Ubezpieczaj środki trwałe

Polisa ubezpieczeniowa dla środka trwałego jest reprezentowana przez kartę ubezpieczeniową. Można przypisać jeden składnik aktywów trwałych do jednej polisy ubezpieczeniowej lub wiele środków trwałych do jednej polisy ubezpieczeniowej.

Składnik trwały można przypisać do polisy ubezpieczeniowej, księgując w księdze ochrony ubezpieczeniowej ze strony Arkusz ubezpieczeń.

Ponadto można przypisać składnik środka trwałego do polisy ubezpieczeniowej i tworzyć wpisy w księdze ochrony podczas księgowania jego kosztu nabycia. W tym celu należy zaksięgować koszt nabycia z arkusza środków trwałych z wypełnionym polem Nr ubezpieczenia. Pole wyboru Automatyczne księgowanie ubezpieczeń na stronie Ustawienia środka trwałego musi być zaznaczone. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Aby ręcznie zapisać nabycie środka trwałego za pomocą arkusza G/L środka trwałego.

Jeśli pole wyboru Automatyczne księgowanie ubezpieczeń na stronie Ustawienia środka trwałego nie jest zaznaczone, księgowanie przejęć z arkusza środków trwałych spowoduje utworzenie wierszy na stronie Arkusz ubezpieczeń, które następnie należy zaksięgować ręcznie.

Ostrzeżenie

Jeśli pole wyboru Automatyczne księgowanie ubezpieczeń nie zostanie zaznaczone na stronie Ustawienia środków trwałych, arkusz ubezpieczeń powinien być oparty na szablonie arkusza bez serii liczb. Wynika to z faktu, że wstawione numery dokumentów z wiersza arkusza środków trwałych w przeciwnym razie będą kolidować z serią numerów arkusza ubezpieczeń. Aby uzyskać więcej informacji o szablonach arkuszy i partiach, zobacz Konfigurowanie ogólnych informacji o środkach trwałych.

Po przypisaniu środka trwałego do polisy ubezpieczeniowej pole wyboru Ubezpieczony jest zaznaczone na karcie środka trwałego. Gdy sprzedajesz składnik środka trwałego, pole wyboru jest automatycznie odznaczane.

Aby utworzyć lub zmodyfikować kartę ubezpieczeniową

Polisa ubezpieczeniowa dla środka trwałego musi być reprezentowana przez kartę ubezpieczeniową.

Po otrzymaniu informacji o zmianach w kwocie ubezpieczenia należy wprowadzić nowe informacje na stronie Karta ubezpieczeniowa, aby upewnić się, że prawidłowo analizujesz zakres polisy ubezpieczeniowej.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Ubezpieczenia, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Wybierz akcję Nowy, aby utworzyć nową kartę dla polisy ubezpieczeniowej. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.
  3. Alternatywnie wybierz polisę ubezpieczeniową, którą chcesz zmienić, a następnie wybierz akcję Edytuj.

Aby przypisać składnik środka trwałego do polisy ubezpieczeniowej przez księgowanie z arkusza ubezpieczeń

Składnik trwały można przypisać do polisy ubezpieczeniowej, księgując w księdze ochrony ubezpieczeniowej.

W poniższej procedurze wyjaśniono, jak ręcznie utworzyć wiersz arkusza ubezpieczeń. Jeśli pole wyboru Automatyczne księgowanie ubezpieczeń jest zaznaczone na stronie Konfiguracja FA, wiersze arkusza ubezpieczeń są tworzone automatycznie podczas księgowania kosztów nabycia. W takim przypadku wszystko, co musisz zrobić, to opublikować dziennik.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Arkusze ubezpieczeniowe, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Otwórz odpowiedni arkusz i w razie potrzeby wypełnij wiersze arkusza.

  3. Aby przypisać wiele środków trwałych do jednej polisy ubezpieczeniowej, utwórz wiersze arkusza o tej samej wartości w polu Numer ubezpieczenia i różnych wartościach w polu Nr FA.

  4. Wybierz akcję Opublikuj.

    Uwaga

    Zapisy z dziennika ubezpieczeniowego są księgowane tylko w księdze ochrony ubezpieczeniowej.

Aby zaktualizować wartość ubezpieczenia środka trwałego

Za pomocą zadania wsadowego Ubezpieczenie indeksu można zaktualizować wartość środków trwałych, które są objęte ubezpieczeniem.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Indeks ubezpieczenia, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. W razie potrzeby wypełnij pola.

    Uwaga

    W polu Figura indeksu wprowadź spadek o 5%, na przykład jako 95, podczas gdy wzrost o 2% jako 102.

  3. Wybierz przycisk OK.

    Zadanie wsadowe oblicza nową kwotę jako procent całkowitej wartości ubezpieczenia, jak podano na stronie Statystyki ubezpieczeń, a następnie tworzy wiersz w arkuszu ubezpieczeń.

  4. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Arkusze ubezpieczeniowe, a następnie wybierz powiązane łącze.

  5. Otwórz odpowiedni arkusz ubezpieczeń, przejrzyj utworzone wartości, a następnie zaeczuj je w księdze ochrony ubezpieczeniowej.

Aby monitorować ochronę ubezpieczeniową

Business Central zapewnia dedykowane raporty i strony statystyk do wykorzystania w analizie polis ubezpieczeniowych i tego, czy Twoje środki trwałe są nadmiernie lub niedostatecznie ubezpieczone.

Przegląd polis ubezpieczeniowych

Aby uzyskać przegląd swoich polis ubezpieczeniowych, wyświetl podgląd lub wydrukuj raport Ubezpieczenia - Lista. Raport pokazuje wszystkie polisy i najważniejsze pola z kart ubezpieczeniowych.

Ubezpieczenia

Aby zobaczyć, które polisy ubezpieczeniowe obejmują każdy składnik aktywów i o jaką kwotę, możesz wyświetlić podgląd lub wydrukować Ubezpieczenie - Tot. Raporto wartości ubezpieczenia.

Nadmierny/niedostateczny zasięg

Możesz sprawdzić, czy środki trwałe są nadmiernie lub niedostatecznie ubezpieczone w następujący sposób:

  • Strona Statystyki ubezpieczeniowe. Kwota dodatnia w polu Over/Under Insurance oznacza, że środek trwały jest nadmiernie ubezpieczony. Kwota ujemna oznacza, że jest ona niedostatecznie ubezpieczona.
  • Strona Statystyki środków trwałych. Wybierz pole Łączna wartość ubezpieczenia, aby wyświetlić Ins. Strona Wpisów do księgi pokrycia.
  • Raport Over/Under Coverage.
  • Raport Analiza ubezpieczeniowa.

Nieubezpieczone środki trwałe

Aby sprawdzić, czy nie zapomniałeś przypisać środka trwałego do polisy ubezpieczeniowej, możesz wydrukować lub wyświetlić podgląd raportu Ubezpieczenia - Nieubezpieczone FA. W tym raporcie są wyświetlane środki trwałe, dla których kwoty nie zostały zaksięgowane w księdze ochrony ubezpieczeniowej.

Aby wyświetlić wpisy w księdze ochrony ubezpieczeniowej

Możesz wyświetlić wpisy dokonane w księdze ochrony ubezpieczeniowej.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Ubezpieczenia, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Wybierz odpowiednią polisę ubezpieczeniową, a następnie wybierz akcję Wpisy w księdze ubezpieczenia.

Aby wyświetlić łączną wartość ubezpieczenia środków trwałych

Dedykowana strona macierzy pokazuje wartości ubezpieczenia, które są zarejestrowane dla każdej polisy ubezpieczeniowej dla każdego środka trwałego w wyniku zaksięgowanych kwot związanych z ubezpieczeniem.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Ubezpieczenia, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Wybierz odpowiednią polisę ubezpieczeniową, a następnie wybierz akcję Łączna wartość ubezpieczeń na FA.
  3. W razie potrzeby wypełnij pola.
  4. Wybierz akcję Pokaż macierz.
  5. Aby wyświetlić podstawowe wpisy księgi ochrony ubezpieczeniowej, wybierz wartość w macierzy.

Aby skorygować wpisy dotyczące ochrony ubezpieczeniowej

Jeśli składnik aktywów trwałych został dołączony do niewłaściwej polisy ubezpieczeniowej, można go poprawić, tworząc dwa zapisy zmiany klasyfikacji z arkusza ubezpieczeń.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Arkusze ubezpieczeniowe, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Utwórz jeden wiersz arkusza dla środka trwałego i poprawnej polisy ubezpieczeniowej, w której wartość w polu Kwota jest dodatnia.
  3. Utwórz kolejny wiersz arkusza dla środka trwałego i niepoprawnej polisy ubezpieczeniowej, w której wartość w polu Kwota jest ujemna.
  4. Wybierz akcję Opublikuj.

Składnik aktywów trwałych zostanie odłączony od nieprawidłowej polisy ubezpieczeniowej w drugiej linii i dołączony do właściwej polisy ubezpieczeniowej w pierwszej linii.

Zobacz też

Trwałych
Konfigurowanie środków trwałych
Finanse
Współpraca z Business Central

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl