Personalizowanie obszaru roboczego
Możesz spersonalizować swój obszar roboczy, aby dopasować go do swojej pracy i preferencji, zmieniając strony tak, aby wyświetlały tylko potrzebne informacje, tam, gdzie ich potrzebujesz. Wprowadzone zmiany personalizacji będą miały wpływ tylko na to, co widzisz, a nie na to, co widzą inni użytkownicy.
Można personalizować wszystkie typy stron, w tym stronę widoku użytkownika. Aby uzyskać więcej informacji o widokach głównych użytkownika, zobacz Widok główny użytkownika.
W zależności od typu strony i jej składników można wprowadzać różne zmiany, takie jak przenoszenie lub ukrywanie pól, kolumn, akcji i całych części, a także dodawanie nowych pól. Większość personalizacji musi być wykonana przez aktywację banera Personalizacja, ale bardzo proste korekty, takie jak szerokość kolumny, można wykonać natychmiast na dowolnej liście.
Uwaga
Administratorzy mogą wykonywać te same zmiany układu, co użytkownicy, dostosowując obszar roboczy dla profilu przypisanego wielu użytkownikom. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Dostosowywanie stron do ról
Administratorzy mogą również zastępować lub wyłączać personalizację użytkowników i mogą określać, które funkcje są nawet dostępne dla użytkowników we wszystkich lub określonych firmach. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Dostosowywanie Business Central.
Przegląd wideo
W poniższym klipie wideo przedstawiono niektóre sposoby personalizowanie widoku główne użytkownika.
Aby zmienić szerokość kolumny
Rozmiar kolumn na dowolnej liście można łatwo zmienić, przeciągając granicę między dwiema kolumnami w lewo lub w prawo.
- W nagłówku listy zaznacz i przeciągnij granicę między dwiema kolumnami.
- Możesz też kliknąć dwukrotnie granicę między dwiema kolumnami, aby automatycznie dopasować szerokość kolumny. Ustawia szerokość na optymalny rozmiar dla czytelności.
Jeśli chodzi o inne personalizacje, zmiany wprowadzone w szerokości kolumny są przechowywane na Twoim koncie i śledzą Cię bez względu na to, na którym urządzeniu się zalogujesz.
Aby rozpocząć personalizowanie strony za pomocą banera Personalizacja
Otwórz dowolną stronę, którą chcesz spersonalizować.
W prawym górnym rogu wybierz
ikonę, a następnie wybierz akcję Personalizuj. U góry pojawi się baner Personalizacja, aby wskazać, że możesz zacząć wprowadzać zmiany.
Uwaga
Aby nawigować podczas personalizacji, użyj Ctrl i Kliknij akcję, jeśli jest ona wyróżniona przez grot strzałki.
Jeśli widzisz
baner lub na
banerze, nie możesz spersonalizować strony. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Dlaczego strona jest zablokowana przed personalizacją.Aby dodać pole, wybierz akcję + Pole.
Z okienka Dodaj pole do strony przeciągnij i upuść pole w żądane miejsce na stronie.
Aby zmienić element użytkownika, wskaż ten element, taki jak akcja, pole lub część. Element jest natychmiast podświetlany grotem strzałki lub obramowaniem.
Wybierz element, a następnie wybierz polecenie Przenieś, Usuń, Ukryj, Pokaż, Pokaż w obszarze "Pokaż więcej",Pokaż po zwinięciu, Pokaż zawsze, Ustaw/Wyczyść okienko zamrożenialub Dołącz/Wyklucz z szybkiego wprowadzania,w zależności od typu i stanu elementu użytkownika. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Temat, który można spersonalizować.
Po zakończeniu zmiany układu jednej lub więcej stron wybierz przycisk Gotowe na banerze Personalizacja.
Co możesz spersonalizować
| Co chcesz zrobić | Jak to zrobić | Uwagi |
|---|---|---|
| Przenoszenie czegoś, na przykład pola, kolumny na liście, kafelka, akcji lub części | Wskaż w dowolnym miejscu to, co chcesz przenieść, i przeciągnij je w nowe miejsce. Pozycja jest oznaczona grubą poziomą lub pionową linią. wskazuje, że nie można przenieść elementu do wybranej pozycji. |
Części to podpodziały lub obszary na stronie, które zawierają wiele pól, inną stronę, wykres lub kafelki. Aby uzyskać więcej informacji na temat personalizacji akcji, zobacz Personalizowanie akcji. |
| Ukryj coś, na przykład pole, kolumnę na liście, kafelek, akcję lub część. | Wybierz grot strzałki, wybierz Ukryj. | Element jest wyszarzony, gdy jesteś w trybie personalizacji. Jeśli ukryte pole jest również wyświetlane w nagłówku skróconej karcie, gdy skróconataba jest zwinięta, pole nie będzie już tam wyświetlane. |
| Pokaż ukryte akcje i części. | W przypadku wyszarego (ukrytego) elementu wybierz grot strzałki, a następnie wybierz pozycję Pokaż. | Ukryty element jest ponownie widoczny. |
| Dodaj pole lub kolumnę. | Na banerze Personalizacja wybierz akcję + Pole. Po prawej stronie zostanie otwarte okienko Dodaj pole do strony. Zawiera listę pól, które można dodać do strony. Aby dodać pole, przeciągnij je z okienka w żądane miejsce. Pozycja jest oznaczona grubą poziomą lub pionową linią. |
Każda strona zawiera wstępnie zdefiniowany zestaw pól, które można wyświetlić. Ta procedura umożliwia dodawanie pól lub kolumn, które nie były wcześniej wyświetlane, lub pokazywanie ukrytych pól. |
| Wyświetlanie pola w nagłówku skróconej tablicy, gdy jest zwinięte. | Wybierz grot strzałki, a następnie wybierz pozycję Pokaż po zwinięciu. Jeśli nie widzisz tej opcji, oznacza to, że jest już ustawiona. W takim przypadku, aby zatrzymać wyświetlanie pola w nagłówku skróconej karcie, wybierz opcję Pokaż zawsze. |
Skrócona karcia to termin używany dla grupy pól, które pojawiają się pod wspólnym nagłówkiem. Użyj opcji Pokaż po zwinięciu, aby wyświetlić najważniejsze pola. Jeśli wybierzesz pole w nagłówku, skrócona karcie otworzy się i skupi się na wybranym polu. Ta opcja ma zastosowanie tylko wtedy, gdy strona ma więcej niż jedną skróconą kartę. Jeśli jest to tylko jedna skrócona kartę, nie można jej zwinąć, więc opcja Pokaż po zwinięciu jest niedostępna. |
| Wyświetlanie pola tylko po wybraniu opcji Pokaż więcej. | Wybierz grot strzałki, a następnie wybierz Pokaż w sekcji "Pokaż więcej". Jeśli nie widzisz opcji Pokaż w opcji "Pokaż więcej", oznacza to, że jest już ustawiona. W takim przypadku, aby pole było wyświetlane zawsze, a nie tylko po wybraniu opcji Pokaż więcej,wybierz pozycję Pokaż zawsze. |
|
| Zmienianie okienka zamrażania na liście na inną kolumnę. | Wybierz grot strzałki kolumny, która ma być ostatnią kolumną okienka zamrażania, a następnie wybierz pozycję Ustaw okienko zamrażania. Jeśli chcesz przywrócić pierwotnie zaprojektowane położenie okienka zamrażania, wybierz grot strzałki dla bieżącej kolumny okienka zamrażania i wybierz pozycję Wyczyść okienko zamrożenia. Notatka: Nie można usunąć tego okienka zamrażania. |
Okienko zamrażania określa kolumny, które zawsze pojawiają się po lewej stronie, nawet podczas przewijania w poziomie. |
| Pomiń pole po naciśnięciu Enter. | Wybierz grot strzałki obok pola lub nagłówek kolumny na liście, a następnie wybierz pozycję Wyklucz z szybkiego wprowadzania. Jeśli nie widzisz tej opcji, pole jest już ustawione do pominięcia. W takim przypadku, aby przestać pomijać pole, wybierz opcję Uwzględnij w szybkim wpisie. |
Patrz Przyspieszanie wprowadzania danych za pomocą funkcji Szybkie wprowadzanie |
| Zmiana kolejności i usuwanie widoków reprezentujących filtrowane listy. | Wybierz grot strzałki obok widoku, a następnie wybierz pozycję Przenieś, Usuńlub Ukryj. | Zobacz Zapisywanie i personalizowanie widoków list |
| Dodaj nową akcję do strony lub raportu w widoku główny użytkownika. | Na stronie docelowej, stronie żądania raportu lub w oknie Powiedz mi wybierz ikonę zakładki. | Zobacz Dodawanie strony lub raportu do zakładek w widoku główny użytkownika widoku |
| Zawsze rozpoczynaj listę jako rozwiniętą lub zwiniętą | Wybierz przycisk Rozwiń wszystko lub Zwiń wszystko w lewym górnym rogu listy lub wybierz akcję Rozwiń wszystko lub Zwiń wszystko z menu pierwszej kolumny. | Dotyczy zwijanych list hierarchii |
Personalizowanie działań
Personalizacja pozwala zdecydować, które akcje mają być wyświetlane na paskach nawigacji i akcji oraz w widokach głównych użytkownika i gdzie je wyświetlać. Można pokazywać, ukrywać lub przenosić poszczególne akcje lub grupy akcji. Personalizacja pasków nawigacji i akcji odbywa się w zasadzie w taki sam sposób, jak w przypadku innych elementów interfejsu użytkownika. Jednak to, co można zrobić z akcją lub grupą, zależy od tego, gdzie znajduje się akcja lub grupa. Najlepszym sposobem, aby się tego dowiedzieć, jest wejście w tryb personalizacji, a następnie pozwolenie, aby groty strzałek Cię prowadziły.
Istnieje kilka terminów, z którymi powinieneś być zaznajomiony, aby lepiej zrozumieć personalizację akcji: grupa akcji i promowana kategoria.
Grupa akcji to element, który rozszerza się w celu wyświetlenia innych akcji lub grup. Na przykład na stronie Zamówienia sprzedaży akcja Funkcje wyświetlana po wybraniu akcji Akcje jest grupą akcji.
Promowana kategoria to grupa akcji, która pojawia się przed pionową linią | na pasku akcji. Kategorie zazwyczaj zawierają najczęściej używane akcje, dzięki czemu można je szybko znaleźć. Na przykład na stronie Zamówienia sprzedaży akcje Zamówienie, Zwolnieniei Księgowanie są kategoriami podwyższanych.
Uwaga
Nie można spersonalizować paska akcji, który pojawia się w częściach na stronie (na przykład w części wierszy sprzedaży na stronie Zamówienie sprzedaży).
Aby usunąć, ukryć i pokazać akcje i grupy akcji
Aby pokazać lub ukryć operację, opcje pod grotem strzałki definiują, co można zrobić w zależności od stanu akcji.
- Wybierz grot strzałki dla akcji lub grupy akcji.
- Wybierz jedną z następujących opcji:
| Opcja | Do czego do należy |
|---|---|
| Usunąć | Ta opcja jest wyświetlana, jeśli wybrana akcja jest również wyświetlana w innym miejscu na pasku nawigacyjnym lub pasku akcji. Wybranie tej opcji powoduje usunięcie operacji z wybranej lokalizacji, dzięki czemu nie jest już wyświetlana. Akcja lub grupa akcji pozostanie w innych lokalizacjach. |
| Ukrywać | Ta opcja jest wyświetlana, jeśli akcja lub grupa akcji nie znajduje się nigdzie indziej na pasku nawigacyjnym lub pasku akcji. Podobnie jak Usuń, wybranie tej opcji spowoduje, że akcja lub grupa akcji zniknie z paska nawigacyjnego lub paska akcji. Jednak w trybie personalizacji akcja lub grupa akcji będzie nadal wyświetlana w bieżącej pozycji, z wyjątkiem tego, że wydaje się wyszarzona. |
| Pokazać | Ta opcja jest wyświetlana, jeśli akcja lub grupa akcji została wcześniej ukryta (wyszarzona). Wybranie tej opcji spowoduje, że akcja lub grupa akcji pojawi się na pasku nawigacyjnym lub pasku akcji. |
Aby przenieść akcje i grupy akcji
Miejsce, w którym można upuścić akcje lub grupy akcji, jest oznaczone poziomą linią między dwiema akcjami lub obramowaniem wokół grupy akcji. Istnieją następujące ograniczenia:
- Poszczególne działania można przenosić do promowanych kategorii, ale nie można zmieniać kolejności akcji w kategorii.
- Nie można przenieść grupy akcji do promowanej kategorii.
- Aby przenieść akcję lub grupę akcji, przeciągnij ją i upuść w żądane miejsce, tak jak w przypadku pól i kolumn.
