Konfigurowanie ogólnych informacji o środkach trwałych

Przed rozpoczęciem zarządzania środkami trwałymi należy skonfigurować domyślne konta G/L, klucze alokacji, szablony arkuszy i partie do księgowania i ponownego klasyfikowania środków trwałych, a także klasyfikować środki trwałe w klasach, takich jak Rzeczowe i niematerialne.

Aby skonfigurować ogólne wartości domyślne dla środków trwałych

Użytkownik definiuje ogólne zachowanie lub funkcjonalność środka trwałego i ustawia serie numerów dokumentów na stronie Ustawienia środków trwałych.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Ustawienia środków trwałych, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. W razie potrzeby wypełnij pola. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.

Aby skonfigurować grupy księgowania środków trwałych

Grupy księgowania są używane do definiowania grup środków trwałych. Wpisy dla tych grup księgowania są księgowane na tych samych kontach księgi głównej.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź FA Posting Groups, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Wybierz akcję Nowy.

  3. Na stronie FA Posting Group Card (Karta grupy księgowania FA) wypełnij pola w razie potrzeby.

    Uwaga

    Aby upewnić się, że konta bilansujące dla różnych księgowań środków trwałych są automatycznie wstawiane po wybraniu opcji Wstaw FA Bal. Akcja konta w wierszach arkusza, wykonaj następny krok, na podstawie księgowania uznania.

  4. Na skróconej karcie Konto bilansujące, na balu aprecjacji. W poluKonto wybierz konto księgi głównej, na którym chcesz zapisać wpisy bilansujące w celu uznania.

Aby uzyskać więcej informacji na temat korzystania z Insert FA Bal. Akcja konta w wierszach arkusza G/L środka trwałego, patrz na przykład Przeszacowanie środków trwałych.

Aby skonfigurować klucze alokacji środków trwałych

Transakcje mogą być przydzielane do różnych działów lub projektów, zgodnie ze zdefiniowanymi przez użytkownika kluczami alokacji. Na przykład można skonfigurować klucz alokacji, aby przydzielić koszty amortyzacji na samochody, przy 35 procentach dla działu administracyjnego i 65 procent dla działu sprzedaży. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Przydzielanie kosztów i dochodów.

Klucze alokacji mają zastosowanie do klas środków trwałych, a nie do poszczególnych aktywów.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź FA Posting Groups, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Na stronie Grupy księgowania FA wybierz akcję Alokacje, a następnie wybierz typ księgowania.
  3. Na stronie Alokacje FA wypełnij pola w razie potrzeby.
  4. Powtórz kroki 2 i 3 dla każdego typu księgowania, dla którego chcesz zdefiniować klucze alokacji.

Aby skonfigurować szablony arkuszy środków trwałych

Szablon to wstępnie zdefiniowany układ dziennika. Szablon zawiera informacje o kodach śledzenia, raportach i seriach liczb. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Praca z dziennikami ogólnymi.

Business Central automatycznie tworzy szablon arkusza środków trwałych przy pierwszym otwarciu strony Arkusz środków trwałych, ale można skonfigurować dodatkowe szablony arkuszy.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź FA Journal Templates, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. W razie potrzeby wypełnij pola.

Aby skonfigurować partie arkuszy środków trwałych

Można skonfigurować wiele partii arkusza, które są pojedynczymi arkuszami dla każdego szablonu arkusza. Na przykład pracownicy mogą mieć własną partię arkusza, która używa inicjałów pracownika jako nazwy partii arkusza. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Praca z dziennikami ogólnymi.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź FA Journal Templates, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Wybierz odpowiedni szablon arkusza, a następnie wybierz akcję Partie.
  3. Na stronie FA Journal Batches wypełnij pola w razie potrzeby.

Aby skonfigurować szablony arkuszy przeklasyfikowania środków trwałych

Dedykowanych arkuszy przeklasyfikowania używa się, gdy trzeba przenieść, podzielić lub połączyć środki trwałe. Business Central automatycznie tworzy szablon arkusza przeklasyfikowania środków trwałych przy pierwszym otwarciu fa Reclass. Strona dziennika, ale można skonfigurować dodatkowe szablony arkuszy reklasyfikacji. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Praca z dziennikami ogólnymi.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wpisz FA Reclass. Szablony dziennika, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. W razie potrzeby wypełnij pola.

Aby skonfigurować partie arkuszy przeklasyfikowania środków trwałych

Można skonfigurować wiele partii arkuszy, które są pojedynczymi arkuszami dla każdego szablonu arkusza reklasyfikacji. Na przykład pracownicy mogą mieć własną partię arkusza zmiany klasyfikacji, która używa inicjałów pracownika jako nazwy partii arkusza ponownego zaklasyfikowania. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Praca z dziennikami ogólnymi.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wpisz FA Reclass. Szablony dziennika, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Wybierz odpowiedni szablon arkusza, a następnie wybierz akcję Partie.
  3. Na FA Reclass. Strona Journal Batches, wypełnij pola w razie potrzeby.

Aby skonfigurować kody klas środków trwałych

Kody klas środków trwałych mogą być używane do grupowania środków trwałych, na przykład w rzeczowych aktywach trwałych i wartościach niematerialnych.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź FA Classes, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Wprowadź kody i nazwy klas, które chcesz utworzyć.

Aby skonfigurować kody podklas środków trwałych

Kody podklas środków trwałych są używane do grupowania środków trwałych w kategorie, takie jak budynki, pojazdy, meble lub maszyny.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź FA Subclasses, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Wprowadź kody i nazwy klas, które chcesz utworzyć.

Aby skonfigurować kody lokalizacji środków trwałych

Kody lokalizacji środka trwałego są używane do rejestrowania lokalizacji środka trwałego, takiego jak dział sprzedaży, recepcja, administracja, produkcja lub magazyn. Informacje te są przydatne do celów ubezpieczeniowych i inwentaryzacyjnych.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź lokalizacje FA, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Wprowadź kody i nazwy lokalizacji środków trwałych, które chcesz utworzyć.

Aby zarejestrować wpisy otwierające

Jeśli środki trwałe są używane w Business Central po raz pierwszy, przed skonfigurowaniem środków trwałych należy skonfigurować obszar aplikacji księgi głównej. Sposób wykonania tej tez zależy od tego, czy środki trwałe są zintegrowane z księgą główną.

Poniższa procedura jest stosowana, jeśli transakcje środków trwałych mają być księgowane w księdze głównej.

  1. Upewnij się, że wykonano podstawowe procedury konfiguracji środków trwałych.

  2. Utwórz kartę środka trwałego dla każdego istniejącego środka trwałego.

  3. Utwórz księgę amortyzacji środka trwałego dla każdego celu amortyzacji (takiego jak sprawozdania podatkowe i finansowe). Dla każdej księgi amortyzacji należy zdefiniować warunki i postanowienia, takie jak integracja z księgą główną.

    Włącz integrację księgi głównej, wykonując kolejne kroki. Najpierw upewnij się, że integracja księgi głównej jest wyłączona dla wszystkich ksiąg amortyzacji, następnie opublikuj wpisy otwierające, a na koniec włącz integrację księgi głównej.

  4. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Księgi amortyzacji, a następnie wybierz powiązane łącze.

  5. Wybierz odpowiednią księgę amortyzacji, a następnie wybierz akcję Edytuj, aby otworzyć stronę Karta księgi amortyzacji.

  6. Na skróconej karcie Integracja upewnij się, że wszystkie pola są puste, czyszcząc wszystkie znaczniki wyboru. Jeśli masz więcej niż jedną księgę amortyzacji, wyłącz integrację księgi głównej dla każdej z nich.

  7. W arkuszu środków trwałych wprowadź następujące wiersze dla każdego środka trwałego:

    • Linia z kosztem nabycia.
    • Wiersz ze skumulowaną amortyzacją do końca poprzedniego roku obrotowego.
    • Wiersz z zakumulowaną amortyzacją od początku bieżącego roku obrachunkowego do dnia, w którym Business Central ma rozpocząć obliczanie amortyzacji.

    Jeśli masz inne salda otwarcia, możesz je również wprowadzić teraz, takie jak odpis i aprecjacja.

  8. Po wprowadzeniu i zaksięgzeniu wierszy arkusza dla każdego środka trwałego włącz integrację księgi głównej w księgach amortyzacji.

Jeśli środki trwałe nie są zintegrowane z księgą główną, pomiń kroki 6 i 8.

Zobacz też

Konfigurowanie środków trwałych
Trwałych
Finanse
Przygotowanie do prowadzenia działalności gospodarczej
Współpraca z Business Central

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl