Odroczenie przychodów i kosztów

Aby rozpoznać przychód lub wydatek w okresie innym niż okres, w którym transakcja została zaksięgowana, można użyć funkcji automatycznego odraczania przychodów i kosztów według określonego harmonogramu.

Aby rozdzielić przychody lub wydatki na zaangażowane okresy rozliczeniowe, należy skonfigurować szablon odroczenia dla zasobu, towaru lub konta G/L, dla którego przychód lub wydatek będzie księgowany. Podczas księgowania powiązanego dokumentu sprzedaży lub zakupu przychody lub koszty są odraczane do zaangażowanych okresów rozliczeniowych, zgodnie z harmonogramem odroczenia, który jest regulowany przez ustawienia w szablonie odroczenia i datę księgowania.

Aby skonfigurować konto G/L do odroczenia

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Plan kont, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Wybierz akcję Nowy.
  3. Wypełnij pola niezbędne do utworzenia konta G/L dla przychodów odroczonych. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Księga główna i Plan kont.
  4. Powtórz kroki 2 i 3, aby utworzyć nowe konto DO/L dla odroczonych wydatków.

W przypadku obu typów odroczenia wybierz opcję Bilans w polu Typ i odpowiednio nazwij konta, na przykład "Niezasłużony dochód" dla przychodów odroczonych i "Niezapłacone wydatki" dla odroczonych wydatków.

Aby skonfigurować szablon odroczenia

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Szablony odroczone, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Wybierz akcję Nowy.

  3. W razie potrzeby wypełnij pola.

  4. W Calc. W polu Metoda określ sposób obliczania pola Kwota dla każdego okresu na stronie Harmonogram odroczenia. Możesz wybrać jedną z następujących opcji:

    • Linia prosta: Okresowe kwoty odroczenia są obliczane zgodnie z liczbą okresów, rozłożone według długości okresu.
    • Równe na okres: Okresowe kwoty odroczenia są obliczane zgodnie z liczbą okresów, rozłożone równomiernie na okresy.
    • Dni na okres: Okresowe kwoty odroczenia są obliczane zgodnie z liczbą dni w okresie.
    • Zdefiniowane przez użytkownika: Okresowe kwoty odroczenia nie są obliczane. Należy ręcznie wypełnić pole Kwota dla każdego okresu na stronie Harmonogram odroczenia. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz sekcję "Aby zmienić harmonogram odroczenia z faktury sprzedaży".
  5. W polu Opis okresu określ opis, który będzie wyświetlany w pozycjach księgowania odroczonego. Można wprowadzić następujące kody zastępcze dla wartości typowych, które zostaną wstawione automatycznie po wyświetleniu opisu kropki.

    • %1 = Numer dnia daty księgowania okresu
    • %2 = numer tygodnia daty księgowania okresu
    • %3 = numer miesiąca daty księgowania okresu
    • %4 = Nazwa miesiąca daty księgowania okresu
    • %5 = Nazwa okresu rozliczeniowego daty księgowania okresu
    • %6 = rok obrachunkowy daty księgowania okresu

Przykład: Data księgowania to 02/06/2016. Jeśli wpiszesz "Wydatki odroczone dla %4 %6", wyświetlany będzie opis "Wydatki odroczone na luty 2016".

Aby przypisać szablon odroczenia do elementu

Uwaga

Kroki w tej procedurze są takie same, jak w przypadku przypisywania szablonu odroczenia do konta G/L lub zasobu.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Element, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Otwórz kartę dla towaru, dla którego przychody lub koszty muszą zostać odroczone do okresów rozliczeniowych, w których towar został sprzedany lub zakupiony.
  3. W polu Domyślny szablon odroczenia wybierz odpowiedni szablon odroczenia.

Aby zmienić harmonogram odroczenia z faktury sprzedaży

Uwaga

Kroki w tej procedurze są takie same, jak w przypadku zmiany harmonogramu odroczenia dla wydatków z faktury zakupu.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Faktury sprzedaży, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Utwórz fakturę sprzedaży dla towaru, który ma przypisany szablon odroczenia. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Sprzedaż faktur.

    Należy zauważyć, że gdy tylko wprowadzisz towar (lub zasób lub konto G/L) w wierszu faktury, pole Kod odroczenia zostanie wypełnione kodem przypisanego szablonu odroczenia.

  3. Wybierz akcję Harmonogram odroczenia.

  4. Na stronie Harmonogram odroczenia zmień ustawienia nagłówka lub wartości w wierszach, na przykład w celu odroczenia kwoty do dodatkowego okresu rozliczeniowego.

  5. Wybierz akcję Oblicz harmonogram.

  6. Wybierz przycisk OK. Harmonogram odroczenia jest aktualizowany dla faktury sprzedaży. Powiązany szablon odroczenia pozostaje niezmieniony.

Aby wyświetlić podgląd sposobu księgowania odroczonych przychodów lub wydatków w księdze głównej

Uwaga

Kroki w tej procedurze są takie same, jak podczas wyświetlania podglądu sposobu księgowania odroczeń wydatków.

  1. Na stronie Faktura sprzedaży wybierz akcję Podgląd księgowania.
  2. Na stronie Podgląd księgowania wybierz akcję Wpis G/L, a następnie wybierz akcję Pokaż wpisy pokrewne.

Pozycje BRUTTO, które mają być księgowane na określonym koncie odroczonym, na przykład Niezarobiony dochód, są oznaczone opisem wprowadzonym w polu Opis okresu w szablonie odroczenia, na przykład "Wydatki odroczone na luty 2016 r.".

Aby przejrzeć odroczone odroczenia w raporcie Podsumowanie odroczenia sprzedaży

Uwaga

Kroki w tej procedurze są takie same, jak podczas przeglądania raportu Podsumowanie odroczenia zakupów.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Podsumowanie odroczenia sprzedaży, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Na stronie Podsumowanie odroczenia sprzedaży w polu Saldo od dnia wprowadź datę, do której mają być dostępne przychody odroczone.
  3. Wybierz przycisk Podgląd.

Zobacz też

Finanse
Konfigurowanie finansów
Praca z czasopismami ogólnymi
Współpraca z Business Central

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl