Zutylizuj lub wycofaj środki trwałe

W przypadku sprzedaży lub zbycia w inny sposób środka trwałego wartość zbycia musi zostać zaksięgowana w celu obliczenia i zarejestrowania zysku lub straty. Wpis do zbycia musi być ostatnim wpisem zaksięgowany dla środka trwałego. W przypadku częściowo zutylizowanych środków trwałych można zapisać więcej niż jeden wpis likwidacji. Suma wszystkich zaksięgowanych kwot zbycia musi być kwotą kredytu.

Uwaga

Jeśli wymieniasz środki trwałe na inny, musisz zarejestrować zarówno sprzedaż starego składnika aktywów (zbycie), jak i zakup nowego (nabycie). Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Nabywanie środków trwałych.

W poniższych krokach założono, że odpowiednie grupy księgowania zostały już skonfigurowane na stronie Grupy księgowania FA. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Aby skonfigurować grupy księgowania środków trwałych.

Aby zapisać likwidację z arkusza G/L środka trwałego

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Arkusze G/L środków trwałych,a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Utwórz początkowy wiersz arkusza i wypełnij pola w razie potrzeby. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.

  3. W polu Fa Posting Type (Typ księgowania FA) wybierz opcję Disposal (Usuwanie).

  4. Wybierz Insert FA Bal. Akcjana koncie. Drugi wiersz arkusza jest tworzony dla konta bilansującego, które jest skonfigurowane do księgowania likwidacji.

    Uwaga

    Krok 4 działa tylko wtedy, gdy skonfigurowano następujące elementy: Na stronie FA Posting Group Card dla grupy księgowania środka trwałego pole Konto likwidacji zawiera konto debetowe księgi głównej i Bal likwidacji. PoleKonto zawiera konto księgi głównej, na którym mają być księgowalne zapisy bilansujące w celu uznania. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Aby skonfigurować grupy księgowania środków trwałych.

  5. Wybierz akcję Opublikuj.

Jeśli sprzedajesz lub zbywasz część środka trwałego, musisz podzielić składnik aktywów, zanim będzie można zarejestrować transakcję zbycia. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Przenoszenie, dzielenie lub łączenie środków trwałych.

Aby wyświetlić wpisy księgi usuwania

Podczas sprzedaży lub zbycia środka trwałego wartość zbycia jest księgowana w księdze głównej, gdzie można wyświetlić wynik.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Środki trwałe, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Wybierz składnik środka trwałego, dla którego chcesz wyświetlić wpisy, a następnie wybierz akcję Księgi amortyzacji.
  3. Wybierz księgę amortyzacji, dla której chcesz wyświetlić wpisy, a następnie wybierz akcję Wpisy księgi.
  4. Wybierz wiersz z utylizacją w polu Fa Posting Category ( Kategoria księgowania FA), a następnie wybierz akcję Znajdź wpisy.
  5. Na stronie Znajdowanie wpisów zaznacz wiersz wpisu księgi głównej, a następnie wybierz akcję Pokaż wpisy pokrewne.

Zostanie otwarta strona Wpisy księgi głównej, na której można zobaczyć wpisy, które spowodowały księgowanie utylizacji.

Zobacz też

Trwałych
Konfigurowanie środków trwałych
Aby skonfigurować grupy księgowania środków trwałych.
Finanse
Przygotowanie do prowadzenia działalności gospodarczej
Współpraca z Business Central
Znajdź wpisy

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl