Śledzenie wymiany wiadomości e-mail między sprzedawcami i kontaktami

Wydobądź więcej z komunikacji między sprzedawcami a obecnymi lub potencjalnymi klientami, śledząc wymianę wiadomości e-mail, a następnie przekształcając je w praktyczne możliwości. Business Central może współpracować z usługą Exchange Online w celu prowadzenia dziennika wiadomości przychodzących i wychodzących. Zawartość każdego komunikatu można wyświetlać i analizować na stronie Wpisy dziennika interakcji.

Konfigurowanie folderów publicznych i reguł rejestrowania wiadomości e-mail w usłudze Exchange Online

Uwaga

W poniższych sekcjach założono, że masz dostęp administratora do usługi Exchange Online.

Przed skonfigurowaniem rejestrowania poczty e-mail należy przygotować foldery publiczneusługi Office 365. Możesz to zrobić w centrum administracyjnym programu Exchangelub możesz użyć programu Exchange Online PowerShell.

Wskazówka

Jeśli chcesz korzystać z programu Exchange Online PowerShell, możesz znaleźć inspirację do skonfigurowania skryptu w przykładowym skrypcie, który opublikowaliśmy w repozytorium BCTech.

Wykonaj poniższe czynności, aby skonfigurować usługę Exchange Online, z linkami do miejsc, w których możesz dowiedzieć się więcej.

Tworzenie grupy ról administratora

Utwórz grupę ról administratora dla folderów publicznych na podstawie informacji z poniższej tabeli:

Własność Wartość
Nazwa Zarządzanie folderami publicznymi
Wybrane role Foldery publiczne
Wybrani użytkownicy Adres e-mail konta użytkownika, którego Business Central użyje do uruchomienia zadania rejestrowania poczty e-mail

Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zarządzanie grupami ról w usłudze Exchange Online.

Tworzenie nowej skrzynki pocztowej folderu publicznego

Utwórz nową skrzynkę pocztową folderu publicznego na podstawie informacji z poniższej tabeli:

Własność Wartość
Nazwa Publiczna skrzynka pocztowa

Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Tworzenie skrzynki pocztowej folderu publicznego.

Tworzenie nowych folderów publicznych

  1. Utwórz nowy folder publiczny o nazwie Logowanie poczty e-mail w katalogu głównym, tak aby pełna ścieżka do folderu stała się \Email Logging\.

  2. Utwórz dwa podfoldery, aby uzyskać następujące pełne ścieżki do folderów:

    • \Email Logging\Queue\
    • \Email Logging\Storage\

Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Tworzenie folderu publicznego.

Ustawianie własności folderu publicznego

Ustaw użytkownika rejestrowania poczty e-mail jako właściciela obu folderów publicznych, Kolejka i Magazyn.

Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Przypisywanie uprawnień do folderu publicznego.

Włączanie poczty folderu publicznego kolejki

Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Włączanie poczty lub wyłączanie poczty folderu publicznego.

Mail-enable wysyłanie wiadomości e-mail do folderu publicznego kolejki

Poczta umożliwia wysyłanie wiadomości e-mail do folderu publicznego kolejki za pomocą programu Outlook lub powłoki zarządzania programem Exchange.

Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zezwalanie anonimowym użytkownikom na wysyłanie wiadomości e-mail do folderu publicznego z obsługą poczty.

Tworzenie reguł przepływu poczty

Utwórz dwie reguły przepływu poczty na podstawie informacji z poniższej tabeli:

Cel Nazwa Zastosuj tę regułę, jeśli... Wykonaj następujące czynności...
Reguła dla przychodzących wiadomości e-mail Rejestrowanie wiadomości e-mail wysyłanych do tej organizacji Nadawca znajduje się poza organizacją,a odbiorca znajduje się wewnątrz organizacji. UDW konto e-mail określone dla folderu publicznego kolejki
Reguła dla wychodzących wiadomości e-mail Rejestrowanie wiadomości e-mail wysyłanych z tej organizacji Nadawca znajduje się wewnątrz organizacji,a odbiorca znajduje się poza organizacją. UDW konto e-mail określone dla folderu publicznego kolejki

Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zarządzanie regułami przepływu poczty w usłudze Exchange Online i Akcje reguł przepływu poczty w usłudze Exchange Online.

Uwaga

Jeśli wprowadzisz zmiany w powłoce zarządzania programem Exchange, zmiany staną się widoczne w centrum administracyjnym programu Exchange po opóźnieniu. Ponadto zmiany wprowadzone w programie Exchange będą dostępne w Business Central po opóźnieniu. Opóźnienie może wynosić kilka godzin.

Następnie połącz Business Central z exchange Online.

Konfigurowanie Business Central do rejestrowania wiadomości e-mail

Rozpocznij logowanie za pomocą poczty e-mail w dwóch prostych krokach:

  1. Połącz Business Central z usługą Exchange Online w celu uzyskania subskrypcji platformy Microsoft 365. Usługa Exchange Online obsługuje wiadomości e-mail. Ułatwiliśmy ten krok, udostępniając przewodnik konfiguracji wspomaganej. Potrzebujesz tylko poświadczeń administratora dla konta administratora na platformie Microsoft 365. Aby uruchomić przewodnik, przejdź do strony Konfiguracja wspomagana, a następnie wybierz przewodnik Konfigurowanie rejestrowania wiadomości e-mail.

  2. Upewnij się, że w Business Central zostały wprowadzone prawidłowe adresy e-mail dla sprzedawców i kontaktów, w zależności od tego, czy są to potencjalni, czy obecni klienci. Aby to zrobić, dla każdego klienta lub sprzedawcy otwórz kartę Kontakt lub Sprzedawca/Kupujący i spójrz w pole E-mail.

Wskazówka

Po wykonaniu kroków w przewodniku możesz sprawdzić, czy połączenie się powiodło. Wyszukaj pozycję Ustawienia marketingowei wybierz pozycję Dostęp,następnie pozycję Funkcje,a następnie pozycję Sprawdź poprawność konfiguracji rejestrowania poczty e-mail.

Wyświetlanie wymian wiadomości e-mail w dzienniku interakcji

Business Central tworzy wpis na stronie Dziennik interakcji za każdym razem, gdy sprzedawca i kontakt wymieniają wiadomość e-mail. Aby wyświetlić dziennik interakcji, otwórz wizytówkę osoby, wybierz pozycję Powiązane,następnie pozycję Historia,a następnie pozycję Wpisy dziennika interakcji. Istnieje kilka rzeczy, które można zrobić z każdym wpisem w dzienniku, na przykład:

  • Wyświetl zawartość wiadomości e-mail, która została wymieniona, wybierając opcję Przetwarzaj, a następnie Pokaż załączniki.
  • Zamień wymianę e-maili w szansę sprzedaży - Jeśli wpis wygląda obiecująco, możesz przekształcić go w szansę sprzedaży, a następnie zarządzać jego postępem w kierunku sprzedaży. Aby to zrobić, zaznacz wpis, a następnie wybierz pozycję Przetwarzaj, a następnie utwórz szansę sprzedaży. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zarządzanie szansami sprzedaży.

Łączenie wersji lokalnych z programem Microsoft Exchange

Możesz połączyć Business Central lokalnie z lokalnym programem Exchange lub usługą Exchange Online w celu rejestrowania poczty e-mail. W przypadku obu wersji programu Exchange ustawienia połączenia są dostępne na stronie Ustawienia aplikacji Marketing. W przypadku usługi Exchange Online można również skorzystać z przewodnika konfiguracji wspomaganej.

Nawiązywanie połączenia z lokalnym programem Exchange

Aby połączyć business central lokalnie z lokalnym programem Exchange, na stronie Ustawienia marketingu można użyć opcji Podstawowy jako typ uwierzytelniania,a następnie wprowadzić poświadczenia dla konta użytkownika dla lokalnego programu Exchange. Następnie włącz przełącznik Włączone, aby rozpocząć rejestrowanie wiadomości e-mail.

Nawiązywanie połączenia z usługą Exchange Online

Aby połączyć się z usługą Exchange Online, należy użyć OAuth2 jako typu uwierzytelniania. Musisz także zarejestrować aplikację w usłudze Azure Active Directory i podać identyfikator aplikacji, klucz tajny magazynu kluczy oraz adres URL przekierowania, który ma być używany. Adres URL przekierowania jest wstępnie wypełniony i powinien działać w większości instalacji. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Aby zarejestrować aplikację w usłudze Azure AD na potrzeby łączenia się z Business Central do exchange Online poniżej.

Należy skonfigurować instalację do korzystania z protokołu HTTPS. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie protokołu SSL do zabezpieczania połączenia klienta sieci Web Business Central. Jeśli konfigurujesz serwer tak, aby miał inną stronę główną, możesz zmienić adres URL. Klucz tajny klienta zostanie zapisany jako zaszyfrowany ciąg w bazie danych.

Aby zarejestrować aplikację w usłudze Azure AD na potrzeby łączenia się z Business Central do usługi Exchange Online

W poniższych krokach założono, że używasz usługi Azure Active Directory do zarządzania tożsamościami i dostępem. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Szybki start: Zarejestruj aplikację za pomocą platformy tożsamości firmy Microsoft. Jeśli nie używasz usługi Azure Active Directory, zobacz Using Another Identity and Access Management Service (Korzystanie z innej usługi zarządzania tożsamościami i dostępem).

