Sprzedaż Szybki start

Aby móc sprzedawać produkty i usługi, musisz najpierw skonfigurować towary i klientów. Gdy to zrobisz, możesz rozpocząć rejestrowanie zamówień sprzedaży i wysyłanie faktur.

Konfigurowanie przedmiotów do sprzedaży

W tym filmie pokazano, jak skonfigurować przedmiot do sprzedaży w Business Central.


Konfigurowanie nowego elementu

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi 22.ikonę, wprowadź Elementy, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Na stronie Elementy wybierz akcję Nowy.

    Jeśli istnieje tylko jeden szablon elementu, zostanie otwarta nowa karta elementu z niektórymi polami wypełnionymi informacjami z szablonu.

  3. Na stronie Wybierz szablon dla nowego elementu wybierz szablon, którego chcesz użyć dla nowej karty elementu.

  4. Wybierz przycisk OK. Zostanie otwarta nowa karta elementu z niektórymi polami wypełnionymi informacjami z szablonu.

  5. W razie potrzeby wypełnij lub zmień pola na karcie towaru. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.

Aby uzyskać więcej informacji i dodatkowe czynności, które można wykonać podczas konfigurowania elementów, zobacz Rejestrowanie nowych elementów.

Konfigurowanie klientów

W tym filmie pokazano, jak skonfigurować nowego klienta w Business Central.


Konfigurowanie nowego klienta

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi 11.ikonę, wprowadź Klienci, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Na stronie Klienci wybierz akcję Nowy.

    Jeśli istnieje tylko jeden szablon klienta, zostanie otwarta nowa karta klienta z niektórymi polami wypełnionymi informacjami z szablonu.

    Jeśli istnieje więcej niż jeden szablon klienta, zostanie otwarta strona, z której można wybrać szablon klienta. W takim przypadku wykonaj kolejne dwa kroki.

  3. Na stronie Wybierz szablon dla nowego klienta wybierz szablon, którego chcesz użyć dla nowej karty odbiorcy.

  4. Wybierz przycisk OK. Zostanie otwarta nowa karta klienta z niektórymi polami wypełnionymi informacjami z szablonu.

  5. W razie potrzeby wypełnij lub zmień pola na karcie klienta. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.

Aby uzyskać więcej informacji i dodatkowe czynności, które można wykonać podczas konfigurowania klientów, zobacz Rejestrowanie nowych klientów

Tworzenie zamówienia sprzedaży

Kiedy sprzedajesz coś klientowi, masz dwie opcje. Pierwszym i najprostszym jest po prostu utworzenie faktury sprzedaży. Jeśli jednak proces sprzedaży jest bardziej złożony, na przykład jeśli masz sytuacje, w których wysyłasz tylko części ilości zamówienia, używasz zamówienia sprzedaży.

Aby utworzyć zamówienie sprzedaży

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi 10.ikonę, wprowadź Zamówienia sprzedaży, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Wybierz pozycję Nowy, aby utworzyć nowy wpis.

  3. W polu Odbiorca wprowadź nazwę istniejącego odbiorcy.

    Inne pola na stronie Zamówienie sprzedaży są teraz wypełnione standardowymi informacjami wybranego odbiorcy.

  4. W razie potrzeby wypełnij pozostałe pola na stronie Zamówienie sprzedaży. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.

  5. Na skróconej karcie Wiersze w polu Typ wybierz typ produktu, opłaty lub transakcji, które chcesz zasortyzuje dla odbiorcy z wierszem sprzedaży.

  6. W polu Nr wprowadź numer towaru magazynowego lub usługi.

  7. W polu Ilość wprowadź liczbę towarów do sprzedania.

  8. W polu Procent rabatu wiersza wprowadź wartość procentową, jeśli chcesz przyznać odbiorcy rabat na produkt.

  9. Aby dodać komentarz dotyczący wiersza zamówienia, który odbiorca może zobaczyć w wydrukowanym zamówieniu sprzedaży, napisz komentarz w polu Opis w pustym wierszu.

  10. Powtórz kroki od 5 do 9 dla każdego przedmiotu, który chcesz sprzedać klientowi.

  11. Aby wysłać tylko część ilości zamówienia, wprowadź tę ilość w polu Ilość do Wysyłki. Wartość zostanie skopiowana do pola Ilość do faktury.

  12. Aby zafakturować tylko część wysłanej ilości, wprowadź tę ilość w polu Ilość do Faktura. Ilość musi być niższa niż wartość w polu Ilość do wysyłki.

  13. Po zakończeniu wierszy zamówienia sprzedaży wybierz akcję Księguj i Wyślij.

Aby uzyskać więcej informacji i dodatkowe czynności, które można wykonać podczas tworzenia zamówień sprzedaży odbiorcy, zobacz Sprzedawanie produktów z zamówieniem sprzedaży odbiorcy.

Tworzenie faktury sprzedaży

Podczas tworzenia i księgowania faktury sprzedaży nie tylko tworzy się dokument faktury wysyłany do odbiorcy, ale także tworzy się powiązane wpisy ilości i wartości w Business Central.

Aby utworzyć i zasądować fakturę sprzedaży

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi 20.ikonę, wprowadź Faktury sprzedaży, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Wybierz pozycję Nowy, aby utworzyć nowy wpis.

  3. W polu Odbiorca wprowadź nazwę istniejącego odbiorcy.

  4. W razie potrzeby wypełnij pozostałe pola na stronie Faktura sprzedaży. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.

  5. Na skróconej karcie Wiersze w polu Typ wybierz typ produktu, opłaty lub transakcji, które chcesz zasortyzuje dla odbiorcy z wierszem sprzedaży.

  6. W polu Nr wybierz rekord do zasysplowania zgodnie z wartością w polu Typ.

  7. W polu Ilość wprowadź liczbę jednostek produktu, opłaty lub transakcji, które wiersz będzie rejestrować dla odbiorcy.

  8. Jeśli chcesz udzielić rabatu, wprowadź wartość procentową w polu Procent rabatu wiersza. Wartość w polu Kwota wiersza jest odpowiednio aktualizowana.

  9. Powtórz kroki od 5 do 8 dla każdego produktu lub opłaty, za którą chcesz wystawić fakturę odbiorcy.

  10. W polu Kwota rabatu faktury wprowadź kwotę, która ma zostać odjęta od wartości wyświetlanej w polu Suma z podatkiem.

  11. Po zakończeniu wierszy faktury sprzedaży wybierz akcję Księguj i Wyślij.

Aby uzyskać więcej informacji i dodatkowe czynności, które można wykonać podczas tworzenia faktur sprzedaży dla odbiorcy, zobacz Sprzedaż faktur

Zobacz też

Business Central — szybki start
Przegląd sprzedaży
Sprzedawaj produkty z zamówieniem sprzedaży klienta
Sprzedaż faktur

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl