jak nazwa roli, ustawienia użytkownika i widok główny użytkownika używany przez profil. Aby uzyskać więcej informacji o ustawieniach użytkownika i widokach głównych użytkownika, zobacz Zmienianie ustawień podstawowych.

Aby można było administrować profilami użytkowników, należy ich utworzyć i dodać za pośrednictwem Centrum administracyjnego platformy Microsoft 365. Następnie możesz przypisać uprawnienia każdemu użytkownikowi lub grupie użytkowników, aby zdefiniować, które funkcje mogą wyświetlać i / lub edytować. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Przypisywanie uprawnień użytkownikom i grupom.

Dostosowywanie strony

Układy stron profilu można dostosować tak, aby wszyscy użytkownicy przypisani do profilu widzieli dostosowane strony. Jako administrator dostosowujesz strony, korzystając z tych samych funkcji, co użytkownicy podczas personalizacji. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Dostosowywanie stron dla profili.

Aby utworzyć profil

Jeśli nie można skopiować istniejącego profilu, można utworzyć nowy ręcznie.

  1. Wybierz Wyszukaj stronę lub raport.ikonę, wprowadź Profile (Role), a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Na stronie Profile (role) wybierz akcję Nowy.
  3. W razie potrzeby wypełnij pola. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.

Aby skopiować profil

Aby zaoszczędzić czas, możesz utworzyć nowy profil, kopiując istniejący. Skopiuj ten, który ma podobne ustawienia do tego, który chcesz utworzyć.

Uwaga

Podczas kopiowania profilu kopiowane są również wszystkie związane z tym dostosowania strony, zarówno te utworzone przez użytkownika, jak i pochodzące z rozszerzeń.

  1. Na stronie Profile (role) wybierz wiersz profilu, który chcesz skopiować, a następnie wybierz akcję Kopiuj profil.
  2. Wypełnij pola Identyfikator profilu i Nazwa wyświetlana, a następnie wybierz przycisk OK.
  3. Na stronie Profile (role) otwórz nowo utworzoną kartę profilu, a następnie w razie potrzeby edytuj inne pola.

Aby edytować profil

Profil można edytować, zmieniając pola na stronie Profil (rola). Jednak zmiany nie będą widoczne dla użytkownika przypisanego do profilu, dopóki się nie wyloguje i nie zaloguje.

Ostrożność

Nie zmieniaj nazwy profilu, gdy użytkownicy przypisani do profilu są zalogowani, ponieważ użytkownicy mogą doświadczyć, że produkt zawiesza się i musi zostać ponownie uruchomiony.

Aby przypisać profil do użytkownika

Użytkownicy mogą przypisać sobie rolę (reprezentującą profil), wybierając pole Rola na stronie Moje ustawienia. Jako administrator możesz zrobić to samo na stronie Profile (role).

  1. Na stronie Profile (role) wybierz profil, który chcesz przypisać, a następnie wybierz akcję Lista personalizacji użytkownika.
  2. Na stronie Personalizacje użytkownika wybierz użytkownika, do którego chcesz przypisać profil, a następnie wybierz akcję Edytuj.
  3. W polu Identyfikator profilu wybierz odpowiedni profil.
Uwaga

Jeśli przypiszesz użytkownikowi inny profil, wszystkie personalizacje dokonane przez użytkownika przy poprzednim profilu zostaną zachowane.

Aby zdefiniować ustawienia użytkownika dla profilu

Na stronie Moje ustawienia użytkownicy mogą zdefiniować podstawowe zachowanie swojego konta, takie jak widok główny użytkownika, język i otrzymywane powiadomienia. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zmienianie ustawień podstawowych.

Jako administrator możesz zdefiniować te ustawienia dla profilu i w ten sposób zastosować ustawienia do wszystkich użytkowników powiązanej roli.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Profile (Role), a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Wybierz wiersz profilu, dla którego chcesz zmienić ustawienia użytkownika, a następnie wybierz akcję Lista personalizacji użytkownika.
  3. Na stronie Personalizacje użytkownika otwórz kartę użytkownika, którego ustawienia chcesz zmienić.
  4. Na stronie Karta personalizacji użytkownika edytuj pola w razie potrzeby.

Aby aktywować profil

Podczas tworzenia profilu można zaznaczyć różne pola wyboru, które określają, czy, gdzie i w jaki sposób profil i jego informacje są udostępniane użytkownikom.

  • Na stronie Profil (rola) zaznacz następujące pola wyboru:
    • Włączono określanie, czy powiązana rola jest widoczna na stronie Dostępne role dla użytkowników do wyboru.
    • Użyj profilu domyślnego, aby określić profil, który ma zastosowanie do użytkowników, którym nie przypisano określonej roli.
    • Wyłącz personalizację, aby określić, czy użytkownicy powiązanej roli mogą personalizować swój obszar roboczy.
    • Pokaż w Eksploratorze ról, aby określić, czy akcje funkcji biznesowych zawarte w profilu są wyświetlane w widoku rozszerzonym eksploratora ról, przeglądzie funkcji. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Znajdowanie stron za pomocą Eksploratora ról.

Aby wyeksportować profile

Profile można eksportować z Business Central, na przykład w celu ponownego użycia ich w innej dzierżawie. Profile są eksportowane do pliku zip zawierającego pliki .al, które można ponownie wykorzystać do opracowania rozszerzeń. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Używanie klienta do tworzenia profili i dostosowań stron.

  • Na stronie Profile (role) wybierz akcję Eksportuj profile.

Eksportowany jest plik zip z plikami .al dla wszystkich profili.

Aby zaimportować profile

Można importować profile wyeksportowane z Business Central. Kroki są mniej więcej przeciwieństwem kroków eksportowania profili. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Aby wyeksportować profile.

  1. Na stronie Profile (role) wybierz akcję Importuj profile.

  2. Postępuj zgodnie z instrukcjami kreatora Importuj profile.

    Jeśli chcesz zaimportować tylko wybrane profile, użyj pola wyboru Zaznaczone, aby wskazać, które mają zostać zaimportowane.

  3. Wybierz zaznaczony przycisk Importuj.

Importowany jest plik zip z plikami .al dla wybranych profili.

Aby usunąć profil

Profil można usunąć, wybierając akcję Usuń na stronie Profile (role). Obowiązują jednak następujące ograniczenia:

  • Nie można usunąć profilu przypisanego do użytkownika lub grupy użytkowników.
  • Nie można usuwać profili pochodzących z rozszerzeń. Rozszerzenie należy najpierw odinstalować.
  • W danej chwili można usunąć tylko jeden profil.

Aby usunąć wszystkie personalizacje dokonane przez użytkownika

Można usunąć wszystkie zmiany wprowadzone przez użytkownika na stronach składających się na jego obszar roboczy. Może to być przydatne, na przykład, jeśli pracownik zmienił rolę i nie potrzebuje już personalizacji. Usunięcie personalizacji użytkowników zmienia układ strony z powrotem na zdefiniowany przez profil.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Personalizacje użytkownika, a następnie wybierz powiązane łącze.

    Strona Personalizacje użytkowników zawiera listę wszystkich użytkowników, którzy dokonali personalizacji.

  2. Otwórz kartę dla użytkownika, którego personalizacje chcesz usunąć.

  3. Na stronie Karta personalizacji użytkownika wybierz akcję Wyczyść strony spersonalizowane, a następnie zaakceptuj wyświetlony komunikat.

Użytkownik zobaczy zmiany przy następnym logowaniu.

Można również usunąć wszystkie dostosowania strony dla profilu. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Aby usunąć wszystkie dostosowania dla profilu.

Aby usunąć personalizacje dla określonych stron

Można usunąć personalizacje wprowadzone przez jednego lub więcej użytkowników na określonych stronach, które tworzą ich obszar roboczy. Może to być przydatne na przykład wtedy, gdy zmieniony proces biznesowy oznacza, że personalizacja nie może być już używana przez użytkowników. Usunięcie personalizacji użytkowników zmienia układ strony z powrotem na zdefiniowany przez profil.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Personalizacje strony użytkownika, a następnie wybierz powiązane łącze.

    Strona Personalizacja strony użytkownika zawiera listę wszystkich stron, które zostały spersonalizowane, oraz użytkownika, do którego należą.

    Uwaga

    Znacznik wyboru w polu Personalizacja starsza wskazuje, że personalizacja została wykonana w starszej wersji Business Central, która obsługiwała personalizację inaczej. Użytkownicy, którzy próbują spersonalizować te strony, mogą to zrobić, chyba że zdecydują się odblokować stronę. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Dlaczego strona jest zablokowana przed personalizacją.

  2. Zaznacz wiersz personalizacji strony, którą chcesz usunąć, a następnie wybierz akcję Usuń.

Użytkownik zobaczy zmiany przy następnym logowaniu.

Można również usunąć indywidualne dostosowania strony dla profilu. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Aby usunąć dostosowywanie określonych stron profilu.

Zarządzanie sesjami użytkowników

Jako administrator Business Central online możesz zarządzać sesjami użytkowników w centrum administracyjnym. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zarządzanie sesjami w zawartości administracyjnej.

W przypadku lokalnego programu Business Central można zarządzać sesjami na przykład za pomocą programu SQL Server Management Studio. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Dokumentacja techniczna programu SQL Server.

Zobacz też

Przypisywanie uprawnień użytkownikom i grupom
Dostosowywanie stron do profili
Personalizowanie obszaru roboczego

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl