Używanie arkuszy czasu pracy dla projektów
Zadanie wsadowe Tworzenie arkuszy czasu pracy umożliwia skonfigurowanie arkuszy czasu pracy dla określonej liczby okresów lub tygodni. Musisz mieć uprawnienia, aby móc tworzyć karty czasu pracy.
Wiersze planowania pracy można kopiować i używać w arkuszu czasu pracy. W ten sposób należy wprowadzić informacje tylko w jednym miejscu, a informacje o wierszu są zawsze poprawne.
Po zatwierdzeniu wpisów do arkusza czasu pracy dla zadania można je zapisać w odpowiednim arkuszu zadań lub arkuszu zasobów.
Aby można było korzystać z kart czasu pracy, należy skonfigurować informacje ogólne i określić administratora oraz co najmniej jedną osobę zatwierdzającą karty czasu pracy. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie arkuszy czasu pracy.
Wskazówka
Począwszy od 2021 r. w wersji 2, możesz zarządzać przypisanymi arkuszami czasu pracy na urządzeniu mobilnym. Może być jednak administrator musiał włączyć aktualizację funkcji: Nowa funkcjaśrodowiska karty czasu pracy na stronie Zarządzanie funkcjami, aby korzystać z tej funkcji. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie arkuszy czasu pracy.
Aby utworzyć karty czasu pracy
Za pomocą zadania wsadowego Utwórz arkusze czasu pracy można skonfigurować arkusze czasu pracy dla określonej liczby okresów lub tygodni. Następnie właściciel karty czasu pracy może ją otworzyć i zarejestrować czas spędzony na zadaniu.
Wybierz
ikonę, wprowadź Arkusze czasu pracy, a następnie wybierz powiązane łącze.Na stronie Lista kart czasu pracy wybierz akcję Utwórz karty czasu pracy.
W razie potrzeby wypełnij pola. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.
Uwaga
Pola Użyj karty czasu pracy i Identyfikator użytkownika właściciela karty czasu pracy muszą być wypełnione na karcie dla zasobu karty czasu pracy.
Wybierz przycisk OK.
Utworzone karty czasu pracy można wyświetlić na stronie listy Arkusz czasu pracy.
Aby skopiować wiersze planowania zadań do karty czasu pracy
W poniższej procedurze opisano sposób szybkiego dodawania wierszy planowania zadań do karty czasu pracy.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Arkusze czasu pracy, a następnie wybierz powiązane łącze. - Na stronie Lista arkuszy czasu pracy wybierz kartę czasu dla odpowiedniego okresu.
- Wybierz akcję Wiersz, a następnie wybierz akcję Utwórz wiersze z planowania zadań. Wszystkie wiersze planowania zadań w przekacie czasu pracy są kopiowane do arkusza czasu pracy dla osoby lub komputera w polu Nr zasobu w arkuszu czasu.
Aby zdefiniować typy pracy i dodać je do karty czasu pracy
Można zdefiniować typ pracy dla wszystkich wierszy arkusza czasu pracy dla zadań. W ten sposób można dodać informacje, które są potrzebne do rozliczenia odbiorcy za różne rodzaje pracy.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Arkusze czasu pracy, a następnie wybierz powiązane łącze. - Otwórz odpowiednią kartę czasu pracy.
- Wybierz pole Opis.
- Na stronie Szczegóły zadania wiersza arkusza czasu pracy wybierz pole Kod typu pracy, a następnie wybierz z listy typ pracy, na przykład Mile.
- Jeśli nie istnieją żadne typy pracy, wybierz akcję Nowy.
- Na stronie Typy pracy wypełnij pola w razie potrzeby.
- Powtórz krok 4, aby przypisać nowy typ pracy do karty czasu pracy.
Aby ponownie użyć wierszy karty czasu pracy w innych arkuszach czasu pracy
Jeśli informacje z karty czasu pracy pozostają takie same od czasu do okresu, można zaoszczędzić czas, kopiując wiersze z poprzedniego okresu. Następnie wystarczy wprowadzić zużycie czasu dla nowego okresu.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Arkusze czasu pracy, a następnie wybierz powiązane łącze. - Otwórz kartę czasu pracy dla okresu późniejszego niż okres dla istniejącego arkusza czasu pracy z wierszami.
- Wybierz akcję Wiersz, a następnie wybierz akcję Kopiuj wiersze z poprzedniego arkusza czasu.
Wiersze są kopiowane, w tym szczegóły, takie jak typ i opis. Na przykład, jeśli wiersz jest powiązany z zadaniem, numer zadania jest kopiowany. Wszystkie skopiowane wiersze mają stan Otwórz. W razie potrzeby można teraz zmodyfikować wiersze.
Aby wypełnić wiersze karty czasu pracy i przesłać do zatwierdzenia
Rejestracja arkusza czasu pracy jest śledzona w godzinach, co jest standardową podstawową jednostką miary dla zasobów. Domyślnie arkusz czasu pracy pokazuje typowe dni robocze od poniedziałku do piątku.
