Skonfiguruj usługę Envestnet Yodlee Bank Feeds Service
Możesz zaimportować elektroniczne wyciągi bankowe z banku, aby szybko wypełnić je na stronie Arkusz uzgadniania płatności, aby móc stosować płatności i uzgadniać konto bankowe. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Automatyczne stosowanie płatności i Rozliczanie kont bankowych.
Ważny
Ze względu na dyrektywę o usługach płatniczych w Europie (PSD2) po 14 września 2019 r. nie będzie już można automatycznie importować wyciągów bankowych z banków w Wielkiej Brytanii do Business Central. Rozważamy możliwość ponownego zaoferowania tej funkcji w przyszłości.
Uwaga
Usługa Envestnet Yodlee Bank Feeds jest obsługiwana tylko w wersji online Business Central. Aby korzystać z tej funkcji lokalnie, musisz uzyskać konto cobrand od Envestnet i musisz dodać kod do integracji z interfejsem API Yodlee.
Usługa Envestnet Yodlee Bank Feeds jest obsługiwana tylko w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Obsługiwane są tylko banki zamieszkałe w tych krajach, mimo że banki z innych krajów mogą pojawić się w oknie wyboru banku Envestnet Yodlee Bank Feeds w Business Central.
Ważny
Aby uzyskać pomoc techniczną dotyczącą funkcji Envestnet Yodlee, skontaktuj się z pomocą techniczną firmy Microsoft. Nie należy kontaktować się z Envestnet Yodlee. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie pomocy technicznej dla Dynamics 365 Business Central.
Usługa Envestnet Yodlee Bank Feeds jest zainstalowana jako rozszerzenie Business Central online i jest gotowa do włączenia w obsługiwanych krajach. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Dostosowywanie Business Central przy użyciu rozszerzeń.
Po włączeniu usługi zestawienia bankowego należy połączyć konto bankowe z internetowym kontem bankowym, z którego będzie pochodzić zestawienie. Łączenie kont bankowych z kontami bankowymi online w następujących różnych scenariuszach:
- Konto bankowe nie istnieje w Business Central dla Twojego internetowego konta bankowego. W związku z tym konto bankowe tworzysz, łącząc się z internetowym kontem bankowym.
- W Business Central istnieje konto bankowe, które chcesz połączyć z internetowym kontem bankowym.
- Połączone konto bankowe musi zostać odłączone, ponieważ chcesz przestać korzystać z usługi kanału bankowego dla tego konta.
- Internetowe konta bankowe uległy zmianie i chcesz zaktualizować informacje o kontach bankowych w Business Central.
Gdy usługa zestawienia bankowego jest włączona, można skonfigurować konto bankowe tak, aby co dwie godziny automatycznie importować nowe wyciągi bankowe na stronę Arkusz uzgadniania płatności. Transakcje dotyczące płatności, które zostały już zaksięgowane jako zastosowane i/lub uzgodnione na stronie Arkusz uzgadniania płatności, nie będą importowane. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz sekcję "Aby włączyć automatyczne importowanie wyciągów bankowych".
Uwaga
Jeśli korzystasz z przewodnika konfiguracji wspomaganej przez firmę, niektóre kroki w poniższych procedurach są wykonywane automatycznie po uzyskaniu informacji o konfiguracji firmowego konta bankowego. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Getting Ready for Doing Business.
Aby włączyć usługę kanału bankowego
- Wybierz
ikonę, wprowadź Konta bankowe, a następnie wybierz powiązane łącze. - Otwórz konto bankowe, którego będziesz używać do obsługi kanału bankowego.
- Na stronie Konto bankowe w polu Format importu wyciągu bankowego wybierz pozycję YODLEEBANKFEED.
Usługa kanału bankowego zostanie włączona po połączeniu konta bankowego z powiązanym z nim internetowym kontem bankowym. Zobacz następną procedurę.
Uwaga
Jeśli korzystasz z przewodnika konfiguracji wspomaganej przez Instalatora firmy, włącz usługę, zaznaczając pole wyboru Użyj usługi zestawienia bankowego. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Tworzenie nowych firm w Business Central.
Aby utworzyć nowe połączone konto bankowe
Wybierz
ikonę, wprowadź Konta bankowe, a następnie wybierz powiązane łącze.Wybierz odpowiednie konto bankowe, a następnie wybierz pozycję Utwórz nowe połączone konto bankowe. Strona Łączenie kont bankowych otwiera się po kilku chwilach.
Uwaga
Ta strona pokazuje rzeczywistą stronę internetową usługi Envestnet Yodlee Bank Feeds. Terminologia i funkcje na stronie mogą nie być zgodne z instrukcjami podanymi w tym temacie.
Na stronie Łączenie internetowego konta bankowego w okienku Łączenie konta użyj funkcji wyszukiwania, aby znaleźć bank, w którym masz co najmniej jedno konto bankowe online.
Wybierz nazwę banku. Zostanie otwarte okienko Logowanie.
Wprowadź nazwę użytkownika i hasło używane do logowania się do banku internetowego, a następnie wybierz przycisk Dalej.
Usługa kanału bankowego przygotowuje się do połączenia pierwszego internetowego konta bankowego w określonym banku z nowym kontem bankowym w Business Central.
Uwaga
Jeśli masz więcej niż jedno konto bankowe online w banku, musisz utworzyć dla nich dodatkowe konta bankowe w Business Central. Zobacz kroki od 8 do 10.
Po zakończeniu procesu nazwa banku pojawi się w okienku Moje konta na karcie Połączone. Liczba w nawiasach wskazuje, ile internetowych kont bankowych zostało połączonych.
Wybierz przycisk OK.
Jeśli łączysz tylko jedno internetowe konto bankowe, zostanie otwarta strona Karta konta bankowego i zostanie wyświetlona nazwa internetowego konta bankowego. W takim przypadku zadanie łączenia kont bankowych zostanie zakończone. Pozostaje tylko założyć konto bankowe. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie kont bankowych.
Jeśli łączysz więcej niż jedno internetowe konto bankowe, zostanie otwarta strona Łączenie kont bankowych z listą kont bankowych online, które nie są jeszcze połączone z kontami bankowymi w Business Central. W takim przypadku wykonaj następny krok.
Na stronie Łączenie konta bankowego wybierz wiersz internetowego konta bankowego, a następnie wybierz akcję Połącz z nowym kontem bankowym.
Zostanie otwarta strona Karta konta bankowego dla nowego konta bankowego, na stronie która wyświetli nazwę internetowego konta bankowego.
Jeśli w Business Central istnieje już konto bankowe, z którym chcesz połączyć dodatkowe konto bankowe online, wykonaj następny krok.
Na stronie Łączenie konta bankowego wybierz wiersz internetowego konta bankowego, a następnie wybierz akcję Połącz z istniejącym kontem bankowym.
Na stronie Lista kont bankowych wybierz konto bankowe, z którym chcesz utworzyć łącze, a następnie wybierz przycisk OK.
Aby połączyć konto bankowe z internetowym kontem bankowym
Wybierz
ikonę, wprowadź Konta bankowe, a następnie wybierz powiązane łącze.Wybierz wiersz dla konta bankowego, które nie jest połączone z internetowym kontem bankowym, a następnie wybierz akcję Połącz z internetowym kontem bankowym. Zostanie otwarta strona Łączenie internetowego konta bankowego z nazwą banku wstępnie wypełnioną w okienku Połącz konto.
Wybierz nazwę banku. Zostanie otwarte okienko Logowanie.
Wprowadź nazwę użytkownika i hasło używane do logowania się do banku internetowego, a następnie wybierz przycisk Dalej.
Usługa kanału bankowego przygotowuje do połączenia Konta bankowego w Business Central z powiązanym internetowym kontem bankowym.
Po pomyślnym zakończeniu procesu nazwa banku pojawi się w okienku Moje konta na karcie Połączone. Jeśli bank ma więcej niż jedno konto bankowe, połączone jest tylko konto bankowe wybrane w kroku 2.
Wybierz przycisk OK.
Na stronie Lista kont bankowych pole wyboru Połączone jest zaznaczone.
Aby edytować poświadczenia dla internetowego konta bankowego
- Wybierz
ikonę, wprowadź Konta bankowe, a następnie wybierz powiązane łącze. - Wybierz wiersz dla konta bankowego połączonego z internetowym kontem bankowym, a następnie wybierz akcję Edytuj informacje o koncie bankowym online.
- Zaktualizuj poświadczenia.
Aby odłączyć konto bankowe
- Wybierz
ikonę, wprowadź Konta bankowe, a następnie wybierz powiązane łącze. - Wybierz wiersz połączonego konta bankowego, które chcesz odłączyć od powiązanego z nim internetowego konta bankowego, a następnie wybierz akcję Odłącz internetowe konto bankowe.
Uwaga
Jeśli wybierzesz tak w oknie dialogowym potwierdzenia, link do internetowego konta bankowego zostanie usunięty, a dane logowania zostaną wyczyszczone. Aby ponownie połączyć konto bankowe z internetowym kontem bankowym, musisz ponownie zalogować się do banku. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz sekcję "Aby połączyć konto bankowe z internetowym kontem bankowym".
Aby zaktualizować łączenie kont bankowych
- Wybierz
ikonę, wprowadź Konta bankowe, a następnie wybierz powiązane łącze. - Wybierz odpowiednie konto bankowe, a następnie wybierz akcję Aktualizuj łączenie kont bankowych.
Jeśli istnieją problemy z którymkolwiek z połączonych kont bankowych na stronie Lista kont bankowych, zostanie otwarta strona Łączenie kont bankowych określająca, które konta bankowe mają problemy. Problemy można najlepiej rozwiązać, odłączając internetowe konto bankowe, a następnie ponownie tworząc łącze. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz sekcję "Aby połączyć konto bankowe z internetowym kontem bankowym".
Aby włączyć automatyczne importowanie wyciągów bankowych
Wybierz
ikonę, wprowadź Konta bankowe, a następnie wybierz powiązane łącze.Wybierz wiersz połączonego konta bankowego, a następnie wybierz akcję Konfiguracja automatycznego importu wyciągu bankowego.
Na stronie Konfiguracja automatycznego importu wyciągu bankowego w polu Liczba uwzględnionych dni określ, jak daleko w czasie można uzyskać nowe transakcje bankowe.
Uwaga
Zaleca się ustawienie tej wartości na 7 dni lub więcej.
Zaznacz pole wyboru Włączone.
Co godzinę na stronie Arkusz uzgadniania płatności będą wyświetlane nowe płatności dokonywane na internetowym koncie bankowym.
Uwaga
Transakcje dotyczące płatności, które zostały już zaksięgowane jako zastosowane i/lub uzgodnione na stronie Arkusz uzgadniania płatności, nie będą importowane.
Zobacz też
Konfigurowanie bankowości
Pogodzenie rachunków bankowych
Automatyczne stosowanie płatności i rozliczanie rachunków bankowych
Dostosowywanie Business Central za pomocą rozszerzeń
Współpraca z Business Central