- Aby przenieść akcję lub grupę akcji do innej pustej grupy akcji, przeciągnij akcję lub grupę akcji do nowej grupy i upuść ją w polu Upuść akcję tutaj.
Personalizacja części
Części to obszary na stronie, które zazwyczaj składają się z wielu pól, wykresów lub innej zawartości i mogą być identyfikowane przez kolorowe obramowanie podczas ustawiania fokusu na części. Na przykład ekran główny widoku głównego roli ma wiele części. Ze względu na ich dobrze zdefiniowaną granicę, możesz spersonalizować całą część, a także jej zawartość.
- Aby przesunąć część, przeciągnij ją i upuść w żądane miejsce. Kolorowa linia wskazuje prawidłowe pozycje na ekranie. Na przykład pola informacji można przenosić tylko obok innych pól informacji w okienku FactBox.
- Część można ukryć, wybierając opcję Ukryj pod grotem strzałki.
- Gdy zaczniesz personalizować lub przejdziesz do nowej strony, wszystkie części, które są obecnie ukryte, pojawią się na stronie z charakterystycznymi wizualizacjami, aby wskazać, że są ukryte. Możesz odkryć tę część, wybierając opcję Pokaż pod grotem strzałki.
Możesz wyczyścić wszystkie zmiany personalizacji wprowadzone w obrębie jednej części, wybierając opcję Wyczyść personalizację pod grotem strzałki części. Wyczyszczenie personalizacji części wpływa tylko na zmiany w zawartości części, a nie na rozmieszczenie lub widoczność części na stronie.
Aby wyczyścić personalizację
W pewnym momencie możesz cofnąć niektóre lub wszystkie zmiany personalizacji wprowadzone na stronie w czasie.
- Na banerze Personalizacja wybierz akcję Wyczyść personalizację.
- Wybierz jedną z następujących opcji. Należy pamiętać, że personalizacji wyczyszczenia nie można cofnąć.
| Opcja | Do czego do należy |
|---|---|
| Tylko menu nawigacyjne | Usuwa wszelkie zmiany personalizacji wprowadzone w menu nawigacyjnym udostępnionym w widoku głównym użytkownika i na innych stronach. Obejmuje to wszelkie nowe akcje, które zostały dodane jako zakładki, oraz wszelkie zmiany łączy i grup w menu. |
| Tylko działania | Usuwa wszelkie zmiany personalizacji, które kiedykolwiek wprowadzono na paskach nawigacji lub akcji na stronie. |
| Tylko pola, kolumny i części | Usuwa wszelkie zmiany personalizacji, które kiedykolwiek wprowadzono na stronie, z wyjątkiem zmian na pasku nawigacyjnym lub pasku akcji. Obejmuje to zmiany w polach, kolumnach, częściach i kafelkach. |
| Cały | Usuwa wszystkie zmiany personalizacji wprowadzone na stronie, aby wyglądała tak, jak pierwotnie. Obejmuje to zmiany w paskach nawigacji i akcji, polach, kolumnach, częściach i kafelkach. |
Dodatkowe interesujące miejsca
Aby lepiej zrozumieć personalizację, oto kilka wskazówek.
- Po dokonaniu zmian na stronie karty otwieranej z listy zmiany zostaną wprowadzone we wszystkich rekordach otwieranym z tej listy. Załóżmy na przykład, że otwierasz określonego klienta ze strony listy Klienci, a następnie personalizujesz stronę, dodając pole. Po otwarciu innych klientów z listy zostanie również wyświetlone dodane pole.
- Wprowadzone zmiany zostaną wprowadzone we wszystkich widokach głównych użytkownika. Jeśli na przykład wprowadzisz zmianę na liście odbiorców, gdy widok główny użytkownika jest ustawiony na Menedżera firmy, zobaczysz tę zmianę również na stronie Klienci, gdy widok główny użytkownika jest ustawiony na Procesor zamówień sprzedaży.
- Zmiany na stronie w okienku zostaną wprowadzone na stronie, na której jest wyświetlana.
- Można dodawać tylko pola i kolumny ze wstępnie zdefiniowanej listy, która jest oparta na stronie. Nie można tworzyć nowych.
Zobacz powiązane szkolenia w witrynie Microsoft Learn
Zobacz też
Dostosowywanie stron do profili
Współpraca z Business Central
Zmiana ustawień podstawowych
Zmienianie wyświetlanych funkcji
wskazuje, że nie można przenieść elementu do wybranej pozycji.