Tworzenie miejsc pracy
Rozpoczynając nowy projekt, należy utworzyć kartę zadania ze zintegrowanymi zadaniami i wierszami planowania zadań, podzielonymi na dwie warstwy.
Pierwsza warstwa składa się z zadań. Należy utworzyć co najmniej jedno zadanie na zadanie, ponieważ wszystkie wpisy odnoszą się do zadania zadania. Posiadanie co najmniej jednego zadania w zadaniu umożliwia skonfigurowanie linii planowania zadań i zasysysowanie zużycia do zadania.
Druga warstwa składa się z wierszy planowania zadań, które określają szczegółowe wykorzystanie zasobów, towarów i różnych wydatków księgi głównej.
Struktura warstw umożliwia podzielenie zadania na mniejsze zadania, a tym samym użycie bardziej szczegółowych szczegółów w budżetowaniu, ofertach i rejestracji. Ponadto daje wgląd w to, jak postępuje praca. Na przykład możesz śledzić, czy osiągasz wyznaczone punkty kontrolne, czy też jesteś na celu, aby spełnić oczekiwania budżetowe.
Wskazówka
Wybierz akcję Nowe zadanie w widoku głównym użytkownika menedżera projektu, aby uruchomić przewodnik konfiguracji wspomaganej, który przeprowadzi Cię przez etapy tworzenia zadania ze zintegrowanymi zadaniami i liniami planowania. W poniższej procedurze opisano sposób ręcznego wykonywania tych kroków. Aby zapoznać się z przykładem ręcznego tworzenia zadania, zobacz Klip wideo: Jak utworzyć zadanie w Dynamics 365 Business Central.
Aby utworzyć kartę zadania
Tworzysz kartę zadania, a następnie tworzysz dla niej wiersze zadań i wiersze planowania zadań.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Jobs, a następnie wybierz powiązane łącze. - Wybierz akcję Nowy, a następnie w razie potrzeby wypełnij pola. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.
- Aby określić zadanie z informacjami o innych zadaniach, wybierz akcję Kopiuj zadanie, wypełnij pola w razie potrzeby, a następnie wybierz przycisk OK.
Uwaga
Jeśli używasz kart czasu pracy do swojej pracy, musisz również wyznaczyć osobę odpowiedzialną. Ta osoba może zatwierdzać karty czasu pracy dla zadań pracownika skojarzonych z zadaniem. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie arkuszy czasu pracy.
Aby utworzyć zadania dla zadania
Kluczową częścią tworzenia zadania jest określenie różnych zadań związanych z zadaniem. W tym celu można dodać nowe wiersze na skróconej karcie Zadania na stronie Karta zadania, po jednym zadaniu w wierszu. Każda praca musi mieć co najmniej jedno zadanie.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Jobs, a następnie wybierz powiązane łącze. - Otwórz kartę stanowiska dla odpowiedniego zadania.
- Na skróconej karcie Zadania wypełnij pola w razie potrzeby w nowym wierszu.
- Aby wciąć zadania i utworzyć hierarchię, wybierz akcję Zadania, a następnie wybierz opcję Wcięcie zadań zadania.
- Powtórz kroki 3 i 4 dla wszystkich zadań potrzebnych do zadania.
- Aby określić zadania z informacjami o innych zadaniach, wybierz akcję Kopiuj zadania z zadania z, wypełnij pola w razie potrzeby, a następnie wybierz przycisk OK.
Aby utworzyć wiersze planowania dla zadania
Możesz udoskonalić nowe zadania w liniach planowania zadań. Wiersz planowania może służyć do przechwytywania dowolnych informacji, które mają być śledzone dla zadania. Za pomocą wierszy planowania można dodawać informacje, takie jak zasoby wymagane lub rejestrować elementy potrzebne do wykonania zadania. Na przykład, jeśli masz zadanie uzyskania zatwierdzenia zadania przez odbiorcę, możesz skojarzyć to zadanie z wierszami planowania dla towarów, takich jak spotkanie z klientem i przydzielenie zasobu.
Linia planowania zadań może mieć jeden z następujących typów.
| Typ | Opis |
|---|---|
| Budżet | Zapewnia szacunkowe użycie i koszty zadania, zazwyczaj w projekcie typu czas i materiały. Linie planowania tego typu nie mogą być fakturowane. |
| Rozliczanych | Zapewnia szacowane fakturowanie dla klienta, zazwyczaj w projekcie o stałej cenie. |
| Zarówno budżet, jak i faktura | Zapewnia użycie budżetowe równe tym, co chcesz zafakturować. |
Uwaga. Podczas wprowadzania informacji w wierszach planowania zadań informacje o kosztach są automatycznie wypełniane. Na przykład koszt, cena i rabat dla zasobów i towarów są początkowo oparte na informacjach zdefiniowanych na kartach zasobów i towarów.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Jobs, a następnie wybierz powiązane łącze. - Otwórz odpowiednią kartę pracy.
- Wybierz zadanie zadania, dla którego pole Typ zadania zawiera księgowanie, a następnie wybierz akcję Wiersze planowania zadań.
- Na stronie Wiersze planowania zadań w nowym wierszu wypełnij pola w razie potrzeby.
- Powtórz kroki 3 i 4 dla wszystkich wierszy planowania potrzebnych do zadania zadania.
Zobacz też
Zarządzanie projektem
Wideo: Jak utworzyć zadanie w Dynamics 365 Business Central
Finanse
Zakup
Sprzedaż
Współpraca z Business Central