Wybierz
ikonę, wprowadź Arkusze czasu pracy, a następnie wybierz powiązane łącze.Wybierz kartę czasu pracy dla odpowiedniego okresu.
W razie potrzeby wypełnij pola w wierszu. Wprowadź liczbę godzin używanych przez zasób w każdym dniu tygodnia.
Wskazówka
Można przejrzeć sumę godzin arkusza czasu pracy wprowadzoną w polu faktów Podsumowanie rzeczywiste/budżetowe.
Powtórz krok 3 dla innych typów pracy, które wykonuje zasób.
Wybierz akcję Przetwarzaj, a następnie wybierz akcję Prześlij, a następnie wybierz akcję Wszystkie otwarte wiersze, aby przesłać wszystkie wiersze, lub akcję Tylko wybrane wiersze, aby przesłać tylko wiersze zaznaczone na stronie Arkusz czasu pracy.
Uwaga
Możesz przesyłać tylko wiersze karty czasu pracy, dla których wprowadzono czas.
Aby zmodyfikować informacje w wierszu, który został ustawiony na Przesłano,zaznacz wiersz, a następnie wybierz akcję Otwórz ponownie.
Uwaga
Menedżer może odrzucić wiersz karty czasu pracy, który został przesłany do zatwierdzenia. Jeśli wiersz ma stan Odrzucony,można wprowadzić zmiany w wierszu, a następnie ponownie wybrać pozycję Prześlij.
Wybierz przycisk OK.
Aby zatwierdzić lub odrzucić kartę czasu pracy
Karta czasu pracy musi zostać przedłożona do zatwierdzenia, zanim będzie można z niej skorzystać. Możesz zatwierdzić i odrzucić poszczególne wiersze w arkuszu czasu pracy lub odesłać je z powrotem do przesyłającego w celu wykonania dodatkowych działań. Kartę czasu pracy można zatwierdzić na dwa sposoby:
- Administrator karty czasu pracy może zatwierdzić dowolny arkusz czasu pracy.
- Osoba określona w polu Identyfikator użytkownika osoby zatwierdzającej arkusz czasu pracy na karcie zasobu może zatwierdzić karty czasu pracy tego zasobu. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie arkuszy czasu pracy.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Arkusze czasu pracy menedżera, a następnie wybierz powiązane łącze. - Wybierz kartę czasu pracy z listy.
- Na stronie Arkusz czasu pracy
- Wybierz akcję Przetwarzaj, a następnie wybierz akcję Zatwierdź.
- Wybierz akcję Wszystkie przesłane wiersze, aby zatwierdzić wszystkie wiersze, lub akcję Tylko wybrane wiersze, aby zatwierdzić tylko wiersze zaznaczone na stronie Arkusz czasu pracy.
- Wybierz przycisk OK.
- Możesz też wybrać akcję Odrzuć i wykonać kroki od 4 do 5.
Wskazówka
Użyj pól informacyjnych Stan arkusza czasu pracy i Rzeczywiste/budżetowe podsumowanie, aby uzyskać przegląd informacji o arkuszu czasu pracy.
Po zatwierdzeniu lub odrzuceniu karty czasu pracy nie można jej modyfikować, chyba że zostanie ona ponownie otwarta. W poniższej procedurze wyjaśniono, jak ponownie otworzyć zatwierdzoną lub odrzuconą kartę czasu pracy.
Aby ponownie otworzyć kartę czasu pracy
Wybierz
ikonę, wprowadź Arkusze czasu pracy menedżera lub Arkusze czasu pracy, a następnie wybierz powiązane łącze.Otwórz kartę czasu pracy z listy.
Uwaga
Można ponownie otworzyć tylko wiersze o stanie Zatwierdzone. Nie można ponownie otworzyć wierszy, które mają stan Odrzucone. Nie można ponownie otworzyć karty czasu pracy, jeśli została ona opublikowana.
Na stronie Arkusz czasu pracy wybierz akcję Otwórz ponownie, a następnie wybierz akcję Wszystkie przesłane wiersze, aby ponownie otworzyć wszystkie wiersze, lub akcję Tylko wybrane wiersze, aby ponownie otworzyć tylko wiersze zaznaczone na stronie Arkusz czasu pracy.
Wybierz przycisk OK. Stan wiersza lub wierszy kart czasu pracyzmieni się na Przesłane.
Aby wyświetlić i zatwierdzić karty czasu pracy według stanowiska
W pracy można określić osobę odpowiedzialną za zadanie. Te informacje są połączone z wierszami karty czasu pracy i mogą służyć do dostarczania listy arkuszy czasu pracy, które menedżer projektu musi przejrzeć i zatwierdzić. Na przykład kierownik projektu zespołu może być odpowiedzialny za niektóre zadania w Twojej firmie. W takim przypadku menedżer powinien być wyznaczony jako osoba odpowiedzialna na karcie pracy. W tym widoku informacji o arkuszu czasu pracy można zobaczyć zadania skojarzone z zadaniem i liczbę wykorzystanych godzin.
Uwaga
Aby móc zatwierdzać karty czasu pracy w oknie Arkusz czasu pracy menedżera według zadania, należy najpierw wybrać opcję Arkusz czasu pracy według zadania na stronie Ustawienia zasobów. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie zasobów.
Aby zatwierdzić lub odrzucić kartę czasu pracy według zadania
W polu Wyszukiwania wpisz Tekst Arkusz czasu pracy menedżera według zadania, a następnie wybierz powiązane łącze. Business Central wyświetla listę wierszy karty czasu pracy skojarzonych z zadaniami, za które użytkownik jest odpowiedzialny.
Wybierz akcję Zatwierdź, a następnie wybierz akcję Wszystkie przesłane wiersze, aby zatwierdzić wszystkie wiersze, lub akcję Tylko wybrane wiersze, aby zatwierdzić tylko wiersze zaznaczone na stronie Arkusz czasu pracy.
Uwaga
Karty czasu pracy można zatwierdzać tylko te, które mają stan Przesłane.
Aby podać dodatkowe informacje o zatwierdzeniu lub odrzuceniu, wybierz akcję Pokrewne, a następnie wybierz pozycję Komentarze, a następnie pozycję Komentarze w wierszu i wprowadź komentarze.
Wybierz przycisk OK.
Uwaga
Po zatwierdzeniu lub odrzuceniu wiersza arkusza czasu pracy według zadania nie można go ponownie otworzyć ani zmodyfikować w oknie Arkusz czasu pracy.
Aby zapisać wiersze karty czasu pracy w arkuszu zasobów
Po zatwierdzeniu wpisów karty czasu pracy dla zasobu można je zapisać w odpowiednim arkuszu zasobów.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Dzienniki zasobów, a następnie wybierz powiązane łącze. - Wybierz akcję Zaproponuj wiersze z arkuszy czasu pracy.
- Na suggest Res Jnl. Wiersze, w razie potrzeby w polach.
- Wybierz przycisk OK. Wpisy do użycia są tworzone w arkuszu zasobów, w którym można modyfikować informacje w razie potrzeby.
- Wybierz akcję Opublikuj.
- Aby zweryfikować księgowanie, wybierz akcję Wpisy w księdze. Zostanie otwarta strona Wpisy księgi zasobów z wynikiem księgowania arkusza zasobów.
Aby zapisać wiersze karty czasu pracy w arkuszu zadań
Po zatwierdzeniu wpisów w arkuszu czasu pracy dla zadania można je opublikować w odpowiednim arkuszu zadań.
Wybierz
ikonę, wprowadź Dzienniki zadań, a następnie wybierz powiązane łącze.Wybierz akcję Zaproponuj wiersze z arkuszy czasu pracy.
Na zaproponuj pracę Jnl. Strony Wiersze, wypełnij pola w razie potrzeby.
Wybierz przycisk OK. Wpisy do użycia są tworzone w arkuszu zadań, w którym można modyfikować informacje w razie potrzeby.
Uwaga
Informacje o typie pracy i o tym, czy praca jest płatna, są kopiowane z wiersza arkusza czasu pracy. W razie potrzeby możesz zmniejszyć liczbę godzin i wykonać częściowe księgowanie. Jeśli zmniejszysz ilość, następnym razem, gdy wybierzesz akcję Zasugeruj wiersze z arkuszy czasu pracy, utworzony wiersz będzie zawierał pozostałą liczbę godzin.
Wybierz akcję Opublikuj.
Aby zweryfikować księgowanie, wybierz akcję Wpisy w księdze. Zostanie otwarta strona Wpisy księgi zadań z wynikiem księgowania arkusza zasobów.
Aby zarchiwizować karty czasu pracy
Po opublikowaniu arkuszy czasu pracy można je zarchiwizować do użytku w przyszłości. Wszystkie wiersze arkuszy czasu pracy muszą zostać opublikowane przed zarchiwizowanym arkuszem czasu pracy.
Uwaga
Podczas archiwizowywania karty czasu pracy jest ona usuwana z list zarówno na stronie Karty czasu pracy, jak i na stronie Arkusze czasu pracy menedżera.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Arkusze czasu pracy, a następnie wybierz powiązane łącze. - Wybierz akcję Przenieś arkusze czasu pracy do archiwum.
- Na stronie Przenoszenie arkuszy czasu pracy do archiwum wypełnij pola w razie potrzeby, a następnie wybierz przycisk OK.
- Aby przejrzeć zarchiwizowane karty czasu pracy, wybierz
ikonę, wprowadź Archiwa arkuszy czasu pracy lub Archiwa arkuszy czasu pracy menedżera, a następnie wybierz powiązane łącze.
Zobacz też
Zarządzanie projektem
Konfigurowanie zarządzania projektami
Finanse
Zakup
Sprzedaż
Współpraca z Business Central