  1. W witrynie Azure Portal w obszarze Zarządzajwybierz pozycję Uwierzytelnianie.

  2. W obszarze Adres URL przekierowaniadodaj adres URL przekierowania sugerowany na stronie Ustawienia marketingowe w Business Central. Jeśli adres URL przekierowania na stronie Konfiguracja marketingu jest pusty, znajdź sugerowany adres URL przekierowania na stronie Konfiguracja wspomagana rejestrowania poczty e-mail.

    Uwaga

    Jeśli adres URL przekierowania nie zostanie określony, można to zrobić później, wybierając pozycję Dodaj platformę, a następnie wybierając pozycję Sieć Web, aby dodać aplikację sieci Web i adres URL przekierowania.

  3. W obszarze Zarządzajwybierz pozycję Manifest.

  4. Zlokalizuj właściwość requiredResourceAccess w manifeście i dodaj następujący kod w nawiasach ([]), aby dodać wymagane uprawnienia. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Rejestrowanie aplikacji.

{ "resourceAppId": "00000002-0000-0ff1-ce00-000000000000", "resourceAccess": [ { "id": "3b5f3d61-589b-4a3c-a359-5dd4b5ee5bd5", "type": "Scope" }, { "id": "dc890d15-9560-4a4c-9b7f-a736ec74ec40", "type": "Role" } ] }
  1. Wybierz Zapisz.

  2. W obszarze Zarządzajwybierz pozycję Uprawnienia interfejsu API, a następnie upewnij się, że są wymienione następujące uprawnienia:

    • EWS. AccessAsUser.All
    • full_access_as_app
  3. W obszarze Zarządzajwybierz pozycję Certyfikatyi wpisy tajne , a następnie utwórz nowy klucz tajny dla aplikacji. Klucz tajny będzie używany w Business Central, w polu Klucz tajny klienta na stronie Ustawienia marketingowe lub będzie on przechowywana w bezpiecznym magazynie i udostępniana subskrybentowi wydarzenia.

  4. Wybierz pozycję Przegląd, a następnie znajdź wartość Identyfikator aplikacji (klienta). Jest to identyfikator klienta aplikacji. Należy go wprowadzić na stronie Ustawienia marketingowe, w polu Identyfikator klienta lub zapisać w bezpiecznym magazynie i udostępnić subskrybentowi zdarzenia.

  5. W business central skonfiguruj rejestrowanie poczty e-mail na stronie Konfiguracja aplikacji Marketing lub skorzystaj z przewodnika konfiguracji wspomaganej rejestrowania poczty e-mail, aby uzyskać pomoc w tym procesie.

    • Podaj konto e-mail użytkownika, w imieniu którego zaplanowane zadanie będzie łączyć się z usługą Exchange Online i przetwarzać wiadomości e-mail. Użytkownik musi mieć ważną licencję na usługę Exchange Online.
    • Podaj adres URL usługi Exchange Online. Zazwyczaj jest to domena określona w adresie e-mail użytkownika.
    • Podaj ścieżkę folderu kolejki i ścieżkę folderu magazynowania.
  6. Aby rozpocząć rejestrowanie wiadomości e-mail, włącz przełącznik Włączone.

  7. Zaloguj się przy użyciu konta administratora usługi Azure Active Directory (to konto musi mieć ważną licencję na program Exchange i być administratorem usługi Exchange Online). Po zalogowaniu się zostanie wyświetlony monit o zezwolenie zarejestrowanej aplikacji na logowanie się do usługi Exchange Online w imieniu organizacji. Musisz wyrazić zgodę na ukończenie konfiguracji.

Uwaga

Jeśli monit o zalogowanie się za pomocą konta administratora nie jest wyświetlany, może to być spowodowane zablokowaniem wyskakujących okienek. Aby się zalogować, zezwól na wyskakujące okienka z https://login.microsoftonline.com.

Korzystanie z innej usługi zarządzania tożsamościami i dostępem

Jeśli nie używasz usługi Azure Active Directory do zarządzania tożsamościami i dostępem, będziesz potrzebować pomocy od dewelopera. Jeśli wolisz przechowywać identyfikator aplikacji i klucz tajny w innej lokalizacji, możesz pozostawić pola Identyfikator klienta i Klucz tajny klienta puste i napisać rozszerzenie, aby pobrać identyfikator i klucz tajny z lokalizacji. Klucz tajny można podać w czasie wykonywania, subskrybując zdarzenia OnGetEmailLoggingClientId i OnGetEmailLoggingClientSecret w codeunit 1641 "Setup Email Logging".

Aby zatrzymać rejestrowanie wiadomości e-mail

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Ustawienia marketingowe, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Wyłącz przełącznik Włączone.

Zobacz też

Zarządzanie relacjami

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl